سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد به کارهای مباح عمل شود، همان گونه که دوست دارد به واجباتش عمل کنند .خداوند، مرا با دین راحت و آسان برانگیخت : دین ابراهیم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
انصار حزب الله گیلان

------------------------------

 

 کیوان فتعلی زاده عضو شورای اسلامی شهر آستارا و رییس شورای اسلامی این شهرستان روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزار کنندگان این جشنواره افزود : در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده ، برگزاری این جشنواره فرهنگی یه معنی اطاعت از اوامر مقام عظمای ولایت و در راستای فرهنگسازی برای استفاده و توجه به مقوله ترویج فرهنگ صحیح سلامت و استفاده از گیاهان دارویی بومی است .

وی تنوع گیاهان دارویی در شهرستان مرزی بندر آستارا را بسیار زیاد برشمرد و اظهار کرد : گل گاو زبان که به نوعی شناسنامه گیاهان دارویی آستارا محسوب می شود ، به عنوان نماد زیبایی و سلامت در این جشنواره به عنوان سمبل گیاهان دارویی آستارا معرفی شد .

وی برگزاری این جشنواره را دارای فواید متعدد و موثر در معرفی جاذبه های شهرستان آستارا عنوان کرد و گفت : با توجه به نقش اقتصادی پرورش و کشت گل گاو زبان و زمینه سازی برای صادرات و ارزآوری ، در صورت تبلیغات مناسب می توان تعداد کثیری از شهروندان آستارا را به تولید این گیاه بومی سوق داد و بخشی از تقاضای اشتغال شهرستان را به این طریق پاسخ داد .

رییس شورای اسلامی شهرستان آستارا ایجاد دروازه پرچم در دهستان توریستی حیران از سوی بخشداری مرکزی و دهیاری حیران را یک اقدام نو و مبتکرانه برشمرد و این امر را نیز از آثار و برکات غیر مستقیم برگزاری این رویداد فرهنگی ذکر کرد .

فتعلی زاده همچنین گفت : برگزاری این جشنواره علاوه بر اینکه آستارا را در سایت ها و خبرگزاریها و مطبوعات مطرح کرد ، موجب حضور مسوولان استانی در شهرستان مرزی آستارا شده و باعث تعامل رسانه ها ، مردم و مسوولان با یکدیگر شد .
 نخستین جشنواره گیاهان دارویی استان گیلان با محوریت گل گاو زبان روز پنجشنبه در دهکده گردشگری و تفریحی حیران شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد .

در این جشنواره که به همت فرمانداری ، بخشداری مرکزی و دهیاری دهستان حیران شهرستان مرزی بندر آستارا در دل طبیعت سحرانگیز گردنه حیران برگزار شد ، شرکت کنندگان در فضایی شاد و دل انگیز روز خوشی را سپری کردند .

در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی شامل صنایع دستی از جمله گلیم و دست بافت های محلی ، سوغات ، آش و غذاهای محلی ، عسل تولیدی در منطقه حیران ، غرفه بهشت کاکتوسها برپا شد .

در این جشنواره علاوه بر نمایش مستند گل گاو زبان ساخته فرشاد فاضلی مقدم برنامه های متنوع فرهنگی دیگر از جمله نمایش طنز و موسیقی به زبان ملی و محلی اجرا شد و برخی از بازیهای بومی و محلی آستارا نیز به اجرا در آمد .

همچنین در قالب این جشنواره نمایشگاه عکس جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان آستارا شامل عکسهای ? حسن فاخری ? خبرنگار خبرگزاری ایرنا ? رامین بشرویه? خبرنگار خبرگزاری ایسنا ، و فرشاد فاضلی مقدم برپا شد .

---------------------------

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های گردشگری آستارا باید با برگزاری جشنواره های متنوع در سطح منطقه ای و ملی معرفی شود.

?صفر نعیمی رز?ا با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره گیاهان دارویی و گل گاوزبان در منطقه گردشگری حیران آستارا افزود: شهرستان آستارا ظرفیت ها و جاذبه های زیادی در بخش طبیعت گردی و فرهنگی دارد ولی تا کنون ناشناخته مانده و کمتر معرفی شده است.

وی بیان کرد: ما باید کاری کنیم که شش میلیون مسافری که سالانه وارد شهرستان آستارا می شوند؛ علاوه بر آشنایی با جاذبه های این شهرستان ، در آستارا ماندگار شده و اوقات فراغت خود را در این شهرستان سپری کنند.

وی وجود جاذبه های فرهنگی ، اقتصادی و به خصوص طبیعی در شهرستان آستارا را زمینه ساز ورود انبوه گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: زیرساخت های گردشگری و به خصوص تفریحی شهرستان آستارا برای پذیرایی از انبوه مسافران و گردشگران ناکافی است.

وی توسعه راه ها ، ایجاد واحدهای اقامتی و تفریحی و نیز احداث تفریح گاهها را زمینه ساز ماندگاری گردشگران در شهرستان آستارا ذکر و اظهار کرد: آستارا دروازه ورود و خروج گردشگران خارجی و به خصوص گردشگران پرشمار داخلی از شمال و شمالغرب کشور محسوب می شود و باید متناسب با شرایط خاص خود آباد شود.

نعیمی شهرستان آستارا را با جاذبه های گردشگری متنوع متعلق به همه ملت ایران دانست و اضافه کرد: ما اگر شرایط جذب و اقامت گردشگران را در آستارا فراهم کنیم علاوه بر ایجاد زمینه شغلی برای اهالی ، رضایت گردشگران و هموطنان نیز جلب خواهد شد.

وی با تقدیر از فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان آستارا در تدارک و برگزاری نخستین جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاوزبان در منطقه گردشگری حیران گفت: ما از اقدام همه مسوولانی که در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان فعال باشند ، به صورت جدی حمایت می کنیم.

 نخستین جشنواره گیاهان دارویی شهرستان آستارا با محوریت گل گاوزبان پنجشنبه هفته گذشته در دهکده گردشگری و تفریحی حیران این شهرستان مرزی برگزار شد.

در این جشنواره که به همت فرمانداری ، بخشداری مرکزی و دهیاری دهستان حیران شهرستان مرزی بندر آستارا در دل طبیعت سحرانگیز گردنه حیران برگزار شد ، شرکت کنندگان در فضایی شاد و دل انگیز روز خوشی را سپری کردند.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی شامل صنایع دستی از جمله گلیم و دست بافت های محلی ، سوغات ، آش و غذاهای محلی ، عسل تولیدی در منطقه حیران ، غرفه بهشت کاکتوس ها برپا شد.

در این جشنواره علاوه بر نمایش مستند گل گاوزبان ساخته فرشاد فاضلی مقدم برنامه های متنوع فرهنگی دیگر از جمله نمایش طنز و موسیقی به زبان ملی و محلی اجرا شد و برخی از بازی های بومی و محلی آستارا نیز به اجرا در آمد.

همچنین در قالب این جشنواره نمایشگاه عکس جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان آستارا شامل عکس های ?رامین بشرویه? خبرنگار خبرگزاری ایسنا ، ?حسن فاخری? خبرنگار خبرگزاری ایرنا و فرشاد فاضلی مقدم برپا شد

----------------------

کاظم حافظ نیا عصر دوشنبه در همایش پیامبر رحمت آستارا در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان افزود: هیچ دینی به اندازه دین اسلام سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی انسان ها را تضمین نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام دینی مملو از رحمت است ، اضافه کرد: با برانگیخته شدن نبی مکرم اسلام(ص) تمامی گروه های اعتقادی از فرقه ها و مذاهب مختلف زیر لوای اسلام قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: تمامی پیامبران بشارت آمدن پیامبر مکرم اسلام(ص) را به امت های خود داده بودند که در نهایت با بعثت پیامبر اکرم (ص) نقطه عطفی در تاریخ ادیان الهی پدید آمد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) در جامعه قیام به عدالت کرد ، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) با هدایت انسان ها به سمت و سوی حقیقت زمینه اجرای عدالت را در بستر جامعه فراهم کرد.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه امت پیامبر(ص) باید مجریان اصلی عدالت باشند ، اضافه کرد: همه ما به عنوان پیروان دین اسلام و سنت پیامبر (ص) باید به تبعیت از نبی مکرم اسلام (ص) احیا کننده عدالت در جامعه باشیم تا هدف پیامبران و انبیای الهی تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) گل سر سبد خلقت هستند ، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با تکیه بر معارف الهی و کتاب آسمانی قرآن ، انسان ها را از پایین ترین درجه ذلت به رفیع ترین درجه عزت رساند.

امام جمعه آستارا به ثمر رساندن مکارم اخلاقی را بین اقشار مختلف جامعه از جمله رسالت های اصلی نبی اکرم (ص) خواند و افزود: صله رحم و اکرام بزرگان از جمله مکارم و فضیلت های اخلاقی است که تمامی پیروان صدیق پیامبر (ص) نباید از این امر غافل شوند.

حجت الاسلام حافظ نیا ادامه داد: پیشرفته شدن امکانات در فضای مجازی نباید خانواده ها و خویشاوندان را از همدیگر دور کند چرا که این سنت حسنه مورد توجه پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده است.

 همایش پیامبر رحمت توسط مرکز آموزش علمی ـ کاربردی آستارا برگزار شد.

مولودی خوانی ، شعرخوانی ، اهدای جایزه به برندگان مسابقه کتابخوانی از دیگر بخش های این آیین بود.

در این همایش رییس مرکز آموزشی علمی - کاربردی آستارا و نیز رییس شورای اسلامی این شهرستان به سخنرانی پرداختند

--------------

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان گفت: تعامل و همدلی مردم و مسوولان امنیت مطلوبی را در شهرستان آستارا فراهم کرده است.

سردار ابراهیم قائد رحمتی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آستارا در قالب جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: تامین امنیت از جمله وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه خدمت کردن در هر جایگاه و پستی از اهمیت ویژه برخوردار است ، اضافه کرد: نیروی انتظامی نماد روشنی از همراهی با مردم است به همین جهت ارزش کار نیروهای مخلص انتظامی به مراتب با ارزش تر و مهم تر جلوه می کند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی به صورت مستقیم با پلشتی ها و ناهنجاری های موجود در جامعه سروکار دارد و در این فضا به یقین افراد باتقوا و با ایمان می توانند موفق تر عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان زحمت کشان نیروی انتظامی را سربازان ولی امر مسلمین و حافظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: نیروی انتظامی تحت فرماندهی کل قوا توانسته امنیت و آرامش را با اقتداری مضاعف در دل خانواده ها و اقشار جامعه ایجاد کند.

سردار قائد رحمتی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره از دخالت در جریان های سیاسی تحت هر عنوانی به دور بوده ، گفت: شیوه نامه ، هدف راستین و خط مشی نیروی انتظامی برای همه روشن است و این نیرو در چارچوب قوانین با همدلی و وفاق ، اخلاق و انسانیت را محور فعالیت های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت به همین سادگی به دست نیامده بلکه برای این منظور شهیدان گلگون کفن زیادی خون های خود را هدیه کردند و ما امروز به عنوان میراث داران این خون ها باید در کنار مردم عزت و سربلندی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان بیاوریم.

وی در ادامه بیان کرد: وضعیت امنیت در استان گیلان مطلوب است و شهرستان آستارا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این آیین با اشاره به نقش نیروی انتظامی در فراهم شدن امنیت اجتماعی گفت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ الهی محسوب می شود که بخشی از این نعمت امنیت بر دوش تلاشگران نیروی انتظامی قرار داده شده است.

سیروس شفقی خوشبختی و سعادت جامعه را در گرو تامین امنیت و آرامش روانی جامعه دانست و افزود: نیروی انتظامی ، کارآمدترین نیرو در حفظ و برقراری امنیت اجتماعی محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود تعامل مثبت بین نیروی انتظامی و سایر خدمات مردم در بدنه دولت و ارکان نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: پلس از مردم و در متن مردم است و خدمت بی منت و صادقانه ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: آستارا جزو 20 شهر گردشگر پذیر کشور به شمار می رود و با توجه به شرایط خاص باید در ساختار انتظامی این شهرستان تغییرات لازم انجام شده و تجهیزات و نیروی انسانی کافی به این شهرستان اختصاص یابد.

وی همچنین از ورود سالانه 600 هزار تبعه خارجی آذری به شهرستان آستارا خبر داد و گفت: با توجه به این شرایط خاص و تشکیل صفهای طویل در واحد گذرمرزی در گمرک آستارا لازم است که نیروی انسانی کافی برای پاسخگویی و انجام ماور مرزی مسافران داخلی و خارجی در مرز آستارا اختصاص یابد.

وی همچنین خواستار تامین و نصب دوربین های مداربسته برای تامین امنیت داخل شهر آستارا شد و افزود: علاوه بر این لازم است حداقل یک دستگاه خودرو بدرقه متهم نیز به شهرستان آستارا تحویل شود.

در این آیین از خدمات 39 ماهه سرهنگ نادر خورسند فرمانده انتظامی شهرستان آستارا تقدیر و سرهنگ رحیم مهدی زاده به مدت سه سال به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان آستارا منصوب شد.

---------------------------

 

با حضور فرمانده انتظامی گیلان
مهدی‌زاده رئیس پلیس آستارا شد

سرهنگ مهدی زاده فرمادهی انتظامی ماسال از نقش پلیس ماسال در رونق اقتصادی و ارتقای فرهنگی میگوید

رحیم مهدی‌زاده رئیس پلیس جدید شهرستان مرزی آستارا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی این شهرستان صبح امروز با حضور ابراهیم قائدرحمتی فرمانده انتظامی گیلان برگزار شد.

در این مراسم رحیم مهدی‌زاده که پیش از این فرمانده انتظامی ماسال بود، به عنوان رئیس پلیس جدید شهرستان مرزی آستارا معرفی شد.

مهدی‌زاده 13 سال در آستارا به عنوان جانشین فرمانده انتظامی این شهرستان به مردم خدمت کرده بود.

پیش از این نادر خورسند فرمانده انتظامی آستارا بود که به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

مراسم مذکور با حضور مسئولان و امام جمعه آستارا انجام شد.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 04:15 ب.ظ | نظرت شما (0)

چهارشنبه 7 خرداد 1393

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس، گفت: با توجه به روند نزولی که فراکسیون در اجلاسیه دوم و سوم در بحث انتخابات هیأت رئیسه داشته به طور جد تغییراتی را در هیأت رئیسه فراکسیون شاهد خواهیم بود.

وی افزود: فراکسیون رهروان ولایت در اولین جلسه خود بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در خصوص برگزاری انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون تصمیم‌گیری خواهد کرد و افراد داوطلب در جلسه مجمع عمومی داوطلبی خود را برای عضویت در هیأت رئیسه اعلام می‌‌کنند.

نایب‌رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: در این دوره از انتخابات هیأت رئیسه تغییری در تعداد اعضای هیأت رئیسه فراکسیون ایجاد نخواهد شد و تعداد اعضا به همان شکل سابق خواهد بود.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 04:12 ب.ظ | نظرت شما (0)

چهارشنبه 7 خرداد 1393

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از بازرسی بالغ بر 3 هزار و 500 بنگاه اقتصادی این شهرستان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: 105 بنگاه اقتصادی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بیژن خالق‌وردی‌پور ظهر امروز در نشست اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان گزارشی از روند بازرسی‌های صورت گرفته را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: بازرسان این اداره به همراه بازرسان اصناف در اردیبهشت ماه سال جاری از 3 هزار و 560 واحد صنفی، غیرصنفی و نانوایی این شهرستان بازرسی کردند.

این مسئول ادامه داد: از تعداد واحد بازرسی شده 105 مورد تخلف شناسایی و متخلفان پس از تشکیل پرونده تخلف برای صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گفته وی، در مدت مذکور 25 مورد گشت مشترک با اداره‌های مربوطه نظیر اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و دامپزشکی انجام گرفته است.

خالق‌وردی‌پور خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه امسال به تعداد 52 مورد گزارش و شکایت مردمی و ناظران افتخاری نیز رسیدگی شده است.

وی عمده تخلفات مذکور را شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت و کم‌فروشی و ارزش ریالی پرونده‌های متشکله عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا مجموع تخلفات مذکور را بیش از 81 میلیون ریال ذکر کرد.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 04:10 ب.ظ | نظرت شما (0)

چهارشنبه 7 خرداد 1393

نماینده  سازمان تروریستی القاعده در گیلان دستگیر شد

اداره کل اطلاعات گیلان:
سرگروه تکفیری‌ها در گیلان دستگیر شد

 اداره کل  اطلاعات گیلان گفت: سرگروه تکفیری‌ها در گیلان دستگیر شده است.

  این مسئول ظهر امروز در جلسه کمیته مراسم و تبلیغات ستاد بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون یکی از بهترین دوران امنیت را سپری می‌کند.

وی با تاکید براینکه امنیت کنونی، نیروها را از انجام ماموریت‌ها غافل نمی‌کند، افزود: دشمن علیه نظام اسلامی در حال طراحی نقشه‌های خود است.

نماینده اداره اطلاعات گیلان خنثی شدن توطئه‌های دشمنان را با همت تمام متولیان به‌ویژه نهادهای انتظامی و امنیتی خواند و بیان کرد: موضوع‌های امنیتی در گیلان تحت کنترل است.

این مسئول از دستگیری سرگروه تکفیری‌ها در گیلان خبر داد و تصریح کرد: نگرانی‌ها و دغدغه‌های گروه مذکور در استان برطرف شده است.

ارسال شده توسط روز

بماند ادامه دارد

اسماعیل اسدی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/7:: 5:2 عصر     |     () نظر

دلنوشته یک روز نامه نگار آستارایی با فرماندار بندر استارا

در دنیای امروزآهنگ توسعه که صیدثانیه است و دانایی که رهاورد آن توانایی تعریف شده یکی از محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و بالندگی می باشد.  پرواضح است نیروی انسانی به ویژه نخبگان که اساس ثروت یک ملت را تشکیل می دهند باید بدور از حاشیه سازی های مهوِّع که مهارتها و دانش شایستگان را در پستوه تراژدی به بهای بَخس به تاراج خواهد برد به فوریت امتناع کرد و در این دولت اعتدال گرا و تدبیر و امید ..

شاخص های قدرتمند شدن و بالندگی اقتصاد شهرستان منوط به جذب افراد خلاّق باید مورد عنایت قراربگیرد. در فضای سیاسی که عده ای صرفاً برای کسب قدرت با صحنه آرایی و چهره آرایی و گاهاً بَزک کرده برای کوک کردن ساز قدرتشان در خود غنوده اند و ارزشها و داشته های اسلامی و انقلابی که برای دلسوزان نظام یک سرمایه ارزشمند است جز بینونت و جدایی میان آنها به چیز دیگری نمی اندیشند. افکار و سلایق متأسّی از آموزه های نورانی دین مبین اسلام توثیق ”یدالله مع الجماعه” است که شاهکار این اصل قرآنی جمع شدن تحت لوای ولایت است.

انتظار است جنابعالی که از قِبَل فعالیت سیاسی دولت “تدبیر و امید” که اعتدالیّتش را تراز افعال و اقوالش قرارداده در این آزمون بزرگ قرار گرفته ای پیگیری مطالبات مردم که وارثان حقیقی انقلابند جزء مهمات کار قرار گیرد.

امروز  شهرستان مرزی بندر آستارا  که پیشانی نظام نامیده می شود  و  به بلندای تاریخ پر افتخار ایران که در هشت سال دفاع مقدس  دهها شهید والامقام فدا و نثار راه ولایت نموده است برخود فخر می فروشد. انتخاب تیمی ارزشمدار، هوشمند، قوی، امین فضای مدیریت شهر را خردمندانه خواهد نمود.

مکان‌ها گویا‌ترین زبان حقیقت‌اند، پرواضح است آستارا و لوندویل  با توجه به وضعیت کنونیش،از کاستی ها، کمبودها همیشگی دسته و پنجه نرم می کند. یدک کشیدن القاب و عناوین فریبنده و دهان پر کن، مانند  اولین شهر با سواد و بیستیم شهر توریستی کشور و پیشانی نظام و بندر چند منظوره و منطقه ویزه اقتصادی  و منطقه گردشگری و....، داشتن پیشنه قدیمی   و … از کاروان توسعه ی پایدار عقب مانده هر چند به برکت عظیم انقلاب اسلامی و تلاش نمایندگان اسبق و فعلی اقدامات اثر گذاری صورت گرفته و یا در پروسه انجام شدن هست.
آقای فرماندار استارا  جناب آقای سیروس شفقی  ! با عرض  آرزوی توفیق خدمت برای جنابعالی، من از اموری که دسترسی به آن ها در شرایط کنونی ممکن نیست با شما سخن نخواهم گفت و سخن خود را تنها در مسایلی متمرک می کنم که تحقق آنها شدنی باشد.

اکنون که بنا به صلاحدید مسوولان، در سمت فرماندار و نماینده ی عالی دولت “تدبیر و امید” در شهرستان بندر استارا  که به “دروازه ورود به   پیشانی نظام  و اروپا به اسیا و شهر فرهنگی  شده منصوب شده ای، لازم دانستم توجه جنابعالی را به نکاتی چند در رابطه با مسایل مبتلا به حوزه ی مسوولیت تان و مواردی که اطلاع از آن ها شما را در اعمال مدیریت صحیح و آگاهانه و اتخاذ تصمیمات مفید جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ”اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” یاری خواهد کرد جلب کنم.

اگرثمرات این مسؤلیت مغفول واقع شود به ضرس قاطع از نقد آیندگان در امان نخواهید بود. واز منتقدان نیزانتظار می رود با نقد ی مشفقانه فضای همدلی و بانشاطی را برای خادمانشان فراهم آورند که یقیناً هر گونه اقدام نسنجیده و خارج از ضوابط قانونی و اخلاقی جز تخریب و بدنامی برای شهرستان استارا  ارمغانی دیگری نخواهد داشت.
1-انتصاب مدیران غیر بومی و نا آشنا با جغرافیای منطقه و به اصطلاح “مسافر”یا همان پروازی دستاوردی برای شهرستان استارا  نخواهد داشت و قبلا هم جواب نداده است ..امروز آستارا جوان و مدیران تحصیل کرده عالی و شایسته دارد و همانند گذشته نیازی به آوردن مدیران غیر بومی نیست  و تا مدیران غیر بویم بخواهند به محیط  مسلط کنند دوسال گذشته و یک نماینده دیگر می اید دوباره تغییرات  یعنی آستارا از قطر توسعه جا می ماند...
2- ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه در انواع زمینه ها، از جمله کشاورزی، پرورش دام و طیور، گردشگری، پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سردابی، صنایع دستی و کشف استعدادهای این حوزه اولویت کار قرار گیرد.
3- پیگیری و افتتاح طرح های زیر بنایی بیمارستان که سالهاست شعار داده می شود اما خبری نیست....
4- فعال نمودن شهرک صنعتی  استارا  که فقط  اسمش را یدک می کشیم ، در صورت ادامه حیات با همه ظرفیت نقش مهمی در اشتغال زایی شهرستان دارد و هم اکنون این شهرک در وضع نابسامانی قرار گرفته و آستارا اسما شهرک صنعتی دارد و بدون جاده استاندار است ..
5- مدیریت غیر علمی و به اصطلاح دیمی و اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و خلق السّاعه که در تراز مردم این سامان نیست پایان داد شود. هر چند مدیران خدوم و کارآمدی نیز در این عرصه وجود دارد که باید از خدمات آنان تقدیر و تشکر بعمل آید.
6- اولین اقدام تدوین یک برنامه چهار ساله که مبتنی بر تعقل، تفکر، آینده نگر، دانش محور، مشارکت پذیر و عزم راسخ برای تحقق آن وجود داشته باشد.
7- مدیران ادارات برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه تصدیگریشان را به فرمانداری اعلان تا در کمیته و کار گروه های برنامه ریزی شهرستان آستارا  راهکارهای مناسب برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شود.
8- با توجه به سیاست “اقتصاد مقاومتی” اعتبارات عمرانی شهرستان بنا بر اخبار مسموع از رشد قابله ملاحظه ای برخوردارنبوده، لذا تشکیل ستادی متشکل از نمایندگان اقشار مختلف تا راههای جذب و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم گردد و بخصو اینکه آستارا یک شهرستان ساحلی و کوهستانی و توریستی است ..
9- شهردار و اعضای شورای شهر آستارا  و لوندویل و دهیاران  برنامه جامع ای برای زیباسازی، تعمیر بافت های فرسوده و احداث پارکهای خصوصی علی الخصوص استخر  شنا  در شهر استارا و لوندویل  ............... سالهاست شعار داده می شود خبری نیست
10- برگزاری همایش علمی و تخصصی با عنوان  آستارا  آینده مشترک ما” که مهمترین حسن آن مشارکت اصحاب فکر جهت ارایه ایده های نو و کاربردی نمودن آن ایده ها و تئوریها به عنوان سند جامع توسعه شهرستان که از لحاظ اجرایی قابلیت وثاقت خواهد داشت.
11-  الف :نمایندگی  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا به اداره یا معاون اداره کل ارتقا یابد  تا  به عنوان قطب گردشگری نوظهور به تصویب برساند که این امر زمینه حضور بخش خصوصی را جهت سرمایه گذاری در این شهرستان را فراهم خواهد آورد و از جمله تخصصی شدن بحث گردشگری و اماکن تاریخی آستارا و...ساخت نمایشگاه دایمی صنایع دستی آستارا و موزه میراث فرهنگی و گردشگری آستارا و...

ب: شهرستان بندر استارا  چندین زیارتگاه مهم اهل شیعه و تسنن دارد ازجمله امام زادگان ابراهیم و قاسم  و بابا حسن  و شیخ خیویی و دیگر اماکن زیارتی و وقفی .. با اینکه سازمان اوقاف با تاسیس اداره اوقاف در استارا موافقت نمود و موضوع راغ منوط به تامین مکان  اداره توسط مسئولان آستارا نموده و تکنون اراده در مورد نشده است .. لازم بذکر است اوایل انقلاب  چند هزار متر برای ساخت  ساختمان اداره اوقاف آستارا توسط زمین شهری واگذار شده بود در منطقه پفک یا همان فلکه گاز در اسناد و مدارک زمین شهری است که معلوم نیست چرا فروخته شد و وپلش کجا رفت و کسی هم پی گیریی نکرد ..
12- فرمانداری محور وفاق برای هم افزایی گروههای سیاسی باشد. چون هر گونه اختلاف و تشتّت موجب هدر رفتن توانایی ها خواهد بود. هر چند مجادله ”احسن” علاوه بر داشتن برکات فراوان، همگان را به آرامش و اتحاد رهنمون خواهد ساخت.
13- ظرفیت های عظیم شوراهها و دهیاران که “امنای قومند” و نقش بی بدیلی در عمران و آبادانی دارند نباید مورد بی مهری قرار گیرند و بخشداری مرکزی و لوندویل  باید با مدیریت جهادی و خادمانه برای به فعلیت رساندن پتانسیلها برنامه راهبردی طراحی و هر سه ماه گزارش جامعی از میزان عملکردها را به اطلاع فرمانداری و افکار عمومی رسانده که نتیجه این امر میدان رقابت برای آنان فراهم خواهد شد و متاسفانه تاکنون این امر تحقق نیافته است  و پشنهاد می کنم در شورای اداری شهرستان از هر بخش  یک نفر دهیار انتخاب شود تا در شورای اداری دایمی و حق رای داشته باشند  و ریس شورای بخش  ها حتما در جلسات شورای اداری شرکت و...
14- برنامه عاجلی برای نجات کاشت، داشت و برداشت محصولات استراتژیک شهرستان مانند  برنج،  گیاهان داروریی  و انار و درختان مویه و کوی و... و… طراحی گردد.
15- پیشنهاد ویژه می گردد مدیران بخش کشاورزی میز کارشان را در دل زمین های زراعتی مستقر نمایند تا کشاورزان زحمت کش جنس مدیران را از نوع خودشان بدانند که این امر رغبتشان را برای ادامه کار مضاعف خواهد ساخت.
16- بهره برداری غیر اصولی شرکت های خصوصی از جنگلهای شهرستان در حقیقت یک غارت اموال عمومی است. چون جنگل نماد زیبایی بوده، تأثیرات مثبت زیادی در زندگی موجودات زنده از انسانها گرفته تا حیوانات داشته و دارد.
17- ساماندهی شرکت های بهره برداری شن و ماسه رودخانه ها  و ساحل دریا  که حیات مقدسش به خطر افتاده و اکوسیستم آن منطقه با زبان بی زبانی در حال نابودی است.
18- حضور مدیران کل در شهرستان به عنوان یک برنامه باثبات در تقویم اجرایی شما گنجانده شود.

19- کار گروهی برای احیا و رونق و تبدیل  تالاب آق و استیل به منطقه گردشگری تاسیس شود

20 - زمینهای متصرف شده از منایع طبیعی بخصوص حیات وحش بازپس گرفته شود بخصوص  ساحل حیات وحش  روبروی شهرک مهدی

21- منطقه ویزه اقتصادی کارش به کندی انجام می شود کار گروه تخصصی پی گیر آن باشد  و از ساخت و ساز  که هر روز در محدوده زمینهای منطقه ویزه انجام می وشد انجام و خانه های که بدون سند و غیر مجاز ویلا سازی شدند  رها سازی شود ..

22- در دانشگاههای آستارا بالای دهها شغل توسط بازنشستگان دولتی و.. اشغال شده است  بجای اینکه بعضی دانشگاهها دانش آموختگان  بیکار و جوان را استخدام قراردادی و نیمه وقت بکنند از بازنشستگان چند شغله استفاده می کنند از جمله دانشگاه علمی کابردی و سما و  شهریار و...

23- گمرگ ، بندر ، بیمارستان و شهرداریهای  و..اداره محیط زیست  و بقیه ادارات و سازمانها برای جذب نیروی شرکتی اولا افراد بومی آستارا را استخدام نیروی شرکتی کنند  و نور چشمی ها را استخدام نکنند...و در موقع جذب نیروی شرکتی متاسفانه از نور چشمی ها و غیربومی ها استفاده می شود.. واقعا جای بس تاسف است تله کابین حیران متعلق به شهرستان استارا است اما اکثریت کارگران و کارکنان آن از استان اردبیل هستند  وفقط مدیر عامل آن در استارا زندگی می کند...

24-از اهل قلم و نویسندگان و رو زنامه نگاران برای مشورت استفاده شود وبه بخش اطلاع رسانی بها داده شود و ادارات و بخصوص فرمانداری ترجیح می هند فقط  با خبر گزاری ایرنا که دولتی است فعالیت و مشورت کنند و دیگر خبرنگاران و خبر گزاریهای غیر خودی در عما هستند ...

25- دفتر صدا وسیما   و ایرنا از بیت المال امکانات و حقوق می گیرند و کارمند رسمی دولت هستند  مسایل و مشکلات و اماکن توریستی و زیارتی و بخصوص تله کابین و اماکن توریستی و زیارتی  و خبر های آستارا بیشتر اطلاع رسانی کنند و متاسفانه از خحروجی دفتر صدا وس یما  و ایرنا که دولتی هستند فقط اخبار عادی  ادارات و روز مزه عادی منعکس می شود ....این رویه نیاز به اصلاح است .

26- از تونل حیران  تا آقچای جاده قانونا متعلق به استارا است چرا اداره راه و ترابری استارا  محدوده خود را تحجویل نمی گیرد ..مثال ساده اش حتی در دادن مجوز دکه ها بین راهی  به اهالی آستارا مجوز داده نمی شود ..جای بس تاسف است حتی راه و ترابری  آمده تابلوی سبر  حیران را روبروی قوش داشی زده نزدیک گلیده این جای سوال است .. درست است  حریم راه نگهداریش بعهده اداره کل راه و ترابری اردبیل است  اما در جغرافیایی طبیعی وسیاسی که حاکمیتش با شهرستان استارا  حداقل بخشدار مر کزی می تواند با هماهنگی دهیاران حاجی امیری  یا حیران  در ورودی   تونل به استارا یک تابلو بنویسید بخشداری مر کزی   دهیاری حیران

 به بخش مر کزی شهرستان استارا خوش آمدید متاسفانه از تابلو  خوش آمد گویی خبری نیست

نگهداری جاده تا آقچای با اداره کل راه و ترابری اردبیل است ..می شود که تابلو خوش امد گویی به استارا در تونل زد ..متاسفانه جدیدا راه و ترابری اردبیل تابلو  حریم پلیس راه اردبیل  را جابجا نموده از ان ور تونل به 200 متر  بعداز تونل در محدوه گیلان اورده است ..

آخر زدن یک تابلو خوش آمد گویی به شهرستان آستارا در ورودی حیران چقدر هزینه دارد  آیا هزینه یک تابلو خوش آمد گویی به استارا از جشنواره گیاهان دارویی  بیشتر است ( الیته جشنواره گل و گیاه در منطقه حیران عالی است )

27- می وشد با تاسیس کار گروههای مردمی آستارا را به قطب گردشگر ی تبدیل کرد ... مثال ساده  آب گرم کوته کومه  را می توان زیر مجموعه شهرداری لوندویل نمود  قاونا هم می شود

این مکان را از صاحبان شخصی خریداری نمود با سرمایه گذاری در این آب گرم  لوندویل را به رعین گیلان تبدیل  کرد
 و دیگر اماکن توریستی آبشار ، حیات وحش و تالاب آق و استیل و...

28- مجتمع ساحلی صدف سیبلی در سال 1370 با بودجه استانداری درست شده  مدتی دست شهرداری آستارا  و مدتی دست ارشاد و هماکنون غیر قانونی 17 هکتار مجتمع ساحلی صدف تمام فصل در اختیار شرکت غیر دولیت سرمایه گذاری جهانگری ( مهمانسرا ) است سالیانه میلیاردها پول از ورودی و دکه دارد ولی به زبیا سازی  و ..مجتمع خرج نمی کند  و حصار بتونی متمع توسط بودجه سازمان محیط زیست ساخته شده است  بارها شرکت تعاونی توسعه و عمران لوندویلز فرمانداران اسبق و جنابعلی درخواست نموده ..حالا که خلع ید مجتمع از دست این شرکت‌ آمده ..مجتمع را استجاری به ایت شرکت واگذار کنند که 700 عضو خانوار دارد  بدون یک ریال کمک از دولت  مجتمع را به قطب گردشگری ایران تبدیل کند  و هم یک منبع در‌امد برای اهلی لوندویل باشد ..مطابق قانون مصوب  شرکت های توسعه و عمران بخش و شهرها زمین های رها شده باید به شرکت تعاونی داده شود ...اما فرمانداری درصدد است ایم مجتمع را به یک سردار بازنشسته  غیر گیلانی واگذار کند مگر در استارا سرمایه گذار وجود ندارد  شرکت تعاونی توسعه و عمران سالهاست می گوید توانایی اداره مجتمع را دارد ...

29- دولت در سال 91 برای اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکاران موصبه نمود در خصوص واگذاری زمینهای منابع طبیعی به بومی ها در چار چوب شرکت تعاونی کشاورزی مهر ..متاسفانه هکتارها زمین منابع طبیعی در قره سو لوندویل  و حیران استارا به افراد ثروتمند و غیر بومی یا به اقوام و همسر بعضی مسئولان داده شد و رفت و کسی هم پی گیریی نکرد در ورتیکه فرمانداری می توانند این زمینها را استرداد کند به واجدین شرایط واگذار کند

30 - جمعیت متغییر آستارا بالای 500 هزار نفر  با توجه به گردشگری بودن این شهرستان که بالای 5 میلیون گردشگر در سال وارد استارا می شود  و مسافت استارا از مرکز بالای 200 کیلومتر است ....چرا آستارا سالهاست مردم التماس می کنند به فرمانداری ویزه تبدیل نمی شود و اگراستارا به فرمانداری ویزه تبدیل شود آستارا به عروس خاورمیانه از نظر اقتصادی و توریستی تبدیل می شود ..یک طوری دیکر می شود درست است با آمار رسمی بالای 220 هزار نفر جمعیت مستعد فرمانداری ویزه می شود ..مردم بخش حویق  و لیسار تالش همگی  خود را استارایی می دانند و اکثر مسئولان و کارمندان آستارا از حویق و لیسار هستند و بارها مردم این دو بخش طومار نوستند خواستار الخاق به استارا شدند ..در نامه و پشنهاد تاسیس فرمانداری ویزه آستارا پشنهاد شود  بخش حویق و لیسار به آستارا الحاق شود  و مسافت بالای 200 کلیومتر فاصله از مر کز است و شهرذستان خاص و مرزی و گردشگری هم آستارا است ..تاسیس فرماندار ویزه آستارا ... خواستن  توانستن است..

31- سالهاست تعاونی های مرزنشین تاسیس و تجارت انجام ام از سود به مردم خبری نیست و فقط افراد خاصی پولدار تر شدند و در صورتیکه قرار بود میلیونها تومان عاید مردم مرزنمشین شود و کارت مرزنشین را وزارت بازگانی داد قرار بود سایلانه 2 میلون تومان به مرزنشینان بدهند  فقط 10 هزار تومان مرزنیشنان هزینه شد..

32 - بخش و شهر لوندویل در محرومیت مانده است و هرسال می گویند  متحول یم شود خبری نیست  از جمله تاسیس ادارات و بیمارستان  ح-وزه دادگستری و انتظامی .بخش حویق همزمان با لوندویل  بخش شد..ح.زه قضایی تاسیس شده و بعضی ادارات اما لوندویل مانده است  و بازار مثلثی که قرار بود برداشته شود خحبری نشد و جاده کمربندی هم حذف شد و جوانان از بیکاری پیر شدن..شهر لوندویل بدون قبرستان و تاکسی شهر و پارکینگ است حتی مسافر برای لحظه ای مانده جای پارک رو زها در کنار خیابان ندارد

33- ساخت و ساز غیر مجاز و غیر استاندار ادامه دارد  و بخصوص در شهر آستارا  و لوندویل بازارچه و آپارتمانهای تجاری و مسکونی ساخته یم شود بدون عقب نشنی و پارکینگ با استفاده از بند .....کسی هم اعتراض نمی کند آستارا خیابانهایش و کوچه هایش تبدیل به پارکینگ باراچه ها و آپارتمان نشین ها شده است ..آستارا تنها شهری در ایران است هتل ها و مسافر خانه ها و بازاچه ها چند طبقه بدون پارکینگ  ساخته یم شود جالب اینجاست از طبقه دوم به بعد چند متر داخل خیابان اصلی تعرض می کنند نمو نه اش در شهر استارا بخصوص حکیم نظامی و فارابی و امام زیاد است ... یکی از ضایع ترین و تابلو ترین ساختمانها  مجتمع بزرگ آسمان خراش  جنب پارک معلم است  طبق مجوز شهرداری باید از سه طرف کوچه و خیابان اصلی هفت متر عقب نشینی می کرد بارها من با مسئولان شورا صحبت نتیجه نداده است ...هفت عقب نشتینرا که نکردهخ  حتی پیاده رو را گرفتند و زیر بنا ساختند و طبقه دوم ببالا هم دو متر به داخل جاده اصلی رسیده است  حالا این ساختمان آسمان خراش آستارا تجاری تکیمل شود  مغازه داران  حالا کار ندارم کجا خودرو خود را پارک می کنند پیاده رو ندارد و جاده اصلی هم اندازه دو خودرو کوچک دو طرفه جاده دارد..بماند ..بارها نوشتم ...ای کاش مسئولان با لدور می امدند این آسمان خراش را تخریب می کردند که هفت متر حجریم قانونی را رعایت نکرده و پارکینگ همک ندارد ...نمونه اش در بازار استارا زیاد است در‌اینده نزدیک حکیم نظامی و بخصوص بازار آستارا خیابانها به پارکینگ اختصاصی بازارچه ها و‌اپارتمتن نشین تبدیل و شهرداری بادی برای عبود دادن  خودرو پل هوایی بسازد از روی جاده شهر یا ماشین های پرنده  برای حمل و نقل مردم شهر بخرد....

34- بالی 25 هکتار  در وسط حیات وحش محل جمع آوری زباله شهرستان است سالها ما مدافعان محیط زیست اعتراض و بازداشت شدیم تا فقط دورش را محصور کردند قول داده بودند محل را در چند ساله تخیله ولی خبری نیست و شیرابه ان مستقیم به  دریا و رودخان و آب های زیر زمینی منطقه می اید و یک فاجعه زیس محیط زیستی و انسانی در‌اینده دچار خوایهم شد ...

35- افرادی بنام شورای راهبردی اصلاح طلب های در گیلان تاسیس کردند که خواهان سهم و ارث قدرت هستند و متاسفانه در استارا هم درصدد تحمیل شاه کلید های جامانده بعضا فتنه گر 88 خود به بدنه ادارات هستند  جا دارد از این افراد که بنظر من اصلاح طلب نیستند بلکه منفعت طلب هستند پرهیز کنید..در کارنامه گذشته وسیاسی آستارا این چند نفر جای ندارنند و به بایگانی راکد سپرده شده اند..

بماند ادامه دارد

اسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق و روز نامه نگار

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/7:: 2:19 صبح     |     () نظر

سرهنگ مهدی زاده فرمادهی انتظامی ماسال از نقش پلیس ماسال در رونق اقتصادی و ارتقای فرهنگی میگوید

جناب سرهنگ رحیم مهدی زاده ( برادر و دوست خوب و مهربان و شجاع)  انتصاب بجا و شایسته شما را بعنوان فرماندهی انتظامی آستارا تبریک می گوییم.

اسماعیل اسدی دارستانی  درجه دار بازنشسته ارتش  و رو زنامه نگار


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/7:: 12:41 صبح     |     () نظر
قابل توجه دولت تدبیر و امید و استاندار محترم گیلان ....
  استفاده شخصی و غیر قانونی از بیت المال  در گیلان
بنابر  گزارش کارکنان ارزشی اداره کل تعاون  و کار گیلان
مدیرکل اسبق تعاون و کار گیلان آقای صادقی  از بهمن ماه  92 عزل شده است ..با اینکه اداره کل تعاون گیلان بارها از وی خواسته  خانه سازمانی  با لوازام و امکاناتش و همچنین خودرو دولتی را تحویل بدهد و حتی مکاتبات شده است  و مطابق قانون خانه سازمانی با امکانات سازمانی و خودرو مدیر کل باید موقع  عزل مدیران به بیت المال با زپس داده شود متاسفانه این کار تاکنون انجام نشده است
آقای مدیر کل اسبق   بهیچ وجه نمی خواهد خودرو و خانه سازمانی با امکانات دولتی را تحویل دهد .. حتی از وی خواسته شده است حداقل خودرو مدیرکل را تحویل دهد نامبرده تحویل نمی دهد  ..

لازم به توضیح است مبلغ 212 میلیارد تومان  وام بودجه استانی اشتغال در بخش تعاون به اداره کل  تعاون گیلان واریز شده است تا در اختیار تعاون گران د ر بخش اشتغال قرار گیرد  چون استاندار با سرپرست اداره کل تعاون گیلان ......  و فرد دیگ
ر مورد نظر خود را مشخص نموده است بالای دو ماه است  جلسه کار گروه اشتغال استان برای تعیین تکلیف  بودجه وام تشکیل جلسه  نمی  شود چون  این بودجه در گیلان ...احتمالا بخاطر عدم استفاده از بودجه وام  استانی به خزانه ملی برگردد
 چمعی از کارکنان ارزشی اداره کل تعاون ابراز داشتند وقتی مدیر کل اسبق عزل شده است شرعا و قانونا اجازه استفاده از  خانه سازمانی مدیر کل و خودرو مدیر کل (بیت المال ندارد ) و از استاندار محترم درخواست بازپس گیری بیت المال  هستند ..
http://s1.picofile.com/file/7658563545/mahzare_khoda.jpg
منبع: درد نیوز dardnews.ir
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفتم خرداد 1393ساعت 0:32  توسط رحمان  |  نظر بدهید
آدم در نهایت محدودیت ها و دردها ستاره می شود  و راه حل و چاره کار را بدست می اورد ..هالو
پس از محدودیت ها و درد ها و فشارها و بی پولی پله برای پیشرفت خود و جامعه باشید.. با حرفهای تلخ  راه حقیقت پیدا می شود پس ادامه بدهید تا به حقیقت پیدا کنید دکتر محمد علی هالو
+ نوشته شده در  سه شنبه ششم خرداد 1393ساعت 13:10  توسط رحمان  |  نظر بدهید

 

آستارا شهرستانی در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان است. آستارا از شرق به دریای خزر، از شمال به آستارای جمهوری آذربایجان، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به منطقه تالش‌نشین گرگان محدود شده‌است. رود آستارا که از کنار راه شوسه آستارا-اردبیل میگذرد، آستارای ایران را از آستارای جمهوری آذربایجان جدا می‌سازد. در گذشته زبان تالشی در این شهر رایج بوده‌است؛ ولی هم‌اکنون زبان عموم مردم آستارا ترکی آذربایجانی می‌باشد. در محل کنونی شهر آستارا در قدیم روستایی به نام دهنه‌کنار وجود داشته که از زمان قاجار گسترش یافته و دیگرگون شده‌است.

دکتر محمد علی هالو

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب با تبریک این عید بزرگ و سالروز آزادی خرمشهر با اشاره به آیه “ان الله و ملائکته یصلون علی النبی…” اظهار کرد:در آیات متعددی از مقام محمود برای پیامبر(ص) که همان شفاعت کبری در قیامت است سخن گفته شده است.

وی با اشاره به اینکه غیر از مومنین کسی قادر به درک فضائل نبی اکرم اسلام(ص) نیست گفت:اولین رسالت و هدف پیامبر(ص) ابلاغ کلام وحی قرآن کریم به مردم است.

حجت الاسلام اکرمی تاکید کرد:اگر به قرآن عمل شود شاهد ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی نخواهیم بود.

وی با اشاره به تعلیم و تزکیه نفس بر وظیفه والدین در تربیت اسلامی و صحیح فرزندان تاکید نمود.

امام جمعه سراب علت بعثت پیامبر(ص) را پیاده شدن مکارم اخلاقی در جامعه عنوان کرد و افزود:احترام مردم به والدین دومین دلیل مبعث رسول اکرم(ص) است.

وی تاکید کرد:باید مکتب پیامبر(ص) و اهداف ایشان را شناخته و در راستای آن حرکت نماییم.

حجت الاسلام اکرمی هدف قرار دادن اسلام توسط دشمنان اسلام و خطرات دو گروه بهائیت و وهابیت را یادآور شد.

وی بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و خواستار همبستگی بیشتر مسلمانان در برابر توطئه های استکبار و استعمار شد.

مداحی و مولودی خوانی و اهدای جوایز به پنج نفر از آقایان با نام مبارک محمد و پنج نفر از بانوان با نام مبارک زهراء از بخش های دیگر این جشن بزرگ بود.

 

جشن بزرگ مبعث شب گذشته با حضور گسترده مردم در مسجد حضرت محمدرسول الله(ص) آستارا برگزار شد.

 

 

 15 نفر از عاشقان ولایت با بستن کوله بار سفر عازم سفر زیارتی حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی شدند.

معنویت ، عشق ، صفا و صمیمیت اولین حالاتی بود که با نگاه کردن به چهره های زائران مشخص می شد.

از جوان 20 ساله تا پیرمرد 64 ساله زمزمه ?السلام علیک یا روح الله? را آرام زیر لب زمزمه می کردند تا بلکه خستگی راه از آغازین نقطه حرکت از تن هایشان به در شود.

گویی هوای آستارا نیز همنوا و همراه با کاروان پیاده مرقد امام راحل(ره) غرق در ابرهای بهاری خود شده بود.

بیعت با سربازان آرام خفته روح الله در گلزار شهدای آستارا نخستین برنامه کاروان پیاده آستارایی بود.

کاروان پیاده آماده حرکت شد تا عاشقان با پای دل مسیر حرم مطهر امام خوبی ها را طی کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا در حاشیه اعزام کاروان پیاده آستارا به مرقد امام خمینی (ره) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله با نزدیک شدن به سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) تعدادی از عاشقان ولایت جهت تجدید پیمان با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) به مرقد نورانی معمار کبیر انقلاب اسلامی اعزام می شوند.

سرهنگ پاسدار محمدعلی علیزاده اضافه کرد: امروز 15 نفر مرد از شهرستان آستارا با حضور در گلزار شهدای شهرستان ضمن میثاق با آرمان های شهدا و با قرائت دسته جمعی دعای سفر عازم مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شدند.

وی اظهار کرد: حرکت اصلی کاروان پیاده به سمت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) همراه و هم زمان با کاروان های پیاده شهرستان های مختلف استان گیلان فردا صبح از محل رو به روی مصلای نماز جمعه شهر رشت آغاز می شود.

وی با تقدیر از فرماندار و تمامی مسوولان محلی شهرستان در آماده کردن مقدمات این سفر افزود: پیش بینی می شود قریب به 500 نفر در قالب کاروان سواره مرقد امام خمینی (ره) آستارا روز سیزدهم خرداد عازم حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی شوند

--------------------------

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های گردشگری آستارا باید با برگزاری جشنواره های متنوع در سطح منطقه ای و ملی معرفی شود.

 

?صفر نعیمی رز? عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره گیاهان دارویی و گل گاوزبان در منطقه گردشگری حیران آستارا افزود: شهرستان آستارا ظرفیت ها و جاذبه های زیادی در بخش طبیعت گردی و فرهنگی دارد ولی تا کنون ناشناخته مانده و کمتر معرفی شده است.

وی بیان کرد: ما باید کاری کنیم که شش میلیون مسافری که سالانه وارد شهرستان آستارا می شوند؛ علاوه بر آشنایی با جاذبه های این شهرستان ، در آستارا ماندگار شده و اوقات فراغت خود را در این شهرستان سپری کنند.

وی وجود جاذبه های فرهنگی ، اقتصادی و به خصوص طبیعی در شهرستان آستارا را زمینه ساز ورود انبوه گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: زیرساخت های گردشگری و به خصوص تفریحی شهرستان آستارا برای پذیرایی از انبوه مسافران و گردشگران ناکافی است.

وی توسعه راه ها ، ایجاد واحدهای اقامتی و تفریحی و نیز احداث تفریح گاهها را زمینه ساز ماندگاری گردشگران در شهرستان آستارا ذکر و اظهار کرد: آستارا دروازه ورود و خروج گردشگران خارجی و به خصوص گردشگران پرشمار داخلی از شمال و شمالغرب کشور محسوب می شود و باید متناسب با شرایط خاص خود آباد شود.

نعیمی شهرستان آستارا را با جاذبه های گردشگری متنوع متعلق به همه ملت ایران دانست و اضافه کرد: ما اگر شرایط جذب و اقامت گردشگران را در آستارا فراهم کنیم علاوه بر ایجاد زمینه شغلی برای اهالی ، رضایت گردشگران و هموطنان نیز جلب خواهد شد.

وی با تقدیر از فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان آستارا در تدارک و برگزاری نخستین جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاوزبان در منطقه گردشگری حیران گفت: ما از اقدام همه مسوولانی که در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان فعال باشند ، به صورت جدی حمایت می کنیم.

 نخستین جشنواره گیاهان دارویی شهرستان آستارا با محوریت گل گاوزبان پنجشنبه هفته گذشته در دهکده گردشگری و تفریحی حیران این شهرستان مرزی برگزار شد.

در این جشنواره که به همت فرمانداری ، بخشداری مرکزی و دهیاری دهستان حیران شهرستان مرزی بندر آستارا در دل طبیعت سحرانگیز گردنه حیران برگزار شد ، شرکت کنندگان در فضایی شاد و دل انگیز روز خوشی را سپری کردند.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی شامل صنایع دستی از جمله گلیم و دست بافت های محلی ، سوغات ، آش و غذاهای محلی ، عسل تولیدی در منطقه حیران ، غرفه بهشت کاکتوس ها برپا شد.

در این جشنواره علاوه بر نمایش مستند گل گاوزبان ساخته فرشاد فاضلی مقدم برنامه های متنوع فرهنگی دیگر از جمله نمایش طنز و موسیقی به زبان ملی و محلی اجرا شد و برخی از بازی های بومی و محلی آستارا نیز به اجرا در آمد.

همچنین در قالب این جشنواره نمایشگاه عکس جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان آستارا شامل عکس های ?رامین بشرویه? خبرنگار خبرگزاری ایسنا ، ?حسن فاخری? خبرنگار خبرگزاری ایرنا و فرشاد فاضلی مقدم برپا شد

-------------------------

 

 

کیوان فتعلی زاده عضو شورای اسلامی شهر آستارا و رییس شورای اسلامی این شهرستان روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزار کنندگان این جشنواره افزود : در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده ، برگزاری این جشنواره فرهنگی یه معنی اطاعت از اوامر مقام عظمای ولایت و در راستای فرهنگسازی برای استفاده و توجه به مقوله ترویج فرهنگ صحیح سلامت و استفاده از گیاهان دارویی بومی است .

وی تنوع گیاهان دارویی در شهرستان مرزی بندر آستارا را بسیار زیاد برشمرد و اظهار کرد : گل گاو زبان که به نوعی شناسنامه گیاهان دارویی آستارا محسوب می شود ، به عنوان نماد زیبایی و سلامت در این جشنواره به عنوان سمبل گیاهان دارویی آستارا معرفی شد .

وی برگزاری این جشنواره را دارای فواید متعدد و موثر در معرفی جاذبه های شهرستان آستارا عنوان کرد و گفت : با توجه به نقش اقتصادی پرورش و کشت گل گاو زبان و زمینه سازی برای صادرات و ارزآوری ، در صورت تبلیغات مناسب می توان تعداد کثیری از شهروندان آستارا را به تولید این گیاه بومی سوق داد و بخشی از تقاضای اشتغال شهرستان را به این طریق پاسخ داد .

رییس شورای اسلامی شهرستان آستارا ایجاد دروازه پرچم در دهستان توریستی حیران از سوی بخشداری مرکزی و دهیاری حیران را یک اقدام نو و مبتکرانه برشمرد و این امر را نیز از آثار و برکات غیر مستقیم برگزاری این رویداد فرهنگی ذکر کرد .

فتعلی زاده همچنین گفت : برگزاری این جشنواره علاوه بر اینکه آستارا را در سایت ها و خبرگزاریها و مطبوعات مطرح کرد ، موجب حضور مسوولان استانی در شهرستان مرزی آستارا شده و باعث تعامل رسانه ها ، مردم و مسوولان با یکدیگر شد .

 نخستین جشنواره گیاهان دارویی استان گیلان با محوریت گل گاو زبان روز پنجشنبه در دهکده گردشگری و تفریحی حیران شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد .

در این جشنواره که به همت فرمانداری ، بخشداری مرکزی و دهیاری دهستان حیران شهرستان مرزی بندر آستارا در دل طبیعت سحرانگیز گردنه حیران برگزار شد ، شرکت کنندگان در فضایی شاد و دل انگیز روز خوشی را سپری کردند .

در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی شامل صنایع دستی از جمله گلیم و دست بافت های محلی ، سوغات ، آش و غذاهای محلی ، عسل تولیدی در منطقه حیران ، غرفه بهشت کاکتوسها برپا شد .

در این جشنواره علاوه بر نمایش مستند گل گاو زبان ساخته فرشاد فاضلی مقدم برنامه های متنوع فرهنگی دیگر از جمله نمایش طنز و موسیقی به زبان ملی و محلی اجرا شد و برخی از بازیهای بومی و محلی آستارا نیز به اجرا در آمد .

همچنین در قالب این جشنواره نمایشگاه عکس جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان آستارا شامل عکسهای ? حسن فاخری ? خبرنگار خبرگزاری ایرنا ? رامین بشرویه? خبرنگار خبرگزاری ایسنا ، و فرشاد فاضلی مقدم برپا شد

----------------------

منظومه ?حیدربابایه سلام? اثر استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار به خط هوشنگ باغچه سرایی در قالب کتابی منتشر و عصر دوشنبه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا رونمایی شد.

 

 این کتاب که یک اثر ارزشمند در هنر خوشنویسی محسوب می شود با خط نستعلیق هوشنگ باغچه سرایی به رشته تحریر در آمده است.

زیبایی 76 قطعه شعر آذری استاد شهریار در این کتاب با زیبایی هنر و تکنیک خوشنویسی هنرمند آستارایی عجین شده است.

باغچه سرایی حدود 20 سال پیش شاهکار ادبی استاد شهریار را به خط نستعلیق نگاشته بود که در نهایت توانست این اثر ارزشمند را توسط انتشارات گلابگیر در پنج هزار نسخه و به قیمت 150 هزار ریال به بازار کتاب عرضه کند.

این هنرمند پیشکسوت آستارایی متولد 1332 و عضو انجمن خوشنویسان ایران بوده و آخرین درجه خوشنویسی وی درجه ممتاز می باشد.

 در قالب آیین رونمایی از کتاب حیدربابایه سلام به خط هوشنگ باغچه سرایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی و نقاشی این هنرمند برجسته آستارایی نیز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا برپاشد.

در این نمایشگاه در مجموع 40 تابلوی نقاشی و خوشنویسی به مدت یک هفته در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا در معرض دید عموم گذاشته شده است.

--------------

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان گفت: تعامل و همدلی مردم و مسوولان امنیت مطلوبی را در شهرستان آستارا فراهم کرده است.

 

 سردار ابراهیم قائد رحمتی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آستارا در قالب جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: تامین امنیت از جمله وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه خدمت کردن در هر جایگاه و پستی از اهمیت ویژه برخوردار است ، اضافه کرد: نیروی انتظامی نماد روشنی از همراهی با مردم است به همین جهت ارزش کار نیروهای مخلص انتظامی به مراتب با ارزش تر و مهم تر جلوه می کند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی به صورت مستقیم با پلشتی ها و ناهنجاری های موجود در جامعه سروکار دارد و در این فضا به یقین افراد باتقوا و با ایمان می توانند موفق تر عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان زحمت کشان نیروی انتظامی را سربازان ولی امر مسلمین و حافظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: نیروی انتظامی تحت فرماندهی کل قوا توانسته امنیت و آرامش را با اقتداری مضاعف در دل خانواده ها و اقشار جامعه ایجاد کند.

سردار قائد رحمتی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره از دخالت در جریان های سیاسی تحت هر عنوانی به دور بوده ، گفت: شیوه نامه ، هدف راستین و خط مشی نیروی انتظامی برای همه روشن است و این نیرو در چارچوب قوانین با همدلی و وفاق ، اخلاق و انسانیت را محور فعالیت های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت به همین سادگی به دست نیامده بلکه برای این منظور شهیدان گلگون کفن زیادی خون های خود را هدیه کردند و ما امروز به عنوان میراث داران این خون ها باید در کنار مردم عزت و سربلندی را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان بیاوریم.

وی در ادامه بیان کرد: وضعیت امنیت در استان گیلان مطلوب است و شهرستان آستارا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این آیین با اشاره به نقش نیروی انتظامی در فراهم شدن امنیت اجتماعی گفت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ الهی محسوب می شود که بخشی از این نعمت امنیت بر دوش تلاشگران نیروی انتظامی قرار داده شده است.

سیروس شفقی خوشبختی و سعادت جامعه را در گرو تامین امنیت و آرامش روانی جامعه دانست و افزود: نیروی انتظامی ، کارآمدترین نیرو در حفظ و برقراری امنیت اجتماعی محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود تعامل مثبت بین نیروی انتظامی و سایر خدمات مردم در بدنه دولت و ارکان نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: پلس از مردم و در متن مردم است و خدمت بی منت و صادقانه ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: آستارا جزو 20 شهر گردشگر پذیر کشور به شمار می رود و با توجه به شرایط خاص باید در ساختار انتظامی این شهرستان تغییرات لازم انجام شده و تجهیزات و نیروی انسانی کافی به این شهرستان اختصاص یابد.

وی همچنین از ورود سالانه 600 هزار تبعه خارجی آذری به شهرستان آستارا خبر داد و گفت: با توجه به این شرایط خاص و تشکیل صفهای طویل در واحد گذرمرزی در گمرک آستارا لازم است که نیروی انسانی کافی برای پاسخگویی و انجام ماور مرزی مسافران داخلی و خارجی در مرز آستارا اختصاص یابد.

وی همچنین خواستار تامین و نصب دوربین های مداربسته برای تامین امنیت داخل شهر آستارا شد و افزود: علاوه بر این لازم است حداقل یک دستگاه خودرو بدرقه متهم نیز به شهرستان آستارا تحویل شود.

در این آیین از خدمات 39 ماهه سرهنگ نادر خورسند فرمانده انتظامی شهرستان آستارا تقدیر و سرهنگ رحیم مهدی زاده به مدت سه سال به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان آستارا منصوب شد.

ارسال شده توسط خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی در ساعت 12:36 | نظرات شما (0)

سه شنبه ششم خرداد 1393

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با برانگیخته شدن و بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) مکارم اخلاقی به نقطه اوج رسید.

 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا عصر دوشنبه در همایش پیامبر رحمت آستارا در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان افزود: هیچ دینی به اندازه دین اسلام سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی انسان ها را تضمین نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام دینی مملو از رحمت است ، اضافه کرد: با برانگیخته شدن نبی مکرم اسلام(ص) تمامی گروه های اعتقادی از فرقه ها و مذاهب مختلف زیر لوای اسلام قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: تمامی پیامبران بشارت آمدن پیامبر مکرم اسلام(ص) را به امت های خود داده بودند که در نهایت با بعثت پیامبر اکرم (ص) نقطه عطفی در تاریخ ادیان الهی پدید آمد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) در جامعه قیام به عدالت کرد ، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) با هدایت انسان ها به سمت و سوی حقیقت زمینه اجرای عدالت را در بستر جامعه فراهم کرد.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه امت پیامبر(ص) باید مجریان اصلی عدالت باشند ، اضافه کرد: همه ما به عنوان پیروان دین اسلام و سنت پیامبر (ص) باید به تبعیت از نبی مکرم اسلام (ص) احیا کننده عدالت در جامعه باشیم تا هدف پیامبران و انبیای الهی تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) گل سر سبد خلقت هستند ، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با تکیه بر معارف الهی و کتاب آسمانی قرآن ، انسان ها را از پایین ترین درجه ذلت به رفیع ترین درجه عزت رساند.

امام جمعه آستارا به ثمر رساندن مکارم اخلاقی را بین اقشار مختلف جامعه از جمله رسالت های اصلی نبی اکرم (ص) خواند و افزود: صله رحم و اکرام بزرگان از جمله مکارم و فضیلت های اخلاقی است که تمامی پیروان صدیق پیامبر (ص) نباید از این امر غافل شوند.

حجت الاسلام حافظ نیا ادامه داد: پیشرفته شدن امکانات در فضای مجازی نباید خانواده ها و خویشاوندان را از همدیگر دور کند چرا که این سنت حسنه مورد توجه پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده است.

 همایش پیامبر رحمت توسط مرکز آموزش علمی ـ کاربردی آستارا برگزار شد.

مولودی خوانی ، شعرخوانی ، اهدای جایزه به برندگان مسابقه کتابخوانی از دیگر بخش های این آیین بود.

در این همایش رییس مرکز آموزشی علمی - کاربردی آستارا و نیز رییس شورای اسلامی این شهرستان به سخنرانی پرداختند

ارسال شده توسط خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی در ساعت 12:25 | نظرات شما (0)

سه شنبه ششم خرداد 1393
عضو شورای اسلامی شهر حویق تالش:
شهرستان شدن حویق خواسته مردم آن است

عضو شورای اسلامی شهر حویق تالش گفت: شهرستان شدن حویق خواسته مردم آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، عیسی غفاری عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر حویق تنها راه رشد یک شهر را مشارکت مردمی، ارزش‌گذاری و حفظ کرامت انسانی و توجه ویژه مسئولان دانست.

وی با اشاره به مشکلات شهر حویق اظهار کرد: مشکل آب و فاضلاب شهری که شبکه‌های انشعاب آن فرسوده است از جمله معضلات محله‌های «اوتار محله» و «ریک محله» حویق محسوب می‌شود که انشعاب ندارند و از آب چاه استفاده می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر حویق تصریح کرد: با وجود اینکه مسئولان آب و فاضلاب شهرستان برای برطرف شدن این مشکل تلاش دارند از مسئولان استانی می‌خواهیم ما را یاری دهند.

وی، افت فشار برق در تابستان، نبود دور برگردان شهری به طول 3.5 کیلومتر از ابتدا تا انتهای شهر نیاز به خط عرضی دارد و نبود سرعت‌گیر را از دیگر مشکلات این بخش دانست.

غفاری از اقدام‌های صورت گرفته در مدت حضور شورای اسلامی شهر و شهردار جدید شهر حویق را تعویض لوله‌گذاری ساحل حویق، حریم، نصب تابلوهای ورودی و خروجی شهر، نصب مبلمان شهری و سطل زباله، ایجاد 150 تا 200 متر اجرای فضای سبز در بلوار شهر و نصب تیرهای برق تلسکوپی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه شهر حویق ظرفیت عجیبی برای جذب و توسعه گردشگری دارد، گفت: حویق طرح سالم‌سازی بسیار زیبایی دارد که برای اجرای فاز دوم و سوم آن نیاز به اعتبار داریم.    

این مسئول، آرزوی دیرینه مردم حویق شهرستان شدن آن دانست و خاطرنشان کرد: استقرار اداره آموزش و پرورش در حویق یکی دیگر از نیازهای اصلی مردم حویق است.

ارسال شده توسط خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی در ساعت 12:24 | نظرات شما (0)

سه شنبه ششم خرداد 1393

نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان اینکه دنیا به دنبال جامعه آرمانی پیامبر اکرم (ص) است گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تحقق آرمان نبوی (ص) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه دوشنبه در مراسم عید مبعث در مسجد الجواد (ع) لاکانی این شهر اظهار کرد: عید مبعث تعبیر به تجلی اعظم شده است.

وی تمام نعمت‌های الهی را بزرگ عنوان کرد و افزود: نعمت مبعث عظیم است و باید این نعمت بزرگ را بشناسیم.

عاملی با بیان اینکه خداوند رسول اکرم (ص) را برای اهداف آرمانی مبعوث کرده است، تصریح کرد: ساختن جامعه آرمانی نبوی نیازمند شناخت سیره پیامبر (ص) است.

امام جمعه اردبیل بر شناخت ویژگی‌های جامعه آرمانی پیامبر (ص) تاکید کرد و گفت: خداوند نور رسول اکرم (ص) را بر سلب حضرت آدم (ع) قرار داد و از سلب پیامبران پاک آفرید.

وی پایه‌ریزی زندگی سالم را نیازمند ازدواج آرمانی خواند و بیان کرد: تمام حالت‌های روحی پدر و مادر در شخصیت فرزند تاثیرگذار است.

عاملی شیر را عامل خلق و رفتار مادر در کودک دانست و خاطرنشان کرد: تمام شخصیت مادر از طریق شیر به فرزند منتقل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در اردبیل به چله‌نشینی پیامبر (ص) و خدیجه (س) برای شکل‌گیری شخصیت فاطمه (س) اشاره کرد و یادآور شد: ازدواج آرمانی مباحث مفصلی دارد.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: رشوه و مال حرام در تربیت فرزندان تاثیرگذار است.

عاملی شخصیت انسان را مهم‌ترین عنصر تربیتی در جهان توصیف کرد و افزود: محیط در تربیت افراد تاثیرگذار است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه پیامبر (ص) هر روز و شب از خداوند تحفه داشت، تصریح کرد: قلب پیامبر (ص) از عرش بالاتر رفته است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را برای رسیدن به آرمان نبوی (ص) خواند و بیان کرد: دنیا به دنبال جامعه آرمانی پیامبر (ص) است.

عاملی پیامبر (ص) را بالاترین الگوی جامعه به‌ویژه برای نسل جوان دانست و گفت: ترویج سیره رسول اکرم (ص) موجب تحقق جامعه آرمانی نبوی (ص) می‌شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/7:: 12:41 صبح     |     () نظر

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا:بیش از 34 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان آستارا کشف شد

مردم قدر شناس آستارا و لوندویل طی اطلاعیه  از 30 سال خدمات صادقانه سرهنگ نادر خورسند تقدیر و تشکر کرده و برای سرهنگ رحیم مهدی زاده در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت و توفیق از درگاه پروردگار متعال کرد

ودر ادمه آمده است : از اینکه جناب سرهنگ خورسند فرماندهی محترم انتظامی آستارا بعداز سالها خدمت به نظام و کشور  و اسلام  و بخصوص مردم آستارا به درجه رفیع بازنشستگی نایل شده تبریک می گوییم و از زحمات چندین ساله آن سرباز ولایت در استارا در جهت اهداف و قانون ناجا تقدیر و تشکر می کنیم....

منبع: آستارا نیوز ASTARANEWS.COM 

 

کلمات کلیدی:

 

نوشته شده توسط محمد علی هالو 93/3/4:: 4:34 عصر     |     (بدون) نظر

سرهنگ مهدی زاده فرمادهی انتظامی ماسال از نقش پلیس ماسال در رونق اقتصادی و ارتقای فرهنگی میگوید

با حضور فرمانده انتظامی گیلان
مهدی‌زاده رئیس پلیس آستارا شد

رحیم مهدی‌زاده رئیس پلیس جدید شهرستان مرزی آستارا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید انتظامی این شهرستان صبح امروز با حضور ابراهیم قائدرحمتی فرمانده انتظامی گیلان برگزار شد.

در این مراسم رحیم مهدی‌زاده که پیش از این فرمانده انتظامی ماسال بود، به عنوان رئیس پلیس جدید شهرستان مرزی آستارا معرفی شد.

مهدی‌زاده 13 سال در آستارا به عنوان جانشین فرمانده انتظامی این شهرستان به مردم خدمت کرده بود.

پیش از این نادر خورسند فرمانده انتظامی آستارا بود که به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

مراسم مذکور با حضور مسئولان و امام جمعه آستارا انجام شد.

فرمانده انتظامی گیلان:
رمز موفقیت پلیس در کاهش آسیب‌ها آگاه‌سازی مردم است

خبرگزاری فارس: رمز موفقیت پلیس در کاهش آسیب‌ها آگاه‌سازی مردم است

 

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه دقت و تیزبینی باید در رئوس فعالیت پلیس قرار گیرد، گفت: آگاه‌سازی مردم رمز موفقیت پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ابراهیم قائدرحمتی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی این شهرستان با تبریک حماسه سوم خرداد اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام به رهبری حضرت امام خمینی (ره) یک پیروزی بزرگ بود.

وی افزود: با پیروزی و آزادسازی خرمشهر جمهوری اسلامی ایران معادلات جهانی را تغییر داد و عملیات بیت‌المقدس و هشت سال دفاع مقدس ایام پر افتخاری است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در این عملیات بزرگ و مقدس  16 هزار نفر از ارتش بعثی به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند، گفت: بالغ بر 19 هزار نفر از لشکریان دشمن در این عملیات اسیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس تعداد 6 هزار نفر شهید شدند، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از افتخارات بزرگ در تاریخ است.

قائدرحمتی، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ 100 ساله برای نخستین بار حتی یک وجب از خاک مقدس ایران در تجاوز دشمن نماند و بازپس گرفته شد و این با رهبری حکیمانه امام (ره) و ایثارگری شهدا و ایثارگران بود.

وی با اشاره به اینکه همه ما برای ارتقای سطح آگاهی مردم مسئول هستیم، یادآور شد: باید در انجام فعالیت‌های فرهنگی دقت خود را بالا برده و آسیب‌ها را به صورت دقیق به مردم بشناسانیم.

فرمانده انتظامی گیلان رمز موفقیت پلیس در کاهش آسیب‌ها را اقناع‌سازی مردم دانست و یادآور شد: امنیت مورد پسند همه است و مردم نیز خواهان ارتقای آگاهی برای حفظ اموال خود هستند.

وی با اشاره به اینکه با قبول اشکال می‌توان آسیب‌ها را یافت و پیشرفت کرد، یادآور شد: دقت و تیزبینی باید در رئوس کار پلیس قرار گیرد و در این صورت می‌توان با برطرف شدن نقاط ضعف، نقاط قوت را در جامعه تقویت کرد.

قائدرحمتی، متذکر شد: همانگونه که ما درباره گذشتگان قضاوت می‌کنیم، درباره ما نیز قضاوت خواهد شد و نگذاریم فردا شرمنده شهدا شویم.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/4:: 4:37 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10      >