سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمند در زباله دان، از گفتگوی با نادانان بر پشتیهای زربفات بهتر است . [امام کاظم علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان

نو جوانترین بسیجی  هشت سال دفاع مقدس جانباز مهدی اسدی  بعلت وخامت جانبازی در بیمارستان ایثار بستری شد

وی از نوجوان ترین بسیجی اعزامی در سال 1366 تا 1367  به جبهه های حق علیه باطل است  زمانی که کلاس دوم راهنمایی بود به جبهه های حق علیه باطل  اعزام و چندین نوبت به جبهه بعنوان بسیجی رزمنده اعزام شد ..
وی فرزند جانباز شهید  بسیجی حاج اسدالله اسدی دارستانی بود همزمان با اینکه بردار ش در جبهه های حق عیله باطل بود به جبهه اعزام شد  وی در سن 12 سالگی عضو بسیج لوندویل‌استارا شد و  زمانی که کلاس دو م راهنمایی ب.د به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید ..
در عملیات آزادسازی موعود عراق از ناحیه سر ( موج گرفته ) و پا مورد اثابت ترکش و انفجار خمپاره قرار گرفت  وی در انزمان بعنوان پیک فرماندهی لشگر  در ماعود عراق انجام وظیفه نموده است .
خاطرات این جانباز بسیجی در کتاب تا زنده ام بسیجی ام  به نگارش در آمده است و از سال 1366  بعلت موج رفتکی و اثابت ترکش به سر و صورت و پا با بیماری در اثر جانبازی دست و پا می کشد و تاکنون حتی یک وام یا درخواست استخدام در ادارات ننموده است و همیشه  می گفت من بسیجی لبیک گویی امام خمینی بودم 
روز سه شنبه بعلت وخامت کامل حالش براثر موج انفجار از طریق مر کز تخصصی صاربرین رشت به بیمارستان تخصصی جانبازان اعصاب و روان ایثار اردبیل  اعزام شد ..
تاکنون عده ای زیادی از بسیجان هشت سال دفاع مقدس و بعضی مسئولان برای عیادت این نوجوان جانباز بسیجی  به بیمارستان برای ملاقات رفتند  که بعلت وخامت بیماری براثر موج گرفتگی موفق به ملاقات با این جانباز نوجوان بسیجی هشت سال دفاع مقدس نشدند..
از الله درخواست شفا این  نوجوانترین بسیجی جانباز هشت دفاع مقدس استارا - گیلان هستیم ..که از سال 66 تا 67 در جبهه های حق علیه باطل جانباز  شده است ...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/10:: 9:38 عصر     |     () نظر
مشاور سابق کروبی، حزب کارگزاران را با توجه به مواضع زیگزاگ آن، حزب ابن‌الوقت‌ها خواند.

 مشاور سابق کروبی، حزب کارگزاران را با توجه به مواضع زیگزاگ آن، حزب ابن‌الوقت‌ها خواند.

داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب برای اثبات ادعای خود به اظهار نظر 3 تن از اعضای شورای مرکزی کارگزاران استناد کرده است:

1- محمد هاشمی در پاسخ به روزنامه آرمان مبنی بر آنکه: «می‌گویند کارگزاران مشی لیبرالیسم را برای خود برگزیده است» گفت: من چون دبیر کمیته سیاسی حزب کارگزاران هستم، اتهام لیبرالیسم سیاسی را رد می‌کنم. اندیشه سیاسی حزب کارگزاران به تفکری معتدل و متمایل به محافظه‌کاری است. متدین است و در چارچوب ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کند. روزنامه آرمان- یکشنبه 4 خرداد 93

2- حسین مرعشی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم: «ما در حزب کارگزاران بدون اعتقاد به لیبرالیسم فلسفی به لیبرالیسم سیاسی معتقدیم.» خبرگزاری تسنیم- چهارشنبه 17 اردیبهشت 93- «http://bit.ly/1w5u8db»

3- محمد قوچانی (نوپیوسته به حزب کارگزاران): ما در حزب کارگزاران لیبرالیسم سیاسی را به عنوان یک برنامه پذیرفته‌ایم. هفته‌نامه مثلث- مناظره با محبیان- پنجشنبه 11 اردیبهشت 93

سجادی می‌افزاید: دکتر عبدالعلی قوام تعریف می‌کرد یکی از مناطق شهرداری تهران پروژه‌ای را برای تحقیق به من محول کرده بود و در نخستین جلسه وقتی در تشریح طرح خودم نزد شهردار از واژه «آلترناتیو» استفاده کردم و گفتم برای این طرح باید آلترناتیوهای مزاحم را از بین برد. ظاهرا شهردار که تاکنون با این کلمه آشنا نبود و از آن خوشش هم آمده بود با تصور اینکه معنای آلترناتیو چیزی شبیه «مرض» است در پاسخ ضمن سر تکان دادن و با ژستی فیلسوفانه گفت «درسته- من نمی‌دانم مردم چه آلترناتیوی دارند که مدام با طرح‌های ما مخالفت می‌کنند»!!!

مشاور سابق کروبی نوشت: ظاهرا «لیبرالیسم» هم از جمله مفاهیمی است که در حزب کارگزاران تقدیری مشابه آلترناتیو نزد شهردار مزبور را پیدا کرده و کارگزاران را سر کار گذاشته یا آنکه کارگزاران خودشان را سر کار گذاشته‌اند!
ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 02:17 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 10 خرداد 1393

فرزند قدرت الله علیخانی مشاور هاشمی رفسنجانی از تلاش حمید رسایی برای حضور در جام جهانی خبر داده است.

سایت اصلاح طلب امید با اعلام این مطلب نوشته است: طبق تصویر نامه‌ای که محمد علیخانی پسر قدرت الله علیخانی نماینده سابق مجلس در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده است حمید رسایی برای بازی های جام جهانی عازم برزیل می شود.





ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 02:17 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 10 خرداد 1393
حوزه هنری کودک و نوجوان در نامه‌ای، نسبت به استفاده از شخصیت‌های غربی در بسته‌بندی‌های برخی بستنی‌ها اعتراض کرد.
حوزه هنری کودک و نوجوان در نامه‌ای، نسبت به استفاده از شخصیت‌های غربی در بسته‌بندی‌های برخی بستنی‌ها اعتراض کرد.

در این نامه که از سوی محمد سرشار، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، خطاب به ایوب پایداری، مدیرعامل شرکت میهن نوشته شده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جلوگیری از به کارگیری علایم، نشانه‏‌ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد، یاد آوری شده است.

در ادامه این نامه آمده است: «استفاده از نشانه‌های معارض فرهنگی، در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده که جبران آن ضروری به نظر می‌رسد».

 
 

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با یادآوری تجربه موفق استفاده از نشانه‌های فرهنگی بومی در کالاهای تجاری و اقبال خانواده‌های ایرانی به این اقدام، تاکید کرد که شرکت میهن، «می‌تواند با استفاده از نمادهای فرهنگی بومی، نه تنها فروش محصولات خود را افزایش دهد بلکه با دقت در کارکردهای فرهنگی فعالیت اقتصادی خود، به مسؤولیت اجتماعی خویش نیز عمل نماید».

قابل ذکر است براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شرکت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنی‌های موسوم به «سوت مک» (از خانواده میرکس)، با تصاویر «باربی» اقدام کرده است.

باربی نام عروسکی است که در سال 1959 میلادی، توسط شرکتی آمریکایی وارد بازار شد. سه مؤلفه اصلی تربیتی مجموعه عروسکهای باربی، عریان‌گرایی، تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی براساس فرهنگ آمریکایی است.
ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 02:16 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 10 خرداد 1393

محمدعلی پورمختار گفت: آقای رسایی به عنوان رئیس کمیته مبارزه با مفاسد و همچنین مسئول پرونده فساد در فوتبال توسط کمیسیون اصل 90 و مجلس به برزیل سفر می‌کند؛ در بررسی‌های کمیسیون، مجموعه گزارشاتی مربوط به جام جهانی نیز داشتیم که به همین سان تصمیم گرفته شد آقای رسایی برای بررسی مسائل به برزیل اعزام شوند.

پورمختار گفت: آقای رسایی تمایلی برای این سفر نداشت و به اصرار من و کمیسیون حاضر به انجام سفر مذکور شد!

فارغ از این موضوع تاریخ مصرف گذشته که حمید رسایی با چه سابقه ای چنین مسئولیتی در پرونده فساد فوتبال را بر عهده گرفته و اینکه چرا بررسی فساد در فوتبال کشور که عمدتا به مسابقات لیگ داخلی بازمی گردد نیازمند حضور در جام جهانی برزیل است(!)، او پیش از این در آبان ماه سال گذشته نیز حاضر شده بود تا برای سفر به آلمان در سفارت این کشور در تهران، انگشت نگاری شود.

رسایی که به گفته خودش پیش از این نیز به آلمان سفر کرده و انگشت نگاری هم نشده بود، در توجیه این اقدام اعلام کرده بود که بعد از صحبت با قشقاوی قانع شده، با وسیله نقلیه از درب مخصوص سفیر وارد سفارت شده و در نهایت در حضور سفیر دفاع عزتمندانه ای از حقوق مردم کشورمان کرده است!

به گفته او، " بنده به دوستان تشریفات مجلس و وزارت خارجه تاکید کردم فقط در صورتی این کار را می کنم که روند اجرای آن به شکل خاص باشد آن هم به دلیل جایگاه حقوقی ای که امثال بنده داریم و این جایگاه متعلق به مردم است. برای همین هماهنگ شد تا با وسیله نقلیه از درب مخصوص سفیر وارد شوم. وقتی هم وارد شدم با احترام به استقبال آمدند. و بدون معطلی ما را به در اتاق مجاور اتاق سفیر بردند و دستگاهی که برای این کار بودند را آوردند و توضیح دادند. بعد از این کار هم سفیر آلمان به استقبالم آمد مرا به اتاقش دعوت کرد. حدود نیم ساعتی در اتاق سفیر با حضور مترجم تشریفات مجلس درباره مهمترین مسائل کشور و منطقه با وی صحبت کردم که الحمدلله دفاع عزتمندانه ای از حقوق مردم کشورمان بود."

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 02:07 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 10 خرداد 1393

از سازندگان اصلی کلیپ مبتذل "هپی" صفحه فیس بوک خود را حذف نمود. این حذف از آنجایی صورت می گیرد که "ط" در صفحه خود تعداد قابل توجهی عکس از حالات مختلف خود به صورت بی حجاب منتشر کرده بود.

این عامل به خودی خود نمی توانسته دلیل اصلی حذف حذف باشد، ولی به نظر می رسد عامل اصلی حذف صفحه خود در شبکه فیس بوک، انتشار تصاویری در حال تمسخر حجاب و چادر بوده، که احتمالا او پیش بینی می کرده انتشار این تصاویر کار دست سابقه کاری‌اش داده و محکومیت احتمالی برایش ایجاد کند.

نمونه هایی از این تصاویر در زیر آمده است؛





این تصاویر به دلیل حذف صفحه این فرد، از صفحه اینساگرم "ط" استخراج شده است


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/10:: 9:38 عصر     |     () نظر
شنبه دهم خرداد 1393

اولین وعده عملی نشده دولت روحانی را اما می توان وعده 100 روزه برای حل مشکلات اساسی به خصوص مشکلات اقتصادی- معیشتی مردم دانست. وعده ای که نه تنها محقق نشد بلکه با سیاهنمایی علیه دولت گذشته همه تقصیرها و مسئولیت ها به دولت قبل واگذار شد، تا جایی که جلسه گزارش 100 روزه به مردم، محملی برای روایت قصور های دولت قبلی گردید؛ این جلسه اگرچه محمود احمدی نژاد را به واکنش واداشت؛ ولی نتوانست مردم را قانع نماید.

هنوز از یادها نرفته است که حسن روحانی در شعارهای  انتخاباتی خود، وعده حل کوتاه مدت یکماهه و صد روزه یکسری از مشکلات کشور را داده بود و حتی نمایندگان او نیز در برنامه های تلویزیونی بر وجود برنامه مدون کارشناسی برای حل مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت تأکید داشته و حل شوک آور مشکلات در 100 روز اول را قابل دسترس تر از هر اقدام دیگری می دیدند.

در آن روزها اما همه این سوال را مطرح می‌کردند که روحانی چگونه می‌ تواند 100 روزه مشکلات کشور را حل کند؟ با این حال این وعده نیز از جنس وعده‌های انتخاباتی بود و بعدها تفسیر دیگری از آن شد.

4470_547

آدرس این جمله معروف روحانی را 7 خرداد سال 92 در برنامه “با دوربین” رسانه ملی می توان جست و جو کرد. در این برنامه شیخ حسن درباره برنامه هایش برای اداره کشور با مردم سخن گفت.

در آخرین بخش این گفت و گوی 30 دقیقه ای روحانی از سیاست‌های خود برای رفع مشکلات اقتصادی حرف زد و تاکید کرد: “در برنامه من علاوه بر برنامه‌های میان مدت برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست‌ خارجی و امور فرهنگی، برنامه کوتاه مدت یک ماهه و 100 روزه وجود دارد“. (اینجا)

این درحالی بود که در واقع، بعد از پیروزی در انتخابات وعده 100 روزه حل مشکلات کشور به گزارش 100 روزه تبدیل شد و دیگر خبری از قول و قرارهای انتخاباتی نبود.

هرچند براساس آنچه روحانی به مردم وعده داده بود، علاوه بر برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، او یک برنامه کوتاه مدت یک ماهه و 100 روزه نیز داشت اما رییس دولت یازدهم در نخستین نشست خبری‌ اش به عنوان رئیس‌ جمهور منتخب که در 15 مرداد 92 برگزار شد، در برابر رسانه‌ ها تفسیر جدیدی از حل مشکلات 100 روزه ارائه داد و به جای «برنامه 100 روزه» از «گزارش 100 روزه» سخن گفت و اعلام کرد «همکاران بنده در 100 روز نخست درباره وضعیت اقتصادی کشور به مردم گزارش خواهند داد.»

رییس دولت یازدهم بعدها و پس از تجدید میثاق با آرمان‌ های امام راحل و هنگامی که بخش اعظمی از کابینه‌اش رای اعتماد گرفته بودند، بار دیگر تعهد 100 روزه خود را یادآوری کرد و گفت: «وعده می‌دهیم که طبق سخنان قبلی، حتما طی 100 روز اول و حتی کوتاه‌تر از‌ آن اقدامات ضروری و فوری را برای رونق بخشی اقتصادی و حل مشکلات انجام دهیم و ماحصل آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید

با این حال بعد از این وعده، 100 روز گذشت و تنها چیزی که نصیب مردم شد، گزارشی از اتفاقاتی بود که در دولت دهم گذشت و دولت یازدهمی ها تنها به بیان بدهی های میلیاردی دولت سابق به بانک ها، خالی بودن خزانه، آماری از افزایش بیکاری، وضعیت بد فرهنگ و هنر و… از دیدگاه خود بسنده کردند و تنها دولت محمود ا حمدی نژاد را متهم کردند اما از تدبیر دولت یازدهم برای حل مشکلات خبری نبود.

به این ترتیب، وعده 100 روزه حل مشکلات هرگز محقق نشد تا اولین وعده مهم دولت حسن روحانی، اگرچه برای قضاوت نهایی در تاریخ ثبت شد، اما فعلا به ورطه فراموشی سپرده شود.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 20:54 | نظرات شما (0)

شنبه دهم خرداد 1393

سید حمید روحانی،در جمع دانشجویان دانشگاه های شیراز با تاکید بر اینکه امروز بزرگترین خطر برای نظام ما جریان نفاق است که پشت چهره شخصیت های روحانی خودش را پنهان کرده است، تصریح کرد: عده‌ای در کشور دیدگاه هایی دارند که با راه امام(ره) و رهبری نمی خواند؛ بنابراین حرف های خودشان را از زبان آنها می زنند و متاسفانه مسائلی که امروز مطرح می شود خنجری است از پشت به راه امام(ره).
IMAGE635369179416822180روحانی تصریح کرد: امروز دو جریان به نام اسلام و در جهت ضربه زدن به اسلام راستین مطرح شده است. یکی اسلام خشونت طلب، افراطی گری، وحشی گری و ترور که تلاششان این است که تلقین کنند اسلام راستین این گونه است و جریان دیگر تفریط است. عده ای در کشور ما سربلند کرده اند و تلاششان این است که هرگونه مقاومت و سازش ناپذیری را محکوم کنند.

روحانی گفت: این که یک باره جریانی راه می افتد و با چماق افراطی سعی می کنند نیروهای انقلابی و حزب الهی را سرکوب کنند، حساب شده است؛ امام (ره) فرمودند گاهی دشمن حرف ها و نقشه های خود را از زبان خودی ها بیان می کند. در مراکز علمی باید بررسی شود که چرا یک باره چند نفر به شدت ضد افراطی می شوند و از اعتدال دم می زنند و برای آن اشک تمساح می ریزند.

موسس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه آقای ری شهری نامه ای به امام نوشت و در مورد نوع رابطه با آمریکا سوال کرد و امام(ره) در پاسخ گفت مواظب باشید فریبتان ندهند و مبادا ظلم های آمریکا را فراموش کنید، تصریح کرد: طبق رسالت اسلامی باید نسبت به دشمن اعلام انزجار کنیم و اهمیت این به حدی است که بانوی اول اسلام سفارش می کند مزارش پنهان بماند تا شیعیان علت آن را جویا شوند و متوجه ظلمی که به اهل بیت(ع) شده بشوند.

روحانی با تاکید بر اینکه اسلام شناسی به عمامه و خوب حرف زدن نیست، گفت: وقتی کسی اسلام شناس و مردمی نباشد نتیجه این می شود که طوری حرف بزند که مردم خوششان بیاید و مثلا می گوید نباید زنان زیبارو را از میدان بیرون کرد. چه کسی زنان را از میدان بیرون کرده و مگر در کشور ما بسیاری زنان متدین زحمت نمی کشند.

روحانی ادامه داد: اولین ضعف افرادی مثل هاشمی این است که جو زده می شود و طبق جو حرکت می کند. زمانی که جو حرکت مسلحانه بود، هاشمی هم جوگیر شده بود و حتی نظرات امام را نادیده می گرفت و از مجاهدین خلق دفاع می کرد. حتی به امام نامه داده بود که اگر از این ها دفاع نکنید اعتبارتان نزد مردم کم می شود.

وی اظهار کرد: امام جمعه رفسنجان به امام گفت هاشمی اصرار می کند که وجوهات شرعی را به مجاهدین خلق بدهیم و امام در پاسخ می گوید این کار جائز نیست و هاشمی اغفال شده است. هاشمی تا زمانی که ماهیت مجاهدین خلق آشکار نشده بود از آن ها دفاع کرد.

روحانی با بیان اینکه هاشمی امروز احساس می کند که جو کنار آمدن با آمریکا و جو لیبرالیستی حاکم است لذا از اعتدال حرف می زند و می گوید امام مخالف مرگ بر آمریکا بود، گفت: امام در فروردین 67 می گوید بهترین دعا برای امثال رئیس جمهور امریکا این است که خدا مرگشان بدهد و در وصیت نامه خود نیز می گوید یزید زمان خود را هم لعن کنید و این ها صحبت های هاشمی را باطل می کند.اگر امام این نظر را داشت در بیان آن درنگ نمی کرد.
وی با تاکید بر اینکه ضعف دیگر هاشمی این است که با مردم یک رو نیست و سعی می کند مردم را در ناآگاهی نگه دارد که این باعث تاسف است، گفت: شب رحلت امام در جماران بودیم. لحظه فوت، امام را در تلویزیون های مدار بسته می دیدیم. بعد ازاینکه امام به ملکوت اعلی پیوست، صدای ضجه و گریه مردم در جماران پیچید و همه از خانه ها بیرون آمده بودند. در این شرایط هاشمی به حاج احمد اصرار می کرد که فوت امام را اعلام نکنید و به مردم اعلام کنید که حال امام بد است و چند روز در مساجد مراسم دعا برگزار کنید تا در این فرصت رهبر آینده را تعیین کنیم؛ که حاج احمد زیر بار نرفت.

روحانی افزود: ضعف سوم هاشمی این است که به شدت قدرت طلب است و حاضر است در راه قدرت دست به هر کاری بزند. وقتی آیت الله خامنه ای به رهبری برگزیده شد، مجلس خبرگان غیر از ایشان کسی را نداشت که ارجح باشد. سیاست، بصیرت و مقام علمی مقام معظم رهبری ارجح است و همانطور که می بینیم مانند کوهی در مقابل تهدیدها ایستاده است.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: هاشمی فکر می کرد چون با مقام معظم رهبری دوستی دیرینه دارد باید در تصمیم گیری ها شریک باشد. در هر ساعتی از شبانه روز که می خواست می توانست با رهبر انقلاب دیدار کند؛ اما هاشمی در 88 نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت که رهبری را تهدید کند و بگوید اگر مرا در قدرت شریک نکنی وضعیت درست نمی شود. فکر می کرد این نامه می تواند اوضاع را به هم بریزد و رهبری ناگزیر می شود برای حل مسائل به وی رجوع کند اما دیدیم که با عنایت الهی و هوشیاری و مقاومت مردم، رهبری اجازه نداد فتنه راه به جایی ببرد.

وی گفت: چهارمین ضعف هاشمی این است که به شدت تحت تاثیر آقا زاده هاست و به علت اینکه از خانواده مرفهی بوده، روی تجمل گرایی بسیار پافشاری می کرد و در نمازجمعه مردم را به تجمل گرایی تحریص می کرد.

روحانی با بیان اینکه از خدا می خواهم و آرزو دارم که هاشمی که در طول زندگی خیلی زحمت کشیده، در مسیر ملت و اسلام ناب باشد و از مسیر ولایت دور نشود که خسران دنیا و آخرت است؛ گفت: رهبر انقلاب نمی خواهد کسانی را که اعوجاجی دارند به سقوط بکشاند و وظیفه رهبر انقلاب این است که دستانش را گرفته و نجاتش دهد و امید ما این است که هاشمی به ملت بپیوندد.
روحانی افزود: در مورد مک فارلین هنوز حقایق کاملا بیان نشده، اما امام تا روزی که مک فارلین به ایران نیامده بود از مذاکرات پشت پرده خبر نداشت و وقتی خبردار شد که مک فارلین به ایران آمده، اجازه نداد کسی با وی ملاقات کند و دستور داد ماجرا را برای مردم بازگو کنند.

وی گفت: احمدی نژاد خدمتگذار بود و تو دهنی ای که به آمریکا زد در تاریخ ایران بی سابقه بود، اما چند چیز او را به چالش کشاند. احمدی نژاد قربانی مشایی شد و مشایی توانست یک انسان فعال و مفید را فلج کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دلواپسی امروز ما برای اساس اسلام است، تصریح کرد: دلواپسان احساس می کنند اصول در خطر است چرا که کسانی می خواهند آرمان های امام را کنار بزنند و اسلام آمریکایی را حاکم کنند.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 20:53 | نظرات شما (0)

شنبه دهم خرداد 1393

محمد علی نجفی در جمع دانشگاهیان گیلان با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلات و اساتید دانشگاهی گیلان جز ده استان برتر کشور است اظهار کرد: علی رغم این افتخارات گیلان محدودیت های بسیاری در حوزه اشتغال دارد.

وی با تاکید بر اینکه 75 درصد از آمار بیکاری گیلان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است افزود: بیکاری در استان 13?6 است و گیلان در رتبه ششم بیکاری کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه از هر سه فارغ التحصیل دانشگاهی گیلان یک نفر جذب شده اند گفت: در این راستا بهر گیری از توان شرکت های دانش بنیان بسیار راهگشا است.

-------------------

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان به مناسبت بزرگداشت روز پاسدار و جانباز پیام مشترکی صادر کردند.
EmamHosainنخستین روزهای شعبان المعظم ، مصادف با شگفتن گلهای بوستان محمدی (ص) و زینت های باغ علوی امام حسین (ع) ، قمربنی هاشم (ع) و حضرت علی ابن الحسین (ع) است .

به راستی سوم شعبان سالروز ولادت فرخنده ی اباعبدا…الحسین (ع) ، مهتر جوانان بهشت و آموزگار شهادت و آزادگی و چهارم شعبان سالروز میلاد با سعادت حماسه آفرین وفاداری به ولایت در واقعه ی کربلا ، حضرت عباس (ع) به خوبی روز پاسدار و جانباز نام گرفتند تا ملت ایران به عنوان پرچمداران آرمانهای سیدالشهداء از فرزندان غیور خویش که با از خود گذشتگی ؛ امنیت و آسایش را در میهن اسلامی برقرار کردند ؛ قدر دانی کنند .

بی شک جانفشانی ها و رشادت های پاسداران غیور و جانبازان سرافراز در دوران دفاع مقدس و عرصه های خدمت پس از این دوران که بارهبری های داهیانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب انجام پذیرفته است هرگز از یادها و خاطرهای مردم قدرشناس ایران محو نخواهد شد .

اینجانبان با تبریک اعیاد خجسته ماه پرخیرو برکت شعبان ،روز پاسدار و جانباز را به همه ی پاسداران و جانبازان گرانقدر تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیقات هرچه بیشتر این عزیزان را از خداوند منان خواستاریم

---------------------------

 

نجفی با بیان اینکه امروز استان نیازمند طرح های زود بازده است خاطرنشان کرد: عدم استفاده از پتانسیل نخبگان آسیب جدی به توسعه کشور می زند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تنها به امور زیربنایی بپردازیم اظهار کرد: ما امروز در بخش کشاورزی و صنایع دستی بخش عظیمی از اشتغال خود را از دست داه ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز 76 درصد از واحدهای صنعتی و کارخانجات ما در شهرک صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند گفت: در استانی که در نوروز 26 میلیون و 500 هزار گردشگر به گیلان وارد شد هر چقدر سرمایه گذاری گردشگری انجام شود کم است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به شرکت های دانش بنیان رخ نمی دهد افزود: این امری است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بارها در فرمایشات خود به مسئولان گوشزد کردند.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 20:52 | نظرات شما (0)

شنبه دهم خرداد 1393

پژوهشگر سیره شهدای گیلان بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب‌نامه «بر بال فرشتگان» اظهار کرد: زندگینامه، وصیتنامه و عکس‌های 27 فرزند شهید کارکنان آب منطقه‌ای گیلان در کتاب‌نامه الکترونیکی مذکور گردآوری شده است.

علیرضا شعبانی‌نژاد مدت گردآوری آثار شهدای فرزند کارکنان آب منطقه‌ای گیلان را یک سال عنوان کرد و افزود: شهیدان صحبت‌الله قاسمیان، داود حق‌وردیان، حسین رنجبر، یونس پورابراهیم، یوسف عموزاده و ... از شهدای کارکنان اداره مذکور هستند.

وی با بیان اینکه زندگی هر شهید به‌روز محاسبه شده است، تصریح کرد: سد سفیدرود به عنوان نماد آبادانی و فعالیت شرکت آب منطقه‌ای گیلان در صفحه ورودی کتاب‌نامه «بر بال فرشتگان» حک شده است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور با حضور محمدجواد حشمتی معاون سازمان بازرسی کل کشور از خانواده شهدای فرزند کارکنان شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اهدای لوح و نرم‌افزار «بر بال فرشتگان» تجلیل شد.

------------------

معاون رئیس جمهور:
مدیریت سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال نیازمند فرهنگ‌سازی است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مدیریت سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال نیازمند فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سورنا ستاری ظهر امروز در دیدار با روسای مراکز تحقیقاتی و اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان گیلان اظهار کرد: در حال تجربه اتفاق‌های جدیدی در عرصه علمی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 5 هزار هیئت علمی در رشته کشاورزی داریم، افزود: با وجود این مسئله در تولید محصولات اولیه کشاورزی ملت مانده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در علم و فناوری تصریح کرد: تمام نظام‌های علمی کشور در گذشته غلط بوده است.

وی تاسیس و تجهیز آزمایشگاه‌ها بدون کاربرد را موجب از بین بردن سرمایه برای ایجاد فرصت‌های شغلی دانست و افزود: برای مدیریت سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

ستاری، با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاونت بزرگی در دولت نیست، گفت: علوم محض دانش یکی از بخش‌های عرصه دانش در کشور است که همه دولت‌ها در این عرصه در نقاط مختلف دنیا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را بخش دیگری از عرصه دانش در کشور خواند و خاطرنشان کرد: اکنون 14 ستاد در بخش علوم محض دانش در کشور فعال است که در هیچ‌کدام از این ستادها هیچ فردی از معاونت علمی ریاست جمهوری عضو نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به پیگیری فعالیت ستاد دریایی اظهار کرد: این ستاد یکی از ستادهای بخش علوم محض دانش در کشور است.

وی با بیان اینکه دولت نباید در بخش تجاری‌سازی پول خرج کند، گفت: با این کار آن صنعت زمین می‌خورد و حمایت از تجاری‌سازی باید با اعطای تسهیلات کم‌بهره با دوره تنفس بالا و تضامین کافی حمایت شود.

معاون رئیس جمهور شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از دغدغه‌های این معاونت دانست و تصریح کرد: در راستای حمایت از این شرکت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان تا 15 سال از معافیت مالیاتی و گمرکی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها برای تامین منابع درآمدی خود از اعضای هیئت علمی بخواهند شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس کنند، افزود: هفته گذشته در این راستا دستورالعملی به همه دانشگاه‌های کشور اعلام شده و هر شرکت دانش‌بنیان موظف است 5 درصد درآمد خود را به دانشگاه دهد.

ستاری به ورودی بنیان نخبگان کشور و نحوه جذب محققات و پژوهشگران برتر اشاره کرد و یادآور شد: نفرات اول کنکور و المپیادی‌‌ها بیشترین مخاطبان بنیاد هستند که برای جذب این افراد در استان خود باید همه نوع امکانات در اختیار آنها گذاشته شود.

وی متذکر شد: برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان معاونت پژوهشی وزارت بهداشت با 60 نفر نخست کنکور بایو قرارداد امضا کرده که سالانه نفری 100 میلیون تومان به آنها حقوق دهد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نخبگان باید در قبال هر کمک و حمایت از طرف دولت به کشور خدمت کنند، خاطرنشان کرد: بحث شناسایی بازار و فرهنگ‌سازی در این راستا را از دیگر دغدغه‌های معاونت علمی‌فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد.

وی متذکر شد: پژوهشکده‌ها باید یاد بگیرند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان تولید ثروت کنند که این امر مستلزم ایجاد تحول بزرگی در موسسات تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها است.

به گزارش فارس، بازدید از منطقه نیمه صنعتی فشتام از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/10:: 9:37 عصر     |     () نظر

رییس جمهوری با توجه به اولویت رونق تولید و خروج از رکود در سال جاری بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر در سواحل جنوب کشور به دلیل دسترسی به آب های آزاد، بهره گیری گسترده تر از معادن به ویژه معادن کشف نشده و توسعه صنایع دانش بنیان به عنوان یک راهبرد مهم در توسعه اشتغال پایدار و رونق تولید تاکید کرد.

 

 «حسن روحانی» امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت، تمامی دستگاه های اجرایی را به معرفی برنامه های پیش بینی شده جهت تحول در اشتغال کشور موظف کرد.

در ادامه این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

با تصویب هیات دولت، سود و کارمزد پرداختی واحدهای تولیدی به موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی که به موجب قانون خاص و یا با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی می شود.

بر اساس یکی دیگر از مصوبات امروز هیات وزیران به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اجازه داد: جهت مشارکت با بخش غیردولتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به سرمایه گذاری در طرح های تولید باکتری پروبیوتیک و تولید ترمز ضد قفل تا سقف 49 درصد و به ترتیب به میزان 673 میلیارد ریال و 506 میلیارد و 380 میلیون ریال در حوزه های نوین با فناوری پیشرفته مشارکت کند.

همچنین در این جلسه لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران با هدف پیشگیری و جلوگیری از بروز خسارات و آسیب های محیط زیستی و هماهنگ سازی برنامه ها، طرح ها وپروژه های توسعه ای با ملاحظات و الزامات محیط زیستی و سلامت مردم و دستیابی به اهدف توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی و تحقق مطلوب مفهوم توسعه پایدار به تصویب رسید.

آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات دولت بود.

در این آیین نامه به مسایلی از قبیل نحوه تنظیم قرارداد، نحوه محاسبه نهایی مساحت و قیمت ملک پیش فروش شده ترتیبات پیش خرید یک واحد توسط چند نفر ، تکالیف شهرداری و سایر مراجع قانونی هنگام صدور پروانه ساخت، تکالیف مهندس ناظر در مراحل پیشرفت عملیاتی ساختمانی، تکالیف پیش فروشنده در خصوص بیمه حوادث، نحوه فسخ قرارداد پیش فروش چگونگی واگذاری ملک پیش فروش شده ، نحوه محاسبه ماخذ حق الثبت و ضمانت اجرای تخلف از تعهدات پرداخته شده است.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 04:55 ب.ظ | نظرت شما (0)

چهارشنبه 7 خرداد 1393
مصاحبه عجیب معاون ریس جمهور که نظام را زیر سوال برد .. یعنی در 34 سال انتخابات سالم برگزار نمی شد و یا انتخابات 92 یک انقلاب دیگر بود و ارزش ان از 22 بهمن بیشتر بود که معاون ریس جمهور دستور می دهد روسای ادارات دولت از نیروها و امکانات بیت المال برای بر گزاری جشن انتخاب روحانی  سالگرد و جشن بگیرند .... دکتر محمد علی هالو

نوبخت معاون ریس جمهور :برگزاری جشن در سالگرد انتخاب روحانی «لازم» است/ سخنگوی دولت گفت: برگزاری جشن و مراسم در سالگرد انتخاب قاطعانه آقای روحانی توسط مردم، یک حق است و در جهت نشاط جامعه لازم است و دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

بقیه سخنران وی توجه خودتان قضاوت کنید...

 

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 04:49 ب.ظ | نظرت شما (0)

چهارشنبه 7 خرداد 1393

سرهنگ مهدی زاده فرمادهی انتظامی ماسال از نقش پلیس ماسال در رونق اقتصادی و ارتقای فرهنگی میگوید

جناب سرهنگ رحیم مهدی زاده ( برادر و دوست خوب و مهربان و شجاع)  انتصاب بجا و شایسته شما را بعنوان فرماندهی انتظامی آستارا تبریک می گوییم.

اسماعیل اسدی دارستانی  درجه دار بازنشسته ارتش  و رو زنامه نگار


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/7:: 5:4 عصر     |     () نظر

 

دلنوشته یک روز نامه نگار آستارایی با فرماندار بندر استارا

 

حق گرفتنی هست باید تلاش کرد . دکتر محمد علی هالو

در دنیای امروزآهنگ توسعه که صیدثانیه است و دانایی که رهاورد آن توانایی تعریف شده یکی از محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و بالندگی می باشد.  پرواضح است نیروی انسانی به ویژه نخبگان که اساس ثروت یک ملت را تشکیل می دهند باید بدور از حاشیه سازی های مهوِّع که مهارتها و دانش شایستگان را در پستوه تراژدی به بهای بَخس به تاراج خواهد برد به فوریت امتناع کرد و در این دولت اعتدال گرا و تدبیر و امید ..

شاخص های قدرتمند شدن و بالندگی اقتصاد شهرستان منوط به جذب افراد خلاّق باید مورد عنایت قراربگیرد. در فضای سیاسی که عده ای صرفاً برای کسب قدرت با صحنه آرایی و چهره آرایی و گاهاً بَزک کرده برای کوک کردن ساز قدرتشان در خود غنوده اند و ارزشها و داشته های اسلامی و انقلابی که برای دلسوزان نظام یک سرمایه ارزشمند است جز بینونت و جدایی میان آنها به چیز دیگری نمی اندیشند. افکار و سلایق متأسّی از آموزه های نورانی دین مبین اسلام توثیق ”یدالله مع الجماعه” است که شاهکار این اصل قرآنی جمع شدن تحت لوای ولایت است.

انتظار است جنابعالی که از قِبَل فعالیت سیاسی دولت “تدبیر و امید” که اعتدالیّتش را تراز افعال و اقوالش قرارداده در این آزمون بزرگ قرار گرفته ای پیگیری مطالبات مردم که وارثان حقیقی انقلابند جزء مهمات کار قرار گیرد.

امروز  شهرستان مرزی بندر آستارا  که پیشانی نظام نامیده می شود  و  به بلندای تاریخ پر افتخار ایران که در هشت سال دفاع مقدس  دهها شهید والامقام فدا و نثار راه ولایت نموده است برخود فخر می فروشد. انتخاب تیمی ارزشمدار، هوشمند، قوی، امین فضای مدیریت شهر را خردمندانه خواهد نمود.

مکان‌ها گویا‌ترین زبان حقیقت‌اند، پرواضح است آستارا و لوندویل  با توجه به وضعیت کنونیش،از کاستی ها، کمبودها همیشگی دسته و پنجه نرم می کند. یدک کشیدن القاب و عناوین فریبنده و دهان پر کن، مانند  اولین شهر با سواد و بیستیم شهر توریستی کشور و پیشانی نظام و بندر چند منظوره و منطقه ویزه اقتصادی  و منطقه گردشگری و....، داشتن پیشنه قدیمی   و … از کاروان توسعه ی پایدار عقب مانده هر چند به برکت عظیم انقلاب اسلامی و تلاش نمایندگان اسبق و فعلی اقدامات اثر گذاری صورت گرفته و یا در پروسه انجام شدن هست.
آقای فرماندار استارا  جناب آقای سیروس شفقی  ! با عرض  آرزوی توفیق خدمت برای جنابعالی، من از اموری که دسترسی به آن ها در شرایط کنونی ممکن نیست با شما سخن نخواهم گفت و سخن خود را تنها در مسایلی متمرک می کنم که تحقق آنها شدنی باشد.

اکنون که بنا به صلاحدید مسوولان، در سمت فرماندار و نماینده ی عالی دولت “تدبیر و امید” در شهرستان بندر استارا  که به “دروازه ورود به   پیشانی نظام  و اروپا به اسیا و شهر فرهنگی  شده منصوب شده ای، لازم دانستم توجه جنابعالی را به نکاتی چند در رابطه با مسایل مبتلا به حوزه ی مسوولیت تان و مواردی که اطلاع از آن ها شما را در اعمال مدیریت صحیح و آگاهانه و اتخاذ تصمیمات مفید جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ”اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” یاری خواهد کرد جلب کنم.

اگرثمرات این مسؤلیت مغفول واقع شود به ضرس قاطع از نقد آیندگان در امان نخواهید بود. واز منتقدان نیزانتظار می رود با نقد ی مشفقانه فضای همدلی و بانشاطی را برای خادمانشان فراهم آورند که یقیناً هر گونه اقدام نسنجیده و خارج از ضوابط قانونی و اخلاقی جز تخریب و بدنامی برای شهرستان استارا  ارمغانی دیگری نخواهد داشت.
1-انتصاب مدیران غیر بومی و نا آشنا با جغرافیای منطقه و به اصطلاح “مسافر”یا همان پروازی دستاوردی برای شهرستان استارا  نخواهد داشت و قبلا هم جواب نداده است ..امروز آستارا جوان و مدیران تحصیل کرده عالی و شایسته دارد و همانند گذشته نیازی به آوردن مدیران غیر بومی نیست  و تا مدیران غیر بویم بخواهند به محیط  مسلط کنند دوسال گذشته و یک نماینده دیگر می اید دوباره تغییرات  یعنی آستارا از قطر توسعه جا می ماند...
2- ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه در انواع زمینه ها، از جمله کشاورزی، پرورش دام و طیور، گردشگری، پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سردابی، صنایع دستی و کشف استعدادهای این حوزه اولویت کار قرار گیرد.
3- پیگیری و افتتاح طرح های زیر بنایی بیمارستان که سالهاست شعار داده می شود اما خبری نیست....
4- فعال نمودن شهرک صنعتی  استارا  که فقط  اسمش را یدک می کشیم ، در صورت ادامه حیات با همه ظرفیت نقش مهمی در اشتغال زایی شهرستان دارد و هم اکنون این شهرک در وضع نابسامانی قرار گرفته و آستارا اسما شهرک صنعتی دارد و بدون جاده استاندار است ..
5- مدیریت غیر علمی و به اصطلاح دیمی و اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و خلق السّاعه که در تراز مردم این سامان نیست پایان داد شود. هر چند مدیران خدوم و کارآمدی نیز در این عرصه وجود دارد که باید از خدمات آنان تقدیر و تشکر بعمل آید.
6- اولین اقدام تدوین یک برنامه چهار ساله که مبتنی بر تعقل، تفکر، آینده نگر، دانش محور، مشارکت پذیر و عزم راسخ برای تحقق آن وجود داشته باشد.
7- مدیران ادارات برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه تصدیگریشان را به فرمانداری اعلان تا در کمیته و کار گروه های برنامه ریزی شهرستان آستارا  راهکارهای مناسب برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شود.
8- با توجه به سیاست “اقتصاد مقاومتی” اعتبارات عمرانی شهرستان بنا بر اخبار مسموع از رشد قابله ملاحظه ای برخوردارنبوده، لذا تشکیل ستادی متشکل از نمایندگان اقشار مختلف تا راههای جذب و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم گردد و بخصو اینکه آستارا یک شهرستان ساحلی و کوهستانی و توریستی است ..
9- شهردار و اعضای شورای شهر آستارا  و لوندویل و دهیاران  برنامه جامع ای برای زیباسازی، تعمیر بافت های فرسوده و احداث پارکهای خصوصی علی الخصوص استخر  شنا  در شهر استارا و لوندویل  ............... سالهاست شعار داده می شود خبری نیست
10- برگزاری همایش علمی و تخصصی با عنوان  آستارا  آینده مشترک ما” که مهمترین حسن آن مشارکت اصحاب فکر جهت ارایه ایده های نو و کاربردی نمودن آن ایده ها و تئوریها به عنوان سند جامع توسعه شهرستان که از لحاظ اجرایی قابلیت وثاقت خواهد داشت.
11-  الف :نمایندگی  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا به اداره یا معاون اداره کل ارتقا یابد  تا  به عنوان قطب گردشگری نوظهور به تصویب برساند که این امر زمینه حضور بخش خصوصی را جهت سرمایه گذاری در این شهرستان را فراهم خواهد آورد و از جمله تخصصی شدن بحث گردشگری و اماکن تاریخی آستارا و...ساخت نمایشگاه دایمی صنایع دستی آستارا و موزه میراث فرهنگی و گردشگری آستارا و...

ب: شهرستان بندر استارا  چندین زیارتگاه مهم اهل شیعه و تسنن دارد ازجمله امام زادگان ابراهیم و قاسم  و بابا حسن  و شیخ خیویی و دیگر اماکن زیارتی و وقفی .. با اینکه سازمان اوقاف با تاسیس اداره اوقاف در استارا موافقت نمود و موضوع راغ منوط به تامین مکان  اداره توسط مسئولان آستارا نموده و تکنون اراده در مورد نشده است .. لازم بذکر است اوایل انقلاب  چند هزار متر برای ساخت  ساختمان اداره اوقاف آستارا توسط زمین شهری واگذار شده بود در منطقه پفک یا همان فلکه گاز در اسناد و مدارک زمین شهری است که معلوم نیست چرا فروخته شد و وپلش کجا رفت و کسی هم پی گیریی نکرد ..
12- فرمانداری محور وفاق برای هم افزایی گروههای سیاسی باشد. چون هر گونه اختلاف و تشتّت موجب هدر رفتن توانایی ها خواهد بود. هر چند مجادله ”احسن” علاوه بر داشتن برکات فراوان، همگان را به آرامش و اتحاد رهنمون خواهد ساخت.
13- ظرفیت های عظیم شوراهها و دهیاران که “امنای قومند” و نقش بی بدیلی در عمران و آبادانی دارند نباید مورد بی مهری قرار گیرند و بخشداری مرکزی و لوندویل  باید با مدیریت جهادی و خادمانه برای به فعلیت رساندن پتانسیلها برنامه راهبردی طراحی و هر سه ماه گزارش جامعی از میزان عملکردها را به اطلاع فرمانداری و افکار عمومی رسانده که نتیجه این امر میدان رقابت برای آنان فراهم خواهد شد و متاسفانه تاکنون این امر تحقق نیافته است  و پشنهاد می کنم در شورای اداری شهرستان از هر بخش  یک نفر دهیار انتخاب شود تا در شورای اداری دایمی و حق رای داشته باشند  و ریس شورای بخش  ها حتما در جلسات شورای اداری شرکت و...
14- برنامه عاجلی برای نجات کاشت، داشت و برداشت محصولات استراتژیک شهرستان مانند  برنج،  گیاهان داروریی  و انار و درختان مویه و کوی و... و… طراحی گردد.
15- پیشنهاد ویژه می گردد مدیران بخش کشاورزی میز کارشان را در دل زمین های زراعتی مستقر نمایند تا کشاورزان زحمت کش جنس مدیران را از نوع خودشان بدانند که این امر رغبتشان را برای ادامه کار مضاعف خواهد ساخت.
16- بهره برداری غیر اصولی شرکت های خصوصی از جنگلهای شهرستان در حقیقت یک غارت اموال عمومی است. چون جنگل نماد زیبایی بوده، تأثیرات مثبت زیادی در زندگی موجودات زنده از انسانها گرفته تا حیوانات داشته و دارد.
17- ساماندهی شرکت های بهره برداری شن و ماسه رودخانه ها  و ساحل دریا  که حیات مقدسش به خطر افتاده و اکوسیستم آن منطقه با زبان بی زبانی در حال نابودی است.
18- حضور مدیران کل در شهرستان به عنوان یک برنامه باثبات در تقویم اجرایی شما گنجانده شود.

19- کار گروهی برای احیا و رونق و تبدیل  تالاب آق و استیل به منطقه گردشگری تاسیس شود

20 - زمینهای متصرف شده از منایع طبیعی بخصوص حیات وحش بازپس گرفته شود بخصوص  ساحل حیات وحش  روبروی شهرک مهدی

21- منطقه ویزه اقتصادی کارش به کندی انجام می شود کار گروه تخصصی پی گیر آن باشد  و از ساخت و ساز  که هر روز در محدوده زمینهای منطقه ویزه انجام می وشد انجام و خانه های که بدون سند و غیر مجاز ویلا سازی شدند  رها سازی شود ..

22- در دانشگاههای آستارا بالای دهها شغل توسط بازنشستگان دولتی و.. اشغال شده است  بجای اینکه بعضی دانشگاهها دانش آموختگان  بیکار و جوان را استخدام قراردادی و نیمه وقت بکنند از بازنشستگان چند شغله استفاده می کنند از جمله دانشگاه علمی کابردی و سما و  شهریار و...

23- گمرگ ، بندر ، بیمارستان و شهرداریهای  و..اداره محیط زیست  و بقیه ادارات و سازمانها برای جذب نیروی شرکتی اولا افراد بومی آستارا را استخدام نیروی شرکتی کنند  و نور چشمی ها را استخدام نکنند...و در موقع جذب نیروی شرکتی متاسفانه از نور چشمی ها و غیربومی ها استفاده می شود.. واقعا جای بس تاسف است تله کابین حیران متعلق به شهرستان استارا است اما اکثریت کارگران و کارکنان آن از استان اردبیل هستند  وفقط مدیر عامل آن در استارا زندگی می کند...

24-از اهل قلم و نویسندگان و رو زنامه نگاران برای مشورت استفاده شود وبه بخش اطلاع رسانی بها داده شود و ادارات و بخصوص فرمانداری ترجیح می هند فقط  با خبر گزاری ایرنا که دولتی است فعالیت و مشورت کنند و دیگر خبرنگاران و خبر گزاریهای غیر خودی در عما هستند ...

25- دفتر صدا وسیما   و ایرنا از بیت المال امکانات و حقوق می گیرند و کارمند رسمی دولت هستند  مسایل و مشکلات و اماکن توریستی و زیارتی و بخصوص تله کابین و اماکن توریستی و زیارتی  و خبر های آستارا بیشتر اطلاع رسانی کنند و متاسفانه از خحروجی دفتر صدا وس یما  و ایرنا که دولتی هستند فقط اخبار عادی  ادارات و روز مزه عادی منعکس می شود ....این رویه نیاز به اصلاح است .

26- از تونل حیران  تا آقچای جاده قانونا متعلق به استارا است چرا اداره راه و ترابری استارا  محدوده خود را تحجویل نمی گیرد ..مثال ساده اش حتی در دادن مجوز دکه ها بین راهی  به اهالی آستارا مجوز داده نمی شود ..جای بس تاسف است حتی راه و ترابری  آمده تابلوی سبر  حیران را روبروی قوش داشی زده نزدیک گلیده این جای سوال است .. درست است  حریم راه نگهداریش بعهده اداره کل راه و ترابری اردبیل است  اما در جغرافیایی طبیعی وسیاسی که حاکمیتش با شهرستان استارا  حداقل بخشدار مر کزی می تواند با هماهنگی دهیاران حاجی امیری  یا حیران  در ورودی   تونل به استارا یک تابلو بنویسید بخشداری مر کزی   دهیاری حیران

 به بخش مر کزی شهرستان استارا خوش آمدید متاسفانه از تابلو  خوش آمد گویی خبری نیست

نگهداری جاده تا آقچای با اداره کل راه و ترابری اردبیل است ..می شود که تابلو خوش امد گویی به استارا در تونل زد ..متاسفانه جدیدا راه و ترابری اردبیل تابلو  حریم پلیس راه اردبیل  را جابجا نموده از ان ور تونل به 200 متر  بعداز تونل در محدوه گیلان اورده است ..

آخر زدن یک تابلو خوش آمد گویی به شهرستان آستارا در ورودی حیران چقدر هزینه دارد  آیا هزینه یک تابلو خوش آمد گویی به استارا از جشنواره گیاهان دارویی  بیشتر است ( الیته جشنواره گل و گیاه در منطقه حیران عالی است )

27- می وشد با تاسیس کار گروههای مردمی آستارا را به قطب گردشگر ی تبدیل کرد ... مثال ساده  آب گرم کوته کومه  را می توان زیر مجموعه شهرداری لوندویل نمود  قاونا هم می شود

این مکان را از صاحبان شخصی خریداری نمود با سرمایه گذاری در این آب گرم  لوندویل را به رعین گیلان تبدیل  کرد  و دیگر اماکن توریستی آبشار ، حیات وحش و تالاب آق و استیل و...

28- مجتمع ساحلی صدف سیبلی در سال 1370 با بودجه استانداری درست شده  مدتی دست شهرداری آستارا  و مدتی دست ارشاد و هماکنون غیر قانونی 17 هکتار مجتمع ساحلی صدف تمام فصل در اختیار شرکت غیر دولیت سرمایه گذاری جهانگری ( مهمانسرا ) است سالیانه میلیاردها پول از ورودی و دکه دارد ولی به زبیا سازی  و ..مجتمع خرج نمی کند  و حصار بتونی متمع توسط بودجه سازمان محیط زیست ساخته شده است  بارها شرکت تعاونی توسعه و عمران لوندویلز فرمانداران اسبق و جنابعلی درخواست نموده ..حالا که خلع ید مجتمع از دست این شرکت‌ آمده ..مجتمع را استجاری به ایت شرکت واگذار کنند که 700 عضو خانوار دارد  بدون یک ریال کمک از دولت  مجتمع را به قطب گردشگری ایران تبدیل کند  و هم یک منبع در‌امد برای اهلی لوندویل باشد ..مطابق قانون مصوب  شرکت های توسعه و عمران بخش و شهرها زمین های رها شده باید به شرکت تعاونی داده شود ...اما فرمانداری درصدد است ایم مجتمع را به یک سردار بازنشسته  غیر گیلانی واگذار کند مگر در استارا سرمایه گذار وجود ندارد  شرکت تعاونی توسعه و عمران سالهاست می گوید توانایی اداره مجتمع را دارد ...

29- دولت در سال 91 برای اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکاران موصبه نمود در خصوص واگذاری زمینهای منابع طبیعی به بومی ها در چار چوب شرکت تعاونی کشاورزی مهر ..متاسفانه هکتارها زمین منابع طبیعی در قره سو لوندویل  و حیران استارا به افراد ثروتمند و غیر بومی یا به اقوام و همسر بعضی مسئولان داده شد و رفت و کسی هم پی گیریی نکرد در ورتیکه فرمانداری می توانند این زمینها را استرداد کند به واجدین شرایط واگذار کند

30 - جمعیت متغییر آستارا بالای 500 هزار نفر  با توجه به گردشگری بودن این شهرستان که بالای 5 میلیون گردشگر در سال وارد استارا می شود  و مسافت استارا از مرکز بالای 200 کیلومتر است ....چرا آستارا سالهاست مردم التماس می کنند به فرمانداری ویزه تبدیل نمی شود و اگراستارا به فرمانداری ویزه تبدیل شود آستارا به عروس خاورمیانه از نظر اقتصادی و توریستی تبدیل می شود ..یک طوری دیکر می شود درست است با آمار رسمی بالای 220 هزار نفر جمعیت مستعد فرمانداری ویزه می شود ..مردم بخش حویق  و لیسار تالش همگی  خود را استارایی می دانند و اکثر مسئولان و کارمندان آستارا از حویق و لیسار هستند و بارها مردم این دو بخش طومار نوستند خواستار الخاق به استارا شدند ..در نامه و پشنهاد تاسیس فرمانداری ویزه آستارا پشنهاد شود  بخش حویق و لیسار به آستارا الحاق شود  و مسافت بالای 200 کلیومتر فاصله از مر کز است و شهرذستان خاص و مرزی و گردشگری هم آستارا است ..تاسیس فرماندار ویزه آستارا ... خواستن  توانستن است..

31- سالهاست تعاونی های مرزنشین تاسیس و تجارت انجام ام از سود به مردم خبری نیست و فقط افراد خاصی پولدار تر شدند و در صورتیکه قرار بود میلیونها تومان عاید مردم مرزنمشین شود و کارت مرزنشین را وزارت بازگانی داد قرار بود سایلانه 2 میلون تومان به مرزنشینان بدهند  فقط 10 هزار تومان مرزنیشنان هزینه شد..

32 - بخش و شهر لوندویل در محرومیت مانده است و هرسال می گویند  متحول یم شود خبری نیست  از جمله تاسیس ادارات و بیمارستان  ح-وزه دادگستری و انتظامی .بخش حویق همزمان با لوندویل  بخش شد..ح.زه قضایی تاسیس شده و بعضی ادارات اما لوندویل مانده است  و بازار مثلثی که قرار بود برداشته شود خحبری نشد و جاده کمربندی هم حذف شد و جوانان از بیکاری پیر شدن..شهر لوندویل بدون قبرستان و تاکسی شهر و پارکینگ است حتی مسافر برای لحظه ای مانده جای پارک رو زها در کنار خیابان ندارد

33- ساخت و ساز غیر مجاز و غیر استاندار ادامه دارد  و بخصوص در شهر آستارا  و لوندویل بازارچه و آپارتمانهای تجاری و مسکونی ساخته یم شود بدون عقب نشنی و پارکینگ با استفاده از بند .....کسی هم اعتراض نمی کند آستارا خیابانهایش و کوچه هایش تبدیل به پارکینگ باراچه ها و آپارتمان نشین ها شده است ..آستارا تنها شهری در ایران است هتل ها و مسافر خانه ها و بازاچه ها چند طبقه بدون پارکینگ  ساخته یم شود جالب اینجاست از طبقه دوم به بعد چند متر داخل خیابان اصلی تعرض می کنند نمو نه اش در شهر استارا بخصوص حکیم نظامی و فارابی و امام زیاد است ... یکی از ضایع ترین و تابلو ترین ساختمانها  مجتمع بزرگ آسمان خراش  جنب پارک معلم است  طبق مجوز شهرداری باید از سه طرف کوچه و خیابان اصلی هفت متر عقب نشینی می کرد بارها من با مسئولان شورا صحبت نتیجه نداده است ...هفت عقب نشتینرا که نکردهخ  حتی پیاده رو را گرفتند و زیر بنا ساختند و طبقه دوم ببالا هم دو متر به داخل جاده اصلی رسیده است  حالا این ساختمان آسمان خراش آستارا تجاری تکیمل شود  مغازه داران  حالا کار ندارم کجا خودرو خود را پارک می کنند پیاده رو ندارد و جاده اصلی هم اندازه دو خودرو کوچک دو طرفه جاده دارد..بماند ..بارها نوشتم ...ای کاش مسئولان با لدور می امدند این آسمان خراش را تخریب می کردند که هفت متر حجریم قانونی را رعایت نکرده و پارکینگ همک ندارد ...نمونه اش در بازار استارا زیاد است در‌اینده نزدیک حکیم نظامی و بخصوص بازار آستارا خیابانها به پارکینگ اختصاصی بازارچه ها و‌اپارتمتن نشین تبدیل و شهرداری بادی برای عبود دادن  خودرو پل هوایی بسازد از روی جاده شهر یا ماشین های پرنده  برای حمل و نقل مردم شهر بخرد....

34- بالی 25 هکتار  در وسط حیات وحش محل جمع آوری زباله شهرستان است سالها ما مدافعان محیط زیست اعتراض و بازداشت شدیم تا فقط دورش را محصور کردند قول داده بودند محل را در چند ساله تخیله ولی خبری نیست و شیرابه ان مستقیم به  دریا و رودخان و آب های زیر زمینی منطقه می اید و یک فاجعه زیس محیط زیستی و انسانی در‌اینده دچار خوایهم شد ...

35- افرادی بنام شورای راهبردی اصلاح طلب های در گیلان تاسیس کردند که خواهان سهم و ارث قدرت هستند و متاسفانه در استارا هم درصدد تحمیل شاه کلید های جامانده بعضا فتنه گر 88 خود به بدنه ادارات هستند  جا دارد از این افراد که بنظر من اصلاح طلب نیستند بلکه منفعت طلب هستند پرهیز کنید..در کارنامه گذشته وسیاسی آستارا این چند نفر جای ندارنند و به بایگانی راکد سپرده شده اند..

بماند ادامه داردDARDNEWS.IRمنبع

اسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق و روز نامه نگار
ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 04:31 ب.ظ | نظرت شما (0)

چهارشنبه 7 خرداد 1393
اقدام عجیب  مدیر کل تعاون و کار گیلان  بعدازبرکناری..پس ندادن و سواستفاده از بیت المال و سکوت استاندار و مسئولان گیلان ...
 قابل توجه دولت تدبیر و امید و استاندار محترم گیلان ....
  استفاده شخصی و غیر قانونی از بیت المال  در گیلان
بنابر  گزارش کارکنان ارزشی اداره کل تعاون  و کار گیلان
مدیرکل اسبق تعاون و کار گیلان آقای صادقی  از بهمن ماه  92 عزل شده است ..با اینکه اداره کل تعاون گیلان بارها از وی خواسته  خانه سازمانی  با لوازام و امکاناتش و همچنین خودرو دولتی را تحویل بدهد و حتی مکاتبات شده است  و مطابق قانون خانه سازمانی با امکانات سازمانی و خودرو مدیر کل باید موقع  عزل مدیران به بیت المال با زپس داده شود متاسفانه این کار تاکنون انجام نشده است
آقای مدیر کل اسبق   بهیچ وجه نمی خواهد خودرو و خانه سازمانی با امکانات دولتی را تحویل دهد .. حتی از وی خواسته شده است حداقل خودرو مدیرکل را تحویل دهد نامبرده تحویل نمی دهد  ..

لازم به توضیح است مبلغ 212 میلیارد تومان  وام بودجه استانی اشتغال در بخش تعاون به اداره کل  تعاون گیلان واریز شده است تا در اختیار تعاون گران د ر بخش اشتغال قرار گیرد  چون استاندار با سرپرست اداره کل تعاون گیلان ......  و فرد دیگ
ر مورد نظر خود را مشخص نموده است بالای دو ماه است  جلسه کار گروه اشتغال استان برای تعیین تکلیف  بودجه وام تشکیل جلسه  نمی  شود چون  این بودجه در گیلان ...احتمالا بخاطر عدم استفاده از بودجه وام  استانی به خزانه ملی برگردد
 چمعی از کارکنان ارزشی اداره کل تعاون ابراز داشتند وقتی مدیر کل اسبق عزل شده است شرعا و قاونا اجازه استفاده از  خانه سازمانی مدیر کل و خودرو مدیر کل (بیت المال ندارد ) و از استاندار محترم درخواست بازپس گیری بیت المال  هستند ..http://s1.picofile.com/file/7658563545/mahzare_khoda.jpg
منبع: درد نیوز dardnews.ir
--------------------------------------

جریان فتنه استانداری

نماینده  سازمان ترور

----------

مدیرکل گمرک

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/7:: 5:3 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >