سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه شیفته بازی و دل باخته سرگرمی و طرب است، خردورزی نکرده است . [امام علی علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان
121
سه شنبه 13 خرداد 1393
سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 10:01 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:59 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:58 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:57 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:56 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:54 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:51 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
روز یکشنبه، همزمان با میلاد مسعود امام حسین علیه‌السلام، وزیر اطلاعات ضمن حضور در مؤسسه کیهان با نماینده ولی فقیه و سرپرست مؤسسه دیدار و به گفت‌وگو نشست.
روز یکشنبه، همزمان با میلاد مسعود امام حسین علیه‌السلام، وزیر اطلاعات ضمن حضور در مؤسسه کیهان با نماینده ولی فقیه و سرپرست مؤسسه دیدار و به گفت‌وگو نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی پس از یک ساعت و نیم گفت‌وگو با حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در نماز جماعت مؤسسه کیهان حضور یافت و ضمن شرکت در جشن میلاد امام حسین علیه‌السلام به ایراد سخن پرداخت.

وزیر اطلاعات با برشمردن برخی از سجایای اخلاقی و نشانه‌هایی از روح بلند و ملکوتی حضرت سیدالشهداء(ع) به تبیین انگیزه‌ها و اهداف قیام آن حضرت و دلایل ماندگاری عاشورا و کربلا اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی الگو گرفته از عاشورای حسینی(ع) است گفت؛ اجرای احکام تعطیل شده اسلام، مبارزه با حاکمان ظالم و ستمگر که به ناحق بر کرسی قدرت نشسته بودند و حمایت و تامین امنیت مظلومان در مقابل ظلم و بیداد ستمگران از جمله اهداف قیام عاشورا بوده است که در انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام رضوان‌الله تعالی‌علیه و رهبر‌معظم انقلاب دنبال شده و همه مسئولان ملزم به پیروی از این الگوی حیات‌بخش و انسان‌ساز هستند.
وزیر اطلاعات ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه‌گران را وظیفه همه کسانی دانست که خود را پیرو مکتب عاشورا می‌دانند و بر تبعیت از ولی فقیه که ادامه دهنده راه حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است، تاکید دارند.
ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:50 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:49 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

جنتی در این برنامه درباره انتخابات سال 88 سخنانی علیه آقایان هاشمی و خاتمی مطرح کرده‌ که ظاهرا مسؤولین صداوسیما از پخش آن جلوگیری کرده اند.

پخش گفت گوی آیت الله احمد جنتی با برنامه «شناسنامه» منتفی شده است.

شنیده شده است که پس از انجام این گفت و گو و بررسی‌ آن، از پخش آن ممانعت به عمل آمده است.

آیت‌الله جنتی در این برنامه درباره انتخابات سال 88 سخنانی علیه آقایان هاشمی و خاتمی مطرح کرده‌ که ظاهرا مسؤولین صداوسیما از پخش آن جلوگیری کرده اند.

پیش از این نیز بخشهایی از سخنان آیت الله خزعلی که درباره آقایان خاتمی و احمدی نژاد در برنامه شناسنامه مجوز پخش پیدا نکرد.
ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:49 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
روزنامه زنجیره‌ای اعتماد به بهانه سالگرد آیت‌الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان، عکس و تیتر اظهارات عبداله نوری را در صفحه اول خود گنجاند.

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد به بهانه سالگرد آیت‌الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان، عکس و تیتر اظهارات عبداله نوری را در صفحه اول خود گنجاند.

نوری وزیر معزول دولت اصلاحات، یکی از عوامل ترویج افراطی‌گری و رادیکالیسم در وزارت کشور به همراه کسانی چون تاج‌زاده بود. وی همچنین مدیرمسئول روزنامه توقیف شده خرداد است که در آن روزنامه از رژیم صهیونیستی، گروهک نهضت آزادی و برخی مواضع ضد خط امامی حمایت شده بود.

عبداله نوری به روزنامه اعتماد گفته است آیت‌اله طاهری همیشه پیشرو بود.

صرف‌نظر از عملکرد آقای طاهری، حمایت فرد تندرویی با مختصات عبداله نوری، اسباب خدشه در شخصیت وی است. در فهم پیشرو بودن مدنظر نوری همین بس که به عنوان مثال احمد پورنجاتی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم 19 اسفند 91 در مصاحبه با روزنامه بهار گفته بود «آقای عبدالله نوری زمانی که دفاعیاتش را برای روزنامه خرداد می‌نوشت به من گفت این دفاعیات را بخوان. به آقای نوری گفتم شما باید الان تصمیم بگیرید. این چیزی که نوشته‌اید به عنوان دفاعیات برای روزنامه خرداد مفهومش این است که خداحافظ حاکمیت و اگر یک مقدار بخواهیم بدبینانه‌تر برخورد کنیم خداحافظ انقلاب! تصمیمات را باید درست بگیریم نمی‌شود آن‌طوری تصمیم بگیریم و قبلش در بازنگری قانون اساسی از ولایت مطلقه دفاع کنیم یا در دوره چهارم مجلس را برگزار کنیم بعدها گارد اصلاح‌طلبی ویژه بگیریم. من در دفتر رهبری بودم از آقای نوری تجلیل می‌شد که چه مرد مدبری است بعد یک دفعه آقای نوری رسیده به این‌جا. این است که ته ماجرا مردم می‌گویند این رفتارها اصالت ندارد و فقط برای رسیدن به قدرت است. مردم باید دلشان پاک شود که هدف کنش اصلاح‌طلبان کسب قدرت نیست».

19 فروردین امسال نیز روزنامه زنجیره‌ای آرمان از گعده شماری از اصلاح‌طلبان به همراه برخی سران نهضت آزادی نظیر ابراهیم یزدی، غلام‌عباس توسلی و هاشم صباغیان در منزل عبداله نوری خبر داد و این در حالی است که نوری تا چند سال پیش ادعای خط امامی بودن داشت و در عین حال هم از اسناد جاسوسی نهضتی‌ها در لانه جاسوسی باخبر بود و هم می‌دانست که امام خطر این گروهک التقاطی را بسیار بیشتر از دیگر گروهک‌ها توصیف کرده است.

نوری اواسط بهمن 92 در جلسه محفلی شماری از شبه اصلاح‌طلبان در مشهد گفت «دولت نمره قبولی می‌گیرد. گرچه در سیاست داخلی و مشکلات جدی مانند حصر و زندانیان تغییری به‌وجود نیامده اما باز هم ناامید نیستیم... آنچه تاکنون اتفاق افتاده نسبتا خوب بوده ولی دولت گرفتاری‌های خودش را دارد و مثلا همین آقای جهانگیری تا قبل از معاون اولی هر بار که به قم می‌آمد به دیدار آقای صانعی می‌رفت اما حالا به او اعتراض می‌شود و حتی مسئله برکناری وی مطرح می‌شود... انتخابات خبرگان و مجلس اهمیت دارد. در انتخابات خبرگان ما اصلا دنبال این نیستیم که افرادی را به داخل این مجلس بفرستیم که حکومت و ارکان آن احساس خطر کنند بلکه ما فقط نفی برخی افراد تندرو [!] را مدنظر داریم. می‌شود از افراد معقولی که حکومت نیز نسبت به آنها حساسیت نداشته باشد، حمایت کرد و در انتخابات مجلس نیز باید همین روش را در پیش گرفت. نباید از کسانی حمایت کرد که حکومت احساس خطر کند و فکر کند قرار است مجلس ششم تکرار شود».
ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:48 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
چند روز پس از رضا خاتمی عضو حزب منحله مشارکت که گفته بود «روحانی گفتمانی از خود ندارد» وزیر کشور دولت اصلاحات نیز اعلام کرد اعتدال گفتمان نیست.

چند روز پس از رضا خاتمی عضو حزب منحله مشارکت که گفته بود «روحانی گفتمانی از خود ندارد» وزیر کشور دولت اصلاحات نیز اعلام کرد اعتدال گفتمان نیست.

موسوی لاری در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای آرمان و در پاسخ این سؤال که «آیا گفتمان اعتدال ادامه گفتمان اصلاح‌طلبی است؟» اظهار داشت: بارها بر این نکته تاکید کرده‌ام که اعتدال راه است، نه هدف؛ مسیر است نه مقصد، روش تحقق گفتمان است نه گفتمان. در جامعه ما دو گفتمان وجود دارد، گفتمان اصولگرایی و گفتمان اصلاح‌طلبی. هر کدام از این دو گفتمان یا معتدلانه و واقع‌گرایانه مطرح می‌شوند یا با افراط و تفریط، شتاب‌زدگی، خودشیفتگی و تمامیت‌خواهی. شعارهایی که آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی مطرح کردند و امروز نیز در گفتار و رفتار به آن پایبند هستند، شعارها و آرمان‌های اصلاح‌طلبی است. بنابراین آقای روحانی بدون اینکه خود را اصلاح‌طلب معرفی کند، در زمین و مسیر اصلاح‌طلبی با مشی اعتدالی حرکت می‌کند.

وی این را هم گفته که اصلاح‌طلبان علت اصلی برخی مخالفت‌ها نسبت به دولت روحانی هستند.

پیش از این رضا خاتمی در مصاحبه با «فصل اعتدال» و در پاسخ این سؤال که آیا اعتدال را یک گفتمان می‌دانید؟» گفته بود: اعتدال اصلا نمی‌تواند یک گفتمان باشد. گفتمان باید هدف را تصحیح کند که به کجا می‌خواهد برسد. ما گفتمان اصلاحات داریم و اصولگرایی که اهدافشان مشخص است. من اعتدال را به عنوان یک مشی قبول دارم البته باز هم به نظرم در این مسیر ابهام زیادی وجود دارد... اگر ما فقط به جذابیت اکتفا کنیم و ابعاد و حدود آن را مشخص نکنیم فکر می‌کنم ممکن است برای خودمان هم دردسرساز باشد.

