سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه تنها با افراد بی عیب برادری کند، دوستانش اندک شوند . [امام صادق علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان
شنبه 31 خرداد 1393
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا خبر داد
اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در آستارا

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بیژن خالق‌وردی‌پور عصر امروز در نشست اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تمهیدات اندیشیده در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

وی از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در آستارا خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح در چگونگی عرضه، فروش و قیمت کالای اساسی و پرمصرف خانوار نظارت ویژه صورت می‌گیرد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نظارت ویژه بر فعالیت نانوایی‌های سطح این شهرستان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و تصریح کرد: در صورت تعطیلی غیرموجه و هرگونه تخلف نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

خالق‌وردی‌پور، نظارت در حوزه مواد غذایی مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز، برنج، شکر، سبزیجات، حبوبات، خرما، لبنیات و مواد غذایی پروتئینی، زولبیا و بامیه و... را از جمله برنامه‌های نظارتی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اصناف و گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی آستارا صورت می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از فعالان واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها و صنوف مرتبط با عرضه و فروش اقلام اساسی مصرف سبد خانوار خواست تا با رعایت قوانین نظام صنفی، درج قیمت روی کالا و ارائه فاکتور فروش با اداره مذکور همکاری کنند.

وی یادآور شد: شهروندان آستارایی می‌توانند در اجرای طرح نظارتی ضیافت در ماه مبارک رمضان، گزارش‌های خود را برای رسیدگی به تخلفات از طریق سامانه 124 ستاد خبری این اداره در اختیار کارشناسان اداره قرار دهند.

خالق‌وردی‌پور برپایی فروش فوق‌العاده عرضه کالا در آستارا و لوندویل را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 08:17 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 31 خرداد 1393
-
حاشیه دیدار دوستانه پرسپولیس با صداقت آستارا
مصاف سرخپوشان پایتخت در آستارا/تشویق تیم ملی در ورزشگاه آستارا

تیم فوتبال پرسپولیس تهران به مصاف دوستانه با تیم صداقت آستارا رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، تیم پرسپولیس تهران از ساعت 17 امروز مسابقه دوستانه‌ای را با تیم صداقت آستارا در ورزشگاه این شهر آغاز کرد.

*تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اردبیل در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم فوتبال صداقت رفت.

*بازیکنان تیم پرسپولیس از هتل اسپیناس محل اقامت خود در آستارا با اسکورت ویژه به ورزشگاه رفتند.

*هواداران یک ساعت قبل از برگزاری مسابقه ورزشگاه آستارا را پر کردند و این در حالی صورت گرفت که از صبح امروز هر بلیت به قیمت 8 هزار تومان برای تماشای این دیدار فروخته شد.

*هواداران حاضر در ورزشگاه آستارا تیم ملی فوتبال در جام جهانی را تشویق و برای موفقیت آنها در  مقابل آرژانتین دعا کردند.

 

*علی دایی با مشاهده نامناسب بودن وضعیت زمین ورزشگاه به بازیکنان خود تذکر داد مراقب باشند مصدوم نشوند.

*حضور تیم پرسپولیس در آستارا پس از 36 سال صورت گرفت.

----------------

نتیجه بازی دو پرسولیس  و باشگاه صداقت آستارا یک خاتمه یافت

حدود هفت هزار نفر جمعیت حضور داشتند با اینکه نیروی انتظامی و نیروی های امنیت کنترل خوبی داشتند ااما جاده منتهی به  سالن ورزسی انقلبا بسته بود  و نیروی انتطامی با حضور فرماندهی انتظامی آستارا و هنگ مرزی به سختی مردم را کنترل می کردند

مرد م ورزش دوست‌استارا بعداز پایان بازی تیم پرسپولس را تا هتل اسپیناس بدرقه کردند و خیابان شهر تا هتل پر از جمعیت بود که شادی می کردند با اینکه  تیم آستارا باخته بود مردم از حضور تیم تهران و علی دایی  خوشحال بودند ....مردم استارا علاقه خاصی به علی دایی دارنند

هواداران دو ساعت قبل از برگزاری مسابقه ورزشگاه  انقلاب آستارا را پر کردند و این در حالی صورت گرفت که از صبح امروز هر بلیت به قیمت 8 هزار تومان برای تماشای این دیدار فروخته شد.

جایگاه خبرنگاران توسط ریس هیات فوتبال آستارا با حالت توهین دستور تخلیه داد و گفت اینجا باید هلا ل احمر مستقر شود...در ورودی یکی از هیات های ورزشی فوتبای که چهره موجه در شهر نمی باشد به خبرنگاران بی احترامی می کرد ..با اینکه ریس اداره ورزش دستور مستقیم خبرنگارفارس در جایگاه را داد  این فرد  به دربان گفت درب را روی خبرنگار فارس بنبد و توجیه می کرد بادی خبرنگار دو ساعت قبل می امدند نه ساعت چهار و نیم ...خلاصه با نامبرده  بسوی خبرنگارفارس حمله ور شد  فرد مورد نظر از ستاد موسوی بود و  سابقه ضدیت با فارس در سابقه اش دارد .

خلاصه  با اینکه ریس اداره ورزش فردی است تعامل خوبی با خبرنگاران دارد اما برخورد با خبرنگاران درست نبود و با اینکه نیروی انتظامی  آستارا با حضور فرماندهی نظم خوبی به محیط داده بود  اما افراددخیل در هیات ورزسی با دوست و رفیق بازی و آوردن دوستان جوان خود به داخل محوطه مسئولان و دعوت شوندگان نظم را بهم زدند ...

 

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 08:14 ب.ظ | نظرت شما (0)

 

کلمات کلیدی:

 

نوشته شده توسط محمد علی هالو 93/3/31:: 8:26 عصر     |     (بدون) نظر

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/31:: 8:27 عصر     |     () نظر

آقاجان وقتی می خندی سربازت از جان دل خوشحال می شود

 

ولی حیف که نا اهلان و نامحرمان چندیست این اندک لبخند را نیز از تو ربوده اند

 

نمیدانم جواب مادرت زهرا را چگونه می خواهند بدهند . شاید آنجا هم از روی رافت اسلامی

 

این نابخردان و کوردلان زمانه را همچون جد غریبتان علی می بخشید ... 

 

    امیدمان به لبخند  شماست تا جان بگیریم 


بسم الله الرحمن الرحیم

من لم شکر المخلوق لم یشکرالخالق

جنبش وبلاگی خدا قوت مردمی نژاد


امام خامنه ای:یکی از شعارهای این دولت، عدالت است. عدالت یقیناً محور انقلاب بود؛ در این شکی نیست. هیچ دولتی هم از اول نیامده صریحاً بگوید من نمی‌خواهم طبق عدالت رفتار کنم. لیکن من باید از آقای احمدی‌نژاد تشکر کنم که ایشان کار جدیدی کردند. عدالت محوری را به عنوان یک شعار گذاشتند وسط؛ این کار خیلی بزرگی بود. (از بیانات مقام معظم رهبری دراولین دیدار بادولت دکتر احمدی نژادمورخ 8/6/84)لینک منبع

