سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که حکمت القا می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
انصار حزب الله گیلان

سردار قاسم سلیمانی؛ خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در کره زمین

 

سردار قاسم سلیمانی؛ خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در کره زمین

یک رسانه آمریکایی طی مطلبی خاطر نشان ساخت که فرمانده ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران خطرناک‌ترین دشمن آمریکا است.

پایگاه خبری «دیلی بیست» طی مطلبی نوشت: سردار لشگر «قاسم سلیمانی»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران و از فرماندهان راهبردی جمهوری اسلامی شخصی است که بسیاری از مقام‌های رسمی آمریکایی او را خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در کره زمین می‌دانند.

دیلی بیست می‌نویسد: حضور سردار سلیمانی در عرصه‌های مختلف نشانگر تلاش‌های سازمان یافته ایران برای جلوه خود در منطقه است.

دیلی بیست همچنین آزادی شهر آمرلی در اقلیم کردستان را به دلیل ابتکار ایران و نه آمریکا بر می‌شمارد و در ادامه ارتش آمریکا را متهم به ضعف راهبردی در این رویداد می‌کند.




دیلی‌بیست از احتمال کشته شدن بغدادی خبر داد/ پنتاگون رد کرد

 

دیلی‌بیست از احتمال کشته شدن بغدادی خبر داد/ پنتاگون رد کرد

پایگاه خبری «دیلی‌بیست» به نقل از منابع عراقی گزارش کرد «ابوبکر البغدادی» احتمالاً کشته شده، اما مقامات پنتاگون حاضر به تأیید این خبر نشده‌اند.

  پایگاه خبری «دیلی‌بیست» به نقل از منابع عراقی گزارش کرد که احتمال دارد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» در حملات هوایی اخیر به مواضع این گروه، کشته شده باشد.

این خبر پس از آن منتشر شد که روز چهارشنبه «ابوهاجر السوری» معاون اصلی بغدادی در حمله هوایی به مقر این گروه در «موصل» کشته و خبر آن نیز از سوی منابع مختلف تائید شد.

پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های کردی و ترکیه‌ای گزارش دادند که شخص بغدادی نیز در این حمله دچار جراحت شدید شده و پس از فرار به سوریه، کشته شده است.

دیلی‌بیست با اعلام اینکه «منابع عراقی» نیز این خبر را به این پایگاه اعلام کرده‌اند، نوشته است که مقامات پنتاگون این خبر را رد کرده‌اند. یک مقام ارشد دفاعی در این رابطه به دیلی‌بیست گفته است: «هیچ مدرک معتبری که شایعه کشته شدن بغدادی را تائید کند، وجود ندارد.»

روز گذشته شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از یک مقام نظامی که مشخص نیست آمریکایی است یا عراقی، گزارش داد که در حمله نیروهای آمریکایی به موصل، چندین فرمانده ارشد داعش از جمله السوری کشته شده‌اند، اما در این گزارش به کشته شدن بغدادی اشاره‌ای نشده است.

دیلی‌بیست در مورد شایعه کشته شدن بغدادی نوشته است: «شایعه مرگ بغدادی شاید به این دلیل در شمال بغداد پخش شده باشد که هنوز مشخص نیست در حمله‌ای که گفته می‌شود به مرگ دستیار بغدادی منجر شده، چه کسان دیگری کشته شده‌اند. حتی این احتمال وجود دارد که ادعای مرگ بغدادی از سوی خود داعش مطرح شده و حقه‌ای باشد برای اینکه رد رهبر داعش پنهان شده و وضعیت و محل واقعی وی در ابهام قرار گیرد.»

با این حال، این پایگاه نوشته است که چندین مقام اطلاعاتی کرد و افسران سابق ارتش عراق گزارش داده‌اند که بغدادی روز چهارشنبه پس از مجروحیت در عراق، برای درمان به سوریه منتقل شده و همانجا جان خود را از دست داده است.

این اولین بار نیست که شایعه مرگ بغدادی منتشر می‌شود، به همین جهت نمی‌توان مستقلا این گزارش را تائید کرد.




صدور مجوز فعالیت اداره اوقاف در آستارا

 

مدیر اجرایی بقاع امامزادگان آستارا خبر داد
صدور مجوز فعالیت اداره اوقاف در آستارا

مدیر اجرایی بقاع امامزادگان آستارا از اخذ مجوز فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان از سازمان اوقاف خبر داد و گفت: فعالیت اداره اوقاف آستارا به‌زودی آغاز می‌شود.

میکاییل بادروح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) اظهار کرد: وجود بارگاه با برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در ایران سبب رشد و توسعه شهرهای مقدس مشهد و قم شده است.

وی شخصیت امام رضا (ع) را متواضع، با ادب و مهربان در رفتار عنوان کرد و افزود: امام رضا (ع) هرگز از مردم جدا نبود و خصوصیات اخلاقی این امام همام حتی دشمنان را نیز مجذوب خود کرده بود.

مدیر اجرایی بقاع امامزادگان آستارا عبادت شبانه امام رضا (ع) و کمک به فقرا و نیازمندان را از ویژگی‌های دیگر امام رضا (ع) ذکر کرد و گفت: امام هشتم شیعیان جهان هرگز فقیری را از درگاه خود رد نمی‌کرد.

وی درباره ویژگی‎های اخلاقی، علمی، اجتماعی و سیاسی امام رضا(ع) در دوران سه خلیفه جور و ستم، افزود: این امام بزرگوار با علم کامل و برهان قاطع در مباحثات مناظره‌ها پاسخ می‌داد.

بادروح در ادامه به وضعیت فعالیت اداره اوقاف در آستارا اشاره کرد و یادآور شد: صدور فعالیت اداره اوقاف آستارا از سازمان اوقاف اخذ شده و به‌زودی فعالیت خود را با همکاری مسئولان شهرستان آغاز می‌کند. وی با اشاره به اینکه ساختمان و تجهیزات اداره با بودجه تامین اعتبار و تهیه شده است، تصریح کرد: ساختمان اداره اوقاف احداث و تمام امکانات اداره آستارا تهیه و راه‌اندازی شده است.




شن بادبادک‌ها در آستارا برگزار می‌شود

 

همزمان با ولادت باسعادت امام رضا (ع)
جشن بادبادک‌ها در آستارا برگزار می‌شود

شهردار آستارا از برگزاری جشن بادبادک‌ها همزمان با ولادت امام رضا (ع) در این شهر خبر داد.

علی کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به برگزاری جشنواره بادبادک‌ها اظهار کرد: این جشن همزمان با ولادت امام رضا (ع) در مجتمع طرح سلامت سفیر امید آستارا برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری جشن بادبادک‌ها را عصر امروز عنوان کرد و گفت: گروهای مختلف ورزشی و فرهنگی و هنرمندان و اقشار مختلف مردم برای شرکت در جشنواره بادبادک‌ها اعلام آمادگی کردند.

شهردار آستارا برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی را از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره مذکور عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه دارای غرفه‌های گلیم، معرق چوب، معرق کاشی، حصیر، انواع وسایل چوبی، لباس‌های محلی و... دایر است که تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

وی برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی را با همکاری سپاه ناحیه آستارا ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، اعتلای سطح فرهنگی و نمایش و عرضه محصولات صنایع‌دستی آستارا و آشنایی گردشگران با رشته‌های صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود.

کوهی مساحت طرح سلامت آستارا را 5 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: امسال فضای کلی طرح سلامت دریا به حدود 10 هکتار توسعه یافته است.

وی نمازخانه، حمام، اتاق مدیریت و پذیرش، سرویس بهداشتی، زمین‌های فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی، پارکینگ، آلاچیق و شناگاه‌های مستقل برای مردان و بانوان و... را از ظرفیت‌های طرح‌های سالم‌سازی مذکور برشمرد.

شهردار آستارا فضاسازی و ایجاد غرفه‌های متعدد و ارائه محصولات فرهنگی، هنری، ورزشی، صنایع‌دستی، نقاشی کودکان، بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های ورزشی و هنری برای مسافران و شهروندان را از برنامه‌های شهرداری با همکاری اداره‌ها، نهادها و سپاه در طرح سالم‌سازی دریا برشمرد.

وی با قدردانی از تلاش عوامل اجرایی در طرح سالم‌سازی دریا تصریح کرد: در تلاش هستیم تا طرح سالم‌سازی مرکز شهر واقع در محدوده ساحلی بلوار سفیر امید را به عنوان طرح نمونه در گیلان معرفی کنیم.

کوهی ایجاد سکو برای ناجیان غریق جمعیت هلال احمر و نیز سکویی مناسب برای اجرای برنامه‌های هنری را از دیگر بخش‌های طرح سلامت عنوان کرد.

وی خواستار ساماندهی پارک قدیمی شهر آستارا و ارج گذاشتن به پیشنهادها و انتقادهای مردمی شد.

---------------------------------------------------------------------

 




فرماندار آستارا خبر داد ساخت طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور در آستارا

 

فرماندار آستارا خبر داد
ساخت طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور در آستارا

فرماندار آستارا از ساخت طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور در این شهرستان خبر داد.

سیروس شفقی امروز در حاشیه بازدید میدانی از شهر آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور توسط شهرداری آستارا در حال تکمیل و راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه با تکمیل پیاده‌روی ساحلی بندر مرزی آستارا این پروژه به طولانی‌ترین پیاده‌روی  کشور تبدیل می‌شود، تصریح کرد: این پیاده‌رو روی 2 هزار و 200 متر دیواره سنگی ساحلی شهر اجرا می‌شود و عرض مفید آن چهار متر است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه اکنون عملیات کف‌سازی 500 متر دیگر از این پروژه در دست انجام است، گفت: این کار با همت و بودجه شهرداری آستارا انجام گرفته است.

به گفته وی، فاز نخست و دوم پیاده‌روی ساحلی از مقابل در ترانزیت گمرک تا پارک ساحلی شریعتی در سال 1389 به طول 482 متر به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: عملیات احداث فاز سوم این پروژه در ساحل سفیر امید از سال 92 آغاز و 350 متر از این فاز به اتمام رسیده است.

شفقی زیباترین بخش این پیاده‌رو را اتصال دو مسیر شریعتی و سفیر امید با اجرای یک پل قوسی برای تردد عابران پیاده‌روی دهانه رودخانه مرداب است که آگهی مناقصه آن به‌زودی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این پروژه، شهروندان و گردشگران می‌توانند ضمن تردد از این پیاده‌رو، زیبایی‌های دریای خزر را در ارتفاع سه تا پنج متری به نظاره بنشینند.

فرماندار آستارا دغدغه دیگر را بازارچه معروف مثلثی عنوان کرد و یادآور شد: با پیگیری‌های شهردار و شورای شهر لوندویل و مجموعه دولت و نماینده آستارا به‌زودی مغازه‌داران بازار مثلثی لوندویل به بازارچه درحال احداث شهرداری لوندویل انتقال می‌یابند و مشکل ترافیک شهر لوندویل برطرف می‌شود.

--------------------------------

 




دلنوشته ای به ریس سازمان محیط زیست کشور بعدار 49 بار آتش سوزی در حیات وحش لوندویل استارا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/6/15:: 9:17 عصر     |     () نظر