سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند که در روزگار خلافت عمر بن خطاب از زیور کعبه و فراوانى آن نزد وى سخن رفت ، گروهى گفتند اگر آن را به فروش رسانى و به بهایش سپاه مسلمانان را آماده گردانى ثوابش بیشتر است . کعبه را چه نیاز به زیور است ؟ عمر قصد چنین کار کرد و از امیر المؤمنین پرسید ، فرمود : ] [ قرآن بر پیامبر ( ص ) نازل گردید و مالها چهار قسم بود : مالهاى مسلمانان که آن را به سهم هر یک میان میراث بران قسمت نمود . و غنیمت جنگى که آن را بر مستحقانش توزیع فرمود . و خمس که آن را در جایى که باید نهاد . و صدقات که خدا آن را در مصرفهاى معین قرار داد . در آن روز کعبه زیور داشت و خدا آن را بدان حال که بود گذاشت . آن را از روى فراموشى رها ننمود و جایش بر خدا پوشیده نبود . تو نیز آن را در جایى بنه که خدا و پیامبر او مقرر فرمود . [ عمر گفت اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم و زیور را به حال خود گذارد . ] [نهج البلاغه]
انصار حزب الله گیلان

سردار قاسم سلیمانی؛ خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در کره زمین

 

سردار قاسم سلیمانی؛ خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در کره زمین

یک رسانه آمریکایی طی مطلبی خاطر نشان ساخت که فرمانده ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خطرناک‌ترین دشمن آمریکا است.

پایگاه خبری «دیلی بیست» طی مطلبی نوشت: سردار لشگر «قاسم سلیمانی»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران و از فرماندهان راهبردی جمهوری اسلامی شخصی است که بسیاری از مقام‌های رسمی آمریکایی او را خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در کره زمین می‌دانند.

دیلی بیست می‌نویسد: حضور سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف نشانگر تلاش‌های سازمان یافته ایران برای جلوه خود در منطقه است.

دیلی بیست همچنین آزادی شهر آمرلی در اقلیم کردستان را به دلیل ابتکار ایران و نه آمریکا بر می‌شمارد و در ادامه ارتش آمریکا را متهم به ضعف راهبردی در این رویداد می‌کند.




دیلی‌بیست از احتمال کشته شدن بغدادی خبر داد/ پنتاگون رد کرد

 

دیلی‌بیست از احتمال کشته شدن بغدادی خبر داد/ پنتاگون رد کرد

پایگاه خبری «دیلی‌بیست» به نقل از منابع عراقی گزارش کرد «ابوبکر البغدادی» احتمالاً کشته شده، اما مقامات پنتاگون حاضر به تأیید این خبر نشده‌اند.

  پایگاه خبری «دیلی‌بیست» به نقل از منابع عراقی گزارش کرد که احتمال دارد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» در حملات هوایی اخیر به مواضع این گروه، کشته شده باشد.

این خبر پس از آن منتشر شد که روز چهارشنبه «ابوهاجر السوری» معاون اصلی بغدادی در حمله هوایی به مقر این گروه در «موصل» کشته و خبر آن نیز از سوی منابع مختلف تائید شد.

پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های کردی و ترکیه‌ای گزارش دادند که شخص بغدادی نیز در این حمله دچار جراحت شدید شده و پس از فرار به سوریه، کشته شده است.

دیلی‌بیست با اعلام اینکه «منابع عراقی» نیز این خبر را به این پایگاه اعلام کرده‌اند، نوشته است که مقامات پنتاگون این خبر را رد کرده‌اند. یک مقام ارشد دفاعی در این رابطه به دیلی‌بیست گفته است: «هیچ مدرک معتبری که شایعه کشته شدن بغدادی را تائید کند، وجود ندارد.»

روز گذشته شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از یک مقام نظامی که مشخص نیست آمریکایی است یا عراقی، گزارش داد که در حمله نیروهای آمریکایی به موصل، چندین فرمانده ارشد داعش از جمله السوری کشته شده‌اند، اما در این گزارش به کشته شدن بغدادی اشاره‌ای نشده است.

دیلی‌بیست در مورد شایعه کشته شدن بغدادی نوشته است: «شایعه مرگ بغدادی شاید به این دلیل در شمال بغداد پخش شده باشد که هنوز مشخص نیست در حمله‌ای که گفته می‌شود به مرگ دستیار بغدادی منجر شده، چه کسان دیگری کشته شده‌اند. حتی این احتمال وجود دارد که ادعای مرگ بغدادی از سوی خود داعش مطرح شده و حقه‌ای باشد برای اینکه رد رهبر داعش پنهان شده و وضعیت و محل واقعی وی در ابهام قرار گیرد.»

با این حال، این پایگاه نوشته است که چندین مقام اطلاعاتی کرد و افسران سابق ارتش عراق گزارش داده‌اند که بغدادی روز چهارشنبه پس از مجروحیت در عراق، برای درمان به سوریه منتقل شده و همانجا جان خود را از دست داده است.

این اولین بار نیست که شایعه مرگ بغدادی منتشر می‌شود، به همین جهت نمی‌توان مستقلا این گزارش را تائید کرد.




صدور مجوز فعالیت اداره اوقاف در آستارا

 

مدیر اجرایی بقاع امامزادگان آستارا خبر داد
صدور مجوز فعالیت اداره اوقاف در آستارا

مدیر اجرایی بقاع امامزادگان آستارا از اخذ مجوز فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان از سازمان اوقاف خبر داد و گفت: فعالیت اداره اوقاف آستارا به‌زودی آغاز می‌شود.

میکاییل بادروح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) اظهار کرد: وجود بارگاه با برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در ایران سبب رشد و توسعه شهرهای مقدس مشهد و قم شده است.

وی شخصیت امام رضا (ع) را متواضع، با ادب و مهربان در رفتار عنوان کرد و افزود: امام رضا (ع) هرگز از مردم جدا نبود و خصوصیات اخلاقی این امام همام حتی دشمنان را نیز مجذوب خود کرده بود.

مدیر اجرایی بقاع امامزادگان آستارا عبادت شبانه امام رضا (ع) و کمک به فقرا و نیازمندان را از ویژگی‌های دیگر امام رضا (ع) ذکر کرد و گفت: امام هشتم شیعیان جهان هرگز فقیری را از درگاه خود رد نمی‌کرد.

وی درباره ویژگی‎های اخلاقی، علمی، اجتماعی و سیاسی امام رضا(ع) در دوران سه خلیفه جور و ستم، افزود: این امام بزرگوار با علم کامل و برهان قاطع در مباحثات مناظره‌ها پاسخ می‌داد.

بادروح در ادامه به وضعیت فعالیت اداره اوقاف در آستارا اشاره کرد و یادآور شد: صدور فعالیت اداره اوقاف آستارا از سازمان اوقاف اخذ شده و به‌زودی فعالیت خود را با همکاری مسئولان شهرستان آغاز می‌کند. وی با اشاره به اینکه ساختمان و تجهیزات اداره با بودجه تامین اعتبار و تهیه شده است، تصریح کرد: ساختمان اداره اوقاف احداث و تمام امکانات اداره آستارا تهیه و راه‌اندازی شده است.




شن بادبادک‌ها در آستارا برگزار می‌شود

 

همزمان با ولادت باسعادت امام رضا (ع)
جشن بادبادک‌ها در آستارا برگزار می‌شود

شهردار آستارا از برگزاری جشن بادبادک‌ها همزمان با ولادت امام رضا (ع) در این شهر خبر داد.

علی کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به برگزاری جشنواره بادبادک‌ها اظهار کرد: این جشن همزمان با ولادت امام رضا (ع) در مجتمع طرح سلامت سفیر امید آستارا برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری جشن بادبادک‌ها را عصر امروز عنوان کرد و گفت: گروهای مختلف ورزشی و فرهنگی و هنرمندان و اقشار مختلف مردم برای شرکت در جشنواره بادبادک‌ها اعلام آمادگی کردند.

شهردار آستارا برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی را از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره مذکور عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه دارای غرفه‌های گلیم، معرق چوب، معرق کاشی، حصیر، انواع وسایل چوبی، لباس‌های محلی و... دایر است که تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

وی برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی را با همکاری سپاه ناحیه آستارا ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، اعتلای سطح فرهنگی و نمایش و عرضه محصولات صنایع‌دستی آستارا و آشنایی گردشگران با رشته‌های صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود.

کوهی مساحت طرح سلامت آستارا را 5 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: امسال فضای کلی طرح سلامت دریا به حدود 10 هکتار توسعه یافته است.

وی نمازخانه، حمام، اتاق مدیریت و پذیرش، سرویس بهداشتی، زمین‌های فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی، پارکینگ، آلاچیق و شناگاه‌های مستقل برای مردان و بانوان و... را از ظرفیت‌های طرح‌های سالم‌سازی مذکور برشمرد.

شهردار آستارا فضاسازی و ایجاد غرفه‌های متعدد و ارائه محصولات فرهنگی، هنری، ورزشی، صنایع‌دستی، نقاشی کودکان، بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های ورزشی و هنری برای مسافران و شهروندان را از برنامه‌های شهرداری با همکاری اداره‌ها، نهادها و سپاه در طرح سالم‌سازی دریا برشمرد.

وی با قدردانی از تلاش عوامل اجرایی در طرح سالم‌سازی دریا تصریح کرد: در تلاش هستیم تا طرح سالم‌سازی مرکز شهر واقع در محدوده ساحلی بلوار سفیر امید را به عنوان طرح نمونه در گیلان معرفی کنیم.

کوهی ایجاد سکو برای ناجیان غریق جمعیت هلال احمر و نیز سکویی مناسب برای اجرای برنامه‌های هنری را از دیگر بخش‌های طرح سلامت عنوان کرد.

وی خواستار ساماندهی پارک قدیمی شهر آستارا و ارج گذاشتن به پیشنهادها و انتقادهای مردمی شد.

---------------------------------------------------------------------

 




فرماندار آستارا خبر داد ساخت طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور در آستارا

 

فرماندار آستارا خبر داد
ساخت طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور در آستارا

فرماندار آستارا از ساخت طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور در این شهرستان خبر داد.

سیروس شفقی امروز در حاشیه بازدید میدانی از شهر آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور توسط شهرداری آستارا در حال تکمیل و راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه با تکمیل پیاده‌روی ساحلی بندر مرزی آستارا این پروژه به طولانی‌ترین پیاده‌روی  کشور تبدیل می‌شود، تصریح کرد: این پیاده‌رو روی 2 هزار و 200 متر دیواره سنگی ساحلی شهر اجرا می‌شود و عرض مفید آن چهار متر است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه اکنون عملیات کف‌سازی 500 متر دیگر از این پروژه در دست انجام است، گفت: این کار با همت و بودجه شهرداری آستارا انجام گرفته است.

به گفته وی، فاز نخست و دوم پیاده‌روی ساحلی از مقابل در ترانزیت گمرک تا پارک ساحلی شریعتی در سال 1389 به طول 482 متر به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: عملیات احداث فاز سوم این پروژه در ساحل سفیر امید از سال 92 آغاز و 350 متر از این فاز به اتمام رسیده است.

شفقی زیباترین بخش این پیاده‌رو را اتصال دو مسیر شریعتی و سفیر امید با اجرای یک پل قوسی برای تردد عابران پیاده‌روی دهانه رودخانه مرداب است که آگهی مناقصه آن به‌زودی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این پروژه، شهروندان و گردشگران می‌توانند ضمن تردد از این پیاده‌رو، زیبایی‌های دریای خزر را در ارتفاع سه تا پنج متری به نظاره بنشینند.

فرماندار آستارا دغدغه دیگر را بازارچه معروف مثلثی عنوان کرد و یادآور شد: با پیگیری‌های شهردار و شورای شهر لوندویل و مجموعه دولت و نماینده آستارا به‌زودی مغازه‌داران بازار مثلثی لوندویل به بازارچه درحال احداث شهرداری لوندویل انتقال می‌یابند و مشکل ترافیک شهر لوندویل برطرف می‌شود.

--------------------------------

 




دلنوشته ای به ریس سازمان محیط زیست کشور بعدار 49 بار آتش سوزی در حیات وحش لوندویل استارا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/6/15:: 9:17 عصر     |     () نظر

دلنوشته ای فعال محط زیست و حقوق بشر  به ریس سازمان محیط زیست کشور  بعدار 49 بار آتش سوزی و(14شهریور 1393 روز جمعه 5 هکتار آتش گرفت و سوخت ) در حیات وحش لوندویل استارا dardnews.ir

این دلنوشته را برای شما نوشتم چون امروز بعلت سهل انگاری یا نبود میحط بان در حیات وحش  پنچ هکتار حیات وحش سوخت  در دنیایی  که دنیایی الکترونیک و دروبین مداربسته است و در دنیایی که می توان با دو دوربین مدار بسته  کل حیات وحش لوندویل را کنترل کرد در صورتیکه اداره محیط زیست استارذابالای 18 محیط بان در پاسگاه حیات وحش لوندویل ...کل حیات وحش رسما هزار هکتار است  که مقداری زیادی از آن  با قانون یا بی قانون  تصرف اشخاص حقیقی و حقوق  شده است نمونه اش ویلا های پشت حیات وحش در ساحل و تعاونی پره ماهیگیری و مجتمع 17 هکتاری صدف سیبلی و دیگر موارد ..

واقعا جای تعجب و سوال است ریس محیط زیست استارا جمعه 14 شهریورماه  در مصاحبه با خبرنگار ایرنا می گوید.. من همین اخبار را در سایت های کشورهای خارجی بخصوص اروپا می خوانم بخاطر یک آتش سوزی ریس استعفا یا عزل می شود و این ریس با افتخار می گوید 49 بار حیات وحش 850 هکتاری آتش گرفته شده است  و این بار 5 هکتار ...قضاوت با شماست ..من در تعجبم..

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در مصاحبه با ایرنا گفت: پناهگاه حیات وحش ?لوندویل? امروز (جمعه) برای چهل و نهمین بار در فصل تابستان طعمه حریق شد.

وی با قدردانی از آتش نشانان شهرداری آستارا برای اطفای حریق در این منطقه اضافه کرد: خوشبختانه در این آتش سوزی خسارت چشمگیری به نهال ها و درختان پناهگاه وارد نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا بیشترین خسارت آتش سوزی را مربوط به سطح بوته زارهای پناهگاه حیات وحش عنوان کرد.

وی خاموش نکردن آتش پس از روشن ساختن آن را از عمده دلایل آتش سوزی های پناهگاه حیات وحش عنوان و اضافه کرد: متاسفانه در آتش سوزی های اخیر از ابتدای فصل تابستان حدود 300 اصله درخت توسکا، 300 اصله درخت لیلکی و 50 اصله درخت انار و نیز بخشی از زیستگاه های حیوانات بومی و پوشش های گیاهی سوخته است.

 و مدتی پیش هم یک هکتار از انارستان  حیات وحش و  مدتی  نزدیک هم جلوی دید همگان حیات وحش سوخت ...


 با افتخار هم می گوید برای 49 بار در این تابستان حریق انجام شده  هربار 5 هکتار از حیات وحش بسوزد به اضافه  زمین های  محل جمع  آوری زباله 25 هکتار ، مجتمع ساحلی صدف سیبلی و 28 هکتار  واگذاری زمین به کشاورزان  و دهها هگتار برای راه است ... دیگر از 1000 هکتار حیات وحش لوندویل که دورش هم محصور شده چه مانده  فقط می ماند کاج دق  و زیستگاه گوزن زرد که بومی نیستند...

جای تعجب است من به محیط زیست زنگ زدم هفته پیش که دارنند تالاب استیل را شن ریزی  و درختچه ها زیر می گیرند و نزدیک چهار هکتار را ازبین بردنند  بمن محیط بان گفت اشکال ندارنند این مورد موافقت مسئولان قرار گرفته است ....

واقعا  جای سوال است وظیفه  اداره  حفاظت محیط زیست و محیط بانان پاسگاه محیط  زیست   چیست ..جوابگویی پنچ هکتار و دهها هکتار که امسال حیات وحش آتش گرفته چیست و وظیفه محیط زیست دراین میان چیست ...

دلنوشته ام را برای جنابعالی ریس محیط زیست مجبور شدم بنویسم..

من فقط شعار دیدم لا غیر ..

من ااد فعال محیط ز یست ام  را  این را برای خودم و جامعه ام  کلمه  مقدسی می دانم که پیش از من صدها نفر فعال محیط زیست  و حقوق بشر  و محیط زیست  در جای جای ایران  و جهان  گفتند  و حتی جان عزیزشان را نثار نمودند بدون یک ریال تقاضا  و حتی متاسفانه از طریق سازمان شما چون  ان ج یو بما مجوز نمی دهند کار ما را غیر قانونی می دانند ...


من حتی هنگام خواب هم قدم می زنم و آواز کبک و صدای پای پرندگان دریایی  لک لک ها  و شغال ها و روباها  و حتی گوزن زرد  و روح طبیعت و حیات وحش را  مشنوم که بمن می گویند نجاتم بدهید ... را دنبال می کنم و گاه تا خود صبح به دنبال صدا به حیات وحش و کوههای تالش می روم  می بینم  حیات وحش و کوهها در حال سوختن هستند و یا در حال تصرف و ویلا سازی   و چه شب ها با این کابوس از خواب می پرم  و با صدای روح طبیعت و حیات وحش به جنگل  و حیات وحش و جنگلها و کوههای تالش می روم  می بینم در خواب  روح طبیعت مرا منجی خود قرار داده است


روزها و شبها از حال فرزند و همسرم  و خانواده بی خبریم و هر بار که از خانواده و فرزند دلبندمان خداحافظی می کنیم نمی دانیم که آیا آنها را دوباره خواهیم دید  و شاید این آخرین بوسه بر گونه فرزندمان و همسر م  است و آخرین نگاه و دست تکان دادنش ... بابا ورل کن همسر م ورل کن مگر تو محیط بانی مگر از سازمان حمایت می شود

مگر بخاطر دفاع از محیط زیست زندانی  نشدی و..مگر کتک نخوردی ..
من  را روح طبیعت  و جنگل و حیات وحش صدا می کند  من نمی توانم به روح طبیعت و حیات وحش که تنها مانده نه بگویم.. ، من نگاه  تالاب استیل  یا جنگل کوهای تالش یا شغال و حیوانات و پرندگان  حیات وحش  لوندویل  را هنگامی که نیاز به کمک دارنند  می شناسم و یا وقتی به نشان تشکر کمی می رود و برگشته نیم نگاهی می کند ، من آواز مرغان دریایی  و پرندگان آستارا  را وقتی اختصاصی برای من ، فقط برای من بر روی سنگی از ته دل می خواند با همه وجودم می شنوم ، من لوح تقدیرم را از روباهی که مرا به دنبال خود می کشاند تا لانه و        بچه های زیبایش را به من نشان دهد و لاک پشتی که در نهایت سرعت ، آرام برای نوشیدن آب می رود        می گیرم ، من با بال های عقابی پرواز می کنم که هر روز با هم از خواب بیدار می شویم و او زیبایی خلقت را با پرواز خود در طلوع آفتاب به من نشان می دهد  و من مستقیم رفتن گراز بومی را می بینم که توسط شکارچی غیر مجاز در حیات وحش لوندویل کشته می شود می شنوم ... من وقتی زباله شهردارییها و دهیاریها در حیات وحش لوندویل ریخته می شود و کمرش را می شکسند می شنوم...

من صدای ناله و زاری  رودخانه مرداب را می شناسم  که نمی خواهد  آب فاضلاب و توالت و کشتارگاها رابدریا نبرد می شوم و استفراق رودخانه مرداب و کرگانرود را می شناسم و که نمی خواهد فاضلای  انسانی را بداخل دریا ببر د..

من صدای رودخانه چلوند را می شناسم که مخفیانه تخریب و شن برداریمی شود  و من صدای ناله تالاب استیل را می شناسم که به بهانه جاده سازی دربند چهار هکتارش را به مصوبه تعریض جاده پرش می کنم و من کندن تالاب آق توسط  سود گران خاک با لدور می شنوم که تالاب از هر بیلی گریه می کند ...
بارها در باران خیس خیس شده ام ، دستهایم در برف و سرمای کوههای سربلند  تالشان  شده است ، پاهایم تاول زده و در برخورد با سنگ ها و تیغ گون ها زخمی شده است ، گرسته و تشنه شده ام و آفتاب    چهره ام را از دیگران متمایز کرده ، زانویم آب آورده ، قلبم گاهی تیر می کشد و چشم هایم ضعیف شده و ... اما من هر روز به عشق حفاظت از خرگوش و  کبوتر و پروانه و شغال و روباه و پرندگان  و خوک  و حیوانات قدم در راه کوه و  تالالب آق  و استیل می گذرم  بدون حقوق و حمایت قاانونی   و فرزندم و همسرم  را که هیچگاه از دیدن هم سیر نمی شویم ناگزیر در خواب تنها می گذارم ، فرزندی که آرزو دارد مانند       فیلم های هندی  که می بیند فراغت داشتم و با من در کنار ساحل می دوید و آب پاهای کوچکش را نوازش می کرد و همسری که دشواری های زندگی با یک  فعال محیط زیست و حقوق بشر و روز نامه نگار  را با صبوری و مهربانی تحمل می کند و رویاهایش برای یک زندگی بی دغدغه را حتی به زبان نمی آورد .

همسرم می داند من هدفم خدمت به جامعه و اینده فرزندان ایران است  همانطوریکه پدر جانباز شهیدم بخاطر حفظ وطن در سال 59 به جبهه رفت و بردارنم دواطب دنبال وی ..
من  اگر زندگیم مثل هیچ کس نیست ، اگر ... و حافظ آفریده هایش و چه افتخاری از این بالاتر  که فعال حقوق بشر و محیط زیست یک روز نامه نگار باشی ..

حالا از پنچ هکتار جنگلهای ویرمونی و چندین بار آتش سوزی عمدی دیگر در کوهستان تالش دهستان ویر مونی  و ویلاسازی در حیران ودربند ،بخش لوندویل و..نمی نویسم....در هفته اخیر انجام شده است

 ااد فعال محیط زیست وحقوق بشر آستارا و روز نامه نگار  14 شهریورماه 1393


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/6/14:: 9:37 عصر     |     () نظر

مصاحبه بمناسبت روز خبرنگار با اسماعیل اسدی دارستانی با 20 سال سابقه خبرنگاری در رو زنامه های مکتوب و مجازی و اولین وبلاگ نویس ایرانی  و مستند ساز و فعال حقوق بشر و محیط زیست شناخته شده جهانی و نویسنده  و محقق..

لطفا خودتان را کامل معرفی کنید : اسماعیل اسدی اسدی دارستانی  40 ساله هستم و ساکن استارا و روز نامه نگار  و وبلاگ نویس و مستندساز و تاکنون پنچ کتاب نوشتم و روزنامه نگار الکترونیکی درد نیوز و استارا نیوزهستم.. از کسی ترس ندارم و از کشته شدن در راه حق باکی ندارم ...دوست دارم برای خدمت بمحرومان جامعه باشم..

اولین فعالیت حرفه‌ای‌تان با کدام نشریه چاپی یا سایت بود؟



 من از خردسالی برای نوشتن علاقه داشتم  و شعر های که پدرم می سرود من می نوشتم و پدرم برای تشویق من برایم صندلی چوبی درست می کرد یا صنایع دستی و  چون پدرم را بعنوان الگو با عشق دوست داشتم با اینکه فردی تندی بود اما دسلوز و مهربان و اولین فعالیت خبری را در مدرسه توحید استارا با نوشتن و تهیه روز نامه دیواری مدرسه که عضو انجمن اسلامی مدرسه بوذم شروع کرد م و برای مجله بنیاد شهید آنزمان خاطرات جببه پدرم را می فرستادم چاپ می شد و بعداز چاپ بمن هم مجله ارسال می کردند  و  زمان که درجه دار ارتش بودم  با بعضی نشریات به مطالب و تفسیر می دادم  با اسم مستعار در سطح کشوری  چاپ می شد و اولین جلد کتابم بنام خدمت و مدیریت نظامی از دیدگاه اسلام را نوشتم و چاپ شدو با وبلاگ و فضای مجازی در ارتش آشنا شدم و حتی در سال 1373 جزو اولین افرادی بودم که دوره انترنت را دیدم و مشغول بکار در این زمینه شدم  و در سال 1380 اولین وبلاگ نویسی بودم که بمن صاحب سایت بمن زنگ زد چون باهم دوست بودم و گفتن من سایت .. برای وبلاگ نوسی را تهیه کردم  و من در  دوره خوانده بودم وبلاگ نویس یدر غرب را اما فکر نمی کردم به ایران بیاید ..خلاصه اولین وبلاگ نویس  اولین سایت وبلاگ نویسی در ایران شدم آن سایت هم به سرقت رفت دیگر با سایت های که بعدا تاسیس شدند ادامه دادم و بشتر الان با سایت های وبلاک نویسی میهن بلاگ و بلاک فا و پرشین بلاک ادامه کار می دهم چون با این سه سایت وبلاگ نویس انس گرفتم و اولین سایت خبری و تحلیلی آستارا نیوز را تاسی نمودم و اولین سایت خبری و تحلیلی حقوق بشر ومحیط زیست در ایران را راه اندازی خیلی خوب پیش می رفت آستارا نیوز  و eadnews.com  تاکون بارها حمله سایبری شدند حمله سایبری شدند موفق شدم تاکنون آستارا ینزو را نگه دارم اما سایت حقوق بشر لو رفته بود حملات هر روز می شد مجبور شدم برای فعالیت حقوق بشر و محیط زیست یک سایت جدید خودم طر احی کنم بنام درد نیوز dardnews.ir  سایت موفقی در سطح جهان در فارسی زبان است و سایت ایران نیوز irannews1.irهم کار خبری و تحلیل اجام می دهم  بهیچ کدام از روز نامه های الکترونیک من وزارت ارشاد مجوز نداد بخاطر پرونده سازی یک وزارت خانه و یا  دو سازمان ....اما من بکار خود ادامه می دهم و بعداز بازنشستگی از از ارتش با نشریات پیک سبز و هفته نامه موج شمال و نقش قلم ، تارک خزر بعنوان روز نامه نگار همکاری دارم و اما بیشتر از تمامی نشریات به خبرنگاری در روزنامه آوای شمال  و هفته نامه تارک خزر افتخار می کنم و هماکون نیز با آنها همکاری دارم و از سال پیش هم با خبر گزاری شناخته شده جهانی  و معروف خبر گزاری فاری بعنوان خبرنگار آستارا همکاری خبرنگاری  دارم و من از این خبر گزاری راضی هستم هم اخبار شهرستان و وهم مشکلات شهرستان را منعکس می کند و مرا در بین همشهریان رو سفید کرده است..

در سال 1378 که بعلت مجروحیت و معلولیت از

چه شخص یا عاملی مشوق شما برای ورود به این عرصه بود؟

 انگیزه و عامل درونی خودم موجب شد به طرف این کار بیایم و می شود گفت پدر جانباز شهیدم و مادر و همسرم خوبم و مهربانم ..

سابقه کار خبری در چه رسانه‌هایی را دارید؟ لطفا تا جایی که در خاطرتان هست به سال ذکر کنید.

 مجله شاهد  دز زمان خردسالی ، روز نامه دیواری مدرسه توحید در نوجوانی  و نشریات مخلتف ، ارسال مقالات و تحلیل روز به نشریات کشوری با اسم مستعار در زمانی که درجه دار بودم از 16 سالگی تا 24 سالگی و از سالی 1377 در کار سایت خبری و سال 1380 اولین وبلاگ نویس ایرانی  و از سال 1378  با نشریات استانی پیک سبز ، موج شمال ، نقش قلم ، تارک خزر ، آوای شمال   بعنوان خبرنگار همکاری دارم و چند نشریه الکترونیکی  و مکتوب کشوری سالهات همکاری با اسم مستعار دارم و شرطم برای نشریات کشوری این بود و همکانون نیز با روز نامه اوی شمال و هفته نامه تارک خزر همکاری دارم و یکسال است بعنوان خبرنگار خبر گزاری فارس در استارا همکاری دارم و از سال 1379 بعنوان مدیر مسئول رو زنامه های الکترونیک آستارا ینزو ، درد نیوز ، ایران نیوز 1 و دیگر نشریات تخصصی فعالیت می کنم و بشتر ساعت شبانرو ز من وقتم را صرف خبر نگاری و سایت هایم می کنم و در  طول شبانروز فقط 3الی 4 ساعت می خوابم و بعضی مواقع که بیکار می شوم بقیه تالیفاتم را می نیوسم

تاکنون چه کتاب و تالیفاتی داشتید ؟ 1- خدمت و مدیریت نظامی از دیدگاه اسلامی17 سالگی 2-  تا زنده ام بسیجی ام  3- داستانهای آسمانی و تاریخ دولتهای شیعه در ایران 4- سر گذشت تالشان  5- بر رسی تاریخ حقوقبشر و محیط زیست   همگی چاپ و حتی نوبت دوم هم بنابر درخواست چاپ شده است و کتاب بررسی حقوق بشر و محیط زیست من جزو کتابهای مرجع سازمانهای بنی المللی است و  چند نفر از مترجمان از فرانسه و.بریتانیا و چندکشور با من تماس در خصوص ترجمه کتاب من بلامانع دادم و چون داخل کشور بخصوص وزارت ارشاد برایم هیچ کاری که نمی کنند بلکه مشکل تراشی می کنند  فرقی نمی کند دولت روحانی یا احمدی نزاد چون پشت پرده وزارت خانه و سازمانی دیگر است که زندگی مرا سیاه کردند ....من من هم بقیه تالیفاتم را بخار نداشتن پول که در آینده چاپ کنم ..وگرنه تاکون 5 تالیف دیگر داشتم و چند اثر دیگر دارم می نویسم ..وزارت ارشاد دستور دادنددحتی یک کتاب از من نممی خرند با اینکه من کارت الکترونیک صندوق حمایت از هنرمندان دارم  یک ریال وام ندادند چون دستور دادنددبمن مجوز و کمک نکنند ...مجوز هفته نامه آبادگران شمال مرا ندادند و مجوز فعالیت قانونی روز نامه الکترونیکی درد نیوز مرا ندادند  و یکماه پیش درخواست جشنواره وبلاگ نویس بنام شرکت تعاونی مستندسازان نمودم ( تاکنون 5 فیلم ساختم ) جواب نداند یعینی رد صلاحیت شدم

منظور شما از رد صلاحیت چیست : من تا زمانیکه از کاندیدا ی شورای اسلامی روستای سیبلی  ردصلاحیت نشده بودم با حدس و گمان می دانستم که علیه من توطئه است بعنوان نویسنده و محقق و روزنامه نگار و فعال حقو ق بشر..اما وقتی یک  یک وزارت خانه بمن زنگ زدند باید  انصراف بدهم و اجبار کردند که به ضررت تمتام می شود و اینده بچه ات و.. مرا طبق ماده 26 بند ... یعنی عدم التزام و اعتقاد  به اسلام و قانون اساسی و ولایت فقیه رد صلاحیت کردند و بعدا پی گیری کردم اما دیر صلاحیت دادند و پنچ شنبه یک جایی مرا بازداشت و روز جمعه همان وزارت خانه مرا بازداشت خانگی کرد و حتی نگذشت من در انتخابات بخودم رای بدهم یا تبلیغ بکنم..رسما در سر صندوق هم اعلام کردند اا د رد صلاحیت شده...

مسئله شورای یک روستا نبود چون می خواستن من خورد بشم وگرنه شورا روستا تاثیری در کشور ندارد و قبلا هم من ریس شورا و عضو شورا بودم... و مسجد باوالفضل سیبلی که من با دوستان سه سال با جمع اوری پول از مردم تالش و اردبیل و استارا ساخته بودیم و همین که ساختم و سه سال مراسم بر گزار کردیم ..بمن ریس ...گفت دستگاه امنیتی گفتند ااد صلاحیت هیات امنا را ندارد و رد صلاحیت شدم بعداز سه سال ساختن مسجد و ریس هیات امنا یی ..حال از شنکجه و کتک و زندان و کار کارهایم را خراب کردند نمی گویم..و کارهای اقتصاد ییم را خراب کردند  و حتی مدتی پیش با سواستفاده از تلفن همراه من با سرقت آن توسط خبرچین ..پیامک سیاسی به مسئولان ارسال کردند مرا 5 روز بازداشت و شنکجه کردئند یک شبانروز بهمشو کامل بودم با وثیقه سه میلیون توانی آزاد شدم ..به بازپرس هم گفتم اگر من می خواستم پیامک سیاسی بدهم با سیم کارت ایرانسل و.. می دادم مگر من دیوانه هستم با گوشی  خودم پیامک بدهم ...فرزندم تا دبیرستان هنرستان در رشته معماری می واند جزو دانش آموزان تیز هوش  بود و هست..چند بار خواستند برایش مسئله درست کنند حل شد  و در یکی از داشنگاهها استارا درس می خواند ترم سوم  دانش آمکوز ممتاز کشوری را برای اذیت و‌ازار من نمی دانم از چه کانالی نمره نه و نه و هشت دادند تا به انها التماس کنم حتی بمن گفتند سفارش پسرت را بکینم گفتم نه ....تا کی و تا کجا...

چه دوره‌های خبری و روزنامه‌نگاری گذرانده‌اید؛ بانی این دوره‌ها چه نهادهایی بوده‌اند؟

در زمان خدمت در ارتش در مراحفا  ارتش دوره خبرنگاری و عکاسی و.. را دیدم و در باشگاه خبرنگاران جوان هم سه ماه و چندین بار هم دوره های فشرده خبرنگاری و و..خبرنگاری را به صورت تجربی فرا گرفتم اما یک دوره افکار سنجی  و روان شناسی دیدم  که در رابطه با شیوه خبرنویسی و مدیریت سایت بود و در آن شرکت کردم و دوره طراحی سایت را سالها قبل دیدم و طراحی سایت هم می کنم..

اخبار استانی و کشوری  را از چه روزنامه یا سایتهایی دنبال می‌کنید؟

خبر گزاری فارس  و ایرنا و شبستان و روز نامه آوای شمالو اطلاعات  و سایت وبلاگ انصار حرب الله گیلان ، صراط و 8 دی و..

 

اخبار جهانی را از چه رسانه‌هایی دنبال می‌کنید؟

 اینترنت منبع دیگری ندارم.

 

آیا خبرنگاری شغل اصلی شماست؟ آیا قصد فعالیت در شغل دیگری دارید؟

خیر. بله. اصلاً به خبرنگاری و نویسندگی وشاعری می‌توانم به عنوان یک شغل نگاه کنم. به عنوان یک علاقه و فعالیت جنبی می‌تواند برایم مطرح باشد. علاقمندی من بیشتر به کارآفرینی و امور پژوهشی است.

میانگین درآمد ماهیانه شما از طریق خبرنگاری چقدر است؟

 هم ضرر.هم در کتاب نوشتنم و هم مدیر مسئولی درد نیوز و استارا نیوز  و دیگر فعالیت هایم ضر ر است از مالی و تمام رد صلاحیت و پرونده سازی و زندان و محاکمه و وکتک بخاطر خبرنگاری است

 

اگر در خانواده یا اقوام خبرنگارهای دیگری می‌شناسید، نام ببرید؟

 خبرنگار که نه همسرم و فرزندم در سایت های خبری و حتی زمانی که ویزه نامه چاپ می کنم بعنوان خبرنگار و همکار با من از سال 1377 همکاری تنگ تنگ دارنند

فعالترین و مجرب‌ترین خبرنگاران استان را نام ببرید؟

 خانم ثایت و درویشی در فارس  و آقای جعفری در نشریان روز نامه آوای شمال ، شهرستان نشریات اقای علی نزاد  هفته نامه تارک خزر و یوسف هدایت خبرنگار ایرنا و کشوری هم آفتاب یزدو اعتماد ملی و سایت های صراط و شفاف

جایگاه اهالی رسانه را در  آستارا چگونه می بینید؟

من فکر می کنم ما در  استارا به آن صورت خبرنگار یا روزنامه نگار یا ژورنالیستی که در سطح حرفه ای باشد نداریم که بخواهیم در مورد آن ها بحث کنیم اما من معتقدم عده ای که می توان از آن ها به عنوان پیشگامان مشارکت اجتماعی و "کسانی که دغدغه های جمعی دارند" نام برد، در این شهرستان وجود و حضور دارند که بخشی از این افراد عرصه رسانه را محملی برای انتشار دیدگاه ها و افکار و اندیشه های خود قرار داده اند و از این طریق سعی می کنند بر تحولات اجتماعی و سیاسی و ... اثرگذار باشند. جامعه مطبوعاتی و رسانه ای  آستارا  را این ها شکل می دهند و طبیعی است که از قوت و قدرت آن چنانی که انتظار می رود برخوردار نباشند.

با شما موافق نیستم چون کسانی در این شهر هستند که زندگی خود را پای فعالیت مطبوعاتی گذاشته اند و هزینه های سنگینی هم پرداخته اند، فکر نمی کنید شما با این حرفتان زحمات آن ها را نادیده می گیرید؟

مجبورم علیرغم میل باطنی ام عرض کنم یکی از همین کسانی که بهای حضور در روشنگری اجتماعی و سیاسی را به قیمت سخت تر شدن زندگی شان پرداخته اند خود بنده هستم، شما خبر ندارید که در پشت پرده چه فشارهایی بر ما وارد می شود اما با این وجود من حتی خودم را هم یک حرفه ای نمی دانم زیرا روزنامه نگاری شغل اصلی من نیست، همانطور که هیچکدام از دوستان ما در شناسنامه شغل رسمی شان عنوان روزنامه نگار نوشته نشده است، ابزارهایش را هم نداریم.

کدام ابزارها؟

ابزارهایی که بتوان با اتکا بر آن ها حقوق اجتماعی، حقوق شهروندی و حقوق صنفی را استیفا کرد، دوام آورد، به زندگی با حداقل ها ادامه داد و بر جامعه اثر گذاشت. این ها شاید در جایی مثل مرکز کشور فراهم باشد اما در شهر کوچکی  استارا نمی تواند وجود داشته باشد یا دست کم فعلاً نمی تواند باشد.

پس وقتی شما از جامعه رسانه ای  استارا  صحبت می کنید منظورتان دقیقاً‌چه کسانی هستند؟

شما بارها عناوینی نظیرصاحبنظران، تحلیلگران، ناظران، منتقدان و ... را در اخبار و رسانه های مختلف خوانده یا شنیده اید، جایی که گوینده خبر یک شبکه تلویزیونی یا گزارشگر یک روزنامه در متن خبر، تحلیل یا گزارش خود به دیدگاه های مطرح شده از سوی این قبیل افراد اشاره یا استناد می کند و جمله خود را به صورت های زیر ادامه می دهد: ( صاحبنظران بر این باورند، تحلیلگران معتقدند، ناظران مسائل اجتماعی می گویند، منتقدان سیاست خارجی معتقدند... ) و عباراتی از این دست که روزانه در فضای گسترده اطلاع رسانی با آن ها مواجه می شویم. اما براستی این ها چه کسانی هستند و به چه اعتباری با چنین اسم های عامی از آن ها نام برده و به حرف های آن ها استناد می شود؟ در جستجوی پاسخ این سئوال راه ها به کسانی ختم می شود که صرفنظر از شغل، موقعیت و منصب رسمی و تعریف شده ای که در نظام اداری یا سیستم های اجتماعی یک جامعه محدود یا یک مجموعه جهانی دارند؛ به لحاظ حقیقی و از جایگاه یک شهروند مستقل افرادی هستند که به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مسائل روز جامعه پیرامون خود توانایی ارائه تصویری معقول و منطقی از وجوه مختلف یک مسئله اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، علمی، نظامی و ... غیره را دارند و به تبع ارتباط کاری و تخصص یا تخصص های خود قادرند تحلیل های قابل توجه و معقول و منطقی را در باره موضوعات مختلف به افکار عمومی و نهادهای اجتماعی ارائه نمایند.

................

 مکانی محدودتر، نظیر منطقه کوچکی همچون شهرستان  استارا  نیزچنین افرادی با گستره کمی و کیفی محدودتر همواره حضور داشته و موجودیت خود را به انحاء مختلف در جامعه حفظ کرده و نشان می دهند. من معتقدم همین افراد هستند که مجموعه فعالان رسانه ای را در شهرستان  آستارا  شکل می دهند و کم و بیش ایفای چنین نقشی را در ترکیب اجتماعی شهرستان  آستارا  بر دوش گرفته اند و به نوبه خود مواضعشان را در قبال مسائل و موضوعات مختلف از طریق تریبون های متنوع به افکار عمومی و مدیران اجتماعی ارائه می کنند و باید فراموش نکردنداز نظر خبری و خبرنگاری آستارا حرف اول در سطح گیلان می زند..

دیدگاه شما درباره جایگاه خبرنگاران در استان گیلان  چیست؟

این دیدگاه شخص من است و شاید درمورد دیگری مصداق نداشته باشد. در استان از خبرنگار به چشم یک نردبان ترقی و یک وسیله و زیردست نگاه می‌شود و نه یک تسهیل کننده و تأثیرگذاردر فرآیندها. اغلب مردم و مسئولان فکر می‌کنند فقط خبرنگاران صدا و سیما که میکروفون به دست دارند، خبرنگار هستند و ما بقی هیچ. خاطره‌ای که در این زمینه دارم این در حیران آستارا در حال تهیه خبر از قبرستان قدیم ونه بین بودم  نیروهایی آمدند و جلوی ما را گرفتند و گفتند: چکاره هستید؟ کارت خبرنگاری خودم را نشان دادم و گفتم خبرنگار هستم. با بی‌احترامی و آن هم در جلوی مردم به من گفتندو فیلم مرا پاک کردند  : اگر خبرنگار هستی پس میکروفون تو کجاست؟ این را که شنیدم دیگر حرفی برای گفتن نداشتم…و گفتند خدا را شکر کن ریس ...تماس گرفتیم اگر وی نبود چند روز در بازداشتگاهد مهمان ما بودی ... یا بعضی ادارات فقط خبرنگار دولتی ایرنا و صدا وسیما را مصلحت می دانند و در جواب می گویند رسانه و خبر گزارییها دولتی محدود هستند و نمی توانند علیه مسئولان دولیت بنویسند مصلحت ما این است فقط ایرانا و ایسنا و صدا وس یما را دعوت کنیم شما همه چیز را می نویسید ..

مشکلات صنفی خبرنگاران را ذکر کنید؟

کار خبری و فرهنگی در  گیلان بخصوص  ما هزینه‌بر و با زحمت و مشقت است. همه انتظار دارند که خبرنگار از آنها تعریف کند درصورتی که این با رسالت خبرنگاری در تضاد است. بیشترین مشکلات صنفی در زمینه؛ نبود درآمد پایدار، عدم ثبات شغلی، نداشتن بیمه و امنیت و … است و در روزنامه های الکترونیک درد نیوز و آستارا ینوز خط قرمز ما رهبر ونیروهای مسلح و قانون است ..و در خبر گزاری فارس که یکسال است کار می کنم بدون ترس مطلب و مشکلات جامعه و مردم را می نویسد این هم عللی شده تا بعضی از مسئولان بیشتر با ما دشمن بشوند و حتی مشکلات پشت پرده برایمان درست می کنند بمنئ می گویند از ایرنا یاد بگیرید ..زمانی احمدی نزاد  با وی و حالا با روحانی مگر همان خبرنگار نیستند و آنها را افراد متعادل معرفی می کنند و یم گویند خبرنگار بایسد از مسئولان دفاع کند  اما در قضیه مردم فرق می کند مردم عاشق فارس هستند  و می گویند فارس سیاست ش مردمی است ..

عملکرد خانه مطبوعات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

این خانه به سراغ فعالیتهای درآمدزا برود و با تشکیل یک مؤسسه به صورت سهامی زیرمجموعه خود و با حضور همه اعضا متناسب با توان مالی آنها، سهام در اختیار اعضای خانه مطبوعات قرار بگیرد. این مؤسسه می‌تواند فعالیتهای درآمدزایی متناسب با شأن خانه مطبوعات از جمله راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی با دوره‌های روابط‌عمومی، خبرنگاری، گرافیک و سایر رشته‌های مرتبط در آن باشد من که از خانه دمطوبعات با اینکه عضوش هستم خیری ندیدم  و وزارت ارشاد که حداقل مدافع کمک کنند خبرنگاران و نیسندگان حداقل من اسماعیل نیست که حتی مشکل تراشی برایم می کنند.

چه انتظاری ازمسئولین  دارید؟

از مسئولان انتظار اجرای عدالت را داریم و به نشریات میلیونها تومان کمک بلاعوض می کنند به یکی هدیه محاکمه و..پرونده سازی و...یا در همین سایت و پایگاههای خبری چه نیاز است ارگان سازمانی یک نفر را در شهرستان ها استخدام کند و حقوق بدهد تا وی یک سایت و پایگاه خبری بزند واما از افرادی مستحق خبری مثل من که حمایت نمی کنند بنابر تاکیدوزارت خانه یا سازمانی بمن مجوز سایت یا روزنامه نمی دهند و اگر می‌توانند فکری به حال خبرنگارانی کنند که از طریق این حرفه روزگار می‌گذرانند، بکنند تا خدای ناکرده به واسطه نیاز قلمهای خبرنگاران بوی حب و بعض ندهد. اگر مسئولان انتظار دارند که خبرنگاران در راستای توسعه ایران  گام بردارند، آنها هم باید متقابلا اقدام‌های حمایتی را از این قشر داشته باشند

و اقا مسئول من از شما پول نخواستم و کمک نخواستم لااقل برایم پرونده سازی نکن ومجوز هفته نامه و روز نامه الکترونیک مرا بده ..

فعالیت اغلب نشریات  گیلان  راکد است، علت را چه می‌دانید؟

چون نشریه‌ها درآمدی ندارند. با توجه به تورم سه برابری که میراث دولت گذشته بود و عدم ارایه آگهی‌ها و گزارش عملکرهای از طریق دستگاههای اجرایی، این نشریه‌ها توان پرداخت هزینه‌های چاپ، نیروی انسانی و دفتر را ندارند. دلیل دیگر این است که داشتن نشریه‌های چاپی مقرون به صرفه نیست. البته نشریه‌هایی که مورد لطف دولت گذشته بودند و حمایت شده و کمکهای بلاعوض گرفته و آن کمکها را در جای دیگر سرمایه‌گذاری و اکنون دارند با سود آن فعالیتها نشریه خود را می‌گردانند. هم‌اکنون نشریه‌ها و رسانه‌هایی که به نوعی به جریانهای قدرت یا ثروت وصل باشند یا رسانه‌های دولتی و شبه‌دولتی که بودند و آنها از طرف دولت تأمین می‌شوند، می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند؟ چون  گیلان  ما دارای بخش خصوصی فعال جهت توسعه نیست و فرهنگ مطالعه نیز در استان ضعیف است، نمی‌توانیم روی فروش و اشتراک مردمی حساب باز کنیم و امروز در جهان حتی آمریکا نشریاتن الکترونیک جواب می دهد و رسانه مکتوب به انترنتی تبدیل می شوند  و من خودم سالهاست کارروز نامه الکترونیکی و وبلاگ نویسی می کنم چون سایت های مرا مردم در کل ایران شناختند رو زانه هزاران نفر بازدید داریم ..

در حرفه خبرنگاری از سوی افراد یا نهاد خاصی مورد تهدید یا شکایت واقع شده‌اید؟

بله. هرگاه لایه‌های پنهان جریانها و مسائل درون .. از جمله در زمینه بی‌عدالتی .....را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم نویسنده روز نامه الکترونیکی آستارا نیوز و درد نیوز  با بی‌احترامی بازداشت، رفت که با رضایت شاکی قضیه تمام شد و چندین پرونده دیگر من به این امیدی ندارم که اگر طرف یک خبرنگار، یک سازمان و یا نهاد دولتی باشد کسی بخواهد از حق خبرنگار و رسالتش دفاع کند و تمام پرونده سازی علیه من ندان مجوز هفته نامه آبادگران شمال و روز نامه الکترونیکی درد نیوز  و حذف از هیات امنا مسجد محل و کارهای اقتصادی و قضیه اخیر پیامک ...همکی بخاطر خبرنگاری بوده است ..بعضی نمی خواهند من زنده باشم و پول وقدرت دست ایشان است اذیت و‌ازار من مثل اب خوردن برای ایشان است ..

جهت صیانت از حقوق حرفه‌ای‌تان چه اصولی در قانون مقرر شده است؟

یکی همان هئیت منصفه مطبوعات است که با حضور افراد مطلع در این زمینه تشکیل شده و اگر خبرنگاران با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند با توجه به زمینه‌های تخصصی اعضای این هئیت دلگرم باشند ولی متأسفانه گاه قانون در این زمینه دور زده می‌شود و پشنهاد می کنم برای حمایت از روز نامه نگاران خبر گزارییها و پایگاههای خبری و روز نامه الکترونیکی و وبلاگ نیوسان ..انجمن حمایت از خبرنگاران فضای مجازی تشکیل شودویا با خبرنگاران تخصص برخود شود و متاسفانه داگاهها هم تخصص برخورد نمی کنند و مسله اخیر بازداشت من به دادگاه مطبوعات ربط داشت اما در دادگاه عمومی محاکمه شدم جریان پیامک ..اگر جریان پیامک هم کار من بود باید در دادگاهد مطوبعات محاکمه یم شدم

منظورتان چیست :

من می گوییم اگر نظامی در راستای کاریش عملی انجام می دهد در دادسرای نظامی محاکمه می شود مثلا نظامی  عمدا یا سهوا  در یک درگیری شهری  یک پیامک به یک مثال ریس شورای تامین بزند باید در محاکم نظامی محاکمه شود چون در راستای انجام وظیفه تخلف کرده  با اینکه من می گوییم ارسال پیامک بخارط کاری بوده و از گوشی من در حین خبرنگاری سو استفاده شده در دادگاه مطبوعات محاکمه می شدم  نه دادگاه عمومی و به بازپرس گفتم و حتی درخواست وکیل بعلت عجز مالی کردم قبول نکرد مرا 5 روز بازداشت با اینکه نوشته بود بقید وثقیه ازاد شوم هرکس می امد به بهانه ای قبول نمی کرد و  روز بعدش هم بازپرس به ماموریت رفت و...تا اینکه 5 روز ناحق من بازداشت شدم و سو سابقه برایم شد و اثر انگشت گرفتن و مرا داخل شهر برای محاکمه با لباس زندانی گردش می دادند نتا به دادگاه یا اثر انگشت بروم این ئمعنی اش چیست ..

و پشنهاد دیگه دارم اینکه وبلاگ نویسان  و روز نامه ها الکترونیکی که سالهاست فعالیت می کنند در دادگاه مطبوعات محاکمه شوند نه دادگاه عمومی ..ما سالهاست بعنوان وبلاگ نویس و روز نامه نگار الگترونیکی فعالیت می کنم و زمانی که قانونی برای فضای مجازی و وبلاگ و..روز نامه ای الکترونیک نبود ما فعالیت می کردیم برای ما باید یک اشتثا باشد مثل اینکه یکی مغازه هشتاد سال د اشته باشد  قانونی وضع بشود و بگویند چون در قانون امده باید قصاب دپیلم داشته باشد مغازه شما تعطیل وقتی پیرمرد هشتاد سال است قصابی می کند  و سواد کم دارد چه کناهی کرده بوی پروانه کسب نمی دهید کارش هم مشروع است ..

در آخر درخواست دیگری ندارید ؟

درد دلم زیاد است اما از وزیر ارشاد درخواست دارم مجوز هفته نامه آبادگران شمال  و مجوز روز نامه الکترونیکی درد نیوز مرا بدهند و از یک وزارت خانه و سازمان در خواست دارم مطابق قانون و شرع عمل کنند وقتی من می گویم و عمل می کنم تابع اسلام و قانون اساسی و ولایت هستم شما با چه مجوزی پرونده قطور برایم درست کردید من ضد اینها هستم مگر شما خدا هستید ...خواهشم اصلاح اینگونه افراد در سازمانه و وزارت خانه ها هستم...من خبرنگارعاشق ایران ، رهبر و ملت و کشورم هستم این چرا مرا اذیت می کیند و روز گار مرا سیاه کردید..

+ نوشته شده در  چهارشنبه پانزدهم مرداد 1393ساعت 12:36  توسط آستارا / آذربایجان دیاری   |  نظر بدهید
دلنوشته یک روز نامه نگار ستاره دار  ( اولین وبلاگ نویس ایرانی ) به رهبر معظم رهبری بمناسبت روز  خبرنگار
محضر مقام معظم رهبری امام خامنه ای 
 
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/6/12:: 4:11 عصر     |     () نظر

مصاحبه آستارا نیوز با دکتر شاپور مرحبا

 

گردانهای “بیت المقدس” شهرستان آستارا رزمایش برگزار کردند/تصاویر

 

امام جمعه آستارا : نماز جمعه را به امامت رهبر مسلمانان جهان امام خامنه‌ای در بیت‌المقدس برگزار کنیم.

 

 

نامه ای به آقای خاوری

 

مشاهیر و چهر های ماندگار آستارا و لوندویل :

داروخانه خدا

116 میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک آستارا صادر شد

 

 
 
 
 
شهرداری آستارا
 
 

 لوح تقدیر امسال خبر نگار فارس - استارا - خبر گزاری فارس

 

شکایت یک پدر و دو خردسال بی مادر شده به وزیر بهداشت

تصاویری برای از بین بردن حیا و غیرت

 برای مطالعه  کامل خبر ها لطفا روی کلمات کلیک فرمایید  دکتر هالو

متن اعلامیه جهانی حقوق بشر


ادامه مطلب


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/6/12:: 4:10 عصر     |     () نظر

اگر سپاه نبود کشور هم نبود  امام خمینی

منبع: وبلاگ انصار حزب الله گیلان

در تاریخ دوم اردیبهشت سال 58 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت رسمی تشکیل شد. البته در ذیل نشان سپاه، تاریخ 1357 حک شده است؛ چراکه تشکیل سپاه عملا با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 مصادف است.

بدین ترتیب، 31 سپاه استانی تشکیل شد که به گفته فرماندهان ارشد سپاه ، این امر بر چابکی و چالاکی نیروهای زیرمجموعه می افزاید و موجب می شود تا امکان انجام واکنش سریع در برابر تهدیدات احتمالی داخلی و خارجی بیشتر فراهم شود.
حضور سپاه در عرصه جنگ های سایبری و اینترنتی با تشکیل ارتش سایبری و گسترش تلاش ها در جهت طراحی و ساخت موشک های دوربرد نیز، از جمله فعالیت های عمده سپاه طی سال های اخیر محسوب می شود.
قانون اساسی درباره سپاه می گوید: « سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پا برجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آنها به وسیله قانون تعیین می‌شود. »

 

هیچ کس نمی تواند رشادت های سپاه ، این نهاد مقدس را در 8 سال دفاع مقدس و مقابله با تجزیه‌طلبان داخلی و بر هم زنندگان امنیت  کتمان کند .

و این در حالی است که سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی علاوه بر میدان کارزار جنگ در عرصه جنگ  نرم و مقابله با طوطئه های دشمن بسیار خوش درخشیده است .

این نهاد مقدس شاید اینقدر خوب در وظایف حفظ و حراست از دست آورده های نظام مقدس جمهوری اسلامی خوش درخشیده باشد که اسم پاسداری از انقلاب اسلامی برازنده این نهاد باشد .

*مداخله نظامیان در سیاست

موضوع مداخله نظامیان در سیاست موضوع تازه‌ای و امروزی نیست بلکه  ریشه در تاریخ بسیاری از  کشورها دارد.

نظامیان به چند دلیل خود را به کانون قدرت نزدیک می کنند که مهمترین دلیل این مسئله شاید  به واسطه اشراف امنیتی و توان نظامی باشد  وبار ها شاید تاریخ گواهی دهد که نظامیان به بهانه حفظ امنیت و ثبات کشور دست به کودتا می زنند.

مداخله نظامیان در سیاست در قاره آسیا و آمریکای جنوبی، به دلیل ساختار حکومت و نوع فرهنگ آنان، بیشتر به چشم می خورد.

در عصر حاضر نظامیان در کشورهای بولیوی، شیلی، ایران(زمان پهلوی)،‌مصر(بعداز زمان جمال عبدالناصر)،‌ ترکیه(زمان آتاتورک)، ‌دولت‌های نظامی پاکستان و… در عرصه سیاست وارد شدند و به دلیل داشتن قدرت عمدتاً‌ سیاسیون کشورها را تحت تأثیر خود قرار دادند و عملاً‌ اداره سیاست این کشورها را بر عهده گرفتند.

*دیکتاتوری شاخصه نزدیک شدن  نظامیان به قدرت است

شاخصه عمده ورود نظامیان به سیاست دیکتاتوری و خودکامگی در کشورها است. دیکتاتوری های رضاخانی در ایران و دیکتاتوری ژنرال ضیاء الحق در پاکستان نمونه‌های بازر حکومت‌های نظامی در خاورمیانه هستند.

اما پدیده انقلاب اسلامی ایران در سال 1979(1357 ) گفتمان جدیدی را در حکومت اسلامی وسیاست اداره  کشور ایجاد کرد که این گفتمان  بر اصول و ارزش‌های اسلامی و دینی تکیه داشت.

*سپاه  شناسنامنه انقلاب اسلامی است

در آغازین روز های به ثمره نشستن زحمات هزاران مرد و زن آزادمرد نهادهایی از درون انقلاب جوشیدند که شناسنامه انقلاب اسلامی نام گرفتند، ‌نهادهایی مانند جهاد سازندگی، ‌بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اثبات کنند می توانند  بازوان پرتوان نظام در آغاز حرکت انقلاب باشند.

حضرت امام خمینی(ره)  به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی توانست با تاسیس این نهادها گفتمان اصول و ارزش‌های اسلامی و دینی را در نهادهای حکومتی کشور نیز جاری و ساری نماید .

*نوع مأموریت‌های سپاه پاسداران بر اساس نوع تهددیدات علیه انقلاب اسلامی تعیین می شود.

سپاه یکی از نهادهای انقلابی بود که همزمان با پیروزی انقلاب و بروز تهدایدات داخلی و خارجی علیه نظام و انقلاب اسلامی پدیدار شد تا بتواند با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی از تهدیدات متوجه آن محافظت نماید. در واقع نوع وظایف و مأموریت‌های سپاه پاسداران بر اساس نوع تهدیدات نرم‌افزاری و سخت افزاری علیه انقلاب اسلامی تعیین می شد.

مقابله با تجزیه‌طلبان داخلی و بر هم زنندگان امنیت، دفاع فرهنگی و سیاسی و بالاخره حضور همه جانبه در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حافظ انقلاب و دستاوردهای آن در داخل و خارج از مرزهای کشور معرفی کرد و توانست این نهاد مردمی و مقدس را در کشور جا بیاندازد.

*سپاه مرکز ثقل محافظت انقلاب اسلامی است

بعد از دوران 8 سال جنگ تحمیلی  همچنان وظایف محول شده به این نهاد  بر دوش نیروی های جان برکف ان، نه تنها باقی ماند بلکه سنگین تر شد چون سپاه اینبار علاوه بر وظایفه پیشین باید پا در عرصه جدیدی می گذاشت که می بایست با تهدیدات سیاسی، فرهنگی، نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و اقتصادی علیه انقلاب اسلامی مقابله می کرد.

‌این همان نکته کلیدی بود که دشمنان انقلاب اسلامی ایران به دلیل ناتوانی در برابر آن شروع به راه‌اندازی جنگ روانی علیه این نهاد انقلابی کردند تا سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را مداخله‌گر در امور نظام اسلامی معرفی نمایند.

 در واقع دشمنان انقلاب اسلامی می دانند که مرکز ثقل محافظت از انقلاب سپاه است و بنابراین آن را هدف گرفته‌اند.

*نگاه جمهوری اسلامی به سیاست؛ دینی و ارزشی است

بی‌شک نظام‌های ارزشی و دینی در حوزه سیاست با نظام‌های لایئک و سکولار متفاوت‌اند که هر کدام از این نظام‌ها سیاست را از نگاه خود تعریف می کنند.

ترکیه سکولار، سیاست را منهای دین تعریف می کند و نظامیان این کشور نیز سکولار هستند.

پاکستان در دو راهی سکولار و دینی شدن سرگردان است و نظامیان این کشور پس از حکومت ضیاء الحق گرایشات مذهبی دارند، اما سکولارها(مانند ژنرال پرویز مشرف)‌ نیز درعرصه قدرت حضور داشته‌اند و کشمکش در این کشور ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران،‌ که از همان ابتدا نگاه دینی و ارزشی بر حوزه سیاست داشته است، در بطن خود نهادهایی مانند سپاه را  ایجاد کرده که حافظ انقلاب و دستاوردهای آن باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاه را مجموعه‌ای از تجربه‌ها، ‌آگاهی ها و دانش‌ها توصیف می کنند و بر این باور هستند که سپاه و انقلاب دو همزاد تفکیک ‌ناپذیرند و پایداری انقلاب مستلزم پویایی سپاه است.

*آیا سپاه در امور سیاست دخالت می کند

 اما یک نکته ظریف وجود دارد که دشمن بر اساس آن جنگ روانی راه می اندازد که سپاه در امور مداخله می‌کند!

در مقایسه‌ای بین نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام‌هایی مانند پاکستان، ‌ترکیه و مصر(که نظامیان در امور سیاسی مداخله کرده‌اند) متوجه می شویم که این کشورها با کودتا و تغییر عجین بوده‌اند درحالی که نظام جمهوری اسلامی ایران با تاریخ بیش از 36 ساله خود نه با کودتایی مواجه بوده نه با مداخله و تهدیدی و در قوای حکومتی(مجریه، مقننه و قضائیه) به صورت قانونی و با  ادوار مشخص انتقال قدرت صورت گرفته است.

نکته بعدی حفاظت مؤثر سپاه از انقلاب و مقابله با توطئه‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است.

خیلی از معاندین از آن سوی مرزها به دنبال تجزیه و نابودی ایران اسلامی اند و سپاه با توجه به مأموریت خطیر خود بارها جلوی این توطئه‌ها را گرفته و اجازه نداده است که استقلال و عزت کشور و ارزش‌های بنیادین انقلاب به خطر بیافتد.

از طرف دیگر جایگاه سپاه و نیرو‌های مسلح مشخص است و آنان در ساختار قانون اساسی وظایف مشخصی دارند و زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا انجام وظیفه می کنند.

ایجاد شبهه مداخله در سیاست استفاده از امکانات نظامی و امنیتی برای طرح کودتاست که این موضوع در مورد سپاه کاملاً مطرود و محال است.

قوه مجریه کشور در طول 36 سال گذشته وظایف خود را طبق قانون اساسی و بدون مداخله هیچ نهاد یا گروهی انجام داده است.

*سپاه عصای دست انقلاب است

سپاه عصای دست انقلاب است و حضور آن در عرصه سازندگی، فرهنگی و سیاسی با اراده و کمک طلبیدن دولت از این نهاد صورت گرفته که این موضوع نیز در اصل 150 و 147 قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

در شرایط تحریم و فشارهای ناعادلانه بین‌المللی نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون هیچ چشم داشتی به کمک دولت آمد تا عمران و آبادانی کشور دچار وقفه و توقف نشود.

در بسیاری از معضلات امنیتی و دفاعی کشور و فتنه تجزیه‌طلبان در مناطق مرزی نیز سپاه پاسدارن با تقدیم جوانان غیور این سرزمین مقابل فرقه‌ها ایستاده و آنها را ریشه‌کن کرده است.

جنگ سایبری و اطلاعاتی امریکا و دشمنان انقلاب نیز با حضور قدرتمندانه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی عقیم مانده و مجموعه این عوامل نشان می دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نگهبان است نه یک مداخله‌گر، نگهبانی که وظایف آن در قانون  اساسی مشخص و معین شده است و شجاع و شفیق از کشور و نظام در برابر گرگ‌های متجاز محافظت می کند.

 

سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می کرد، توانست نقش تعیین کننده ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه ای است. این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرتهای بزرگ با سلاح اتکا به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می نگرند…

 

مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا

 

لوح تقدیر امسال خبر نگار فارس - استارا - خبر گزاری فارس





 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اسماعیل اسدی دارستانی: متولد 1353 در شهرستان آستارا است. متاهل و دارای یک فرزند است. نویسنده و محقق/ روزنامه نگار ملی/ درجه دار بازنشسته ارتش/مستند ساز- تاکنون 5 فیلم مستند ساخته معروفترین فیامش بنام فریاد بی صدا  و مدیر عامل شرکت تعاونی  مستند سازان نور / از فعالان حقوق بشر و محیط زیست کشور اولین وبلاگ نویس ایرانی / عضو  اسبق  شورای روستای سیبلی-  /برادر جانباز/ فرزند شهید جانباز

کتاب های چاب شده اسماعیل اسدی دارستانی 1-خدمت و مدیریت نظامی از دیدگاه اسلام 2-تا زنده ام بسیجی ام 3-داستانهای آسمانی ایران و تاریخ دولتهای شیعه در ایران 4-سرگذشت تالشان 5-بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست و چند ارثر وی در مراحل انتشار است...

مدیر مسئول روز نامه الکترونیکی درد نیوز dardnews.ir  و ایران نیوز 1:irannews1.ir

وآستارا نیوز:astaranews.com

اولین روز نامه های الکترونیکی حقوق بشر و میحط زیست  در ایران و اولین روزنامه خبری و تحلیلی در شمال کشور

هر آمدنی رفتنی دارد و هر انتصابی دارای عزلی. خوشا به حال آنکه در طاعت خالق و در خدمت مخلق باشد...نه زندگی آنقدر شیرین نه مرگ انقدر ترسناک است که انسان بخاطر آن شرف خود را بفروشد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/6/12:: 4:9 عصر     |     () نظر
   1   2      >