امام خامنه ای:آنچه که من امروز باید به دوستان عرض کنم، در درجه‌ى اول خداقوّتى است؛ ان‌شاءالله که خسته نباشید. هشت سال کار کردید، تلاش کردید، کارهاى خوبى انجام گرفت، تحمل زحمات کار شبانه‌روزى را شماها نشان دادید؛ یعنى دیده شد، احساس شد، همه فهمیدند که رئیس جمهور محترم و همکارانشان در دولت حجم کارشان بسیار بالا و پرشتاب نسبت به همه‌ى دوره‌هاى دیگر بود و هست؛ این نقطه‌ى برجسته‌اى است که نباید این را نادیده گرفت. همه‌ى کسانى که میخواهند درباره‌ى دولتها، درباره‌ى کابینه‌ها، درباره‌ى رؤساى جمهور قضاوت کنند - چه پیش خودشان، چه در منظر عموم - و نظرى بدهند، خوب است به این نکته هم توجه کنند: حجم کار بالا و تلاش خستگى‌ناپذیر و اعراض از آسایشها و آسودگى‌ها و امتیازاتى که معمولاً مسئولان کشورها در دنیا دارند؛ استراحت میکنند، تفریح میروند، امتیاز میگیرند؛ اینها را نخواستن، ندیدن، طلب نکردن، امتیاز بزرگى است که این دولت بحمدالله از این امتیاز برخوردار بود.
 یک نکته‌ى دیگر هم که در مورد این دولت در طول این هشت سال مورد نظرم بود و بارها هم به آن اشاره کردم، این است که این دولت بحمدالله توانست شعارهاى انقلاب را سر دست بگیرد و به آنها افتخار کند و آنها را در جامعه مطرح کند.(از بیانات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار بادولت دکتر احمدی نژادمورخ 23/4/92)


وَاللّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدَائِکُمْ وَکَفَى بِاللّهِ وَلِیًّا وَکَفَى بِاللّهِ نَصِیرًا

و خدا به [حال] دشمنان شما داناتر است کافى است که خدا سرپرست [شما] باشد و کافى است که خدا یاور [شما] باشد


 

درباره سایت

 

 

اون که بدون ادعا
گردن دشمن رو شکست
اون که تو قلب مردم
کشور دشمنش نشست
اون که تموم وقتشو
صرف عدالت می کنه
اون که توی هر ثانیه ای
یه جور عبادت می کنه
رسید به ساحل نگاهت
کشتی امن اعتماد
ما به تو داریم اعتقاد
ای دکتر احمدی نژاد
تویی فقط رمز نجات
تو فصل بی رحمی باد
ما به تو داریم اعتماد
ای دکتر احمدی نژاد
نذاشت که خون شهدا
دوباره باز هدر بشه
به نام آزادی نذاشت
دعایی بی اثر بشه
انرژی هسته ای رو
به روی دشمناش کشوند
امنیت و شهامتو
به اونور مرزا رسوند
تویی فقط رمز نجات
تو فصل بی رحمی باد
ما به تو داریم اعتماد
ای دکتر احمدی نژاد


می نویسم برای شناخت کسی که نمی شناسیمش. کسی که در میان تاریخ شاید شناخته شد و وای به حال ماست آنروز که فرزندانمان برما لعنت می فرستند که چرا حامیش نبودیم. چرا او را نشناختیم وچرا اهل کوفه شدیم.

لطفا منو با نظراتتون راهنمایی کنید. با تشکر
احمدی نژاد:

ا = آزاده

ح = حامی رهبر

م = متعهد

د = دانا

ی = یاور محرومان

ن = ناجی ایران

ژ = ژرف نگر

ا = آماده نبرد

د = دنباله رو شهیدان




*باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز

قصه غصه که در دولـت یـار آخر شد*

وقتى دختر دکتر ازدواج کرد، همه منتظر بودیم از طرف نهاد یک خانه به آنها در جهیزیه ى اغلب دخترانى که پدرانشان کارمند ساده هستند، همان پاستور بدهند.امّا آنها در یکى از محلات تهران خانه اى اجاره کرده و درآنجا زندگى جدیدشان را شروع کردند.چند بارى دکتر براى دیدن دخترش به منزلشان رفت و هربار ما؛بچه هاى حفاظت توى در دسر مى افتادیم. اینکه باید دکتر را ازمسیرى مى بردیم که شناخته نشود.وبراى دختر و دامادش از لحاظ امنیتى مشکلى به وجود نیاید.امّا با همه ى اینها باز مردم متوجه شدند.ممکن بود از طرف ضد انقلاب برایشان خطرناک باشد.آن قدر به دکتر فشار آوردیم تا بالاخره پذیرفت آن دو بیایند بنشینند در طبقه ى دوم منزل یکى از کارمندهاى نهاد در پاستور.داماد دکتر ماه به ماه کرایه ى آن جا را به حساب نهاد واریز مى کند.

آهسته

 

فتح کردی

 

با چشم هایت...

فتح کردی چون مرد عمل بودی

فتح کردی چون شهید رجایی بودی

فتح کردی

چون تابع امام وقت بودی

فتح کردی

چون از جنس مردم بودی

فتح کردی

چون جاویدانی هستی

 

هر چه داشتم را !

 

حالا تمام جهان من

 

مستعمره توست ... !

 

خاموش شمشیر بزن در دفاع از این حریم الهی ...

 ما ساکت می نشینیم و نظاره می کنیم. . .!!!

     اما یقین داریم که بزرگی نگاه روشنت تا همیشه ی

         تاریخ از فراز کوه های صبور عــشــق پیداست.

 یقین داریم بهار دوباره خواهد ماند

تا آنروز منتظر خواهیم بود ...اسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق و وبلاگ نویس


 

                                                            

 


 

رئیس جمهور عزیزم خدا قوت!درست است قانونا روحانی ریس جمهور است و من هم مسئول تبلیغات ستاد روحانی در شهر مان بودم ...اما قبل از ان مسئول تبلیغات مردمی نزاد بود ....عشق ام احمدی نزاد بود و خواهد بود...اسماعیل اسدی دارستانی - آستارا

بعضی ها در خیال خود میخواهند بعد از رفتنتان مردم چیزی از احمدی نژاد به یاد نداشته باشند! اما باید بدانند این خیالشان توهمی بیش نیست.چرا که خوبی ها و پاکی های شما آنقدر زیاد بوده و هست که محال است از یاد برود.

مگر میشود لحظات زیبایی را که در سفر های استانی دیدیم از یاد ببریم؟!

مگر میشود نوای " اللهم عجل لولیک الفرج "شما که در مجامع بین المللی طنین انداز میشد و نام ویاد امام عصر(عج) را در سراسر جهان زنده میکرد؛ فراموش کرد؟!

مگر میشود بوسه ای که از سر محبت و تواضع بر دستان پدران شهید میزدید را از خاطر برد؟!

رئیس جمهور خوب و دوست داشتنی ما ؛ زحمات بی دریغ شما تا ابد دریاد ها باقی ست و هیچ گاه به دست فراموشی سپرده نخواهد شد...

دکتر عزیز ، احساس میکنم بعد از رفتن شما ، در این سمت ریاست جمهوری دیگر این لحظات و صحنه های زیبا پدید نخواهد آمد...

چرا که شما مردی از جنس مردم هستید ، شما خاضع و فروتن و ساده زیست هستید،شما با درد مردم درد کشیدید ، با مردم گریه کردید و با لبخند مردم لبخند بر چهره ی مهربانتان می نشست...

نمیدانم! سراسر قلبم آکنده از دلهره و نگرانی شده! ترس از آینده ی بدون شما؛ ترس از ایران بدون رئیس جمهوری به نام " احمدی نژاد " یا بهتر بگویم : " مردمی نژاد "

اما به قول خودتان با تغییر عنوان مسئولیت عوض نمی شود! همچنان باید تلاش کنیم برای پیشرفت و اعتلای ایران عزیزمان.باید دست در دست هم،با همدلی و اتحاد به رئیس جمهور جدید کمک کنیم تا در این مسئولیت خطیری که بر عهده گرفته است،موفق شود.

رئیس جمهور مهربانمان، بدانید بی اندازه دلتنگ می شویم برای شما....