در همین حال حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران در مصاحبه با نشریه ابتکار گفته است: اصلاح‌طلبی مشی و منش خود را دارد و به گفتمان اعتدال تبدیل نمی‌شود ما متحد دولت هستیم اما اصالت خودمان را حفظ می‌کنیم و قطعاً در انتخابات مجلس هم حرف خودمان را خواهیم زد.
ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:48 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

بعد از انتصاب یک چهره سابقا رسانه ای نزدیک به خاندان هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور مدیرعامل در امور طرح‌های عمرانی و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بیمه عشایر و روستاییان، یک همکار سابق او نیز به عنوان مدیرکل روابط عمومی این صندوق منصوب شده است.

بابک رمضانی فر که پیشتر کارمند ساده روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی بود، به این سمت منصوب شده است.


برای تماشای تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید


گفتنی است پیش از او فواد صادقی، یکی از فعالان رسانه ای حامی فتنه و خاندان رفسنجانی، بدون هیچ گونه سابقه کاری و تخصص مرتبط، به عنوان به عنوان مشاور مدیرعامل در امور طرح‌های عمرانی و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بیمه عشایر و روستاییان منصوب شده بود.

پاتوق حامیان گمنام رفسنجانی کجاست؟ +سند
فواد صادقی (نفر مشخص شده در سمت راست) در کنار غلامعلی رجایی در یکی از برنامه های هاشمی رفسنجانی


دامنه اینترنتی سایت آنده آنلاین از سایت های حامی خاندان هاشمی رفسنجانی که صادقی در آن فعالیت می کرد به نام بابک رمضانی فر ثبت شده بود که هیات نظارت بر مطبوعات آن را فاقد مجوز اعلام کرد.


برای مشاهده سند در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید


گفتنی است مدیرعاملی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بر عهده حمید کلانتری، پدر عمار کلانتری همکار رسانه ای فواد صادقی و بابک رمضانی فر است.

صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از صندوق های بیمه ای زیرمجموعه وزارت رفاه محسوب می شود حدود یک میلیون روستایی و عشایر کشور به عضویت این صندوق در آمده اند.

به گفته محسن ایزدخواه که در دولت یازدهم به عنوان رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر منصوب شد، در حال حاضر از 17 صندوق بیمه ای موجود درکشور غیر از 4 صندوق که صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نیز یکی از انها به شمار می رود، مابقی ورشکسته اند.

در این شرایط به نظر می رسد صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به عنوان یکی از 4 صندوق بیمه ای سرپای کشور محل تجمع حامیان کم نام و نشان تر هاشمی رفسنجانی شده است که به نوعی مزد خدمات خود را با توزیع سمت های مختلف دریافت می کنند.

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:47 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.

در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین العابدین امام سجاد (علیه السلام)، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، هدف نهایی از حفظ و تلاوت قرآن را، «فهم و عمل» به آن و «انس با کلام الهی» خواندند و با بیان اینکه «هدایت الهی» و «فهم معیارهای اساسی قرآن در مسائل حساسی نظیر شناخت دشمن» در گروی انس با قرآن کریم است، خاطرنشان کردند: انس با قرآن و تدبر و تعمق در معانی و مفاهیم آن، عزت وعده داده شده از سوی خدای متعال را برای امت اسلامی به ارمغان خواهد آورد.

رهبر انقلاب، اقبال گسترده و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمردند و افزودند: انس با قرآن، جامعه را به عمل به تعالیم حیات بخش آن نزدیک می کند که هدف برتر و نهایی از حفظ و تلاوت قرآن نیز همین است.

ایشان، همچنین انس با قرآن کریم را نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی خواندند و گفتند: امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه ای، راه جبران این کمبود اساسی در دنیای اسلام را فهم دقیق معیارهای قرآنی دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام بعد از پدید آمدن جمهوری اسلامی توطئه های خود را علیه اسلام شدیدتر و پیچیده تر کردند.

رهبر انقلاب گفتند: امروز سیاست دشمنان اسلام براه انداختن جنگ های داخلیِ نیابتی و برادرکشی در جوامع اسلامی است اما متأسفانه برخی در امت اسلامی متوجه این سیاست شوم نیستند و حاضرند برای مقابله با برادران مسلمان خود دست بدست شیطان بدهند و حتی با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.

ایشان همچنین با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن خاطرنشان کردند: امت اسلامی می‌تواند به برکت انس روزافزون با مفاهیم قرآن کریم، به عزت وعده داده شده از سوی خداوند متعال دست یابد.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه میلاد مسعود امام سجاد علیه السلام با اشاره به سطح بالای مسابقات و استقبال چشمگیر از سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: در این دوره از مسابقات 71 کشور از قاره های مختلف جهان حضور داشتند و این مسابقات از سوی 10 داور خارجی، 5 داور ایرانی و سه عضو ناظر مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:46 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

درپی اظهار نظر نعمت‌زاده در خصوص پرونده کرسنت و اعلام محکومیت ایران در دادگاه بین المللی و جریمه 18 میلیارد دلاری کشورمان، دولت به این وزیر کهنسال تذکر جدی داد.

یک منبع آگاه گفت: این اظهارات خارج از وظیفه قانونی ومسئولیت ایشان بوده و تداخل کاری و ایجاد سوء تفاهم بین دستگاهها و بروز مشکلاتی را در پی دارد.

وی گفت: در پی این اظهارات نسنجیده و بی ارتباط به آقای نعمت‌زاده، از سوی یک مقام دولتی تذکر لازم به ایشان داده شد.

اظهارات نعمت زاده و بی اطلاعی او از جزییات دقیق پرونده کرسنت، ممکن است اثر سوئی در دادگاه بین‌المللی و حکم صادره داشته باشد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با انتقاد از شیوه مدیریت کشور گفته بود: "اگرچه اختلاف نظرهای زیادی با احمدی نژاد دارم، اما بارها شاهد بوده ام که وی بر توسعه روابط تجاری و حوزه انرژی با کشورهای همسایه تاکید داشته است، حتی قرارداد کرسنت نیز که به دلیل برخی ندانم کاریهای محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت گذشته با مشکلاتی مواجه شد، بارها از سوی احمدی نژاد مورد تاکید واقع شده بود. احمدی نژاد به وزیر نفت دستور داده بود که قرارداد کرسنت را اصلاح و اجرایی کند، نه اینکه این قرارداد متوقف شود، این در حالی است که برخی معتقد بودند گاز ایران در این قرارداد ارزان فروشی می شود، در حالی که نه تنها این قرارداد اصلاح نشد، بلکه گاز ایران مدتها بدون مشتری سوخت و هنوز هم دارد می سوزد و عایدی برای کشور ندارد."

وی با اظهار این که "علیرغم اینکه بارها از طریق برخی کانال‌ها، برگزاری دادگاه کرسنت را که به ضرر ایران تمام می‌شد، عقب انداختم" اعلام کرد: "اما بالاخره دادگاه ایران را به پرداخت جریمه محکوم کرد."

حال باید پرسید در یک سخنرانی رسمی که سخنران کاملا از قبل می‌داند چه صحبتهایی را مطرح خواهد کرد، چرا باید وارد چنین مسئله پرحاشیه‌ای شد؟ هدف نعمت زاده از طرح این موضوع چه بوده است؟

گفتنی است پیش از این، تعدادی از معاونان نعمت‌زاده به دلیل اختلاف‌نظر با او و آنچه نارضایتی از رفتارها و ارتباط کلامی وزیر صنعت با مدیران خود خوانده شده، از همکاری با این وزارت خانه انصراف داده بودند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/13:: 10:23 عصر     |     () نظر
12

طوفان هالو خلاصه در تهران جان چهار نفر را گرفت و دیگر خسارت حالا از بی خانمان یا کارتون خوابها که در رودخانه یا چاله براثر طوفان هالو مردند یا دفن شدند خبری نیست ..

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:29 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا گفت: امام خمینی (ره) روح عزت و اقتدار ملی را در مردم ایران اسلامی زنده کرد.

 حسن ملائکی روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان افزود: امام خمینی (ره) مظهر حقیقی اقتدار، عزت، مهربانی و رحمت بود به همین جهت درس ایستادگی در برابر زورگویان طاغوت را به نیکی به مردم داد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت مصمم دینی در کنار رافت اسلامی از جمله شاخصه های وجودی امام (ره) بود ، اضافه کرد: آنچه در قرآن کریم به عنوان منطقی روشن بر روی آن تاکید شده همان عزت فرد و جامعه است که امام راحل به شایستگی این روح را در کالبد مردم واجتماع دمید.

وی تقویت روز افزون قوه الهی را از جمله مشخصه های باطنی معمار کبیر انقلاب در دوران حیات مبارکش ذکر کرد و گفت: این قوه الهی تا آن مرحله در وجود امام (ره) تجلی یافت که باعث درخشش اقتدار نام و یاد امام راحل در جهان اسلام شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه پیروزی و اقتدار روز افزون انقلاب با نام امام خمینی (ره) گره خورده است ، گفت: در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی جوانان این میهن به رهبری امام خمینی (ره) سلاح و ابزار قدرتمند جنگی دشمنان را با تکیه بر اندیشه توحیدی، ایمان و اخلاص خنثی کردند.

 ملائکی دشمنان را نیروی محرکه شیطان عنوان کرد و افزود: خداوند تضمین کننده غلبه حق بر باطل است و این امر را در برابر قدرت های شیطانی دنیا در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به وضوح دیدیم.

وی اضافه کرد: وظیفه کنونی ملت ایران اسلامی به منظور حفظ اقتدار، ایستادگی و ارزش های ناب اسلامی تبعیت از ولایت فقیه است.

وی پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و تلالوی درخشان نور اقتدار در آفاق را حاصل تلاش های امام خمینی (ره) و نیز جانفشانی های شهدا خواند و بیان کرد: غلبه بر چالش های سیاسی ، نظامی و اجتماعی ، افزایش حجم خدمات عمرانی ، پیشرفت های مختلف علمی ، مردم سالاری اسلامی و افزایش انگیزه های انقلابی از جمله شاخصه های پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی است.

 تالش نیز حاکی از برگزاری همایش بزرگ بانوان تالشی با عنوان بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی امام خمینی(ره) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به همت ستاد گرامیداشت ارتحال امام (ره) و کمیته بانوان ستاد فرمانداری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش در این همایش به بررسی زندگی انقلابی و معنوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و همچنین سبک و شیوه زندگی ایشان و برخورد آن بزرگوار با اهل خانه و اطرافیانش پرداخت و گفت: باید این شخصیت های بزرگ را به مردم معرفی کرد و همه باید قدردان آنها باشیم.

عباس صباحی افزود: حضرت امام خمینی(ره) لحظه لحظه زندگی خود را وقف سه آرمان بزرگ استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی کرد ، تا ادب ، اخلاق و دینداری آزادانه و مستقل در این سرزمین ماندگار شود.

وی یادآور شد: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت ، آزادی و بزرگواری را برای ایران به ارمغان آورد و ما باید قدردان این همه بزرگواری باشیم.

وی با تشریح مقام و منزلت والای حضرت امام(ره) ، آثار و برکات نهضت اسلامی به وجود آمده توسط ایشان گفت: ما باید راه معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر میهن عزیزمان را ادامه دهیم و اندیشه ها و افکار والای وی را برای همیشه تاریخ زنده نگه داریم

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:26 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

504 آستارایی در قالب کاروان سواره از محل سپاه ناحیه آستارا به مرقد امام خمینی (ره) اعزام شدند.

فرمانده سپاه مقاومت ناحیه آستارا عصر سه شنبه در حاشیه اعزام کاروان به مرقد امام خمینی (ره) به خبرنگار  گفت: 504 نفر آستارایی در قالب 10 اتوبوس ، یک مینی بوس و سه خودروی سواری به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار محمدعلی علیزاده با تسلیت به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ، افزود: همه ساله به این مناسبت و در راستای تجدید بیعت با آرمان ها و ارزش های متعالی انقلاب اسلامی کاروان های سواره و پیاده به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام می شوند.

وی با تقدیر از همکاری فرماندار آستارا ، تمامی مسوولان محلی و اعضای ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان ، اظهار کرد: پیش از این 15 نفر از نیروهای بسیجی شهرستان با پای پیاده به مرقد امام خمینی (ره) اعزام شدند که فردا به مرقد مطهر امام راحل می رسند.

علیزاده با اشاره به اینکه به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ویژه برنامه های مختلفی در شهرستان آستارا برگزار می شود ، ادامه داد: امشب بعد از نماز مغرب و عشاء آیینی به همین مناسبت در مسجد جامع لوندویل و فردا عزاداری خیابانی به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی از روبه روی سپاه ناحیه آستارا به سمت مصلای نماز جمعه راس ساعت 11 صبح برگزار می شود.

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:25 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

، برای نخستین بار پس از سه سال ، تصویر شهروند ربوده شده فرانسوی به دست تروریست های القاعده در کشور آفریقایی مالی، امروز/سه شنبه در تلویزیون ?الان? دبی به نمایش در آمد.

این گزارش حاکی است که دراین فیلم ویدئویی این تلویزیون عربی از ?سرگئی لازارویچ?که درسال 2011 درمالی توسط القاعده ربوده شوده بود، از ?فرانسوا اولاند? رییس جمهور فرانسه خواسته شد برای آزادی او اقدامی صورت دهد.

یادآوری می شود گروه تروریستی القاعده درمغرب اسلامی در 24 نوامبر 2011(سوم آذر 1390) ?فیلیپ وردون? و سرژ لازارویچ دستگیر و اعلام کرده بود که آنها را در 30 اسفند کشت.

در همان تاریخ یک آژانس خبری موریتانیایی که ارتباط نزدیکی با گروه تروریستی االقاعده در مغرب اسلامی دارد، از بریده شدن سر اسیر فرانسوی الاصل (لازاراویچ) این گروه تروریستی، که درحال ماموریت برای عملیات فرانسه در مالی بود، خبر داده بود.

اما ?فیلیپ لایوت? سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه درخصوص کشته شدن این اسیر فرانسوی ابراز بی اطلاعی کرده بود تا اینکه امروز این تلویزیون عربی تصاویر لازارویچ را در حالی که ریش و عبای سیاه بر تن داشت و در میان افراد مسلح القاعده محصور بود، زنده نشان داد.

این تلویزیون اعلام کرد که این فیلم ویدئویی در 13 اردیبهشت امسال تهیه شده است.

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 09:24 ب.ظ | نظرت شما (0)

 

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان دکتر محمد علی اسلامی /ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 09:33 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393


علی پویا جانباز هشت سال دفاع مقدس کارشناس ارشد ، معلم ، از فعالین سیاسی اعتدال گر ا آستارا :

علی پویا در گفتگو با درد نیوز  با اشاره به آیات قرآن و سخنان اهل بیت‌(ع) « تعبد به ارزش‌های اسلامی، امانتداری، علم و آگاهی، پرهیز از تجمل‌گرایی، استقلال‌خواهی و بیگانه‌ستیزی، صداقت در گفتار و رفتار، لیاقت و شایستگی به همراه شجاعت و شهامت » را از ویژگی‌های اصلی یک نماینده برشمرد. به ژ علی پویا  در گفت‌و‌گویی که پایگاه خبری درد نیوز  منتشر کرده است، به بیان ویژگی‌های یک نماینده از منظر قرآن و اهل بیت(ع) پرداخت. وی اظهار کرد: به مصداق آیات شریفه «الذین آمنوا و لم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الامن و هم مهتدون / انعام آیه 82 » و « الذین آمنوا و کانوا یتقون / یونس 63 » و آیات مشابه؛ بنیاد، رکن و پایه جمهوری اسلامی ایران بر اساس دین مبین اسلام و حفاظت از ارزش‌های حیاتی آن شکل گرفته است و اکثریت ملت ایران و رأی‌دهندگان به نمایندگان مجلس، مسلمان هستند.

اهتمام جدی به اسلام و ارزش های الهی و معنوی مهم ترین وظیفه نمایندگان ملت
علی پویا  با بیان این که اهتمام جدی به اسلام و ارزش‌های الهی و معنوی آن به عنوان مهم‏ترین وظیفه نمایندگان ملت است، تأکید کرد: نمایندگان تحت هیچ شرایطی نمی‏‌توانند از این وظیفه مهم تخطی کنند و این ویژگی نه تنها برای نمایندگان مجلس، بلکه برای تک تک مسئولان در حکومت اسلامی ضروری و لازم است چنان که امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در نامه‏‌ای به یکی از کارگزارانش می‏‌فرمایند « فانت محقوق ان تخالف علی نفسک و ان تنافخ عن دینک و لو لم یکن لک الا ساعة من الدهر و لا تسخط ا... برضی احد من خلقه، فان فی ا... خلفا من غیره و لیس من ا... خلف فی غیره»؛ بر تو شایسته است که با هواهای نفسانی مخالفت و از دین خود دفاع کنی، هرچند برای تو ساعتی از زندگی نمانده باشد؛ خدا را به خاطر رضایت احدی از مردم خشمگین مکن، زیرا خداوند جایگزین همه چیز می‏شود اما هیچ چیزی جانشین خداوند نمی‌تواند باشد».
اداره جامعه اسلامی امانتی است که از سوی مردم به مسئولان سپرده می شود
معلم  و استاد آستارایی: در تشریح ویژگی امانتداری به عنوان دومین خصوصیت مهم برای نمایندگان مردم، تصریح کرد: امروز، اداره جامعه اسلامى، امانتى است که از سوى مردم به مسئولان سپرده مى‌شود، لذا وظیفه مردم است این امانت را به کسانى که اهلیت و صلاحیت دارند بسپارند و نمایندگان نیز در این زمینه و به مصداق آیات شریفه 8 از سوره مبارکه مؤمنون و 32 از سوره مبارکه معارج که می‌فرماید « والذین هم لاماناتهم و عهدهم راعون » موظف به رعایت این امانت و عهد الهی هستند که در ترجمه این آیات، به خوبی این مفهوم روشن است و قرآن کریم می‌فرماید « و کسانی که امانت‌ها و پیمان خود را رعایت می‌کنند».
ویژگی علم و آگاهی
این تحلیل گر سیاسی تصریح کرد : با برشمردن علم و آگاهی به عنوان ویژگی سوم و مهم یک نماینده مجلس، با محور قرار دادن آیه شریفه 55 از سوره مبارکه یوسف که می‌فرماید « قال اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم »، اظهار داشت: همان طور که از ترجمه آیه و داستان یوسف پیامبر (ع) برمی‌آید، ویژگی علم و آگاهی در این پیامبر خداوند باعث شد که ریشه نابسامانی آن عصر را شناسایی کند و در پی چاره‌جویی برآید البته براساس بخش پایانی متن آیه می‌توان به صراحت اظهار داشت که مفهوم آیه شریفه تلفیق ویژگی علم و آگاهی با امانتداری است.

پرهیز از تجمل گرایی
وی در ادامه صحبت هایش با مطرح کردن پرهیز از تجمل‏‌گرایی به عنوان خصوصیتی قابل تأمل برای نمایندگان مجلس گفت: یکی از ویژگی‌های لازم برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرهیز از تجمل‌گرایی است؛ زیرا نمایندگان اشراف‏‌گرا نمی‏‌توانند دغدغه خاطر محرومان و مستمندان جامعه را داشته باشند و درد آن ها را بفهمند. راغبی در این باره با اشاره به جمله‌ای از معمار کبیر انقلاب اسلامی - حضرت امام خمینی رحمة ا... علیه – افزود: امام راحل (ره) می‏‌فرمایند « آن روزی که - خدای نخواسته - مجلسیان خوی کاخ‏ نشینی پیدا کنند و از این خوی ارزنده کوخ‌‏نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم؛ ما در طول مشروطیت از این کاخ‏‌نشین ها خیلی صدمه خوردیم؛ مجلس‌های ما مملو از کاخ‏‌نشین بود و در بینشان معدودی بودند که از آن کوخ‏‌نشین ها بودند و همین معدودی که از کوخ‏‌نشین ها بودند، از خیلی انحرافات جلوگیری می‌کردند.». وی اظهار کرد: در این باره مصادیق زیادی در آیات قرآن وجود دارد که از جمله می‌توان به عبارت « انهم کانوا قبل ذلک مترفین / سوره مبارکه واقعه آیه شریفه 45 » و یا « قالوا طائرکم معکم ائن ذکرتم بل انتم قوم مسرفون / سوره مبارکه یس آیه شریفه 19 » اشاره کرد.

استقلال خواهی و بیگانه ستیزی
این معلم و فعال سایاسی و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت : درباره استقلال‏خواهی و بیگانه ستیزی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های مهم نمایندگان مجلس گفت: از مهم‏ترین دغدغه‏های نماینده مجلس، باید حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور باشد ؛ او باید در گفته‏ ها، نوشته ‏ها و اظهار نظرهایش، استقلال کشور و تأمین مصالح و حقوق مردم را مد نظر داشته باشد و هیچ گاه اندیشه دوستی با دشمنان و پیوستگی با بیگانگان را در سر نپروراند.
دوستی و تمایل به بیگانگان از خصلت های منافقان
وی افزود: خداوند متعال در سوره نساء با صراحت تمام دوستی و تمایل به بیگانگان را از خصلت‌های منافقان دانسته است و به اهل ایمان سفارش می‏کند که مبادا در تصمیم گیری‌های خود دشمنان اسلام و بیگانگان را بر مؤمنان ترجیح دهند و این ندای آسمانی را به مسلمانان ابلاغ می‏کند که « یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الکافرین اولیاء من دون المؤمنین ‏» ؛ « ای اهل ایمان ! کافران را به جای مؤمنان دوست و تکیه گاه خود قرار ندهید ».

صداقت و راستگویی در گفتار و رفتار
پویا  با بیان این موضوع که بهترین معیار شناخت مردان الهی و حق باوران راستین، صداقت و راستگویی آنان در گفتار و رفتار آنهاست، این ویژگی را نیز در زمره خصوصیات بارز نماینده مجلس از منظر قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: طبق فرموده امام صادق علیه السلام باید صداقت و امانتداری افراد را سنجید و آن گاه به آن ها اعتماد کرد؛ آن حضرت ضمن حدیثی می‏فرماید « لا تغتروا بصلاتهم ولا بصیامهم، فان الرجل ربما لهج‏بالصلاة والصوم حتی لو ترکه استوحش ولکن اختبروهم عند صدق الحدیث واداء الامانة - به نماز و روزه افراد فریفته نشوید؛ زیرا شخص گاهی به نماز و روزه عادت کرده که اگر آن را رها کند احساس وحشت می‏کند؛ اما برای شناخت افراد، آن ها را با میزان راستگویی و امانتداری بیازمایید ».

لیاقت و شایستگی
وی لیاقت و شایستگی را نیز بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند « من استعمل عاملا من المسلمین و هو یعلم ان فیهم اولی بذلک منه و اعلم بکتاب ا... و سنة نبیه فقد خان ا... و رسوله و جمیع المسلمین - هر کس از مسلمانان کارگزاری را بر مسئولیتی بگمارد، در حالی که می‏داند در میان مسلمانان، از او شایسته‏تر و داناتر به کتاب خدا و سنت پیامبر صلی ا... علیه و آله و سلم وجود دارد، بی‏تردید به خدا، پیامبر او و جمیع مسلمانان خیانت کرده است »، از خصوصیات بارز و برجسته نماینده مجلس عنوان کرد. راغبی در تبیین خصلت لیاقت و شایستگی به داستان انتخاب طالوت اشاره و اظهار کرد: این خصیصه به خوبی در آیه شریفه 247 از سوره مبارکه بقره تشریح شده و خداوند در این آیه با اشاره به لیاقت و شایستگی طالوت _ در زمینه علمی و هم در امور جسمی به جهت فرماندهی سپاه _ این خصوصیت را از ویژگی های مهم برای فرماندهی و نمایندگی مردم برشمرده است. « .... قال ان ا... اصطفه علیکم و زاده بسطة فی العلم و الجسم »...

شجاعت و شهامت
این جانباز هشت سال دفاع مقدس  با اشاره به شجاعت و شهامت به عنوان دیگر ویژگی مهم نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مردان خدا در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف خود، هرگز از قدرتی جز قدرت خداوند متعال، هراسی به دل راه نمی‏دهند و جز در برابر خداوند متعال سر تسلیم فرود نمی‏آورند؛ همچنان که امام علی(ع) فرمودند « عظم الخالق فی انفسهم وصغر ما دونه فی اعینهم - خدا در وجود آن ها بزرگ و غیرخدا در منظر آنان کوچک است ». رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن در توضیح درباره شجاعت و شهامت یک نماینده مجلس، با محور قرار دادن آیه شریفه 70 از سوره مبارکه احزاب، تصریح کرد: به استناد این آیه شریفه که می فرماید « یا ایهاالذین آمنوا اتقوا ا... و قولوا قولا سدیدا – ای کسانی که ایمان آورده اید، از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید »، بر یک نماینده مسلمان شایسته است که چنین باشد و در موضع‏‌گیری‌ها و اظهارنظرهای خود، از هیچ منصب و مقامی هراس نداشته باشد؛ بنابراین کسانی که نفس ضعیف دارند و در حوادث مرعوب قدرتمندان و استعمارگران می‏شوند، شایسته نمایندگی مردم نیستند.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان دکتر محمد علی اسلامی /ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 03:30 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا از پلمپ 12 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.


سرهنگ ?رحیم مهدی زاده? روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار  گفت: این تعداد واحد صنفی متخلف در آستارا به علت فعالیت های غیر قانونی و توجه نکردن به ضوابط ابلاغی پلمپ شدند.

وی افزود: از مجموع واحدهای صنفی پلمپ شده هشت واحد به سبب نداشتن پروانه کسب، سه واحد به سبب کشف مقدار یکهزار و 621 حلقه سی دی غیر مجاز و یک واحد به دلیل ایجاد کردن امکنه فساد پلمپ شد.

سرهنگ مهدی زاده با بیان اینکه ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان آستارا طرح بازدید از واحدهای صنفی را با جدیت اجرا می کنند، اضافه کرد: این طرح در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و تشدید اقدامات کنترلی بر واحدهای صنفی و با هدف مقابله با تخلفات و پیشگیری از آسیب های فرا روی اصناف اجرا می شود.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح تذکر لسانی در راستای انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر به متصدیان واحدهای صنفی داده می شود.

فرمانده نیروی انتظامی آستارا افزود: پلیس از هر گونه آمادگی لازم برای برخورد قاطع و قانونی با اصناف متخلف برخوردار است
------------------------ مدیر تالار منطقه ای بورس رشت گفت: در معاملات روز سه شنبه بورس اوراق بهادار گیلان، 22 میلیون و 300 هزار و 637 سهم داد و ستد شد.

 


سه شنبه 13 خرداد 1393

نو جوانترین بسیجی  هشت سال دفاع مقدس جانباز مهدی اسدی (گیلان ) بعلت وخامت جانبازی در بیمارستان ایثار اردبیل  بستری شد

وی از نوجوان ترین بسیجی اعزامی در سال 1366 تا 1367  به جبهه های حق علیه باطل است  زمانی که کلاس دوم راهنمایی بود به جبهه های حق علیه باطل  اعزام و چندین نوبت به جبهه بعنوان بسیجی رزمنده اعزام شد ..
وی فرزند جانباز شهید  بسیجی حاج اسدالله اسدی دارستانی بود همزمان با اینکه بردار ش در جبهه های حق عیله باطل بود به جبهه اعزام شد  وی در سن 12 سالگی عضو بسیج لوندویل‌استارا شد و  زمانی که کلاس دو م راهنمایی ب.د به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید ..
در عملیات آزادسازی موعود عراق از ناحیه سر ( موج گرفته ) و پا مورد اثابت ترکش و انفجار خمپاره قرار گرفت  وی در انزمان بعنوان پیک فرماندهی لشگر  در ماعود عراق انجام وظیفه نموده است .
خاطرات این جانباز بسیجی در کتاب تا زنده ام بسیجی ام  به نگارش در آمده است و از سال 1366  بعلت موج رفتکی و اثابت ترکش به سر و صورت و پا با بیماری در اثر جانبازی دست و پا می کشد و تاکنون حتی یک وام یا درخواست استخدام در ادارات ننموده است و همیشه  می گفت من بسیجی لبیک گویی امام خمینی بودم 
روز سه شنبه بعلت وخامت کامل حالش براثر موج انفجار از طریق مر کز تخصصی صاربرین رشت به بیمارستان تخصصی جانبازان اعصاب و روان ایثار اردبیل  اعزام شد ..
تاکنون عده ای زیادی از بسیجان هشت سال دفاع مقدس و بعضی مسئولان برای عیادت این نوجوان جانباز بسیجی  به بیمارستان برای ملاقات رفتند  که بعلت وخامت بیماری براثر موج گرفتگی موفق به ملاقات با این جانباز نوجوان بسیجی هشت سال دفاع مقدس نشدند..
از الله درخواست شفا این  نوجوانترین بسیجی جانباز هشت دفاع مقدس استارا - گیلان هستیم ..که از سال 66 تا 67 در جبهه های حق علیه باطل جانباز  شده است ...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/13:: 10:22 عصر     |     () نظر
طوفان دکتر هالو  جان پنج تهرانی را گرفت
دکتر محمد علی هالو  در مصاحبه با درد نیوز با اعلام اینکه در سیلاب و طوفانهابزرگ در کشورهای جهان برای طوفان و یا سیل اسم می گذرند  و هماند طوفان سونامی و.. من هم چون مسئولان کشور ایران اسمی برای  طوفان تهران نداشتند اسم طوفان را گذشتم طوفان هالو تا در تاریخ  طوفان بنام من ثبت کند و کاشف این طوفان که در تاریخ ایران نبوده بنام دکتر محمد علی هالو ثبت شد..

خبرگزاری فارس: طوفان بی‌نام تهران از کجا آمد؟

طوفان هالو به گزارش درد نیوز dardnews.ir:

طوفان هالو از کجا آمد؟

روز گذشته طوفان شدیدی  بنام طوفان هالو تهران را درنوردید که با کشته شدن 5 تن از پایتخت‌نشینان همراه شد؛ گفته می‌شود بروز چنین حوادث جوی در نیم‌قرن گذشته در تهران بی‌سابقه بوده است. اما ریشه این طوفان بی‌نام کجا بود؟

روز گذشته بر اثر طوفان هالو  پایتخت جان پنج تن از شهروندان تهرانی گرفته شد در حالی که سازمان هواشناسی معتقد است پیش‌بینی چنین شرایطی را داشته و نمایندگان خانه ملت خواستار پاسخگویی این سازمان درباره عدم پیش‌بینی این شرایط جوی هستند.

اما  طوفان هالو از کجا آمد؟ طی روزهای گذشته بر اثر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی وزش شدید باد از جنوب غرب کشور موجب بروز پدیده گرد و غبار در مناطق واقع در این محدوده شد که روز گذشته این امواج به تهران و شهرهای اطراف آن رسید.

بر اساس گفته‌های کارشناسان سازمان هواشناسی بروز چنین شرایط جوی در تهران طی نیم قرن گذشته بی سابقه بوده است و طوفانی با چنین سرعت هر صد سال یک بار در کلانشهر تهران رخ می‌دهد.

کارشناسان اعلام می‌کنند که در روزهای گذشته هوای تهران به شدت گرم شد و از طرفی دیگر به دلیل ریزش هوای خنک و ادغام  این دو شاهد وزش باد به این شدت بودیم.

وزش شدید باد در بسیاری از شهرهای کشور به خصوص تهران رسانه‌‌های کشور را به سختی مشغول گفتمان‌های مسئولان ذی‌ربط کرد و باز هم مثل همیشه این توپ قصور بود که میان سازمان‌‌ها و دستگاه‌‌های مختلف در حال پرتاب شدن بود.

فارغ از اینکه چه کسی مقصر است، متاسفانه 5 تن از شهروندان تهرانی بر اثر طوفان هالو  جان خود را از دست دادند، آیا بروز چنین شرایط جوی امکان پیش‌بینی شدن ندارد؟

البته پیش‌ از این نیز، معصومه ابتکار رئیس سازمان هواشناسی در ابتدای  ورودش به سازمان محیط زیست در دولت یازدهم انتقادهایی را درباره پیش‌بینی ‌های سازمان هواشناسی وارد کرده بود.

در این میان احد وظیفه، مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به انتقادهای اخیر سازمان‌های مختلف مبنی بر عدم پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وقوع طوفان روز گذشته، اظهار داشت: سازمان هواشناسی طی روزهای گذشته وزش باد شدید را در استان‌های مختلف به ویژه استان‌های واقع در نیمه غربی کشور و تهران پیش‌بینی کرده بود که این امر بیانگر همین مسئله است.

 

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سازمان هواشناسی میزان و سرعت وزش باد را برای عامه مردم بیان نمی‌کند، گفت: این امر به استحضار دستگاه‌های مختلف می‌رسد.

وی یادآور شد: زمانی که سازمان هواشناسی پیش‌بینی بروز وزش باد با شدت را می‌کند به این معنی است که وزش باد با سرعت بیش از 10 تا 15 متر بر ثانیه خواهیم داشت.

وظیفه با بیان اینکه سرعت باد به دقت قابل پیش‌بینی نیست، بیان داشت: طی روزهای گذشته وزش باد شدید در تهران پیش‌بینی شده بود و در اطلاعیه شماره 27 سازمان هواشناسی به دستگاه‌های ذیربط اعلام شده بود که از جمله می‌توان به ستاد بحران، دفاتر وزرا، هلال‌احمر و شرکت گاز اشاره کرد.

وظیفه در پاسخ به اینکه وزش باد از قم آغاز شده و قابل پیش‌بینی برای تهران نیز بود، بیان داشت: مسیر وزش باد تهران و قم ارتباطی به یکدیگر نداشت به طوری که این سامانه از جنوب غرب به تهران رسیده بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره تفاوت طوفان های آمریکا و ایران اظهار داشت: طوفان های آمریکا در شرایط متفاوت تری اتفاق می افتد به طوری که در مقیاس بزرگ تری شاهد بروز طوفانها در این کشور هستیم و بر همین اساس میزان رطوبت بر اثر طوفان در آمریکا بسیار قابل ملاحظه است چرا که امواج از خلیج مکزیک به داخل دشت آمریکا (جنوب این کشور) کشیده می‌شود.

وظیفه با اعلام اینکه مکانیسم طوفانها در ایران و آمریکا یکی است گفت: این در حالی است که طوفان در ایران در مقیاس کوچک اتفاق می افتد و بر همین اساس اصلا قابل شناخت نیست و به راحتی نمی توان آن را پیش بینی کرد.

وی یادآور شد: طوفان دیروز تهران از زمان آغاز تا خاتمه کمتر از 2 ساعت به طول انجامید این در حالی است که طوفان کاترینا در آمریکا یک هفته رصد می شد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد که طوفان روز گذشته در تهران نامی ندارد و محلی است.

همچنین فریبا گودرزی کارشناس سازمان محیط زیست نیز علت چنین شرایط جوی را ضمن عبور امواج، گرمای شدید تهران و ریزش هوای سرد و در نهایت ادغام این دو شرایط جوی با یکدیگر عنوان کرد و گفت: این شرایط طی 50 سال اخیر در تهران بی‌سابقه بود.

این در حالی است که  محمد اصغری کارشناس ارشد سازمان، اظهار داشت: ساعت 11 صبح روز گذشته ما اطلاعیه‌ای مبنی بر وزش باد شدید منتشر کردیم ولی متأسفانه به دلیل نبود شبکه‌ای مبنی بر هواشناسی این مشکل پیش آمده است.

وی ادامه داد: سیستم پایش و پیش‌بینی هوای کشور ما بسیار ضعیف است و ما نمی‌توانیم از روز گذشته چنین رویدادی را پیش‌بینی کنیم.

اصغری در ادامه در پاسخ به اینکه آیا در سایر کشورها نیز وقوع طوفان قابل پیش‌بینی نیست، گفت: اگر منظور آمریکا است باید گفت که در آمریکا سالانه 500 مرتبه طوفان‌‌های این چنینی بروز می‌کند بر همین اساس تجریه این کشورها بیشتر بوده ضمن آنکه تکنولوژی‌های هواشناسی در این کشورها بر حسب نیاز نیز پیشرفته‌تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: این در حالی است که هم تجربه در کشور ما کمتر بوده و همچنین تکنولوژی ادوات پیش بینی هواشناسی در کشور ما پیشرفته نیست و فقط می‌توان یک تا دو ساعت قبل از بروز طوفان پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.

در ادامه نگاهی به  پیش‌بینی هواشناسی در ساعت 11 روز گذشته ‌می‌اندازیم که در قالب هشدار شماره 27 در سایت سازمان هواشناسی قرار گرفت و همچنین به اطلاع دستگاه‌های ذی‌ربط رسید.

براساس نقشه های پیش یابی تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب، دامنه های البرز، دامنه های زاگرس، مرکز، شمال شرق و شرق کشور در بعد از ظهر و شب رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد. از سه شنبه بعدازظهر بارش در سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد که با کاهش محسوس دما نیز همراه است. بر این اساس بارشها به شرح زیر پیش بینی می شود:

1- دوشنبه 93/03/12: استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان و یزد که شدت بارش ها در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی می باشد.

2- سه شنبه 93/03/13: استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، یزد و کرمان که شدت بارشها بر روی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، دامنه های البرز و جنوب خراسان رضوی است.

3- چهارشنبه 93/03/14: استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، شرق تهران، خراسان جنوبی، شرق اصفهان، شرق یزد و کرمان که شدت بارشها در مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران و کرمان است.

4- از سه شنبه شب تا روز پنج شنبه دریای خزر و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

با توجه به ویژگی رگباری بارش های بهاری توصیه می شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب شود.

 

 

این در حالی است که احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو  گفت ، به طوفان هلو که در روز گذشته اشاره کرد و گفت:  طوفان هالو همه را غافلگیر کرد. این موارد قابل پیش‌بینی است و باید هشدار می‌دادند ولی هشدار ندادند.

وی ادامه داد: از سازمان هواشناسی در این زمینه سؤالاتی کردیم که آنها گفتند ما پیش‌بینی بارندگی و شدت آن را داشتیم اما امکان سنجش سرعت باد را دقیق نداشتیم.

صادقی اضافه کرد: حتی اگر این فرضیه هم درست باشد آنها می‌توانستند حداقل در زمانی که این طوفان در تهران اتفاق افتاد و بعد به سمت قم در حال حرکت بود به قم هشدار می‌دادند که به آنها هم هشدار ندادند.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارت جانی حادثه روز گذشته گفت: 5 نفر در تهران کشته و بالغ بر 45 نفر مجروح شدند.

همچنین سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از پیش‌بینی نشدن طوفان هالو  روز گذشته از سوی دستگاه‌های مسئول انتقاد کرد و گفت: بدون‌شک چنین حوادثی برای اولین و آخرین بار نخواهد بود و تا زمانی که مسئولان خاطی را مواخذه و برکنار نکنیم وضعیت به همین منوال پیش خواهد رفت.

عبدی، نماینده مردم خرم‌آباد  در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: مسئولان اصلی سازمان هواشناسی باید یا خود استعفا داده یا برکنار شوند، زیرا زمانی که نمی‌توانند چنین حوادثی را پیش‌بینی کنند فلسفه وجودی آنها چیست؟

عبدی بیان داشت: پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و حتی طوفان‌ها و خشک‌سالی‌ها از اقدامات معمولی هواشناسی است که متاسفانه با وجود هزینه‌کرد پول‌ها و اعتبارات زیاد اما با نبود کارایی مطلوب از سوی این سازمان روبرو هستیم به گونه‌ای که این سازمان حتی از عهده پیش‌بینی طوفان روز گذشته هم بر نیامد.

و در ادامه رهبر، عضو کمیسیون اصل 90 نیز عنوان کرده است که سازمان هواشناسی مقصر اصلی تلفات طوفان تهران است و مسئولان این سازمان باید از مردم عذرخواهی کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی خانه ملت گفته است که سازمان هواشناسی درباره عدم پیش‌بینی طوفان باید به مجلس پاسخ دهد.

در این باره موید حسینی صدر سخنگوی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سازمان هواشناسی می‌توانست بهتر از این اطلاع‌رسانی داشته باشد.

وی متذکر شد: باید سازمان هواشناسی به نرم‌افزارها و تجهیزات لازم مجهز شود این در حالی است که این امر به درستی صورت نگرفته است.

حسینی صدر بیان داشت: سازمان هواشناسی سنخیت کمتری با وزارت راه و شهرسازی دارد به خصوص به دنبال تشکیلات جدیدتر این وزارتخانه می‌تواند زیر مجموعه سایر سازما‌ن‌ها از جمله محیط زیست شود.

در نهایت اینکه چه کسی مقصر خسارات ناشی از طوفان روز گذشته تهران است هنوز مشخص نیست، اما لازم است که ارزش بیشتری برای حفظ جان شهروندان قائل شد و با انجام اقدامات لازم از تکرار خسارت غیرقابل جبران چنین حوادثی پیشگیری لازم را به عمل آورد.

 

طوفان هالو خلاصه در تهران جان چهار نفر را گرفت و دیگر خسارت حالا از بی خانمان یا کارتون خوابها که در رودخانه یا چاله براثر طوفان هالو مردند یا دفن شدند خبری نیست ..


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/13:: 10:22 عصر     |     () نظر

 

سه شنبه 13 خرداد 1393

حساب اعتدالیون بخصوص دکتر نوبخت و دکتر روحانی از فتنه گران و اصلاح طلب های تندرو جداست ..این دو بزرگوار اعتدالگرا هستند ...

اعتدالیون ایران - جمعی از ستاد انتخاباتی دکتر روحانی ...

سخنی با ریس دادگستری گیلان و دادستان های گیلان ..چرا با حزب خود خوانده  در گیلان  برخورد نمی شود

سخنی با ریس دادگستری گیلان و دادستان های گیلان .. چرا برای  تاسی وتشکیل و فعالیت شبه حزب شورای راهربدی گیلان به ریاست عبدالغفار شجاع اعلام جرم نمی کیند و برخود قضایی نمی کیند قانون کاملا شفاف است تشکیل و فعالیت و همایش و جلسات حزب یا گروه بدون مجوز و پروانه فعالیت جرم  محسوب می شود و این وظیفخه دستگاههای امنیتی و انتظامی و دادستانهای گیلان هستند که برعلیه این شبه حزب غیر قاونی تشکیل شده توسط شجاع اعلام جرم و برخورد قانونی کنند  و از تشکیل جلسات و همایش  استانی و شهرستانی هفتگی این شبه حزب جلوگیری و برخورد کنند...قانون در خصوص حرکت غیر قانونی این آقایون تعریف شده است  و از استاندار و ریس شورای تامین استان گیلان درخواست داریم این مسئله در شورای تامین مطرح برخورد و از مسئولان استانی  و شهرستانی گیلان بخو اهند با این شبه حزب خود خوانده برخورد و همکاری نکنند

------------------------------------

  حرف تا عمل مشارکتی ها گیلان یکی نیست ..نمونه اش در دیدار با معاون ریس جمهور  اعلام شد  و خود شجاع و معاون ریس جمهوور که دیدار اعضای ستاد انتخابات روحانی /گیلان با معاون ریس جمهور ..در گیلان شجاع و دار و دسته مشارکتی  که خود را غیر قانونی شورای راهبردی گیلان می نامند ( حزب خود خوانده  غیر قانونی ) در تهران در مصاحبه و جلسه دیدار ستاد انتخابات روحانی در گیلان اما  وقتی گیلان رسیدند اعلام نمودند  جلسه مشترک شورا ی راهبردی  اصلاح طلب های  مشارکتی های گیلان  با معاون ریس جمهور ..آخر اقای شجاع و دار و دسته تا کی دروغ ...

در هیچ استانی چیزی بنام شورای راهبردی نیست و وجود ندارد  چطور شما اعلام می کیند شما با دستور ریس جمهور شورای راهبردی گیلان را تشکیل دادید..

جهت اطلاع شجاع  بگم : طبق قانون و قاون اساسی تاسیس و مجوز دادن به حزب ، گروه یا سازمان  یا جمعیت با موافقت کمیسیون احزاب وزارت کشور است که از نمایندگان  قوه قضاییه، دولت ، مجلس تشکیل  می شود .. حتی ریس جمهور هم نمی تواند دستور تاسیس یا مجوز حزب یا گروه را بدهد مگر  با تایید کمیسیون احزلب وزارت کشور.. چرا از طرف ریس جمهور دروغ می گویید...

اگر راست می گویید چرا در جلسه  مشترک با معاون ریس جمهور که با دار و دسته خود ساخته رفته بودید چرا اعلام شد  جلسه اعضای ستاد روحانی با  معاون ریس جمهور  خودتان هم  می دانید کارتان کاملا غیر قانونی است ...اما در گیلان اعلام می کنید دیدار شورای راهبردی گیلان با  معاون ریس جمهور....چرا با صداقت صحبت می کند  چند درصد شرکت کنندگان عضو ستاد روحانی بودند که با شما امدید حتی المقدرور چند نفر که از استارا آمده بود ند فقط دو نفر عضو ستاد روحانی بودند بقیه عضو ستاد قالیباف بودند چون مشارکتی بودند شما ترجیح دادید در جلسه مشترک  معاون ریس جمهور هم حزبی های خود را ببرید...

لازم به توضیح آست : عبدالغفار شجاع  از مشارکتی های گیلان و اسلاح طلب های تندرو است و در سال 1388 رسما انتخابات را تقلب می دانست وبعداز آن هم در جلسات رسما انتخابات 88 را تقلب می دانست ..سند و صدا و مدرک است ... و نماینده انزلی و رد صلاحیت شده بود و از تحصن کنندگان  مجلس در زمان اصلاحات بود ... بحد کافی در دستگاههای امنیتی  و اطلاعاتی و قضایی مدرک برای اثابت کارهای غیر قانونی این آقا است ...حتی انتصاب وی بعنوان مشاور معاون ریس جمهور قبل از توبه  در خصوص فتنه 88 مرود است ...

مطابق قانون دادستان رشت و قوه قضاییه عبدالغفار شجاع را بعلت تشکیل شبه حزب شورای راهبردی اصلاح طلب های ( اکثریت از باقیماندهای فتنه 88 و اصلاح طلب های تندرو گیلان ) تحت پیگیرد قاونی و اعلام جرم کند ..مطابق قاون تشکیل جلسات  حزب یا گروه یا دستجات فقط با مجوز قاونی انجام می شود وی با چه مجوزی بنام ریس شورای راهبردی اصلاح طلبهای گیلان  فعالیت می کند با فرمانداران و مسئولان گیلان دیدار و تعیین تکلیف می کند و جلسات منظم شهرستانی برگزار و احکام  استانی و شهرستان غیر قانونی برای شورای راهبردی گیلان صادر نموده است. در صورتیکه اگر هم وی یا هرکس درخواست تسایس حزب یا بنیاد یا گروه ای کند حق برگزاری همایش و جلسات حزبی   ندارنند تا مجوز یا پروانه فعالیت بگیرند در استان گیلان و شهرستان آین آقا و د ار  دست ایشان  جلسات و همایش های  هفتگی دارنند و احکام استانی و شهرستان شورای راهبردی  صادر نموده است

------------------------------

در 12 اردیبهشت 93 در تالار گلستان فومن  چون شجاع  بنر و جلسه را بنام  همایش شورای راهبردی گیلان نوشته و اعلام نموده بود از معاون ریس جمهور نوبخت دعوت کرد ..چون معاون ریس جمهور قانونمند است و سالها نماینده بود و می دانست تاسیس حزب یا گروه باید با مجوز قاونی باشد و شرای راهبردی که شجاع غیر قانونی در گیلان تاسیس کرده یک شبه حزب کاملا غیر قانونی است و در جلسه شرکت ننمود ...در جلسه هم در ششم خرداد اعلام نمود  جلسه مشتر ک با ستاد انتخاباتی دکتر روحان از گیلان با معاو.ن ریس جمهور بهیج وجه معاون ریس جمهور حرفی از شورای راهبردی گیلان نزد و حتی اجازه نداد  شجاع در جلسه از شورای راهبردی گیلان حرف بزند فقط  جلسه بنام حضور اعضای ستاد روحانی در گیلان با معاون ریس جمهور و وقتی شجاع و دار و دسته اش از تهران آمدند  اعلام نمودند جلسه مشترک معاون ریس جمهور با شورای راهبردی ..در صورتیکه مطابق قاون تشکیل چین گروه یا حزبی در گیلان مجوز یا پروانه ندارد و باید دادستان رشت و مسئولان قضایی علیه شجاع اعلام جرم کنند ..بخاطر جلسات و همایش های و دادن حکم های غیر قائونی در گیلان بنام شورای راهربدی گیلان..

 

عین خبر دیدار معاون ریس جمهور با اعضای ستاد انتخابالتی روحانی با وی ..کلا حرفی از شورای راهبردی گیلان نشده ..و شجاع برای مقاصد سیاسی و مهره چینی نماینده های مجلس برای دوره بعد برای خود است ...

ششم خرداد 1393 تهران / گزارش درد نیوز dardnews.ir/عصر روز دوشنبه  معاون رییس جمهور ، دکتر نوبخت  میزبان ستادهای انتخاباتی 92 دکتر روحانی در استان گیلان بود.این دیدار که به دعوت عبدالغفار شجاع ، مشاور کشاورزی دکتر نوبخت و ریس اسبق  ستاد انتخاباتی روحانی در گیلان انجام شد حاضرین در جلسه به بیان نظرات خود پیرامون مسائل جاری کشور و استان پرداختند.

در ابتدای این دیدار نمایندگان طیف های مختلف از جمله ستادهای شهرستانها ، بانوان و جوانان دیدگاههای خود را درباره فضای سیاسی کشور قبل و بعد از انتخابات 24 خرداد 92 بیان کردند.برخی انتصابات غیر همسو با دولت ، عدم انسجام نیروهای حامی دولت ، در خواست توجه بیشتر به حقوق بانوان و جوانان ، رفع مشکل بیکاری از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

 شجاع رییس ستاد انتخاباتی 92دکتر روحانی در استان گیلان نیز گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در سطح کشور برای همگرایی بیشتر نیروهای حامی دولت ارائه کرد.

دکتر نوبخت گفت : در جشن بزرگ حامیان دکتر روحانی در 23 خرداد به استان گیلان سفر میکند و مثل همیشه در کنار مردم همیشه سربلند گیلان خواهد بود.

معاون برنامه ریزی رییس جمهور وعده داد دولت با تمام قوا در تلاش است مشکلات کشور را حل کرده و نرخ تورم را کاهش دهد. وی اشاره کرد در دیدار با مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای بر لزوم رفع تحریمها و تلاش همه جانبه دولت در این بخش تاکید کردند.

دکتر نوبخت در بخش دیگری با اشاره به اینکه پس از جلسه هیئت دولت دکتر روحانی را در جریان دیدار امروز قرار داده است، افزود: رییس جمهور به همه شما سلام ویژه ای فرستاد و بسیار خوشحال بود که امروز من در خدمت شما عزیزان هستم.

د ر پایان معاون ریس جمهور از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در گیلان تقدیر و تشکر نمود ....

بینید این خبر چیزی در مورد شورای راهبردی اصلاح طلبه های گیلان گفته نشد و حتی بنر یا کاغذی در مورد شورای راهبردی  نبود..چگونه شجاع و دارو دسته شبه حزب خود خوانده شورای راهبردی گیلان این جلسه را شورای راهبرید نامیدند

نویسنده  و محقق و تحلیل گر سیاسی ایران

دکتر محمد علی هالو

 

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 1:39 | نظرات شما (0)

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان دکتر محمد علی اسلامی /ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 03:02 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
سه شنبه 13 خرداد 1393

حسن ملائکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا طی سخنانی کوتاه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، حضرت امام حسین (ع) را نماد و سرور همه شهیدان جهان دانست و خاطرنشان کرد: همه ساله هیأت امنا و خادمان این هیأت با برگزاری این جشن که تقارن با روز پاسدار و شب میلاد باسعادت حضرت اباالفضل (ع) و روز جانباز دارد، شور وصف ناپذیری را در در میان اهالی این منطقه ایجاد می کنند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: حضور بی شمار شهروندان این خطه مرزی در مراسم های ویژه این اعیاد، نشانگر محبت و عشق مسلمانان به اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا در بخش دیگر سخنان خود، کعبه را نماد زیبایی دنیا نامید و توضیح داد: خداوند دستور ایجاد کعبه را در بیابان بی آب و علف صادر کرد و چشمه زمزم را جهت بهره مندی آن مکان جاری نمود تا آن منطقه رونق بگیرد.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در وجود انسان کعبه دل را قرار داد تا انسان به این وسیله به تکامل و سعادت برسد.

حجت الاسلام و المسلمین ملائکی در بخش پایانی سخنان خود، قرار گرفتن عشق امام حسین (ع) و ائمه اطهار در کعبه دل انسان ها را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: عاشقان به این امام بزرگوار هم در این دنیا و هم در محشر از وجود ایشان لذت خواهند برد.

بنابراین گزارش، در این مراسم که توسط خادمان و ریش سفیدان هیأت خیمه گاه حضرت اباالفضل (ع) در بلوار معاد این شهرستان برگزار شد بیش از یک هزار نفر حضور داشتند.

نورافشانی، سخنرانی، مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و شیرینی خورانی از ویژه برنامه های این مراسم بزرگ بود.

در بخش پایانی این مراسم، تنی چند از ریش سفیدان، پیرغلامان و مسئولان شهرستان آستارا که طی یک سال گذشته با این خیمه گاه همکاری داشتند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال شده توسط روز نا

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/13:: 10:21 عصر     |     () نظر
11
سه شنبه 13 خرداد 1393

حجت الاسلام سیدرضا قدسی در آیین سالروز ولادت امام سجاد (ع) افزود: امام زین العابدین(ع) در مقابل آستان لطف و کرم الهی همواره خود را بنده ناتوان و دردمند می خواند و با یقین و اعتقاد کامل دست نیازمندان و مستمندان را می گرفت و حاجتهای آنها را برآورده می کرد.

وی با اشاره به اینکه سیره عملی امام چهارم شیعیان باید الگوی تمامی انسان ها باشد ، اضافه کرد: اگر وجود امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود ، مکتب و نهضت عاشورا رو به فراموشی می رفت چرا که این بزرگواران بودند که پیام راستین کربلا را به گوش جهانیان رساندند و به همین جهت است که روز به روز بر اقتدار دین اسلام افزوده می شود.

وی بی تفاوتی به مسائل دینی و احکام اسلامی را موجب ضلالت و گمراهی خواند و اظهار کرد: تبلیغات سوء دشمنان علیه دین اسلام روز به روز قوت می گیرد که در این میان تجهیز کردن جوانان به مسائل غنی دینی و فرهنگی امری ضروری است.

امام جمعه موقت آستارا در ادامه وحدت رویه در برابر تمامی حرکت های نادرست و باطل دشمنان را لازم برشمرد و گفت: اگر وحدت و همبستگی بین امت اسلامی وجود داشته باشد بدخواهان این دین مبارک تحت هیچ شرایطی نمی توانند بر این امت چیره شوند.

حجت الاسلام قدسی ایستادگی در برابر ظالمان و مخالفان اسلام را از جمله درس های واقعه کربلا عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) به عنوان خالق کربلا ، امام سجاد(ع) به عنوان ناقل کربلا و حضرت ابالفضل(ع) به عنوان اسوه وفاداری درس مقاومت و پاسداری از دین پیامبر اکرم (ص) را عاشقانه به ما یاد دادند.

وی با بیان اینکه تمامی زیبایی های نهفته در دل کربلا باید باعث تفکر بیش از پیش ما نسبت به این واقعه شود ، اضافه کرد: در این میان نباید از شجاعت و صبر حضرت زینب (س) غافل بود چرا که آن حضرت توانست خون کربلا را در رگ تاریخ جاری کند.

وی از بانوان جامعه اسلامی خواست تا حجاب و عفت حضرت زینب (س) را الگوی عملی خود قرار بدهند.

 این آیین باشکوه معنوی با مشارکت هیات شاهزاده قاسم(ع) و اعضای شورای اسلامی روستای باغچه سرا در محل مسجد قدس این روستا برگزار شد.

مولودی خوانی ، اجرای گروه سرود و شعرخوانی از دیگر بخش های این برنامه به مناسبت خجسته میلاد حضرت زین العابدین (ع) در شهرستان آستارا بود

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:33 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
رئیس اداره گاز آستارا خبر داد
گازرسانی به روستای کوهستانی کوته‌کومه در آستارا

رئیس اداره گاز آستارا از گازرسانی به روستای کوهستانی و توریستی «کوته‌کومه» این شهرستان در سال جاری خبر داد.

سیروس بودش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام گرفته با مدیر عامل شرکت گاز گیلان از تیر ماه امسال عملیات گازرسانی به روستای کوهستانی کوته‌کومه آستارا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه تقویت فشار و خط تغذیه روستای کوهستانی کوته‌کومه انجام شده است، گفت: عملیات لوله‌گذاری این روستا به میزان 8 هزار متر در حال انجام است.

به گزارش فارس، روستای کوهستانی و توریستی زیبای کوته‌کومه از جاذبه‌های گردشگری مهم شهرستان بندر آستارا در بخش لوندویل است.

سالانه مسافران و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند و چشمه آبگرم «ایستی‌سو» در این روستا و آبشار لاتون در 6 کیلومتری آن قرار دارد و از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق بکر گیلان است.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:33 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

عفت مرعشی اعلام کرد که سفر هاشمی به عربستان قطعی نیست.

عفت مرعشی همسر هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره سفر هاشمی به عربستان گفت: سفر آیت‌الله هاشمی به عربستان هنوز قطعی نیست و الان برنامه‌ای ندارد.

همچنین فاطمه هاشمی نیز در پاسخ به این سوال فارس که آیا آقای هاشمی به عربستان سفر می‌کند یا خیر اظهار داشت: ایشان قطعا نمی‌رود.

وی درباره اینکه آیا شما با خود هاشمی در این‌باره صحبت کرده‌اید تاکید کرد: بله ایشان در این مرحله نمی‌رود ولی آینده را نمی‌دانم.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:32 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393

 

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:31 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید، قاریان و حافظان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:
انس با قرآن عزت را برای امت اسلامی به ارمغان خواهد آورد/ بزرگ‌ترین گرفتاری امروز دنیای اسلام غفلت از خباثت دشمنان است

 آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: امروز سیاست دشمنان اسلام به راه انداختن جنگ‌های داخلیِ نیابتی و برادرکشی در جوامع اسلامی است اما متأسفانه برخی در امت اسلامی متوجه این سیاست شوم نیستند.

  در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین العابدین امام سجاد (علیه السلام)، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.

  آیت الله خامنه ای در این دیدار، هدف نهایی از حفظ و تلاوت قرآن را، «فهم و عمل» به آن و «انس با کلام الهی» خواندند و با بیان اینکه «هدایت الهی» و «فهم معیارهای اساسی قرآن در مسائل حساسی نظیر شناخت دشمن» در گروی انس با قرآن کریم است، خاطرنشان کردند: انس با قرآن و تدبر و تعمق در معانی و مفاهیم آن، عزت وعده داده شده از سوی خدای متعال را برای امت اسلامی به ارمغان خواهد آورد.

رهبر انقلاب، اقبال گسترده و گرایش نوجوانان و جوانان به قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ برشمردند و افزودند: انس با قرآن، جامعه را به عمل به تعالیم حیات بخش آن نزدیک می کند که هدف برتر و نهایی از حفظ و تلاوت قرآن نیز همین است.

ایشان، همچنین انس با قرآن کریم را نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی خواندند و گفتند: امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.

  آیت الله خامنه ای، راه جبران این کمبود اساسی در دنیای اسلام را فهم دقیق معیارهای قرآنی دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام بعد از پدید آمدن جمهوری اسلامی توطئه های خود را علیه اسلام شدیدتر و پیچیده تر کردند.

رهبر انقلاب گفتند: امروز سیاست دشمنان اسلام براه انداختن جنگ های داخلیِ نیابتی و برادرکشی در جوامع اسلامی است اما متأسفانه برخی در امت اسلامی متوجه این سیاست شوم نیستند و حاضرند برای مقابله با برادران مسلمان خود دست بدست شیطان بدهند و حتی با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.

ایشان همچنین با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن خاطرنشان کردند: امت اسلامی می‌تواند به برکت انس روزافزون با مفاهیم قرآن کریم، به عزت وعده داده شده از سوی خداوند متعال دست یابد.

پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه میلاد مسعود امام سجاد علیه السلام با اشاره به سطح بالای مسابقات و استقبال چشمگیر از سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: در این دوره از مسابقات 71 کشور از قاره های مختلف جهان حضور داشتند و این مسابقات از سوی 10 داور خارجی، 5 داور ایرانی و سه عضو ناظر مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:30 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
فرماندار تالش خبر داد
احداث راه کوهستان بخش حویق تالش

فرماندار تالش از احداث راه کوهستان سه روستای بخش حویق این شهرستان خبر داد.

علی فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به ضرورت احداث راه کوهستان، اظهار داشت: احداث مسیر کوهستان بالای بخش حویق مشکل تردد اهالی سه روستای کوهستان بالا و پایین، مژده‌علی و بیجاربین که بیش از 400 خانوار ثابت و فصلی دارد را برطرف می‌کند.

وی افزود: مدیران باید خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم را سرلوحه اقدام‌های خود قرار دهند.

فرماندار تالش با بیان اینکه کلنگ احداث سه مسیر روستایی مذکور بر زمین زده شده است، تصریح کرد: با احداث این راه انتظار 30 ساله اهالی روستاهای مذکور محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به طول 6 کیلومتر است که در فاز نخست 2 کیلومتر آن احداث می‌شود، افزود: بالغ بر یک میلیارد و 370 میلیون ریال از دو محل تملک دارایی استانی و دو درصد اعتبارات نفت و گاز تامین می‌شود. 

به گزارش فارس، بخش حویق در 45 کیلومتری تالش واقع شده و روستای کوهستان بالا و پایین، مژده‌علی و بیجاربین بیش از 400 خانوار ثابت و فصلی را در خود جای داده  است.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:29 ب.ظ | نظرت شما (0)

سه شنبه 13 خرداد 1393
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا:
کارواش‌های آستارا استاندارد می‌شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر آستارا از ساماندهی و استانداردسازی کارواش‌های خودروی این شهرستان خبر داد.

شهروز قلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با بیان اینکه 17 کارواش به صورت مجاز و غیر مجاز در این شهرستان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: بیشتر این کارواش‌ها هیچ‌گونه کنترلی در زمینه مسایل زیست‌محیطی به‌ویژه دفع فاضلاب نمی‌کنند.

وی افزود: این امر موجب ضایعات زیست‌محیطی و آب‌های زیرزمینی منطقه می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا ادامه داد: این اداره در راستای انجام وظایف قانونی به منظور ساماندهی و مدیریت مسایل زیست‌محیطی به‌ویژه دفع فاضلاب کارواش‌ها با پیگیری‌های مکرر و اخطارهای قانونی ابلاغ شد و با ارائه راهکار برای انجام در زمان مناسب انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی کارواش‌های خودرو از قانون محیط زیست تمکین نکردند، گفت: با همکاری دادستان شهرستان و پلیس اقدام به پلمب و کارواش‌های متخلف تا برطرف شدن تخلف کرده‌ایم.

قلی‌نژاد فعالیت کارواش‌های غیر استاندارد زیست‌محیطی شامل لجن‌های آب، مواد شوینده، مواد روغنی و لنت‌ترمزها و ... را از مواد آلوده کننده محیط زیست عنوان کرد.

وی یادآور شد: این موارد با نفوذ به آب‌های سطحی و زیرزمینی موجب بروز مشکلات شدید زیست‌محیطی می‌شوند.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان دکتر محمد علی اسلامی /ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 03:00 ب.ظ | نظرت شما (0)

دوشنبه 12 خرداد 1393

قهرمان سنگین‌وزن کشتی ایران گفت: حوشحالم که حتی یک بار هم به سمت مواد نیروزا نرفتم.

خبرگزاری فارس: حوشحالم که حتی یک بار هم به سمت مواد نیروزا نرفتم/ورزشکار تا زنده است به فکرش باشیم
 

 

فردین معصومی در حاشیه مراسم تجلیل از خود در گفت‌و‌گو ‌با خبرنگار فارس در رشت، برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی را در زمان حیات مناسب دانست و اظهار داشت: مسئولان ما بعد از درگذشت یک ورزشکار، برای وی مراسم برگزار می‌کنند؛ چه خوب است تا زمانی که ورزشکار حیات دارد به یادش باشند.                                                  

وی ادامه داد: کسی که 10 تا 12 سال در اردوهای تیم ملی برای مملکت خود افتخارآفرینی می‌کند خواسته‌ای ندارد و بهتر است در زمان زنده بودن ورزشکار، یادبود و مراسم گرفته شود و به نظر من این زیباترین و قشنگ‌ترین کاری است که مسئولان می‌توانند برای یک ورزشکار انجام دهند.

قهرمان گیلانی کشتی ایران با بیان اینکه من از یک روستا ورزش خود را آغاز کردم، خاطرنشان کرد: اگرچه امکانات ورزشی آن روستا در حد استان گیلان نیست، اما با توکل به خدا تلاش طاقت‌فرسایی را انجام دادم که توانستم 10 سال در اردوی تیم ملی حضور داشته باشم.

وی اضافه کرد: خدا را شاکرم که در حق کسی قصور و کوتاهی نکردم و حتی یک بار به سوی مواد نیروزا نرفتم.

معصومی ابراز کرد: اگر امروز قرار باشد که از دنیای کشتی خداحافظی کنم، وجدانم راحت است و این موارد را تنها در توکل به خدا و دعای خیر مردم می‌بینم.

وی یادآور شد: اگر محبت و دعای خیر مردم خوب نبود، فردین معصومی هم نبود.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان دکتر محمد علی اسلامی /ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 10:30 ب.ظ | نظرت شما (0)

دوشنبه 12 خرداد 1393

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: زمانی که غربیها بر سر انسان بودن زن بحث داشتند پیامبر اسلام برابری زن و مرد را مطرح کرد، به همین خاطر انسانیت به نوعی وام دار نگاه اسلام زن است.

 

سید حسن خمینی دوشنبه شب در دیدار با زنان نخبه جامعه در حسینیه جماران افزود: اساسا برتری مرد به دلیل نگاه به موضوع قدرت و توان بدنی بود اما پس از ظهور اسلام ملاک برتری تقوا و دانش شد.

وی با اشاره به مطلبی از ?ابوسعید خدری? در خصوص تقاضای زنان برای علم آموزی از پیامبر (ص) افزود: پیامبر (ص) دو روز در هفته برای علم آموزی زنان معین کردند.

سید حسن خمینی ادامه داد: در نگاه پیامبر (ص) انقلاب عظیمی نهفته بود و آن تغییر ملاک برتری قدرت در جامعه بود و پس از آمدن اسلام ملاک برتری انسان تقوا و دانش شد.

وی افزود: هزار سال طول کشید تا شعر توانا بود هر که دانا بود معنا شود؛ در واقع امروز کسی که دانش بیشتری دارد، قدرتمند تر است.

وی با اشاره به نگاه متفاوت امام خمینی (ره) نسبت به زن افزود: در اثر انقلاب اسلامی درهای جامعه به روی قشر متدین و خصوصا زنان باز شد و آنان در عرصه های متفاوتی وارد شدند.

وی خانواده را محور جامعه معرفی کرد و افزود: محوریت زن در خانواده یکی از محورهای وجود اوست. زنها نقش های مهمی در جامعه دارند که نیاز به معرفی آنها است.

وی مرز حضور زنان در جامعه را رعایت کردن عفاف دانست و گفت: عفاف علت رمز بقای جامعه است و با رعایت آن از سوی مردان و زنان، جامعه به سعادت می رسد.

وی گفت: زنان باید بیشتر از هر فرد دیگری تلاش کنند و با دانش اندوزی در جامعه، ارزشمند بودن را به نمایش بگذارند و با پاسداشت مرزهای مهم (عفاف)، به حیات اجتماعی که دستور دین ماست عمل کنند.

همچنین در این مراسم تعدادی از زنان نخبه ورزشکار، هنرمند و اندیشمند به ارائه نظرات خود در خصوص این قشر از جامعه پرداختند.

ارسال شده توسط اعتدال نیوز در ساعت 22:25 | نظرات شما (0)

دوشنبه دوازدهم خرداد 1393

نشست خبری نمایندگان 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی با عنوان «دانشجویان و خط راستین امام (ره)» ظهر امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

*لزوم به اجرا درآوردن اندیشه‌های امام (ره) با نگاه جهادی 

روح‌الله نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در این نشست اظهار داشت: فهم خط راستین امام (ره) کار سختی نیست، چراکه پیام‌های ایشان به روشنی قابل فهم است و اعتقاد، تمرکز و توجه به اندیشه‌های امام (ره) با نگاه جهادی برای به اجرا درآوردن آنها نیاز است.

وی با اشاره به رونق داشتن بازار خط امامی افزود: جای شکر دارد هر کسی که می‌خواهد جایگاهی در میان مردم چه ظاهری و چه باطنی پیدا کند، صحبت از خط امام می‌کند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور خاطرنشان کرد: عده‌ای سخن از به موزه سپردن آرا و اندیشه‌های امام (ره) می‌گفتند، اما حال خودشان را باید در زباله‌دان تاریخ جست و این اندیشه‌های امام است که هنوز زنده است.

نجابت با اشاره به سیره عملی امام (ره) تصریح کرد: این اصل قرآنی که در سیره عملی امام قابل مشاهده بود آیه اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم بود، ما شاهدیم که در جای جای اندیشه امام استکبارستیزی بدون رو دربایستی وجود دارد البته در کنار آن امام با مردم خود و همراه آنها بود و ما نباید در این خصوص سوءبرداشت کنیم.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در پایان سخنان خود پیرامون پیام معروف امام در پذیرش قطعنامه ادامه داد: ‌امام در آن زمان فرمودند که جهان تشنه فرهنگ اسلام است و جهانخواران توقع دارند که ما شکستن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را مشاهده بکنیم و هشدار ندهیم در حالیکه این وظیفه جمهوری است که در سراسر جهان فریاد بزند که ای خفتگان بیدار شوید.

*خط امامی بودن معنای تف


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/3/13:: 10:20 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >