سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمقان، چون سرابْ ناپدید می شود و چون مِه می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان
زن تازه مسلمان شده اوکراینی:
اسلام دین مهربانی و صلح است

زن تازه مسلمان شده اوکراینی گفت: برای آشنایی با دین اسلام مدتی در بین مردم ایران زندگی کردم و متوجه شدم اسلام دین مهربانی و صلح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، «آنا مایبا» که پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر امام جمعه این شهر شهادتین را بر زبان جاری کرد و در روز قدر مسلمان شد، درباره مسلمان شدنش اظهار کرد: من مسلمانان را قبلا مانند تروریست‌های چچنی می‌دانستم و تصورم این بود که اسلام همان تروریست‌های چچنی است اما وقتی به ایران آمدم نظرم تغییر کرد.

وی ادامه داد: با زندگی در جمع مردم مسلمان ایران و آستارا متوجه شدم که اسلام دین مهربانی و صلح است.

این زن تازه مسلمان شده اوکراینی گفت: با امام جمعه آستارا برای اسلام آوردن به دین اسلام آشنا شدم و با راهنمایی‌های او اشتیاقم برای اسلام آوردن بیشتر شد و امروز با آغوش باز اسلام را پذیرفتم.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته زن را به عنوان کالا نگاه می‌کنند، تصریح کرد: در اسلام برای زن ارزش زیادی قابل هستند.

امام جمعه آستارا نیز اظهار کرد: این خانم در روز خوبی مسلمان شد و این ایام شب قدر و نزول قرآن و ایام شهادت حضرت علی (ع) است.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا گفت: اسلام دین زندگی و مهربانی است و نیازهای دنیا و آخرت انسان‌ها را جبران می‌کند.

به گزارش  فارس، همزمان با مسلمان شدن این بانوی اوکراینی، یک زن اهل تسنن نیز در نزد امام جمعه آستارا به شیعیان پیوست.

 

همزمان با روز قدر
بانوی اوکراینی در آستارا مسلمان شد

یک بانوی اوکراینی در دفتر امام جمعه آستارا مسلمان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، این بانوی اوکراینی به نام «آنا مایبا» لحظاتی پیش با حضور در دفتر امام جمعه این شهر شهادتین را بر زبان جاری کرد و در روز قدر مسلمان شد.

این خانم 21 ساله و دندان‌ساز است و در اوکراین سکونت دارد.

قبل از حضور خبر نگاران مسایل مسلمان شدن را حجت الا سلام حافظ نیا به خانم آنا توضیح داد و خام آنا با گفتن اشهدان....... رسما مسلمان شد

در این جلسه مسلمان شدن خبرنگاران فارس ، صدا وسیما ، ایسنا ، شبستان ، تارک خزر ، پیام آستارا ، شبستان ، کشکول ، تسنیم  حضور داشتند ..

امسال این دومین خارجی است که مسلمان می شود

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (1)
وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ (2)
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (3)
تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ (4)
سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ (5)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/26:: 2:26 عصر     |     () نظر

فرماندار آستارا عنوان کرد حضور گسترده مردم آستارا در راهپیمایی روز قدس

تاریخ:چهارشنبه 25 تیر 1393-03:19 ب.ظ

 

 

فرماندار آستارا عنوان کرد
حضور گسترده مردم آستارا در راهپیمایی روز قدس

فرماندار آستارا گفت: مردم آستارا برای حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در این شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی ظهر امروز در جلسه ستاد روز جهانی قدس این شهرستان به منظور  برگزاری باشکوه راهپیمایی این روز اظهار کرد: مراسم روز قدس با توجه به تحولات غزه و جنایت اشغالگران قدس علیه مردم غزه باید باشکوه‌‏تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی چشم امید به ملت ایران دوخته‌اند، افزود: روز قدس نشان‌دهنده صف‌بندی حق علیه باطل و روز فلسطین و امت اسلامی و دفاع از حقوق مظلومان جهان است.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه طبق فرمایش امام خمینی (ره) اسرائیل یک غده سرطانی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام ده‌ها سال خواستند فلسطین را از نقشه جهان حذف کنند اما پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) معادلات جهان را به‌هم زد و با حرکتی بی‌نظیر تمام نقشه استکبار را از بین برد.

وی روز قدس را یادگار امام راحل و مورد تاکید ایشان و مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: روز قدس وجاهت اسلامی و جهانی دارد.

شفقی گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس ضمن ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمان و تقویت روحیه مبارزه فلسطینی‌ها جبهه‌ای علیه استکبار جهانی به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر حضور پرشور آحاد مختلف مردم شیعه و سنی آستارا در راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: تمام گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی و جماعت و آحاد مردم مرزنشین آستارا و لوندویل و حومه برای حضور در این راهپیمایی اعلام آمادگی کردند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه جنایات صهیونیسم در غزه دل مسلمانان را به درد آورده است، تصریح کرد: امروز راهپیمایی روز قدس تاثیرگذاری زیادی در منطقه دارد.

فرمانده انتظامی آستارا نیز در جلسه مذکور ضمن تبریک روز جهانی قدس گفت: تدابیر لازم از بعد انتظامی توسط پلیس آستارا برای امنیت مراسم دیده شده است.

رحیم مهدی‌زاده، افزود: پلیس  راهنمایی و رانندگی نیز برنامه و طرح برای امنیت راهپیمایی و ترافیک اندیشیده است که مراسم به صورت باشکوه برگزار شود.

به گزارش فارس،  در جلسه مذکور زمان آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در آستارا ساعت 11 صبح از مقابل سپاه آستارا تا مصلای نماز جمعه این شهر اعلام شده است.




نوبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت:

 

 

رئیس پلیس نجف اشرف از دستگیری 6 تکفیری داعش در اردوگاه آوارگانی که از موصل به این شهر آمده‌اند، خبر داد




دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان: مشارکت خیران در پیشگیری از اعتیاد نیازمند مدیریت یکپارچه است


روحانی در آغاز جلسه هیأت دولت: دولت با نگاه ملی از فرهنگ والای اسلامی‌ایرانی حمایت می‌کند

 




فرماندار آستارا: فاضلاب شهری معضل اصلی آستارا است

تاریخ:چهارشنبه 25 تیر 1393-02:44 ب.ظ

 

فرماندار آستارا:
فاضلاب شهری معضل اصلی آستارا است

فرماندار آستارا گفت: ریزش فاضلاب شهری معضل اصلی شهر آستارا است و شهرداران و دهیاران نسبت به ساماندهی زباله و دفع زباله دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای بهداشت پس از چهار سال در این شهرستان اظهار کرد: از سال 1389 تاکنون جلسه شورای بهداشت در آستارا برگزار نشده است که جای تاسف دارد.

وی با تاکید بر اینکه  کارگروه‌های شورای بهداشت آستارا مشکلات این حوزه را مورد بررسی قرار دهند، افزود: مشکلات بهداشت آستارا باید توسط این کارگروه شناسایی شده و با ارائه راهکار جدید بررسی شود.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه شورای بهداشت و اطلاع‌رسانی در این بخش تعطیل بود، بیان کرد: شورای عالی بهداشت آستارا طبق قانون و مقرارت برای بحث و اظهار نظر در امور مربوطه به بهداشت عمومی شهرستان تشکیل می‌شود.

شفقی رسیدگی به اغذیه‌فروشی‌های سیار و خودرویی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: آستارا شهرستان توریستی و گردشگری است و به غیر از هموطنان، اتباع خارجی نیز از آن بازدید می‌کنند بنابراین توجه به وضعیت بهداشت آستارا جزو ضروریات است.

وی ادامه داد: بنده در بازدیدهای میدانی از داخل شهر آستارا وضعیت فاضلاب شهری را مناسب نمی‌دانم و پروژه تصفیه آب شهرستان در حال پیگیری است.

فرماندار آستارا از پرداخت مبلغ 2 میلیارد تومان بابت مطالبات پیمانکار شرکت آب و فاضلاب این شهرستان خبر داد و گفت: مشکل بودجه پروژه آب و فاضلاب شهرستان را باید برطرف کنیم و موضوع به صورت تخصصی پیگیری شود.

وی مسایل و معضلات بهداشت از جمله اماکن حاشیه‌نشین‌های شهر، کشتار دام و طیور غیر بهداشتی، توزیع اغذیه به صورت سیار  و دکه‌ها، مسئله معتادان پر خطر، دفع غیر بهداشتی زباله مجتمع مسکونی و تجاری و... را از جمله موارد مهم و قابل پیگیری عنوان کرد.

شفقی، ریزش فاضلاب به داخل رودخانه‌های شهر و روستاها را یکی از اصلی‌ترین معضلات بهداشتی آستارا برشمرد و یادآور شد: از شهرداران و دهیاران شهرستان می‌خواهیم در زمینه دفع فاضلاب و جمع‌آوری به موقع زباله و معابر بیشتر دقت کنند.

وی خاطرنشان کرد: از اداره راه و شهرسازی می‌خواهیم با توجه به موقعیت گردشگری آستارا در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها در اتوبان و بیرون شهر دقت شود.

فرماندار آستارا تشکیل منظم جلسات شورای بهداشت را مورد تاکید همگان قرار داد.

---------

با حضور کارکنان ادارات بهزیستی و تامین اجتماعی آستارا ، این روز در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گرامی داشته شد.

فرماندار بندر آستارا روز چهارشنبه در این آیین گفت: تامین اجتماعی و بهزیستی دو نهاد تاثیرگذار و مهم در کشور محسوب می شود.

شفقی با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه زیر چتر بیمه ای تامین اجتماعی قرار دارند ، افزود: تامین اجتماعی یکی از ابزارهای اصلی پیشرفت و توسعه در کشور به حساب می آید و سیاست های کلان تامین اجتماعی در برآورده کردن نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت اقشار جامعه قابل ستایش است.

وی در ادامه هفته بهزیستی را هفته ای سرشار از مهر ، صفا و صمیمیت عنوان و اضافه کرد: این یک توفیق الهی است که سازمان بهزیستی توانسته اقشار پذیر جامعه را تحت پوشش خود قرار بدهد.

فرماندار آستارا اظهار کرد: کودکان ، زنان ، معلولان ، سالخوردگان و بزهکاران جزو پنج طیفی هستند که تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی می باشند.

شفقی بهزیستی را سازمانی تخصصی خواند و افزود: پیوند خانواده با مهدهای کودک ، مساعدت های مالی به زنان بی سرپرست و برنامه های مشاوره ای از جمله خدمات شایان توجه این سازمان است.

وی در ادامه خواستار ابتکار عمل سازمان بهزیستی در زمینه ها و بخش های مختلف شد و بیان کرد: این سازمان باید تسهیل و پویایی در ارائه خدمات به افرد تحت پوشش را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی با ابراز رضایت از ایجاد فضای مثبت اشتغال توسط بهزیستی ادامه داد: امروز بهزیستی توانسته در زمینه خودکفایی و اشتغالزایی برای مددجویان خودش موفق عمل کند و این امر وظیفه سازمان را بیش از پیش سنگین تر می کند.

 -------------------


.




درد دلی با نماینده محبوب آستارا الحاج صفر نعیمی

تاریخ:چهارشنبه 25 تیر 1393-08:41 ق.ظ

 

وَإِن کَانَ طَآئِفَةٌ مِّنکُمْ آمَنُواْ بِالَّذِی أُرْسِلْتُ بِهِ وَطَآئِفَةٌ لَّمْ یْؤْمِنُواْ فَاصْبِرُواْ حَتَّى یَحْکُمَ اللّهُ بَیْنَنَا وَهُوَ خَیْرُ الْحَاکِمِینَ ?87 اعراف ?
( شعیب بمومنان گفت )اگر به آنچه من از طرف خدا مامور بتبلیغ آن شده ام گروهی ایمان آوردند و گروهی ایمان نیاورده و بخصومت برخاستند شما مومنان که ایمان آورده اید صبر پیشه کنید تا خدا میان ما و آنها داوری کند او بهترین دادخواهانست
(ج18 فرهنگ قرآن ، ص250)
شهروند اعتراض نکند مسئول به وظایف خود عمل نمی کند. اما باید مسئول نیز روحیه انتقادپذیری داشته باشد و قبول کند که انتقادات می تواند مثمرثمر واقع شود و نه اینکه بی توجه باشد اگر چنین باشد آستارا و لوندویل را باید روستا نامید که شهر آستارا دو خیابان کگوچک دارد با یک پیاده رو کوچک که بهمدیگر وصل می شوند و لنودیل هم یک روستای کوچک که اسمش شهر با یک خیابان اصلی .
1-نمیدانم چرا همه اش بنویسیم و داد بزنیم وآیا صدایمان از آسمان شهر بالا می رود یا نه. شاید هم دل آسمان شهرمان گنده است و این داد وبیدادها اثری نمیکند. شاید هم تقدیر این است که بصورت نوزادی متولد شویم و جوانه زنان رشد کنیم و بلوغ ،جوانی، میانسالی و پیری و دوباره رخت بر ببندیم و شما را بخیر و ما را به سلامت. اما از عدلی که علی گفته و از عدالت خدایم به دور است و آنجا که در آیه یازده سوره رعد میگویدسرنوشت هیچ قومی (و ملتی) را تغییر نمیدهد، مگر آن که آنها خود را تغییر دهند. پس از ماست که بر ماست آیا تا بحال از خود پرسیده ایم که سرنوشت شهرم را به  یک نفرو بمدت 4 سال سپرده ام و آیا خروجی داشته است؟ آیا انصاف است که آستارایییی که با ما شهرستان است  و از مر کز آستان دور است  کی فرمانداری ویزه می شود  و جزو بیست شهر   ایران باشد اما ما اندر خم یک کوچه مانده ایم و در کوران سازندگی شهر و روستا  نماینده شهرمان در مجلس شورای اسلامی که تنها نهاد قانون گذاری است تعداد شعار هایش عنقریب در کتاب گینس ثبت شود و اماها و اماها و اماهای دیگر و دیگر و دیگر و ...
..2-آقای دکتر نعیمی جنابعالی بهتر می دانید برای توسعه و آبادانی برنامه ریزی لازم است . در برنامه ریزی باید زمان به آن تعریف شود (کوتاه مدت ، بلند مدت و میان مدت ).
3- حاجی خوب و مهربانم چه تحول و چه تغییرات در شهرستان تاکنون شده است .منظورم اقتصادی و فرهنگی است  مثال ساده می زنم 1- جوانان تحصیل کرده ما از بیکاری پیر شدن  و چند نفری هم بعنوان نیروی شرکتی بخصوص در بهداشت و گمرک و اسکله شدند  اقوامک نزدیک و نور چشمی بعضی روسا معلوم الحال  و..بودند و 2- روستای گردشگری سیبلی همان سیبلی مانده است چهار سال است روستی سیلی منتظر 1500 متر آسفالتی است که استانداری تایید و بخشداری لوندویل ابلاغ ولی از آسفال خبری نیست و کسی پی گیریی نمی کند روستای سیبلی سه سال است 1500 متر آسفالتش تایید کسی پی گیر نیست یا دیواره سازی رودخانه ضلع ترک محله خبری نیست مردم در مرگ زندگی می کنند.و ترکتور داران که بالای 400 خانوار هستند در لوندویل وس سیبلی هستند جلوی راه ساحل را می گیرند می گویند حق کار ندارید اگر حساب کبند 550 خانوار به اضاف پدر و مادر ما تحقیق کردیم بالای12هزار نفر در منطقه لوندیل از همین ساحل صدف و ماهیگیری فقط زندگی می کنند اگر صدف و ماهی گیری نباشد گرسنه هستند اگر راست می گویید اول برای صدها خانواده برداشت کننده صدف کار جور کنید بعد جلوی برداشت صدف را بگیرد... 1500متر آسفالت روستیا سیبلی از جمله محلات ترک محله ، نور علی محله ، کاظم محله مانده و بارها به بخشداری و دهیاری مراجعه ولی کسی جوابگو نیست و روز های بارانی ما اهالی سیبلی در این محلات پا برهنه یا با چکمه رفت آمد می کنیم ..چرا‌اسفالت سیبلی ریخته نمی شود لطفا مسئولان شهرستانی و استانی جوابگو باشد ..نماینده که رسیدگی نمی کند با تشکر اا دارستانی از اهلی روستای سیبلی بخش لوندویل - استارا3- و...
3-دکتر جان : 17 هکتار از بهترین نقط آستارا غیر قانونی در دست یک شرکت غیر دلتی شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردئی ( مهمانسرا ) است . در دهه 70 برای طرح سالم سازی این 17 هکتار با دهها منیلیون تومان پول دولت ساخته شد مدتی به شهردی آستار ا تحویل شد و چون طرح آستارا راه اندازی موقتتا توسط فرمانداری مجتمع صدف سیبلی فقط برای اداره سه ماه به اداره ارشاد داده شد که آنزمان دلق پوش ریس اداره بود . چون در زمان مهمانسرا ( یعنی شرکت ) جزو دولت بود مدیریت با مهمانسرا شد . بعداز اینکه شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد 51 درصد سازمکان تامین اجتماعی کشور و 49 درصد شخصی کلا از مجوموع دولت خارج شد. سند مجتمع بنام سازمان محیط زیست و حصار دورش را سازمان محیط زیست و امکانات هم با پول دولت ساخته شده است .. سوال از نماینده و مسئولان بنده بعنوان مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه و عمرزان لوندویل اگر اجاره نشین در خانه ای باشد برای چند سال می تواند ادعایی بکند شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی ( مهمانسرا ) اجاره نشین مجتمع بود فقط مدیریت سه تابستان را داشت حالا که از دولت منفک شده قانون و شرعا مجتمع باید به دولت برگردد مطابق قانون مصوب مجلس زمینها و اماکن توریستی رها شده باید به شرکتهای توسعه و عمران هر بخش برگردد.قانونا و شرعا فرمانداری باید مجتمع ساحلی صدف را به شرکت تعاونی توسعه و عمران لوندویل بدهد وما شنیدیم حکم دادگاه برای بازپس گیری مجتمع در حال اجراست اما ...بماند ...
4-

آقای نماینده جریان زمین پیشاهنگی چرا باز هم دست آن جوان میلیارد است  و یا معدن دم راه یا زمین تصرف شذه توسط .......چه شد یا همین بلوار سفیر امیدو..

اقای نماینده جریان افتتاح بندر چند منظوره و اشتغال جوانان چه شد آیا این هم همانند دوران نمایندگان اسبق شعار است

راستی کمربندی لوندویل چه شد و اشتغال جوانان لوندویل و کل جوانان آستارا از مسئله اشتغال پیر شدن / جوانان آستار ا با مدارک بالا در جوانی جوان مرگ یا پیر شدن تو را خدا به قرانی که قسم خوردی عمل کن.

راستی نماینده عزیز از وضعیت ادارات خبر داری آیا نمی گویند مردم ولی نعمت هستند ...................

آقای نماینده متوجه شدید که قدر این مردم را باید دانست هنوز میدانی زده نشده است، بودجه را تعریف کردیم مشخص نیست کی و چه کسی کلنگ آن را به زمین می زند و چه کسی روبان قرمز را قیچی می کند؟ آمده ایم تشکر می کنیم ؟ حال آن روزی را تصور کنید ( البته بعد از چندین سال) این میدان افتتاح شده و مردم قدرشناس آستارا و لوندویل نیز انواع اقسام بنرها در اندازه های مختلف از بانی و مسئولین تشکر می کنند! می دانید چرا؟ چون شاهد چنین پروژهایی نیستند!
خیلی چیزها بود  چون من پرنده دار نوشتن هستم و زن و بچه دار هشتم و بیمار هستم بقیه را وجدان بیدار مردم آستارا در دلشان بنویسید
 

آقای دکتر نعیمی راننده ای پشت فرمان نشسته بود و منتظر سبز شدن چراغ قرمز بود پسر بچه ای آمد و گفت سه تا زخم چسب 100 تومان ! راننده آهی کشید و گفت اگر تمام زخم چسبهایت را بخرم وم یا در رچهارراه حکیم نظامی یک جوان نحصیل کرده گدایی می کند راننده می گوید یک 100 هزار تومان به جوان بدهم تا مشکلش حل شود یا یک گرسنه ای کمک برای خرید ماهی دادن خوب نیست باید ماهی گیری را به جوانان یاد داد ...آقا مسله جوانان ما با اشتخدام نیرذوی شرکتی در بیمارستان یا گمرک یا دانشگاه حل نمی شود باید ریشه ای حل شود آخرش این می شود که جوانان اشتغال بعداز رفتن نماین ده دهمگی بیکار می شوند مگر دولت چند آستارایی را استخدام می کند آقا ماهیگیر آستارا نمی خواهد آستارا آموزش ماهیگیر و امکانات ماهی گیر ی می خواهد.. نه مشکل تو حل می شود ونه مشکل من !

5- راستی حاجی جون قراربود دنبال حکم .......من بگیری و دو مورد دیگر تورا خدا سر کارم نگذار ..من از خیر آن سه درخواست غیر مادی گذشتم ...

6- حاجی جون یادت 10 سال پیش تنها یار و برادرت در کل شهرستان آستارا و تالش من بود م...همان افرادی که دور برت بودند چند بار برایم توطئه کرد و زندانی و محاکمه و حتی ...شدم اما بخواست خدا موفق نشدند .. بخاطر همان پرونده های که نمایندگان قبلی برایم درست کردند  رد صلاحیت شد در شورا  و روزنامه آبادگران شما ما نداد ند  و  حکم شهادت پدر جانبااز 65 درصد مرا ندادند و مسئول هیات امنا و مسئول ساخت مسجد بودم  و دیگر موارد ( در رد صلاحیت شورا برایم عدم التزام به قا نون اساسی  و ولایت فقیه و دیگجر موارد نوته بودند  و اکثریت اعضای اجرایی و نظارت  دوستان قیلی نماینده اسبق و ششما بودند ...)بعد چندین سال مرا رد کردند بدستور نماینده اسبق  و خلاصه خانه خرابم کردند و در کارهای اقتصادی مرا بیجاره کردند حاجی جون الان که برایم پرونده درست شده بخاطر آنهاست شخصی نبود چون فرمایش شما را گوش می کردم چون الگویی من بودی راستی حاجی بنظرت من دیوانه بودم یا هستم....خدا بزرگ است ..راستی حاجی آن موقع پسرم دبستان می خواند تبلیغات کاندیدای را شروع کردی الان دانشجویی ترم سوم است ..ای کاش بجای سیاست بازی در 10 سال بفکر بچه دار شدن بودنم ..الان از دولت بالای نیم میلیون یارانه می شدم و ....

فعال حقوق بشرو محیط زیست نویسنده و محقق و روزنامه نگار : اسماعیل اسدی دارستانی




1500 متر آسفالت سیبلی کجا رفت

با تشکر اا دارستانی از اهلی روستای سیبلی بخش لوندویل - استارا

آتش‌سوزی حیات‌وحش لوندویل خسارت چندانی نداشت/تکذیب مصاحبه معاون فرماندار آستارا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/25:: 3:23 عصر     |     () نظر

با کمک محیط‌بانان محیط زیست و مردم آتش‌سوزی حیات‌وحش لوندویل مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، پارک حیات وحش لوندویل این شهرستان که پیش از ظهر امروز دچار حریق شده بود با تلاش نیروهای آتش‌نشان مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در حاشیه مهار آتش‌سوزی مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آتش‌سوزی این پارک با کمک محیط‌بانان حیات وحش، مردم و آتش‌نشانی لوندویل و آستارا مهار شد.

شهروز قلی‌نژاد دلیل آتش‌سوزی را در دست بررسی عنوان کرد.

به گزارش فارس، اهالی منطقه پارک حیات‌وحش لوندویل دلیل اصلی آتش‌سوزی را حضور معتادان پر خطر در محوطه این پارک عنوان کردند.

امسال 1.5 هکتار از حیات‌وحش لوندویل معروف به انارستان در آتش سوخته بود و امروز برای دومین بار آتش‌سوزی در داخل حیات وحش صورت گرفت که بی‌دقتی در این زمینه موجب اعتراض محیط دوستان شد.





دروغ بزرگ دیگر خبر گزاری تسنیم در آستارا

 

  دروغ بزرگ  دیگر خبر گزاری تسنیم در آستارا
اگر کسی عکس و فیلم را قبول ندارد ..اأرس می دهم برود ..بریدگی روبروی تالاب استیل به راحتی محل آتش سوزی دیده می شود نیاز به فیلم و عکس نیستبرای اطمنیان هم می توانند از آتش نشانی و پاسگاه لوندویل و محیط بانان  و اهالی سوال کنند نیاز به اثابت من نیست نصف مردم آستارا امروز آنجا بودند نیازی به تایید من نیست ..محل آتش سوزی تالاب استیل نبود بلکه روبروی تالاب استیل (بریدگی جاده استیل ) بغل پمپ بنزین پایانه باربری ...نیاز به اثابت نیست خودتان بروید مشاهده کنید
ساعت 1120 امروز خبرنگار فارس خبری در خصوص آتش سوزی در حیات وحش لوندویل روبروی تالاب استیل در فارس چاپ کرد ..اسن در حالی بود که هنوز تازه محیط بانان محیط زیست استارا بهمراه پاسگاه انتظامی  لوندویل و اهالی حصار فنسی حیات وحش را باز کردند چون درختچه های درختان بومی بهم چسپیده بودند و درختچه های تیغی تمش مانع پیشروی خودرو های آتش نشانی و نیروهای امداد محیط زیست می شد..راه مدتی طول کشید را باز شود ..و تمام نیروهای اداره حفاظت محیط زیست و محیط بانان زحمتکش و ایثارگر و نیروی انتظامی با خودرو در آنجا حضور داشتند و اهالی حتی گردشگران فیلم می گرفتند..راه باز شد ..و یک تیم خودرویی آتش نشانی شهرداری آستارا و یک تیم خودرویی آتش نشانی شهرداری لوندویل در محل حضور حریق و اتش را با کمک محیط بانان خاموش کردند..
خبرنگار فارس برای صحت تلفنی با ریس اداره محیط زیست تماس گرفت  موضوع تایید شد که دو خودرو آتش نشانی آتش را با محیط بانان خاموش کردند..وسط حیات وحش ...بغل پمپ بنزین آستارا ...روبروی کارخانه صدف مهدی نزاد  و بریدگی ...
تمام نیروهای اداره محیط زیست در انجا با پاسگاه لوندویل و اهالی  بودند جای بس تعجب است...  معاون سیاسی فرماندار آستارا
 نزدیک سه ساعت آتش سوزی را کتمان نموده است آیا حضور آتش نشانی  و پاسگاه انتظامی لوندویل و مردم و  آتش نشانی را هم می تواند منکر شود...در ثانی دهها درختچه  وحشی بخاطر اینکه خودرو آتش نشانی از روی انها رد شده تخریب شدند و آتش سوزی علنی است ..من فقط بعداز آتش سوزی را گذشتم ...اصلا تالاب استیل آتش نگرفته بود...تالاب استیل روبروی حیات وحش است ..خبر خبر گزاری تسنیم دروغ محض است ومن فیلم و عکس و صدهها شاهد زنده دارم و همین الان هم اثرات آتش موجود است نیاز به شاهد نیست ..سوالم این است خبر گزاری تسنیم چرا دروغ انعکاس خبر می کند چه لزومی است خبر واقعی را دروغ بنویسم چون فلان مسئول خواسته است ...گرچه از خبرنگار تنسیم در‌استارا بیشتر از این انتظار نیست ....
هرکس می خواهد بیاید من محل اتش سوزی را نشان بدهم..فیلم وعکس آتش سوزی   خبرنگارفارس به خبر گزاری فارس ارسال کرده است و صدای مصاحبه با محیط بانان و مردم و اهالی با فیلم موجود است ...معاون سیاسی فرماندار اشتباهی مصاحبه نموده و تالاب استیل کلا آتش نگرفته بود و باید خبر گزاری تنسیم تگذبیه بزند و معاون سیاسی  مصاحبه را تصیحیح کند گمان نکنم این مصاحبه معاون سیاسی فرماندار باشد چون وی فردی با داریت و درستکار است بعید است دروغ بگوید..اما خبرنگارتسنیم قبلا این کار اشتباه را نموده است در استارا

دکتر محمد علی هالو


---------------------

دروغ بزرگ  دیگر خبر گزاری تسنیم در آستارا

دوشنبه، 23 تیر 1393

سرویس: استانها ، تاریخ: 23/تیر/1393 - 13:12 ، شناسه خبر: 431123
آستارا معاون ‌فرماندار آستارا:

آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا صحت ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون فرماندار آستارا با بیان اینکه آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا صحت ندارد،گفت: توسط بی‌احتیاطی گردشگران 5 درختچه در اطراف تالاب عباس‌آباد استیل آستارا دچار حریق شده بود که توسط ماموران محیط‌زیست خاموش شد.

محمدرضا شهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آستارا، با بیان اینکه آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا صحت ندارد، اظهار کرد: براساس بررسی و گزارشات از اداره محیط‌زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان به هیچ وجه در پناهگاه حیات وحش لوندویل اتفاق نیافته است و این مطلب صحت ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد کمتر از پنج درختچه در اطراف تالاب عباس‌آباد استیل آستارا دچار حریق شده بود، افزود: توسط بی‌احتیاطی گردشگران 5 درختچه در اطراف تالاب عباس‌آباد استیل آستارا دچار حریق شده بود که توسط ماموران محیط‌زیست خاموش شده است.

-----------------------------------

خبر موثق فارس ...

با کمک محیط‌بانان محیط زیست و مردم
آتش‌سوزی حیات‌وحش لوندویل مهار شد

آتش‌سوزی پارک حیات‌وحش لوندویل آستارا با کمک محیط بانان و مردم و نیروهای آتش‌نشان مهار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، پارک حیات وحش لوندویل این شهرستان که پیش از ظهر امروز دچار حریق شده بود با تلاش نیروهای آتش‌نشان مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در حاشیه مهار آتش‌سوزی مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آتش‌سوزی این پارک با کمک محیط‌بانان حیات وحش، مردم و آتش‌نشانی لوندویل و آستارا مهار شد.

شهروز قلی‌نژاد دلیل آتش‌سوزی را در دست بررسی عنوان کرد.

به گزارش فارس، اهالی منطقه پارک حیات‌وحش لوندویل دلیل اصلی آتش‌سوزی را حضور معتادان پر خطر در محوطه این پارک عنوان کردند.

امسال 1.5 هکتار از حیات‌وحش لوندویل معروف به انارستان در آتش سوخته بود و امروز برای دومین بار آتش‌سوزی در داخل حیات وحش صورت گرفت که بی‌دقتی در این زمینه موجب اعتراض محیط دوستان شد.

انتهای پیام/84001/ل20





نامه ای به آقای خاوری

اسماعیل اسدی دارستانی روزنامه نگار و درجه دار بازنشسته ارتش /فعال حقوق بشر و محیط زیست نامه به خاوری نمود ..

 

ریاست محترم سابق بانک ملی ایران جناب آقای خاوری با سلام 

امیدوارم که حالتان خوب باشد و در کشور زیبای کانادا اوقات خوشی را بگذرانید از اینکه وقتتان را میگیرم بسیار پوزش میخواهم اینجانب  اسماعیل اسدی دارستانی  چهل ساله به خواست خدا و بعد از12سال مستاجری توانستم یک  خانه در روستای سیبلی  برای خانواده ام تهیه کنم .خوشحالی  پسرم  و همسرم  آنقدر با ارزش بود که من به خاطرش تمام بدهی هایی که برای خانه متحمل شدم را به جان بخرم حتما میپرسید اینها به شما چه ربطی داره؟؟؟؟ خدمتتون عرض میکنم:این خانه برای من بجز وام10میلیونی  و60 میلیون هزینه در بر داشته است که به خواست خدا و مساعدت همکاران شما در بانکهای مختلف همچنین تمام پس انداز و طلاهای خانمم قرض و.... توانستیم بیست و هفت میلیون و چهارصدهزار تومان آنرا پرداخت کرده ایم آقای خاوری عزیز ما  چهل میلیون احتیاج دارم  پرداخت  قرض های خانه و انتشار کتابهایم که قبلا وام و قرض گرفتم  و پسرم دانشجویی ترم وسم است و هر ترم هشت صد هزار توان پوا ترم می دهم  . به هر کسی هم که شما فکرش را بکنید رو زدیم و حالا تمام امیدمان بعد از خدا به شماست از شما خواهش میکنم از آن سه هزار میلیارد تومان  چهل میلیلون  تومان به من (قرض) بدهید به شرفم قسم پول شما را یکساله  بر میگردانم چک هم میدهم چهل میلیون تومان  از آن سه هزار میلیارد تومان چیزی کم نمیکنم و دو هزارو نهصد نود و هفت میلیون باقی میماندحتما میگویید من تنها نبودم و کلی در این پرونده دست داشته اند در ثانی من اینور آبم و پول فرستادن برای شما وقت میبرد به خدا همه اینها رو میدانم اما چه کنم که در این دادگاهها ی سوری که برای دوستان شما برگزار میکنند یک اسم کامل پیدا نمیشه همه مختصر و مفیدند :الف-ر خ-د میم- س و ..... اگر شما اسامی را میدانید به من بگویید تا من سراغ انها بروم و مزاحم شما نشوم فقط فبلش سفارش ما رو بهشون بکنیدامید وارم همواره عاقبت بخیر باشید

راستی آقای خاوری من دربانک مهر ضامن یک بدبخت شده بودم نتوانست وامش را بدهد دیکرد داشت بجای اینکه ضامن اول آن بدبخت را به دادگاه معرفی کنند  چون ضامن اول آن وام گیرنده بدبخت پارتی کلفت بود ضامن دوم مرا معرفی کردند و دادگاه بدون اینکه در آستارا مرا اخطار کند محاکمه محکوم نموده است  آقا منصور به دوستان در بانک مر کزی بگویید هوای مرا همانند ضامن اول داشته باشند  پارتی من بشوید تا نجات یابم چه می شد همانند ضامن اول که در بانک مهر استارا بود اسم مرا هم بعنوان ضامن نمی دادند همان بدبخت را محاکمه  می کردند ..خلاصه قسم خوردم تا زنده ام برای کسی ضامن نیایستم و تا زمانیکه شما شفارش مرا به بانک مر کزی نکردید ضامن کسی نوشم چون اگر مثل ضامن اول  در بانک مهر آستارا  پارتی کلفت بودم حالا من هم غم و غصه نداشتم ...

از جنابعالی  و  سعید جون  درخواست دارم چطور در دادگاهه تبریه یا با مبلغ دویست هزار تومان آزادمی  شوید...آخر بخاطر پیامکی که من به مسئولان نزدم 6 روز بازداشت و خانه ام را گشتند و شکنجه ام کردند  با وثیقه ازادم چطور شما و مرتضوی ب بدون وثیقه آزا هستید ..یکی از دوستان گفت احتمالا خاوری و  سعید جون  شما را لو دادی ه اند گفتند پول سه میلیارد در خانه اسماعیل اسدی دارستانی  است ... آقا منصور بخدا پولها دست من نیست بانک مهر استارا هم چون شک کرده من با شما همدست هستم از من شکایت نموده است ..بخدا دیشب و امروز پول نان بربری خانه را نداشتم رفتم از محمد قرض کردم ...

خواهشا بمن کمک کنید همانند شما تبریه یا دویست هزار تومان جریمه شوم...مقداری هم بمن کمک مالی بکنید بگذارید من هم در چهل سالگی بدانم مزه زندگی چیه ناچار نباشم افطاری و سحری بان نان بربری و پنیر خالی سر کنم .....شرمنده زن و فرزندم می شوم ...حاج صفر هم که ما ز یاد برده فقط می تواند کفش کهنه اش را می خواست بیاندازد بمن هدیه کند و وقتی دفترش می روم برای قول زدن من یک تکه پنیر و نان خشک بر می دارد و می گوید بخدا همین پنیر را  حمید برایم خریده است....به تمام قولهای که چند سال پیش بمن داده بود کلا یادش رفته  حتی انتظار داره نان و پنیر دفترش را من بخرم ...

هموطن شما -  اسماعیل اسدی دارستانی روزنامه نگار و درجه دار بازنشسته ارتش /فعال حقوق بشر و محیط زیست


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/24:: 12:38 صبح     |     () نظر

 

دروغ بزرگ دیگر خبر گزاری تسنیم در آستارا

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم تیر 1393ساعت 19:22  توسط آستارا / آذربایجان دیاری   |  نظر بدهید

آگهی رایگان


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/24:: 12:38 صبح     |     () نظر

مادر مهدی حسین نژادی سردبیر هفته نامه پیام استارا در گذشت

مادر مهدی حسین نژادی سردبیر هفته نامه پیام استارا در گذشت

 ساعت مراسم دفن مادر مرحوم ..ساعت ده و نیم صبح چهارشنبه در شهر استارا ...

 

baran


بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت مادری مومنه و پرهیزگار حاجیه خانم حسین نژادی  والده مکرمه  سردبیر والا مقام  هفته نامه پیام آستارا  موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

آن مرحومه در دامان پاک خود فرزندی را تربیت کرد که نماد  ادب  و مقاومت الگویی اخلاق  و روزنامه نگاری  شد. یقیناً روح پاک این بانوی متقی در جوار رحمت الهی با خضرت فاطمه زهرا  محشور خواهد بود.

آستارا نیوز و درد نیوز  مصیبت درگذشت این مادر فداکار را به خادمان ملت و روزنامه نگاران ، مردم شریف و قدرشناس  آستارا و خانواده محترم  حسین نزادی تسلیت عرض نموده و ‌از درگاه ایزد منان علو درجات آن فقیده سعیده را مسألت می‌نمایم.

 شکسته تر شده و دست برکمر دارد

چه پیش آمده ! آیا حسن خبر دارد؟

به گریه گفت که زینب مواظب خود باش

عبور کردن از این کوچه ها خطر دارد

شبیه روز برایم  نرفته روشن  بود

فدک گرفتن از این قوم  دردسر دارد

گرفت دست مرا مادرم... نشد...نگذاشت...

تمام شهر بفهمد حسن جگر دارد

شهود خواسته از دختر نبی خدا

اگرچه دیده سندهای معتبر دارد

سکوت و صبر و رضای خدا به جای خودش

ولی اگر پدرم ذوالفقار بردارد...

کسی نبود به معمار این محل گوید

عریض ساختن کوچه کی ضرر دارد!؟


اسماعیل اسدی دارسنانی مدیر مسئول و سردبیر  آستارا نیوز و درد نیوز

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/17:: 9:23 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4      >