برای شما که با تقوا و پاک دستی ثابت کردید می شود دریک مقام عالی بود ، ولی پاک بود. میشود رئیس جمهور بود اما ملعبه ی دست احزاب و باند های گوناگون نبود. می شود با جرات ، شهامت و توکل به خدا و اعتماد به نفس کارهای بزرگ و به ظاهر انجام نشدنی را انجام داد و...

شما بهترین معلم و استادمن در زندگیم بودید...

آری؛ دلتنگ می شویم برای لحظاتی که هرچند کوتاه  شما را در صفحه ی رسانه ی ملی می دیدیم و به کارهای بزرگتان افتخار می کردیم...

رئیس جمهور عزیزم، بدانید همیشه دعاگویتان هستیم و تا ابد مهربانی هایتان در قلبمان جاودانه خواهد ماند و هستیم بر آن عهد که بستیم...

امیدواریم هرکجا که هستید در پناه خداوند و الطاف امام عصر(عج) سالم و سلامت باشید.

دکتر عزیز ، مهربانترین رئیس جمهور دنیا ، خدا نگهدار ... اسماعیل اسدی دارستانی - استارا astarao@yahoo.com 09119812795
 
 

قطار میرود

تو میروی

تمام ایستگاه می رود

          ..

و من چقدر ساده ام

 که سال های سال

در انتظار تو

کنار این قطار رفته ایستاده ام

و همچنان به نرده های ایستگاه رفته

                                تکیه داده ام!!!!!!

                                                                              

 

به تو خیانت می کنند، تو مکن.
تو را تکذیب می کنند، تو مکن.
تو را می ستایند، فریب مخور.
تو را نکوهش می کنند، شکوه مکن.
مردم شهر از تو بد می گویند، اندوهگین مشو.
همه مردم تو را نیک می خوانند، مسرور مباش.
آنگاه تو از ما خواهی بود.
حضرت امام باقر(ع)

 

 







کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/31:: 12:29 صبح     |     () نظر

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت یازدهم، دولت سوم هاشمی نیست، گفت: فکر نمی‌کنم جلسات آقای روحانی و آقای هاشمی در این مدت به تعداد انگشتان دست برسد

nobakht224482

سخنگوی دولت در مورد مشورت روحانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت:«آقای هاشمی آقای دکتر روحانی را برای حضور در این عرصه تشویق و ترغیب می کردند. ایشان با تحلیلی که از شرایط کشور داشتند آقای دکتر روحانی را برای آمدن تشویق می کردند. البته آقای هاشمی در بیان نظراتشان در این مورد همیشه یک نقطه ای را هم قرار می دادند که ممکن است ایشان هم نسبت به ادای دین به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری احساس تکلیف کنند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت تدبیر و امید در برنامه تلویزیونی شناسنامه در پاسخ به این سوال که آیا سال گذشته فکر می کردید دکتر روحانی پیروز انتخاب باشد یا خیر اظهار داشت:«اگرچه آقای روحانی به الطاف الهی و تیزبینی مردم خوب کشورمان ایمان دارند اما فکر می کنم چنین پیش بینی برای شخص ایشان هم کمی دشوار بود.»

وی همچنین گفت:« من طی شانزده سالی که در مجلس حضور داشتم سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودم. در مجلس پنجم هم سخنگوی هیات رئیسه بودم. در حزب اعتدال و توسعه هم کارم را با سخنگویی آغاز کردیم و در ستاد آقای روحانی هم در انتخابات گذشته وظیفه سخنگویی برعهده من بود.»

وی در مورد حضورش در دولت به عنوان سخنگوی دولت هم اظهار داشت:«در جلسه ای که شهریورماه سال گذشته با آقای دکتر روحانی و دیگر دوستان هیات دولت داشتیم، آقای روحانی گفتند که جمع ما نیاز به سخنگو دارد که این کار چندان آسان هم نیست. ایشان به ویژگی های یک سخنگوی خوب اشاره کردند که وقتی آن ها را می شنیدم در ذهن خودم می گفتم این ویژگی ها ارتباطی با من ندارد و در ذهن خودم برای سخنگویی دولت به دنبال افراد دیگری در کابینه می گشتم اما در نهایت آقای دکتر روحانی به حقیر لطف کردند و بار بسیار سنگینی به من سپرده شد. گاهی اوقات صحبت ده دقیقه ای با خبرنگاران سخت تر از کار شبانه روزی است چون با انتخاب نابه جای یک کلمه ممکن است تبعات ناخوشایندی در پی داشته باشد.»

نوبخت در ادامه در پاسخ به این سوال که نامزدی دکتر روحانی از چه زمانی جدی شد هم گفت:«مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص جایگاهی بود که آقای روحانی بعد از سال ها حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، حضور پیدا کرده بودند. آنجا جایی بود که می شد دوستان دور هم باشند و بدون توجه به مباحث سیاسی کار علمی انجام دهند همین مرکز تحقیقات استراتژیک بود. ما نهایتاً برای کشور مدل توسعه بومی را تعریف کردیم که به رشد کشور می پرداخت.»

وی افزود:«آقای دکتر روحانی در آن فاصله کتاب های مختلفی تالیف کردند و به وسیله آن نگاه خودشان را نسبت به کشور داری مطرح کردند. البته بین چیزی که ما فکر می کردیم باید صورت بگیرد با چیزی که در آن ایام صورت می گرفت متفاوت بود و علی رغم احترامی  که برای دوستانی که با سلیقه دیگری کشور را اداره می کردند، ما جور دیگری می اندیشیدیم.»

نوبخت همچنین اظهار داشت:«با نزدیک شدن انتخابات همراه با دکتر روحانی و دیگر دوستان در مورد وضعیت انتخابات صحبت می کردیم. جمع دوستانی که دور هم بودیم همه به این مساله تاکید داشتیم که ما تجارب خود را به عنوان یک مدل کشور داری ارائه کرده ایم و از طرف دیگر این توان نیز وجود دارد که آقای دکتر روحانی بتواند چیزی که مکتوب و ارائه کرده است را اجرایی نماید. عرصه ها برای ما خیلی تاریک بود اما با خودمان گفتیم مهم این است که پیش خدا و مردم بگوییم چیزی که در توان داشتیم را ارائه کردیم و در نهایت آقای دکتر روحانی با این امید به وسیله دوستان تشویق شدند که در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند. واقعاً نتیجه انتخابات برای ما مهم نبود و همانطور که استحضار دارید ستاد ِ ما ستاد ِ شلوغ و پر رفت و آمدی نبود و ما برخلاف بعضی از ستادها که طراحی آن از سال ها پیش انجام شده بود، ستاد ما خیلی دیر انجام شد.»

سخنگوی دولت در مورد مشورت دکتر روحانی با آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات هم اینطور گفت:«آقای هاشمی آقای دکتر روحانی را برای حضور در این عرصه تشویق و ترغیب می کردند. البته من در ذهنم واژگانی است که نشان دهد آقای هاشمی حضورشان در انتخابات را به طور کلی منتفی اعلام کرده باشند. ایشان با تحلیلی که از شرایط کشور داشتند آقای دکتر روحانی را برای آمدن تشویق می کردند. البته آقای هاشمی در بیان نظراتشان در این مورد همیشه یک نقطه ای را هم قرار می دادند که ممکن است ایشان هم نسبت به ادای دین به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری احساس تکلیف کنند.»

وی افزود:«واقعیت این است که ما حضور آقای هاشمی در انتخابات را متصور نبودیم. حتی آقای روحانی قبل از اینکه برای ثبت نام اقدام کنند از ایشان سوال کردند و آقای هاشمی گفتند بنده فعلاً تصمیمی برای حضور ندارم و در ادامه بازهم دکتر روحانی را برای حضور در انتخابات تشویق کردند. زمانی هم که آقای هاشمی ثبت نام کردند ما فکر کردیم ماموریت و تکلیفی که حس می کردیم به پایان رسیده است. همان شب هم من خدمت آقای هاشمی رسیدم و عرض کردم ارزیابی مثبتی که ما در مورد مدیریت شما داریم باعث می شود ما از حضور شما خوشحال و خرسند باشیم و با این تفاسیر آمادگی داریم که همگی در کنار شما باشیم. ایشان گفتند آقای دکتر روحانی باید حضورش را ادامه دهد و شما هم باید در همان ستاد به فعالیت خود ادامه دهید. »

نوبخت همچنین گفت:«فردای آن روز ملاقاتی بین آقای هاشمی و آقای روحانی صورت گرفت که من در آنجا حضور نداشتم اما ظاهراً اینطور جمع بندی شده بوده که آقای روحانی به این نتیجه رسیده بودند که باید به حضورشان در انتخابات ادامه دهند.»

وی ادامه داد:«آقای هاشمی برای همه ما محترم بودند و هستند اما صحبت در مورد اینکه در صورت تایید صلاحیت آقای هاشمی و ورودشان به رقابت های انتخاباتی دکتر روحانی چه تصمیمی می گرفتند چندان راحت نیست اما قطعاً ارادت و احترامی که برای آقای هاشمی قائل هستیم روی تصمیمان تاثیر گذار بود.»

نوبخت گفت:«صادقانه می گویم که آقای هاشمی خیلی برای ما محترم هستند و ما قبولشان داریم و ایشان را عنصر ارزشمندی برای تاریخ انقلاب اسلامی می دانیم اما سال گذشته انتخاباتی برگزار شد و دکتر حسن روحانی رای آورد. ایشان خودشان انسان صاحب نظر و مستقلی است. اینکه ایشان به خدمات و زحمات آقای هاشمی احترام و اعتماد دارد به این معنا نیست که دائماً با ایشان در ارتباط باشند و در مورد مسائل مختلف جلسه داشته باشند. فکر نمی کنم جلسات آقای روحانی و آقای هاشمی در این مدت به تعداد انگشتان دست برسد. البته بهره گیری از نظرات ایشان و دیگر شخصیات محترم انقلاب در عرصه های مختلف برای ما مهم است اما اینطور نیست که بگوییم دولت یازدهم، دولت سوم آقای هاشمی است! آقای دکتر روحانی فرمودند که من با نگرش اعتدالی  کابینه را تشکیل می دهم و وابستگی های سیاسی افراد برایم مهم نیست و فقط شایستگی ملاک است.»

سخنگوی دولت تدبیر و امید در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود در مورد فضای انتخابات سال 88 هم گفت:«اگر افرادی که در عرصه انتخابات حضور دارند، به اخلاقیات و قانون پایبند باشند فضا رو به تشنج کشیده نمی شود و اعصاب آرام را متشنج نمی کنند که افراد بر اساس موج و شور و احساس و بر اساس عصبانیت صحبت کنند. اگر این اصول در سال 88 از سوی همه رعایت می شد شاید این اتفاقات نمی افتاد.»

وی ادامه داد:«حزب اعتدال و توسعه در سال 88 حامی مهندس موسوی بود. در مجموعه طیف بندی های سیاسی، جریان اعتدال همیشه جریان میانه بوده! ما برای آمدن آقای موسوی به عرصه انتخابات نقش مشوق را بازی نکردیم اما از بین دوستانی که نامزد شده بودند، کسی که در نهایت رئیس جمهور شد مقبول ما نبود و اگر باز به آن زمان بازگردیم ضمن احترام به ایشان بازهم معتقد نیستیم که ایشان می توانست جمهوریت نظام را ریاست کند. در نهایت بین آن جمع ما آقای مهندس میرحسین موسوی را مناسب تر از ایشان می دانستیم. ما ستاد اصلی ایشان نبودیم و مانند خیلی دیگر از افراد از ایشان اعلام حمایت کردیم و به عنوان یک ستاد فرعی در انتخابات حضور داشتیم.»

نوبخت افزود:«طبیعی است که چون رابطه تشکیلاتی بین ما وجود نداشت، بعد از اعلام نتایج انتخابات ما چندان پیگیر نبودیم. بعد از انتخابات هم فقط یک بار مهندس موسوی را ملاقات کردم و زمانی که آن اتفاقات افتاد دیگر امکان تماس با ایشان وجود نداشت و شاید ایشان با ستاد اصلی خود در ارتباط بود. حزب اعتدال و توسعه هم در آن ایام با توجه به محدودیت هایی که برای احزاب وجود داشت در حد صدور بیانیه ها فعالیت داشت. ما همیشه معتقد بودیم که همه باید به وحدت و انسجام ملی فکر کنیم.»

وی در مورد اتهام استفاده دولت یازدهم از عناصر فتنه 88 هم گفت:« آقای دکتر روحانی وعده ای دادند و به درستی هم روی آن پافشاری کردند. ایشان به مردم اعلام کردند که در تشکیل کابینه نگاه فراجناحی دارند و در ادامه هم هم از اصولگرایی و هم از اصلاحات برای کابینه استفاده کردند. اینکه بگوییم هرکس که در انتخابات 88 به رئیس جمهور آن دوره رای نداده حتماً فتنه گر است تصور درستی نیست. ما گاهی برای تسویه حساب های سیاسی یکدیگر را به صفتی که فکر می کنیم بد است نسبت می دهیم. اگر بگوییم هرکس که اصلاح طلب است فتنه جوست، می توان حرف منتقدین که می گویند دولت از عناصر فتنه استفاده کرده را قبول کرد اما این حرف بی پایه ای است. بسیاری از اصلاح طلبان افرادی معتقد و چهارچوب داری هستند.»

نوبخت همچنین گفت:«در بین اصولگرایان هم انسان های فهیم، قابل احترام و خوش فکری وجود دارند. چرا همیشه اینطور فکر می کنیم که باید یا اصولگرا بود یا اصلاح طلب؟ فکر می کنم همه باید برای پیشرفت کشور در کنار هم باشیم و از همه ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم. آقای دکتر روحانی روی قول خودش به مردم صادق بود و از همه ظرفیت ها استفاده کرد.»

محمدباقر نوبخت در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود در مورد سابقه انقلابی خود هم اظهار داشت:«دایی من روحانی بسیار خوش بیان، روشنفکر و مبارز بود که در سنین جوانی تصادف کرد و کشته شد. افرادی که هم دوره ایشان بودند می گفتند این تصادف یک حادثه ساختگی بوده و آن شب BBC اعلام کرده بود که شاه نفس راحتی کشید و یکی از منتقدین سرسخت او کشته شد.»

وی افزود:«مبارز بودن دایی و خانواده باعث شد ما از همان دوران طفولیت با انقلاب اسلامی آشنا باشیم. من کلاس پنجم دبستان بودم که حادثه خونین فیضیه به وقوع پیوست. برادرم علی آن زمان طلبه بود و برادر دیگرم هم دانشجوی مذهبی ِ سیاسی ِ ضد رژیم بود. ما نسبت به امام ارادت داشتیم و بین دایی من و شهید مصطفی خمینی و همچنین امام موسی صدر دوستی صمیمی برقرار بود. با این تفاسیر ما کاملاً در جریان اتفاقات انقلاب بودیم و امام را به طور کامل می شناختیم و به ایشان عشق می ورزیدیم.»

نوبخت در مورد نخستین مسولیتش بعد از انقلاب هم گفت:«دبیرستانی در رشت بود که مقصد راهپیمایی های شهر بود و حتی گاهی نماز جمعه در آنجا برگزار می شد. آن مدرسه پایگاه ظاهری سازمان منافقین بود. به من گفتند شما بیا و مدیریت این دبیرستان سیاسی را برعهده بگیر. بعد از مدتی از من خواستند به صورت همزمان مسول آموزش پرورش شهر هم باشم که مدتی هم این کار را انجام دادم و به صورت همزمان تدریس هم می کردم.»

وی افزود:«4 اردیبهشت 65 بود که به عنوان بسیجی برای حضور در جبهه های کردستان همراه با سپاه محمد به این منطقه رفتم. آن شب من تا صبح بیدار بودم و خیلی با خودم کلنجار رفتم و خیلی گریه کردم که چرا من برای حضور در جبهه ها به صورت متوالی توفیق ندارم. با خودم گفتم ای کاش می توانستم همین جا باشم. بعد از چند روز وارد ماه رمضان شدیم و آقای اکرمی (وزیر آموزش پرورش وقت) پیغام دادند که مدیر کلی آموزش پرورش کردستان را قبول می کنی؟ من هم قبول کردم و وارد این آزمایش الهی شدم.»

سخنگوی دولت روحانی در مورد خاطرات خود از 16 سال نمایندگی مجلس هم اینطور گفت:«سال 67 یک در مجلس بودیم که آقای هاشمی برای اداره جلسه نیامدند. نزدیک های ظهر بود که ایشان وارد مجلس شد. اولین بار بود که می دیدم آقای هاشمی با صدای لرزان سنخنرانی می کند. ایشان گفتند برای حضرت امام مشکلات جسمی به وجود آمده که خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت انجام شده است. روزهای سختی برما گذشت تا اینکه از درگذشت امام باخبر شدیم. آن شب من رشت بودم و نیمه شب به سمت تهران حرکت کردم…»

وی همچنین در مورد خاطره شیرین خود از ایام نمایندگی اش در مجلس هم افزود:«در آن زمان هیچ کدام از نماینده ها نظم نداشتیم که راس ساعت 8 در مجلس حضور پیدا کنیم و جلسه علنی را آغاز کنیم و در یاد ندارم که زودتر از 15/8 جلساتمان را آغاز کرده باشیم. رادیو فرهنگ هم هر روز از ساعت 8 آهنگ «اندک اندک جمع مستان می رسد…» را پخش می کرد و این آهنگ همیشه برایم خاطره انگیز بود (خنده). شاید شیرین تر خاطره من در مجلس روزی بود که آزادگان برای اولین بار وارد کشور شدند.»
نوبخت در ادامه در مورد انتخابات مجلس ششم و رای نیاوردن آقای هاشمی و روحانی گفت:«فکر می کنم مردم در آن دوره به لیست رای دادند و بین لیست های مختلفی که وجود داشت آقای هاشمی و آقای روحانی در آن لیست نبودند. شرایط تهران با شرایط شهرستان تفاوت داشت.مثلاً در شهرستان ما لیستی رای نمی داد و بیشتر به افراد رای می دادند و به همین دلیل هم در هیچ یک از این چهار دوره که وارد مجلس شدم در هیچ لیستی نبودم.»

وی در مورد تعامل اصلاح طلبان ِ دوم خرداد ِ آن روزگار با آیت الله هاشمی هم اظهار داشت:«اگر در کارنامه اصلاح طلبان به یک نمره منفی برخورد کنیم، یکی از این نقاط این است که آن ها به شخصیت ممتاز آقای هاشمی به درستی عمل نکردند و با ایشان به شایستگی رفتار نکردند. من این موضوع را به عنوان یک اشتباه استراتژیک و بزرگ اصلاح طلبان می دانم که البته بعدها خودشان در جهت اصلاح این اشتباه قدم برداشتند.»

نوبخت افزود:«آقای هاشمی، آقای هاشمی است! همین شخصیت ممتازی که الان دارند آن زمان هم داشتند اما یک عده بنا به هر دلیلی چنین شخصیتی را برنمی تابیدند و متوجه اشتباهشان هم شدند. آیا اندک تفاوتی در موضع آقای هاشمی در مورد انقلاب به وجود آمده؟ آیا کوچکترین فاصله ای در ارادت ایشان به مقام معظم رهبری ایجا شده؟ من شهادت می دهم که آقای هاشمی بارها بیان می کردند که رهبری زیبنده و شایسته حضرت آیت الله خامنه ای است و حتی اگر در موردی نظر من با ایشان متفاوت باشد، فصل الخطاب نظر رهبری است.»

نوبخت در مورد موضوع تحصن نمایندگان در مجلس ششم هم گفت:«دیدگاه من در آن زمان مشخص بود. فکر می کنم تحصن کار اشتباهی بود. اینکه کسی که به نمایندگی مردم در مجلس حضور دارد بیاید و تحصن کند برای من جای سوال دارد و نمی دانم یعنی چی؟»

نوبخت در مورد افراط گری در دولت های نهم و دهم هم گفت:«شما ببینید برخی از دوستان ما در جریان اصولگرایی با آقای هاشمی چه کردند! آقای هاشمی مستحق این نوع برخورد و توهین و تحقیر نبود. نسبت به دیگر افرادی که در سابقه فعالیت های انقلابی خود نمرات درخشانی داشتند هم از سوی جریانات افراطی اقدام به توهین و تهمت شد. در عرصه های بین المللی هم ما معتقدیم باید از منافع مردم دفاع شود اما با زبانی که تحریک آمیز نباشد و نشان دهنده فرهنگ و ادب پارسیان باشد. متاسفانه ما برخی از ادبیات بین المللی را هم در آن زمان افراطی می دانستیم که از حد اعتدال هم خارج بود و در این زمینه هم اشتباهات بزرگی صورت گرفت. فکر می کنم به همین دلیل هم مردم به اعتدال رای دادند تا جریان میانه ای از معقولین و معتمدین دو طرف حضور پیدا کنند و بار سنگین دولت یازدهم را به دوش بکشند.»

وی در مورد مناظره خود با آقای خوش چهره در انتخابات سال 84 و اینکه برخی می گویند این مناظره روی شکست هاشمی در انتخابات موثر بوده هم گفت:«در آن مناظره دو بخش وجود داشت. یک بخش به اعلام برنامه های آقای هاشمی می پرداخت و یک بخش هم بیان من نسبت به نوعی خرافه که برخی از دوستان نسبت به امام عصر داشتند اختصاص داشت. همچنین به برخی از تندروی هایی که در عرصه اجتماعی و فرهنگی صورت می گیرد اعتراض کردم که الان هم همانطور فکر می کنم.»
نوبخت ادامه داد:«جمع بندی جامعه در هر مرحله ای برای تفاوت با گذشته و یک نوع نوآوری متفاوت است. شاید در آن زمان جمع بندی جامعه این بود که آقای هاشمی نسبت به روند هشت سال گذشته نوع آوری نداشت و لازم بود که تحول و تغییری به وجود بیاید. البته شکست آقای هاشمی فقط یک دلیل نداشت و دلایل مختلفی دست به دست هم داد. باید قبول کنیم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک کنار هم قرار گرفتند تا چهره ای متفاوت با چهره اصلی آقای هاشمی ارائه شود. به هر صورت فکر می کنم امروز احترام جامعه حتی نسبت به گذشته به آقای هاشمی بیشتر شده است.»

وی افزود:« در آن زمان (84) خیلی از دوستان  و اطرافیان آقای روحانی را برای کاندید شدن تشویق و ترغیب می کردند و شاید آقای روحانی با ملاحظه حضور آقای هاشمی در انتخابات حاضر نشدند به بحث انتخابات ورود داشته باشند. در هر صورت ما که آقای هاشمی را می شناسیم و از صداقت و پختگی او با خبر هستیم، برداشتمان با نسل سوم و چهارم انقلاب متفاوت است. ما آقای هاشمی را دوست داریم،کما اینکه همیشه به مقام معظم رهبری عشق می ورزیدیم و عشق می ورزیم و این ها را از هم جدا ناپذیر می دانیم. ما نمی توانیم از گذشته ای که داشته ایم فاصله بگیریم.»

محمدباقر نوبخت همچنین در مورد تبریک رقبای انتخاباتی انتخابات سال 92 بعد از پایان انتخابات به روحانی و ماجرای تبریک پیروزی احمدی نژاد در سال 84 هم گفت گفت:« تبریک و تهنیت های بعد از انتخابات گاهی دلی است و گاهی سیاسی!  دل ما با کسی که سال 84 پیروز شد اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و با فرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم. شاید هم اشتباه می کردیم اما به هرحال اگر دوباره به عقب برگردیم فکر می کنم انتخاب های من درست بود هرچند به وسلیه اکثریت تایید نشد.»

وی همچنین در مورد جلسه اخیر روحانی با نامزدهای انتخابات سال 92 گفت:«دوستان با صفا کنار هم نشستند و صحبت کردند. آقای دکتر روحانی همیشه علاقمند بودند که از تجربیات این مردان بزرگ استفاده کنند. شاید بیان جزئیات این جلسه خصوصی از طریق من درست نباشد اما جلسه بسیار خوب و باصفایی بود و آقای دکتر روحانی با علاقمندی از این عزیزان دعوت کرد و این دوستان هم با بزرگواری آمدند. این جلسه نشان می دهد که همه این افراد فرزندان انقلاب هستند.»

نوبخت در ادامه در واکنش به این سوال مجری که از او پرسید آیا قبول دارید دولت یازدهم یک مقدار مسن است هم گفت:«نظر آقای روحانی این بود که ما فرصت آزمون و خطا نداریم. باید قبول کنیم که جوانان انرژی زیادی دارند و باید از آن استفاده کنیم اما کشور در شرایطی است که باید افراد با تجربه وارد عرصه شوند. کشور برای عبور از این دریای طوفانی نیاز به قایقران ندارد بلکه به ملوان احتیاج دارد. آقای دکتر روحانی ملوان ها را پیدا کرد. واقعاً بسیاری از دوستانی که در دولت حضور دارند در حوزه خودشان باتجربه، پخته و استاد هستند. شاید امروز برای عبور از این مرحله به این نیروهای باتجربه نیاز داریم. البته شاید بعداً آقای روحانی احساس کند که باید از نیروهای جوان تر استفاده نماید. »

وی ادامه داد:«الان در دستگاه های مختلف ما از نیروهای جوان استفاده می کنیم و در حوزه اجرا از تجربه خودمان و انرژی آن ها بهره می گیریم.»

سخنگوی دولت در مورد مشی دولت یازدهم در برخورد با منتقدانش هم اینطور توضیح داد:«دولت در این زمینه با صبر و حلم برخورد می کند. البته برخی از انتقادات هم یک مقدار زود بود و هم از حوزه انصاف خارج بود.»

وی در مورد تعامل دولت و صدا و سیما هم گفت:«دولت در هیات وزیران از ریاست سازمان صدا و سیما دعوت می کند تا ایشان هم در جلسات حضور داشته باشند. همانطور که ممکن است ما گاهی از بعضی از وزارتخانه ها انتظارات بیشتری داشته باشیم از صدا و سیما هم گاهی انتظارات بیشتری داریم. مثلاً در مورد بحث سبد کالا آقای روحانی ناراحت شد. ما 1500 میلیارد تومان هزینه کردیم تا مردم راضی باشند اما مردم منتقد بودند و می گفتند کرامت مردم ایجاب نمی کند مردم در صف بایستند و نباید با مردم به این شکل برخورد کرد. دولت برای بیان صحبت هایش شبکه ای در اختیار ندارد اما باید قبول کنیم دولت نیاز به زبان و شبکه ای مختص به خودش را دارد. اما در هر صورت همه این ها در رسانه ملی تجمیع شده و رسانه ملی باید در پاره ای موارد به انتظارات دولت هم توجه کند. البته این بی انصافی است که نسبت به زحمات فرزندان کشور و نظام در صدا و سیما بی توجه باشیم. رسانه ملی با این امکانات محدود باید در مقابل رسانه های متعدد خارجی بایستد و باید از زحمات دوستان در صدا و سیما تشکر کنیم. از طرف دیگر در برخی موارد انتظاراتی هم بیش از چیزی که الان دیده می شود، وجود دارد.»

نوبخت افزود:«الان تعامل خوبی بین دولت و صدا و سیما وجود دارد.»

سخنگوی دولت تدبیر و امید در مورد بحث مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی اظهار داشت:«ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ریاست معاون اول رئیس جمهور به طور مرتب تشکیل می شود و از سطوح بالای قوای دیگر هم در این جلسات شرکت می کنند. چه دلیلی دارد که عده ای نمی توانند مطالباتی که از بانک ها دریافت کرده اند را پرداخت کنند؟ خب یک عده ای قصد کلاه برداری دارند اما عده ای هم هستند که افراد سالمی هستند اما به دلیل شرایط اقتصادی که وجود نداشت توان پرداخت را نداشتند. فکر می کنم ما باید یک سری کارهای ریشه ای نسبت به اصلاح ساختار اقتصاد کشور انجام دهیم تا افراد محترم ِ بازرگان و تاجر به این وضعیت مبتلا نشوند که نتوانند مطالبات را پرداخت کنند. آقای رئیس جمهور به شدت نسبت به فساد در ادارات حساس هستند و روی نظارت بر این مساله تاکید زیادی دارند.»

محمد باقر نوبخت راجع به قانون آزادی اطلاعات نیز اینطور گفت:«آئین نامه اجرایی این قانون هنوز در دولت مطرح نشده است. اما ما تا جایی که بتوانیم با نشر اطلاعات اقتصادی سعی داریم کسی از رانت ویژه استفاده نکند. خودم هم به عنوان سخنگوی دولت تلاش می کنم مصوبات دولت را اطلاع رسانی کنم و هم سایت های مرتبط با دولت مثل سایت بانک مرکزی و سایت آمار به صورت مرتب اطلاعات را منتشر می نماید.»

وی در مورد ارتباط دولت با قوای دیگر هم اظهار داشت:«خوشبختانه دولت رابطه خوبی با مجلس و قوه قضاییه دارد. فکر می کنم مردم باید شاهد تعامل عملی قوا باشند.»

نوبخت همچنین در مورد میزان حقوق دریافتی اعضای هیات دولت گفت:«صادقانه می گویم که من به عنوان یکی از اعضای دولت که دو ماموریت برعهده دارم همان حقوقی را می گیرم که قبل از آمدن به دولت به عنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه دریافت می کردم. اعضای هیات دولت هم حقوقی کمتر از حقوق دریافتی اعضای هیات علمی دریافت می کنند و ارقام نجومی که مطرح می شود صحت ندارد.»

وی در مورد ترمیم در کابینه در پایان یک سالگی دولت هم گفت:«من چیزی در این مورد نشینده ام و این موضوع را تایید نمی کنم. بحث تغییر آقای شمخانی هم جدی و مطرح نیست.»

نوبخت در پایان برنامه هم در مورد کلمات زیر اینطور اظهار نظر کرد:

اعتدال: استفاده از همه نیروها و در نظر گرفتن همه واقعیت ها
بنفش:رنگ پیروز انتخابات و رنگ اعتدال و ستادهای آقای دکتر روحانی
کلید: در دست آقای دکتر روحانی است برای حل مشکلات کشور
صمیمی ترین دوست آقای نوبخت در کابینه: دوستان زیادی در کابینه دارم اما به آقای دکتر روحانی، آقای واعظی ارادت ویژه ای دارم
شوخ طبع ترین عضو دولت: آقای زنگنه
جدی ترین عضو دولت: آقای دکتر صالحی
خسته کننده ترین جلسه دولت: بحث هدف بندی یارانه ها انرژی و وقت زیادی از دولت و تیم اقتصادی دولت گرفت
مهم ترین برگ برنده دولت: کاری که برای ارزان کردن خدمات درمانی انجام شد مهم ترین خدمتی است که از دولت انتظار می رود.
مهم ترین انتقاد وارد به دولت: ای کاش می توانستیم هیچ چیز را گران نکنیم و بیشتر از این تورم را مهار کنیم
میان وعده دولت یازدهم: بعضی چیزها از دولت قبل به یادگار مانده (خنده). در زمستان چند بار ما شلغم دادند اما الان خبری نیست و چای و خرما روی میز است. آقای دکتر روحانی اعضای کابینه خودشان را از عسل و ماست هم محروم کرده اند (خنده).
لذت بخش ترین جلسه دولت: وقتی که اخبار و جمع بندی مربوط به اجرای سیاست های پولی را دریافت کردیم خیلی برایمان دلپذیر بود.
خط قرمز دولت: عبور از موازین اسلام و انقلاب خط قرمز دولت است. همه ما بچه های انقلاب هستیم و زاویه داشتن با انقلاب برای هیچ یک از اعضای دولت افتخار محسوب نمی شود.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 11:02 ب.ظ | نظرت شما (0)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/30:: 11:27 عصر     |     () نظر
جمعه 30 خرداد 1393

درد نیوز dardnews:فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در فیس‌بوک خبر داد.

سرهنگ `پاسدار رحیم مهدی‌زاده در تشریح این خبر گفت: ماموران در رصد سایت‌های مختلف، سایتی را شناسایی کرده که فردی در آن اقدام به تشویش اذهان عمومی در فیس‌بوک می‌کرد.

وی با بیان اینکه عامل انتشار شناسایی شده و دستگیری وی با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت، گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی، متهم 25 ساله اهل و ساکن آستارا را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با بیان اینکه متهم دستگیر شده به پلیس امنیت عمومی انتقال و در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی معترف شده، اظهارداشت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

توضیح درد نیوز : جوان 25 ساله ساکن استارا . دانش آموخته  عمران، از نخبگان سایبری و علمی کشور است و از وبلاگ نویسان و فعالان حقوق بشر و محیط زیست بین الملی  است  و هماکنون با قید وثیقه آزاد شده است ..

مهندس مورد نظر طی تماسی اعلام نمود ..این یک توطئه است من کلا در فیس بوک عضو نیستم فقط وبلاگ نویس است و علاقه در عضویت در فیسوبوک ندارم  و مقصر نیروی انتظامی و دستگاه قضا نیست چون من فعال حقوق بشر و محیط زسیست هستم و بنبار درخواست جوانانم شهر آستارا برای کاندیدا توری مجلس آماده می شوم  برای اینکه پرونده مرا مختوش کنند رقبای انتخاباتی این باز سیاسی را بازی کردند و به اسم من در فیسوبوک صحفه باز کردند ..من عضو فیس بوک نیستم ... در انتخابات شوراها هم رقابی انتخاباتی بدون مدرک قضایی و انتظامی و هیچ مدرک مرا متهم به فساد اخلاقی نمودند و رد صلاجحیت نمودند  که با پی گیریی در نظارت استان موفق شدم توطئه را ثابت کنم اما بعلت اینکه دو روز به رای گیری بود و من انصراف دادم ...در صورتیکه رد صلاحیت نمی شدم الان عضو شورا بودم و هماکنون هم رقبایی انتخاباتی می داند من در بین جوانان و تحصیل کردگان هوا خواه زیاد دارم با این کار می خواهند برایم پرونده سازی کنند.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 11:11 ب.ظ | نظرت شما (0)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/30:: 11:27 عصر     |     () نظر

فرماندار آستارا اعلام کرد : 100 میلیارد ریال برای ساماندهی پایانه مرزی آستارا اختصاص یافته است .

 

درد نیوز :سیروس شفقی  در  جلسه هماهنگی اجرای مصوبات سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور به آستارا به خبرنگار ایرنا گفت : با این میزان اعتبار محوطه پایانه مرزی آستارا نوسازی شده و مسیرهای ورود و خروج کامیونها و مسافران ایرانی و خارجی پیاده و سواره متناسب با استانداردهای روز دنیا طراحی و نوسازی می شود .

وی مرز ورودی آستارا را یکی از مهمترین مرزهای ورودی کشور عنوان کرد و افزود : سال گذشته بالغ بر 700 هزار نفر مسافر از این مرز وارد کشورمان شدند ولی زیرساختها و ظرفیت پایانه مرزی این شهرستان متناسب با این میزان ورود مسافر خارجی نیست .

وی بیان کرد : به همین علت با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور یک گروه مشاور ، طرح ساماندهی پایانه مرزی را تحت عنوان مهباد آماده کرده که بر اساس آن وضعیت مسافری و حمل و نقل بار در این واحد مرزی با هدف ارائه خدمات سریع و آسان ساماندهی می شود .

وی ادامه داد : با اعتبار اختصاص یافته 100 میلیارد ریالی ، طرح ساماندهی پایانه مرزی آستارا در دو فاز اجرا می شود و مقدمات لازم برای این کار با هماهنگی ادارات آغاز شده تا کار با سرعت لازم به مرحله اجرا برسد .

شفقی اظهار کرد : با ساماندهی پایانه مرزی آستارا ، چهره خوب و مطلوبی در ورودی مرز و در انظار مسافران خارجی ایجاد خواهد شد .

وی در ادامه از موافقت برای احداث پل مسافری در مرز آستارا بر روی رودخانه آستاراچای خبر داد و گفت : نماینده تام الاختیار وزارت حمل و نقل کشور جمهوری آذربابجان موافقت خود را برای احداث پل مسافری به موازات پل موجود فعلی اعلام کرده و این پل با هماهنگی دو کشور احداث می شود .

فرماندار آستارا ادامه داد : با احداث پل مسافری جداگانه ، پل موجود فعلی تنها اختصاص به تردد کامیون ها و خودروها خواهد داشت .

به گزارش ایرنا ، شهرستان مرزی بندر آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری مرکز استان گیلان و در جوار مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با 700 هزار نفر مسافر ورودی خارجی سالانه ، پرترددترین مرز زمینی کشور محسوب می شود



وی اعزام رایزن بازرگانی و تیم های بازاریاب و شناخت بازار به کشورهای خارجی را از جمله برنامه های امسال سازمان توسعه تجارت ایران ذکر کرد و افزود: در همین راستا تاکنون 11 رایزن بازرگانی به کشورهای خارجی طرف تجاری و بازار هدف ایران اعزام شده و امسال تعداد این رایزن ها به 30 رایزن بازرگانی افزایش می یابد.

وی ایجاد توافقات تعرفه ترجیحی با پنج کشور دیگر را از جمله اهداف کاری سازمان توسعه تجارت در سال جاری ذکر کرد و گفت: علاوه بر این، برگزاری نمایشگاه های خارجی را که یکی از ابزارهای مهم بازاریابی به شمار می رود ، هم به صورت مشارکت در نمایشگاه های خارجی و هم به صورت برپایی نمایشگاه های اختصاصی در خارج از کشور در سالجاری دنبال خواهیم کرد.

شفقی گفت : در ماه های گذشته هیات های متعدد از کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری به ایران آمده و شرکت های بزرگی در پی بحران مالی در اروپا و جهان، به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در ایران هستند و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و زمینه های سرمایه گذاری را برای آنها معرفی کنیم.


شفقی :  اقای بدری  طی دیداری که از آستارا دشاتند و از بندر چند منظوره، گمرک و بازارچه مرزی آستارا بازدید و فرصت های سرمایه گذاری شهرستان آستارا شناسایی شد و مایل هستند که سرمایه گذاران خارجی مشتاق به سرمایه گذاری در ایران را به این استان و از جمله آستارا هدایت کنیم.

وی گفت: زیرساخت های خوبی در حوزه تجارت خارجی ، حمل و نقل و امور بندری در آستارا فراهم شده و سرمایه گذاران خارجی با توجه به قابلیت های موجود در آستارا بیشتر مایل خواهند بود تا در این شهرستان مرزی سرمایه گذاری کرده و از مزیت مرز نیز در امور تجاری استفاده کنند.

فرماندار آستارا تصریح کرد : هدف ما سوق دادن سرمایه گذاران خارجی به سمت سرمایه گذاری در امور توسعه تجارت خارجی و گردشگری در آستاراست و شواهد نیز نشانگر آن است که آستارا قابلیت مناسبی در این حوزه ها دارد.

شفقی  همچنین با اشاره به اینکه جغرافیای تجارت خارجی ایران در چند سال اخیر تغییر یافته و شرکای عمده ما از اروپا به علت تحریم به سمت شرق آسیا و کشورهای همسایه سوق داده شده، اظهار کرد: بر همین اساس در زمینه صادرات و واردات علاوه بر چین و هند، اغلب با کشورهای همسایه مراودات زیادی داریمو آستارا دوازه ورود سرمیاه گذاران به ایران است باید برنامه ریزی و جذب شوند.


  به گزارش درد نیوز :در سفر میرابوطالب بدری معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران به همراه هیاتی متشکل از کارشناسان این حوزه، در سفر به آستارا، قابلیت های این شهرستان را برای سرمایه گذاری مسیر تجاری و ترانزیت چین ـ قزاقستان ـ ایران بررسی کردند.

گروه کارشناسی و اقتصادی سازمان توسعه تجارت ایران در جریان این سفر از بندر چندمنظوره آستارا ، پایانه و گمرک مرزی آستارا و نیز بازارچه مرزی آستارا بازدید کرده و از نزدیک با قابلیت های اقتصادی و تجاری شهرستان آستارا آشنا شدند.

ارسال شده توسط ما با کسی عقد اخوت نبستیم در ساعت 15:15 | نظرات شما (0)

جمعه سی ام خرداد 1393

مصلای نماز جمعه شهرستان آستارا در آستانه ماه مبارک رمضان تجهیز شد.

 

امام جمعه آستارا گفت: مصلای نماز جمعه با مشارکت ستاد نماز جمعه این شهرستان ساماندهی و تجهیز شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه تجهیز مصلای نماز جمعه از جمله دغدغه های نمازگزاران شهرستان بود ، افزود: در این راستا تمامی فرش های مصلا تعویض و با خریداری فرش های نو ، رنگ آمیزی و نیز تجهیز سیستم روشنایی ، مصلای نماز جمعه آستارا جلوه زیبایی به خود گرفت.

وی اضافه کرد: تجهیز مصلای نماز جمعه آستارا دو ماه به طول انجامید.

به گفته امام جمعه آستارا؛ برای تجهیز مصلای نماز جمعه این شهرستان بالغ بر 800 میلیون ریال صرف شده است.

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه گفت: تکمیل سیستم گرمایشی از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه شهرستان آستارا محسوب می شود که انتظار یاری خیرین را در این امر داریم.

وی در ادامه حضور مردم دیندار و مومن شهرستان آستارا را در نمازجمعه مثال زدنی خواند و افزود: مردم ولایتمدار و مرزدار آستارا همواره با حضور پرشور خود هیچ وقت نگذاشته اند سنگر نماز جمعه خالی بماند.

امام جمعه آستارا اظهار کرد: این سنگر عبادی سیاسی با حضور گسترده مردم رونق می گیرد و می توان با بصیرت بخشی آن را در عالی ترین سطح دید.

ارسال شده توسط ما با کسی عقد اخوت نبستیم در ساعت 15:5 | نظرات شما (0)

جمعه سی ام خرداد 1393

شهردار آستارا گفت: آستارا در ردیف 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است.

علی کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اماکن تفریحی و مجتمع ساحلی و گردشگری این شهر در قالب طرح سالم‌سازی دریا را آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و گردشگران آستارا عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با مشارکت واحد فضای سبز شهرداری با کاشتن گل‌ها و گیاهان ویژه این منطقه جلوه‌ای از طبیعت شهرستان در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

شهردار آستارا ایجاد فضای سبز، گلکاری حاشیه خیابان شریعتی به طرف پایانه ترانزیتی گمرک، ترمیم فضای سبز شهرک عباس‌آباد و ... را از جمله اقدام‌ها برشمرد.

وی گفت: با همکاری شورای شهر و مدیریت شهرداری آستارا  زمین‌های ورزشی فنس‌کشی شده برای برگزاری کلاس‌های مدارس فوتبال برای کودکان و نوجوانان این شهر ترمیم می‌شوند.

کوهی ادامه داد: قرار گرفتن آستارا در نقطه مرزی و رونق مبادلات مرزی در این شهر جذابیت گردشگری تجاری را برای آستارا به ارمغان آورده است.

به گفته وی، حدود یک هزار و 500 واحد تجاری در بازارچه ساحلی و مرزی آستارا کالای خارجی را وارد بازار کرده و به گردشگران عرضه می‌کنند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: آستارا با آمیزه‌ای از جاذبه‌های گردشگری کوهستان ساحل و رودخانه، تجارت، زیست‌محیطی و مرزی گام‌های بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری کشور برداشته است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته آستارا در ردیف 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است، یادآور شد: شهر آستارا در تابستان سال گذشته جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران اعلام شد.

کوهی تصریح کرد: امسال با توسعه طرح سالم‌سازی دریا در مرکز شهر و نیز با توجه به شناخته شدن بیش از پیش جاذبه‌های طبیعی آستارا، گردشگران و مسافران زیادی جذب این شهر  مرزی و توریستی می‌شوند.

به گزارش فارس، بندر آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری مرکز استان گیلان و در جوار مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

آستارا با 600 هزار نفر گردشگر ورودی و خارجی در سال پرترددترین مرز زمینی کشور محسوب می‌شود.

سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از شهر آستارا بازدید و اقامت می‌کنند.

ارسال شده توسط ما با کسی عقد اخوت نبستیم در ساعت 14:42 | نظرات شما (0)

جمعه سی ام خرداد 1393

ششمین فیلم مستند اا دارستانی به اتمام رسید

اسماعیل اسدی دارستانی مدیر عامل شرکت تعاونی مستند سازان نور در مصاحبه با درد نیوز گفت : ششمین فیلم مستند به تهیه و کارگردانی اسماعیل اسدی دارستانی بنام گردشگری و اماکن تفریحی و زیارتی آستارا کلید خورد بعداز یکسال به اتمام رسید

 

 

 

 


 

 

شهید جانباز بسیجی حاج اسدالله اسدی دارستانی (59 تا 63)

 

 



 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/30:: 11:26 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >