سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس غفلت کرد، نادان ماند . [امام علی علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان

فرماندار آستارا اعلام کرد : 100 میلیارد ریال برای ساماندهی پایانه مرزی آستارا اختصاص یافته است .

 

درد نیوز :سیروس شفقی  در  جلسه هماهنگی اجرای مصوبات سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور به آستارا به خبرنگار ایرنا گفت : با این میزان اعتبار محوطه پایانه مرزی آستارا نوسازی شده و مسیرهای ورود و خروج کامیونها و مسافران ایرانی و خارجی پیاده و سواره متناسب با استانداردهای روز دنیا طراحی و نوسازی می شود .

وی مرز ورودی آستارا را یکی از مهمترین مرزهای ورودی کشور عنوان کرد و افزود : سال گذشته بالغ بر 700 هزار نفر مسافر از این مرز وارد کشورمان شدند ولی زیرساختها و ظرفیت پایانه مرزی این شهرستان متناسب با این میزان ورود مسافر خارجی نیست .

وی بیان کرد : به همین علت با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور یک گروه مشاور ، طرح ساماندهی پایانه مرزی را تحت عنوان مهباد آماده کرده که بر اساس آن وضعیت مسافری و حمل و نقل بار در این واحد مرزی با هدف ارائه خدمات سریع و آسان ساماندهی می شود .

وی ادامه داد : با اعتبار اختصاص یافته 100 میلیارد ریالی ، طرح ساماندهی پایانه مرزی آستارا در دو فاز اجرا می شود و مقدمات لازم برای این کار با هماهنگی ادارات آغاز شده تا کار با سرعت لازم به مرحله اجرا برسد .

شفقی اظهار کرد : با ساماندهی پایانه مرزی آستارا ، چهره خوب و مطلوبی در ورودی مرز و در انظار مسافران خارجی ایجاد خواهد شد .

وی در ادامه از موافقت برای احداث پل مسافری در مرز آستارا بر روی رودخانه آستاراچای خبر داد و گفت : نماینده تام الاختیار وزارت حمل و نقل کشور جمهوری آذربابجان موافقت خود را برای احداث پل مسافری به موازات پل موجود فعلی اعلام کرده و این پل با هماهنگی دو کشور احداث می شود .

فرماندار آستارا ادامه داد : با احداث پل مسافری جداگانه ، پل موجود فعلی تنها اختصاص به تردد کامیون ها و خودروها خواهد داشت .

به گزارش ایرنا ، شهرستان مرزی بندر آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری مرکز استان گیلان و در جوار مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با 700 هزار نفر مسافر ورودی خارجی سالانه ، پرترددترین مرز زمینی کشور محسوب می شود



وی اعزام رایزن بازرگانی و تیم های بازاریاب و شناخت بازار به کشورهای خارجی را از جمله برنامه های امسال سازمان توسعه تجارت ایران ذکر کرد و افزود: در همین راستا تاکنون 11 رایزن بازرگانی به کشورهای خارجی طرف تجاری و بازار هدف ایران اعزام شده و امسال تعداد این رایزن ها به 30 رایزن بازرگانی افزایش می یابد.

وی ایجاد توافقات تعرفه ترجیحی با پنج کشور دیگر را از جمله اهداف کاری سازمان توسعه تجارت در سال جاری ذکر کرد و گفت: علاوه بر این، برگزاری نمایشگاه های خارجی را که یکی از ابزارهای مهم بازاریابی به شمار می رود ، هم به صورت مشارکت در نمایشگاه های خارجی و هم به صورت برپایی نمایشگاه های اختصاصی در خارج از کشور در سالجاری دنبال خواهیم کرد.

شفقی گفت : در ماه های گذشته هیات های متعدد از کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری به ایران آمده و شرکت های بزرگی در پی بحران مالی در اروپا و جهان، به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در ایران هستند و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و زمینه های سرمایه گذاری را برای آنها معرفی کنیم.


شفقی :  اقای بدری  طی دیداری که از آستارا دشاتند و از بندر چند منظوره، گمرک و بازارچه مرزی آستارا بازدید و فرصت های سرمایه گذاری شهرستان آستارا شناسایی شد و مایل هستند که سرمایه گذاران خارجی مشتاق به سرمایه گذاری در ایران را به این استان و از جمله آستارا هدایت کنیم.

وی گفت: زیرساخت های خوبی در حوزه تجارت خارجی ، حمل و نقل و امور بندری در آستارا فراهم شده و سرمایه گذاران خارجی با توجه به قابلیت های موجود در آستارا بیشتر مایل خواهند بود تا در این شهرستان مرزی سرمایه گذاری کرده و از مزیت مرز نیز در امور تجاری استفاده کنند.

فرماندار آستارا تصریح کرد : هدف ما سوق دادن سرمایه گذاران خارجی به سمت سرمایه گذاری در امور توسعه تجارت خارجی و گردشگری در آستاراست و شواهد نیز نشانگر آن است که آستارا قابلیت مناسبی در این حوزه ها دارد.

شفقی  همچنین با اشاره به اینکه جغرافیای تجارت خارجی ایران در چند سال اخیر تغییر یافته و شرکای عمده ما از اروپا به علت تحریم به سمت شرق آسیا و کشورهای همسایه سوق داده شده، اظهار کرد: بر همین اساس در زمینه صادرات و واردات علاوه بر چین و هند، اغلب با کشورهای همسایه مراودات زیادی داریمو آستارا دوازه ورود سرمیاه گذاران به ایران است باید برنامه ریزی و جذب شوند.


  به گزارش درد نیوز :در سفر میرابوطالب بدری معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران به همراه هیاتی متشکل از کارشناسان این حوزه، در سفر به آستارا، قابلیت های این شهرستان را برای سرمایه گذاری مسیر تجاری و ترانزیت چین ـ قزاقستان ـ ایران بررسی کردند.

گروه کارشناسی و اقتصادی سازمان توسعه تجارت ایران در جریان این سفر از بندر چندمنظوره آستارا ، پایانه و گمرک مرزی آستارا و نیز بازارچه مرزی آستارا بازدید کرده و از نزدیک با قابلیت های اقتصادی و تجاری شهرستان آستارا آشنا شدند.

ارسال شده توسط ما با کسی عقد اخوت نبستیم در ساعت 15:15 | نظرات شما (0)

جمعه سی ام خرداد 1393

مصلای نماز جمعه شهرستان آستارا در آستانه ماه مبارک رمضان تجهیز شد.

 

امام جمعه آستارا گفت: مصلای نماز جمعه با مشارکت ستاد نماز جمعه این شهرستان ساماندهی و تجهیز شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه تجهیز مصلای نماز جمعه از جمله دغدغه های نمازگزاران شهرستان بود ، افزود: در این راستا تمامی فرش های مصلا تعویض و با خریداری فرش های نو ، رنگ آمیزی و نیز تجهیز سیستم روشنایی ، مصلای نماز جمعه آستارا جلوه زیبایی به خود گرفت.

وی اضافه کرد: تجهیز مصلای نماز جمعه آستارا دو ماه به طول انجامید.

به گفته امام جمعه آستارا؛ برای تجهیز مصلای نماز جمعه این شهرستان بالغ بر 800 میلیون ریال صرف شده است.

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه گفت: تکمیل سیستم گرمایشی از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه شهرستان آستارا محسوب می شود که انتظار یاری خیرین را در این امر داریم.

وی در ادامه حضور مردم دیندار و مومن شهرستان آستارا را در نمازجمعه مثال زدنی خواند و افزود: مردم ولایتمدار و مرزدار آستارا همواره با حضور پرشور خود هیچ وقت نگذاشته اند سنگر نماز جمعه خالی بماند.

امام جمعه آستارا اظهار کرد: این سنگر عبادی سیاسی با حضور گسترده مردم رونق می گیرد و می توان با بصیرت بخشی آن را در عالی ترین سطح دید.

ارسال شده توسط ما با کسی عقد اخوت نبستیم در ساعت 15:5 | نظرات شما (0)

جمعه سی ام خرداد 1393

شهردار آستارا گفت: آستارا در ردیف 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است.

علی کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اماکن تفریحی و مجتمع ساحلی و گردشگری این شهر در قالب طرح سالم‌سازی دریا را آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و گردشگران آستارا عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با مشارکت واحد فضای سبز شهرداری با کاشتن گل‌ها و گیاهان ویژه این منطقه جلوه‌ای از طبیعت شهرستان در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

شهردار آستارا ایجاد فضای سبز، گلکاری حاشیه خیابان شریعتی به طرف پایانه ترانزیتی گمرک، ترمیم فضای سبز شهرک عباس‌آباد و ... را از جمله اقدام‌ها برشمرد.

وی گفت: با همکاری شورای شهر و مدیریت شهرداری آستارا  زمین‌های ورزشی فنس‌کشی شده برای برگزاری کلاس‌های مدارس فوتبال برای کودکان و نوجوانان این شهر ترمیم می‌شوند.

کوهی ادامه داد: قرار گرفتن آستارا در نقطه مرزی و رونق مبادلات مرزی در این شهر جذابیت گردشگری تجاری را برای آستارا به ارمغان آورده است.

به گفته وی، حدود یک هزار و 500 واحد تجاری در بازارچه ساحلی و مرزی آستارا کالای خارجی را وارد بازار کرده و به گردشگران عرضه می‌کنند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: آستارا با آمیزه‌ای از جاذبه‌های گردشگری کوهستان ساحل و رودخانه، تجارت، زیست‌محیطی و مرزی گام‌های بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری کشور برداشته است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته آستارا در ردیف 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است، یادآور شد: شهر آستارا در تابستان سال گذشته جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران اعلام شد.

کوهی تصریح کرد: امسال با توسعه طرح سالم‌سازی دریا در مرکز شهر و نیز با توجه به شناخته شدن بیش از پیش جاذبه‌های طبیعی آستارا، گردشگران و مسافران زیادی جذب این شهر  مرزی و توریستی می‌شوند.

به گزارش فارس، بندر آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری مرکز استان گیلان و در جوار مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

آستارا با 600 هزار نفر گردشگر ورودی و خارجی در سال پرترددترین مرز زمینی کشور محسوب می‌شود.

سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از شهر آستارا بازدید و اقامت می‌کنند.

ارسال شده توسط ما با کسی عقد اخوت نبستیم در ساعت 14:42 | نظرات شما (0)

جمعه سی ام خرداد 1393

ششمین فیلم مستند اا دارستانی به اتمام رسید

اسماعیل اسدی دارستانی مدیر عامل شرکت تعاونی مستند سازان نور در مصاحبه با درد نیوز گفت : ششمین فیلم مستند به تهیه و کارگردانی اسماعیل اسدی دارستانی بنام گردشگری و اماکن تفریحی و زیارتی آستارا کلید خورد بعداز یکسال به اتمام رسید

 

 

 

 


 

 

شهید جانباز بسیجی حاج اسدالله اسدی دارستانی (59 تا 63)

 

 



 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/30:: 11:26 عصر     |     () نظر