سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بی عمل مانند درخت بی ثمر است . [امام علی علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان

 

 

نامه شهروندان آستارایی در خصوص آب روستایی به ریس جمهور

 

درپی نامه اعتراضی مورخه 01/08/93 جمعی از کارکنان شرکت آب وفاضلاب روستایی استان گیلان خطاب به دولت تدبیر وامید ، روابط عمومی شرکت متبوع جوابیه ای برای آن سایت ارسال نموده که هرپنج مورد آن کذب محض بوده ... و  برای حمایت از نامه اول و دوم کارکنان زحمتکش آب روستایی گیلان...

ارسالی توسط شهروند آستارایی ..

1- ساختمان آب و فاضلاب روستایی شهر ستان استارا با همت مدیر با تدبیر و مدبر و ایثارگر  و جهادگر اسبق آستارا مهندس نوروزی خواه  زمین تهیه و ساختمان در حد تکمیلی ساخته شده است اما بعداز انتقال ایشان این ساختمان نمیه کاره رها شده است ..میلیونها بیت المال در حال تخریب و بلا استفاده مانده است سوالم از مدیر عامل که قول داده بود این ساختمان تکمیل می شود پس چه شد ..

2- وضعیت آب  و فاضلاب روستایی آستارا  چه شد ..لو.له های شکسته و لوله کشی غیر استاندار( مسکن مانند روستاهای آستارا ) که بصورت غیر مهندسی ساختهش ده است فکری به وضعیت قطعی آب روستا ها بخصوص کانرود و ویرنی و دهستان حیران و روستاهای لوندویل نشده و مهندسی انجام نشده است همانند  سنتی لوله کشی شده است . مهندس نوروزی خواه در مدتی که در آستارا بود با تجربه ای که داشت  برنامه های مهندسی و منظم برای لوله کشی استاندار و حل مشکل آب بخصو اب آلوده ویرمونی داده بود اما متاسفانه سیاسی بازی شد ..مهندس نوروزی خواه که بینانگذار آب  روستای آستارا بود به استان منتقل شد سوال ما از مدیر عامل آب روستایی گیلان این است برای  آب سالم روستایی و لوله هلی شکسته غیر مهندسی روستا ها و فاضلاب روستایی چه قدمی برداشتید چرا جوابگو نیستید...چرا آب روستایی گیلان تخصصی پیش نمی رود .

3- چرا کارکنان آب روستایی گیلان  و‌استارا بعدا سالها کار با تحصیلات دانشگاهی هنوز شرکتی یا قر ار دادی هستند ..امنیت شغلی ندارنند .. ادامه دارد..شهروند آستارا 

4- سوال آخرمان این است چرا از آفرادی جهادگر و مدیران با لیاقتی همانند مهندس نوروزی خواه در مدیریت های استانی شرکت استفاده نمی شود ...مدیران لایق و با توجه مثل ایشان در آب روستایی گیلان کنار و به حاشیه کشیده شدند ....علت جیست..آیا شرکت آب گیلان جای سیاسی بازی و فامیل بازی است ..

 توضیح اسم و مشخصات شهروندان آستارایی که طومار را امضا نموده اند موجود است که البته در این رشته تخصص دارنند..

 درد نیوز dardnews.ir

 

دومین نامه جمعی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در پاسخ به روابط عمومی شرکت آب روستایی گیلان

 

درپی نامه اعتراضی مورخه 01/08/93 جمعی از کارکنان شرکت آب وفاضلاب روستایی استان گیلان خطاب به دولت تدبیر وامید ، روابط عمومی شرکت متبوع جوابیه ای برای آن سایت ارسال نموده که هرپنج مورد آن کذب محض بوده ...

با سلام وعرض خسته نباشید خدمت مدیرمسئول محترم سایت خبری وتحلیلی تدبیرشرق و

dardnews.ir مدیر مسئول روز نامه الکترونیکی درد نیوز جهت استحضار و اطلاع رسانی

درپی نامه اعتراضی مورخه 01/08/93 جمعی از کارکنان شرکت آب وفاضلاب روستایی استان گیلان خطاب به دولت تدبیر وامید ، روابط عمومی شرکت متبوع جوابیه ای برای آن سایت ارسال نموده که هرپنج مورد آن کذب محض بوده وباکلی گویی سعی شده صورت مسئله راپاک نماید که به تمام موارد آن درذیل پاسخ داده خواهد شد.

1-درجوابیه نامه درج شده که وظیفه ذاتی آب وفاضلاب روستایی تامین آب شرب برای روستائیان عزیز بوده ، حال سوال مااین است که درشش ماهه نخست سال جاری این همه کمبودشدید آب بخاطرچه بود؟جزاینکه سیاست های اشتباه دولت گذشته دراین شرکت حاکم بوده وفقط جهت عوام فریبی پروژه ها راافتتاح نموده اندهمچنین محل تامین آب آنها مشخص نیست وهیچگونه پیش بینی جهت حل این مشکل درنظرگرفته نشده است وحتی یک بارمدیرعامل محترم از ولی نعمتان خود(روستائیان عزیز)عذرخواهی نکرده است.

2- براساس جوابیه نامه درج شده" انتصاب اعضای هیئت مدیره از وظایف قانونی مجمع عمومی شرکت می باشد" سوال مااین است که اعضاراچه کسی به مجمع معرفی می کند؟ شخصی بجز جنابعالی ؟

علت انتخاب آقای) ج ع ( و )ع  و(  به عنوان اعضاء اصلی هیئت مدیره چه بود؟آیا انتخاب)  ج ع(  به خاطر برادرخانم ایشان آقای مهندس ) خ(  نبوده؟ (مهندس خ  نماینده محترم مردم ….)زیراایشان تاکنون هیچگونه سمت مدیریتی درشرکت آب وفاضلاب روستایی نداشته .

آقای( و ) برچه معیاری انتخاب شده است؟ایشان که قبلاً سرپرست معاونت نظارت بربهره برداری شرکت بوده وبه علت ناتوانی درانجام وظایف محوله توسط جنابعالی عزل گردید حال چگونه به یکباره عضو اصلی هیئت مدیره می شود؟جز اینکه نامبردگان از همشهریان حضرتعالی می باشند.آیا افرادشایسته فقط درشهرستان فومن می باشند؟

3- درجوابیه نامه گفته شده پرداخت حقوق پرسنل براساس آخرین تغییرات حقوق ودستمزد کشور بوده وهرساله افزایشات برمبنای افزایش رسمی دولت اعمال می گردد.سوال مااین است که چراپس از گذشت هفت ماه تاکنون 180 نفراز پرسنل قراردادی تاکنون قراردادی امضاء ننموده اندوسابقه شانزده ساله درقرارداد آنها منظور نمی گردد؟درحالیکه درصورت پایین بودن حقوق پرسنل اعضاء هیئت مدیره براساس مقتضیات زمان وتورم می توانند نسبت به افزایش حقوق براساس تورم اقدام نمایند.آیا ادارات دیگر ازقوانین حقوق ودستمزد پیروی  نمی کنند که مثلاً دراداره مشابه (آب وفاضلاب شهری) حداقل سه برابرما درهمان پست سازمانی حقوق دریافت می نمایند؟

لازم بذکر است که مدارک تحصیلی هیچگونه تاثیری درافزایش حقوق نداشته ودرنظر حنابعالی مدرک تحصیلی کاغذ پاره ای بیش نیست.

4-علت اینکه دوسال آبداران شرکت آبفارحقوق خودرادریافت نکرده اند چیست؟وچرابا گذشت هفت ماه از سال بیمه آنها پرداخت نشده است؟

5-به شماگفتیم که تداوم بخش سیاست های دولت گذشته بوده اید نشانه بارز آن کنارگذاشتن جناب آقای کریم مهدوی از سمت اداره پشتیبانی وانتصاب آقای اخلاقی بخشداروقت دولت اصول گرا است.

6-درخصوص استخدام 24 نفری که اعلام کرده ایدجنابعالی رضایت نداشتیددرنتیجه 18 نفربراساس رای کمیسیون 555 دیوان عدالت اداری و6 نفرآن براساس رای کمیسیون ماده 16 رسیدگی به شکایات ایثارگران استخدام شده اند، سنوات وسابقه شانزده ساله آنهانیز درحکم کارگزینی لحاظ نشده است ، چه ظلمی بالاترازاین ؟

-آقای فرامینی ومدیران عامل قبلی هیچگونه اقدامی درخصوص استخدام پرسنل قراردادی (مدت معین،طرح ،شرکتی )پس از شانزده سال ننموده آیا ظلمی بزرگتراز آن که 28 مجوز استخدام جدید شامل پرسنل باسابقه آبفارگیلان نبوده وپس از گذراندن 16 سال می بایست با افرادجدید درآزمون استخدامی شرکت نمایند؟چطور مدیران عامل آبفای شهری هرساله نسبت به دریافت مجوز استخدام نیروهای موجود با قدمت سه سال به بالا اقدام می کندولی درشرکت آبفار استان گیلان این امرصورت نمی گیرد؟درحالیکه هردوزیرمجموعه وزارت نیرو می باشند.

7-درخصوص واگذاری منازل مسکونی شرکت توسعه چکاد که برگرفته از دل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان گیلان است چه اقدامی صورت گرفته ؟ مگرغیراز این است که از سال 1386 با آورده چهارمیلیون وششصدهزارتومان هنوز ساختمان ها درحدبتون ریزی فنداسیون می باشد ؟ساختمانهایی که قراربود با متر 290 هزارتومان  وظرف مدت دوسال به دست پرسنل برسد ؟

8-معوقه نه ماهه احکام اضافه شده سال 92 پرسنل رسمی برچه اساسی تاکنون پرداخت نشده است.

9-چرا سنوات بازنشستگان پس از سی سال خدمت درسی قسط پرداخت می شود  آیا نباید ابتدادرخصوص بازنشستگی تامین اعتبارشده وسپس اقدام به بازنشسته کردن پرسنل نمایید؟

* درپایان گفتنی است که تاکنون روستائیان وپرسنل آبفارگیلان از بذل ، بخشش وخدمت رسانی جناب آقای مهندس محمدعلی فرامینی به عنوان مدیرعامل نهایت بهره رابرده اند وعاجزانه استدعاداریم تا نامبرده در استانهای دیگربا همین سمت بکارگرفته شده تاهموطنان دیگر استانها از مدیریت ایشان کمال استفاده رابنمایند*

از مدیرمسئول وسایر همکاران سایت بخاطردرج مطالب سپاسگذاری می کنیم.

***توضیح درد نیوز : در نامه ارسالی کارکنان آب و فاضلاب روستایی گیلان اسامی آورده شده که از ذکر نام آنان به جهت امانت داری معذوریم.

نامه ها و جوابیه به هیچ وجه نظرات  درد نیوز  نمی باشد و انتشار آن به جهت انتقال نظر و تحمل فضای نقدپذیری از سوی مدیران می باشد.

درد نیوز  این آمادگی را دارد در فضایی بدون اهانت و هتک حرمت نظرات کاربران را منتشر کند.





نامه اعتراضی جمعی از کارکنان شرکت آب وفاضلاب روستایی استان گیلان خطاب به دولت تدبیر و امید

 

خطر تحجرگرایان افراطی کل خاورمیانه را تهدید می کند

زباله بلای جان طبیعت زیبای تموشل گیلان/ سیل ویرانگر تخلیه زباله در دل جنگل‌های خزری تمامی ندارد

همه همسران رؤسای جمهور ایران

به کجا چنین شتابان …؟

 

خانواده در همه فرهنگها کانون شکلگیری هویّت انسان است. هیچ انسانی جدا از خانواده اش قابل تعریف نیست و خانواده اساس شکلگیری شخصیت هر فرد است. و جایگاه آن فراتر از مجموعه افرادی است که صرفاً در یک فضای فیزیکی مشارکت دارند. در داخل این کانون مقدس، افراد بوسیله حلقه های عاطفی نیرومند، بادوام و متقابل به یکدیگر گره خورده اند؛ و اصل محوری در رابطه با خانواده اینست که ورود به آن فقط از طریق ازدواج یا تولّد امکان پذیر است. بخاطر همین اصل است که خانواده می تواند پایه بنیادین جامعه، مرکز سازنده زندگی انسان، خشت بنای جامعه و کانون اصلی حفظ سنّتها، هنجارها و ارزشهای اصیل اجتماعی باشد. لذا در نزد خانواده ها شناخت عواملی که موجب پیدایش، شکلگیری و تقویت ارزشهاست، همواره از اهمّیت خاصّی برخوردار بوده است.
مفهوم خانواده در ایران زمین از قدمتی بسیار کهن و از معنایی بسیار عمیق نیز برخوردار است. چون صمیمیتی که در خانواده ایرانی حاکم است، تقریباً در هیچ جای جهان وجود ندارد. امّا امروزه متناسب با انتشار فناوری های مدرن، بنیان خانواده های ایرانی در همه سطوح جامعه در معرض تهدیدات جدّی قرار گرفته است. ابزارهایی مانند موبایل، تبلت، لب تاپ و بطور کلی کامپیوتر های مجهز به مودم و دارای قابلیت اتصال به اینترنت ، علی رغم اینکه می توانند ابزار هایی بسیار مهم و مفید برای آدمی باشند و بجای اینکه موجب آسایش، پیشرفت علمی، عقلی و معرفتی افراد باشند، عملاً مُخلّ آسایش، موجب پسرفت علمی و عقلی و سرکوب استعداد های کاربران محترم این وسایل شده است.
گزارش های مکرّر و فراوانی حاکی از آنست که گرایش جوانان به عضویت در شبکه های مجازی، عشقهای مجازی، کلاهبرداری و سوءِ استفاده از دختران و پسران با ارائه مشخصات جعلی، ازدواج های اینترنتی که غالباً منتهی به طلاق می شوند، سرقت اطلاعات و تصاویر خانوادگی و اخّاذی را موجب شده است.
در حال حاضر شبکه های اجتماعی مجازی تقریباً خبرساز ترین سایتهای اخیر اینترنتی به حساب می آیند که توئیتر، فیس بوک، لینکدین، مای اسپیس و… از معروفترین آنها در جهان هستند. همراستا با همین شرایط، تهدیدات سایبری در میان جوانان ایرانی به سرعت در حال تبدیل به یک بحران ملّی است. چون بیشتر تهدیدات و خشونت های سایبری از رایانه های خانگی نشأت می گیرد. خشونت می تواند در بستر یک رابطه محبت آمیز صورت پذیرد. چرا که دنیای مجازی شکل دیگری از دنیای واقعی است. به این معنا که هر دوی آنها دارای عناصر اولیه مشترک هستند و تنها چگونگی، جنس و نقش عناص آنها با هم فرق دارد. بعبارت دیگر مهارت های فنی و رفتاری، لازمه تعامل در این فضاست و افراد با بهره گیری از فضای واقعی وارد این فضا خواهند شد.
شایان ذکر است که امنیت اجتماعی لزوماً مترادف با امنیت ملّی نیست و فقط وجه? سیاسی ندارد. به این معنا که امروزه در مجامع علمی حتّی مباحثی تحت عنوان تروریسم فرهنگی مطرح است.
در سال 1999 میلادی، شخصی به نام خانم«فرانسیس استیونر ساندرز»از متخصصان جنگ جهانی دوّم کتابی با عنوان«جنگ سرد فرهنگی: CIA و جهان هنر و ادب»را منتشر نمود و به نقش سازمان سیا در استفاده از روشهای تروریسم فرهنگی در ابعاد مختلف آن پرداخت و ناتوی فرهنگی را استراتژی فرهنگی سازمان CIA نامگذاری کرد. هدف اصلی این پروژه، نابودی فرهنگ و هویت ملّی و دینی جوامع، بویژه مقابله با ایمان انسان هایی است که بر دفاع شرافتمندانه از هویّت خود اصرار دارند.
یعنی هدف گرفتن فرهنگ بعنوان سنگ زیرین و پایه اصلی جوامع و نسخ هویت و بیگانه نمودن انسانها از خویشتن خویش…!
تاکتیک اصلی این عملیات جهانی بصورت غیر مستقیم و نامحسوس برنامه ریزی شده است. و هدف اولیه آن قطع رابطه فرهنگی کشور ها با گذشته پرافتخارشان است. پروژه مزبور از مراحل و کلاسه بندیهای متعدد و پیچیده ای برخوردار است؛به نحوی که تفاوت اصلی آن با تهاجم نظامی، مشخص نبودن چهره مهاجمان است که این تفاوت کمی نیست! بدینصورت که عناصر حرفه ای تعلیم دیده با القاء شبهات در ارزشهای جامعه از طریق محصولات فرهنگی مانند کتاب، فیلم، موسیقی، اشیاء لوکس و انواع مُد، مردم را نسبت به میراث علمی و فرهنگیشان بی اعتنا و دلسرد می کنند.
مارشال مک لوهان(واضع نظریه دهکده جهانی) می گوید:«جنگهایی که در دهکده جهانی رخ خواهند داد بوسیله تسلیحات جنگی و در میدان نبرد نخواهد بود. بلکه این جنگها بدلیل تصوراتی صورت می گیرد که رسانه های جمعی به مردم القاء می کنند».
لذا بنابرتعریف فوق براحتی می توان فهمید که این رویکرد در تغییر علایق جوانان، مدلهای لباس و آرایش، ادبیات و منابع مطالعاتی، نحوه صرف اوقات فراغت، رواج مکاتب خاص هنری، تغییر در موسیقی رایج، گسست و بیگانگی با سنّتهای فرهنگی و فرهنگ سنّتی در بین جوانان در حال وقوع است.
مغالطه ای که باید، امروز جامعه ما خیلی نسبت به آن حساس و هوشیارباشد، اینست که در بسیاری از محافل دانشگاهی و غیر دانشگاهی و حتی خارج از کشور مطرح می شود که چون در غرب آپولو یا موشک به فضا می فرستند پس لزوماًکشورهای صنعتی در حیطه علوم انسانی همپیشرفته اند! چنین تعبیری مثل آنست که یک انسان سطحی نگر اشتباهات و خطا های یک شخص سرمایه دار را نبیند.
اتفاقاً برعکس در غرب علوم انسانی، زیر پای همان ابزارهای مدرن، قربانی شده است و جالب تر آنست که در مدلهای پیشرفت غربی همه مردم در دسترسی به آثار توسعه سهیم نیستند.
بهیچ عنوان نبایدعلل ضعف کشور مان در حوزه فناوری را در مقایسه بین “پیشرفتهای تکنولوژیک غرب”و “تمرکز ما بر روی بحث تعلیم و تربیت”ریشه یابی کنیم. همانطور که اشاره شد این یک مغالطه است. خوب مسلماً ما هم باید در زمینه های علمی ترقّی کنیم یعنی هم اختراع کنیم و هم دانش فنی روز دنیا را بیآموزیم؛اما با توجه به آمارهای سرسام آور طلاق، خودکشی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، سقط جنین و انحرافات مختلفی که ناشی از گرایش شدید به پوچگرائی در ممالک غربی است،مُبیّن اینست که در انسان سازی، غرب امروز حرفی برای گفتن ندارد. چه بسا گزاره هایی که به دانشمندان غربی نسبت می دهند، کاملا متعلق به دانشمندان مسلمان است که دانشمندان غربی با زیر پا گذاشتن حق مالکیت معنوی دانشمندان ما آن دستاوردهایارزشمند را مصادره به مطلوب نموده اند ومصادیق آن بحدی مفصل است که شرح آن در صدبرابر این مجال هم نمی گنجد.
مع الوصف فقدان برخورد و رفتار مناسب، هنجارمند، قانونمند و از همه مهمتر اخلاق مدار، ارتباط میان افراد را دچار چالش های جدی خواهد کرد و فعالیت در فضای مجازی همچون فضای فیزیکی فقط با الگوی هنجارمند و متناسب با فرهنگ بومی، موجّه خواهد بود و بنظر می رسد امروز زمان آن رسیده که همه نهادهای فرهنگی از جمله پلیس سایبری، آموزش و پرورش، دانشگاه و بویژه پدران و مادران و… آگاهی خود را در زمینه تهدیدات و آسیبهای جدید ناشی از فضای مجازی افزایش دهند و اقدامات لازم را در این خصوص عملی نمایند.


مهم‌ترین مشکل کشور چیست؟

داستان دنباله دار نماینده تالش و آموزش و پرورش!؟

335 کیلوگرم گوشت فاسد در آستارا معدوم شد




ستاد بحران آستارا روزهای تاسوعا و عاشورا برای مقابله با سیل آمادگی دارد

فرماندار بندر آستارا گفت: با توجه به در پیش رو بودن بارش شدید باران اعضای ستاد مدیریت بحران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) برای مقابله احتمالی با سیل آمادگی کاملی دارند.

  سیروس شفقی روز یکشنبه در جمع اعضای ستاد مدیریت بحران آستارا افزود: با توجه به نفوذ جریانات ناپایدار از اواخر وقت امروز کاهش دما، وزش باد، بارش باران و بعضا بارش برف را در ارتفاعات شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این شرایط جوی احتمال جاری شدن سیل و نیز بارش برف در محورهای مرتفع شهرستان است که این آمادگی مدیران و فراهم شدن امکانات و ابزارآلات را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه با حضور کارشناسان خبره استانی و نیز کارشناسان شهرداری آستارا هدایت آب های سطحی شهرستان مورد مطالعه قرار گرفته است ، اظهار کرد: با هم افزایی دستگاه های دولتی نزولات جوی مدیریت و از به راه افتادن سیلاب و مسدود شدن معابر جلوگیری می شود.

وی پیشگیری و مقابله با خسارت را توسط مدیران دستگاه های اجرایی ضروری خواند و افزود: تجربه جاری شدن سیل در بخشی از شهر آستارا در روزهای اخیر باعث شد تا هوشمندانه و با مطالعه به مقابله با این حادثه احتمالی برویم.

شفقی در ادامه بیان کرد: بنا بر گزارش واصله از هواشناسی آستارا در روز های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می شود ، بارش 80 تا 120 میلیمتری در شهرستان آستارا ببارد.

وی افزود: بنا بر همین گزارش برودت هوا به سه الی چهار درجه بالای صفر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری می رسد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه بروز یخبندان با توجه به وضعیت پیش بینی شده دور از انتظار نیست ، گفت: اداره راه و شهرسازی با آماده کردن خودروهای سنگین نظیر گریدر ، لودر و نیز نمک برای بازگشایی احتمالی جاده ، اداره صنعت ، معدن و تجارت با توزیع مدیریت شده آرد در بین نانوایی ها ، شرکت فراورده های نفتی با تامین سوخت مورد نیاز ، شبکه بهداشت و درمان با آماده باش کردن پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها و نیز بررسی تجهیزات دارویی مراکز بهداشتی درمانی ، اداره جهاد کشاورزی با اطلاع دادن به باغداران و دامداران برای مقابله با خطر احتمالی سیل ، جمعیت هلال احمر با امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی و بخشداران و دهیاران با تشکیل جلسه اضطراری ستاد بحران در سطح روستاها بحران پیش بینی شده را مدیریت کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/8/12:: 2:26 عصر     |     () نظر