سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان را اکرام کنید که آنان نزد خداکریم اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
انصار حزب الله گیلان

سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل با بیان اینکه مسئولان استان گیلان باید به دنبال حل مشکلات راههای ارتباطی این استان باشند، گفت: نماینده آستارا به جای تحریک مسائل قومیتی به فکر احیای محیط زیست گردنه حیران باشد.

mozen در پی مصاحبه صفر نعیمی رز مردم نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی درباره بازپس گیری «جاده حیران – اردبیل» از استان اردبیل، کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل برای آشکار نمودن حقیقت و تنویر افکار عمومی جوابیه‌ای را صادر کرده است که در ادامه می آید.

تخریب گسترده و اسفناک محیط زیست گردنه‌ی حیران در سالهای گذشته باعث نگرانی طبیعت دوستان واهالی آستارا و نمین و اردبیل شده است. بی تردید اگر نظارت بر منابع طبیعی محدوده گردنه‌ی حیران در اختیار اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل بود دیگر شاهد فجایع زیست محیطی در این سرزمین نبودیم.

مدیریت ضعیف گیلان بر این منطقه در سالهای جدایی آستارا از اردبیل دلیلی است مبرهن برای عاشقان طبیعت و مردم بومی این منطقه، بنده به عنوان عضو هیات رئیسه کمیسیون محیط زیست مجلس تاکید می کنم که بیشترین دلسوزی ها و مکاتبات در خصوص نجات گردنه‌ی سحرانگیز حیران را همین مسئولان و مردم نمین و اردبیل در چند سال اخیر داشته اند.

راه گردنه حیران از دیرباز به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی حادثه خیر بوده است و این جاده با همت اهالی نمین و ویلکیج و جمعی از مردم اردبیل در اواسط دهه 40 خورشیدی ترمیم و بهسازی شده است. که اسناد و مدارک آن در حافظه مردم و تاریخ ثبت و ضبط شده است، در این مجال نامه‌هایی که مسئولان وقت و ریش سفیدان محلی برای پیگیری ترمیم و بهسازی جاده حیران به وزارت راه و همچنین اداره راه استان آذربایجان شرقی در دهه 40 خورشیدی ارائه داده‌اند را می‌توان اشاره کرد.

حال برای ما و مردم سوال است که چگونه اردبیل فقط 20 سال است که بر جاده ارتباطی حیران نظارت می‌کند و این مسئله جفای بزرگ و نابخشودنی است در حق کسانی که عمر و جان خود را برای راه‌اندازی، ترمیم و بهسازی و مراقبت از آن صرف کرده‌اند، آیا این درست است که ما تاریخ را منکر شویم و یا از زحمات و از خود گذشتگی‌های پدران خود برای احداث این مسیر با کمترین امکانات در آن زمان غافل شویم!

مردم خود می‌بینند و نظاره گر و شاهد وقایع منطقه هستند که مسیر آستارا – اردبیل از حد فاصل شهر آستارا تا پل آقچای، جاده وضعیت غیراستانداردی داشته و این چند کیلومتر فاقد خط کشی و چراغ می‌باشد. ولی به محض ورود به حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل، شاهد عریض شدن جاده، خط کشی مناسب، چراغ، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی هستیم و در فصول سرد سال و شرایط بد آب و هوایی این جاده همیشه باز بوده و خودروها بدون هیچ مشکلی در حال تردد می‌باشند.

این موضوع از این حیث مهم است که راهداران فداکار و خدوم اردبیلی در روزهای سخت همواره در جهت رفاه حال مردم منطقه و مهمانان کوشیده‌اند و برخلاف ادعای واهی نماینده آستارا، خدمات راهداران اردبیلی باعث جذب گردشگر و تقویت این صنعت در منطقه نیز شده است.

چگونه است که در کوچکترین بارش برف (که در آرشیو اخبار خبرگزاری‌ها در سالهای گذشته نیز موجود می‌باشد) حتی راههای درون شهری رشت بعنوان مرکز استان گیلان مختل و بسته می‌شوند و اردبیل برای کمک رسانی و باز نمودن راهها به آنجا نیرو اعزام می‌کند و در عجبم که چه شده نماینده آستارا در برنامه‌های خود برف روبی جاده گردنه حیران را اولویت قرار داده است.

به عنوان سخنگوی مجمع نمایندگان مردم اردبیل در خانه ملت به مسئولان گیلانی اکیداً توصیه می‌کنم به جای طرح غیرکارشناسانه این مسائل به دنبال حل مشکلات راههای ارتباطی خود من جمله دو بانده کردن راه ارتباطی تالش به ‌آستارا و از آستارا تا پل آق چای باشند تا مردم این منطقه از رنج و مشقت و حوادث و تصادفات جاده‌ای رها یابند و در نهایت باعث جلوگیری از خسران و خدمتی به خلق خدا گردد .

البته چند روز پیش از وزیر راه وشهرسازی دستور تخصیص صد در صد اعتبار مورد نیاز اجرای راه نمین – آستارا را اخذ کرده‌ایم و به زودی به مرحله اجرا درخواهد ‌آمد، چرا که مدتهاست که اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی پیگیر تامین بودجه برای دو بانده کردن مسیر گردنه‌ی حیران از پل آق چای تا تونل بود.

و در آ‌خر به آقای صفر نعیمی رز، نماینده آستارا که خود ایشان آذری هستند، و در روستای رز از توابع شهرستان نمین استان اردبیل متولد گشته‌اند نیز توصیه می‌کنیم به جای تحریک مسائل قومیتی و ارضی برای جلب نظر گیلانی ها، به فکر احیای محیط زیست گردنه‌ی حیران باشند و جلوی تخریب طبیعت حیران که به بهانه های ویلاسازی و گردشگری در سالهای اخیر مورد بی توجهی و غفلت گیلانی ها واقع شده است را گرفته و از تاراج درختان جنگلهای منطقه جلوگیری به عمل آورند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/21:: 1:48 عصر     |     () نظر

حسن عباسی شامگاه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ همایش «درآمدی بر دکترین فرهنگی و اقتصادی جوادالائمه (ع)» با اشاره به ورود محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست اظهار کرد: هر فردی حق دارد در چارچوب نظام اسلامی رقابت کند و در صحنه حضور داشته باشد.

pic (17)وی به راه‌اندازی جریان اصولگرایی توسط احمدی‌نژاد در کشور اشاره کرد و افزود: احمدی‌نژاد با شعارهای دینی وارد صحنه شد اما مدیریت‌ها را به تکنوکرات‌ها واگذار کرد.

عباسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد حوزه‌های بسیار مهم در بخش فرهنگ و اقتصاد را به افرادی سپرد که اعتقادی به اقتصاد اسلامی نداشتند، تصریح کرد: احمدی‌نژاد اکنون آمده گذشته را بازسازی کند و حزب تشکیل دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران به افرادی که کاری به دین ندارند اشاره و بیان کرد: به مردم یادآور می‌شویم مقام مسئولی که در نظام اسلامی است و کاری را انجام می‌دهد، به حساب دین نگذارید.

وی ادامه داد: اما افرادی که به نام حزب‌الهی، بسیجی، خانواده شهدا، اصولگرایی و جبهه ولایتمداران وارد صحنه می‌شوند باید مسیر خود را مشخص کرده که کار را می‌خواهند به چه افرادی واگذار کنند.

عباسی اضافه کرد: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد آیا دوباره با نام دین می‌خواهد اقتصاد و معاش مردم متدین را به افرادی که اعتقادی به اسلام ندارند، واگذار کند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید براینکه معیشت مردم به افرادی که اعتقادی به اقتصاد اسلامی ندارند نباید سپرده شود، گفت: اگر متنبع شدند فردا قرار نیست عنان معیشت مردم را به تکنوکرات‌ها دهند، به آنها خیرمقدم عرض می‌کنیم اما اگر دوباره می‌خواهند جولان تکنوکرات‌ها را محقق کنند و به نام دین به کام مدرنیته ببرند، برخوردی که با دیگر لیبرال‌ها کردیم با آنها انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است اسلام پیاده نشود حداقل نمی‌گذاریم به نام اسلام این اتفاق بیفتد.

عباسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد باید تکلیف خود با مبانی نظری را روشن کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سال 1357 انقلاب اسلامی سیاسی بود و با لیبرالیسم سیاسی پهلوی، بازرگان و بنی‌صدر تفاوت گذاشته شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران، لیبرالیسم سیاسی را برای مردم ایران شناخته شده دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی هنوز انجام نشده زیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز سنگرهای فرهنگی فتح نشده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی هنوز در دستور کار است.

pic (6)عباسی یادآور شد: انقلاب اسلامی اقتصادی هنوز محقق نشده زیرا جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در سیاست ضد همدیگرند اما وقتی به اقتصاد می‌رسند یکی می‌شوند و لیبرالیسم هستند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه عقبه فکری تمام اقتصاددان‌های پشت سر کاندیداهای اصولگرا و اصلاح‌طلب ریاست جمهوری در سال گذشته لیبرالیسم بود، خاطرنشان کرد: مجاهدتی باید صورت گیرد و بین لیبرالیسم فرهنگی و اسلامی فاصله ایجاد شود.

وی بر ایجاد فاصله بین اقتصاد لیبرالیسم و اسلامی تاکید کرد و افزود: در دولت سازندگی اقدام‌ها به نام اسلام بود اما تکنوکرات‌ها کار را پیش بردند.

عباسی با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات تکنوکرات‌های اقتصادی فعالیت‌ها را انجام دادند، بیان کرد: در دولت اصولگرایان دیدیم دوباره اقتصاد به دست افرادی افتاد که اعتقادی به اقتصاد اسلامی نداشتند.

رئیس اندیشکده یقین به پیاده شدن الگوی ناقص غربی در دولت دهم اشاره کرد و گفت: زندگی مردم را در دولت گذشته خراب کردند و کارها به نام اسلام گذاشته شد.

وی با تاکید براینکه خراب شدن هدفمندی یارانه‌ها در چهار سال گذشته ربطی به تفکر ولایی و اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: لیبرالیسم بود که کارها را خراب کرد و هر نماینده مجلس یا کاندیدای ریاست جمهوری بخواهد با نام اصولگرایی، جریان ولایتمدار و تفکر بسیجی وارد صحنه شود باید تضمین دهد بین لیبرالیسم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با اصل اسلام فاصله را مشخص کند.

عباسی به عزل مرحوم منتظری توسط امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام (ره) فرمود که منتظری کشور را به دست لیبرال‌ها می‌دهد و این موضوع یکی از اتمام‌های او بود.

رئیس اندیشکده یقین، لیبرالیسم را خط قرمز نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که طشت بی‌آبرویی لیبرالیسم از بام به کف افتاده است.

وی با تاکید براینکه الگوهای منسوخ شده لیبرالیسم نباید با نام اسلام و اصولگرایی در جامعه پیاده شود، اظهار کرد: ساکت نمی‌نشینیم که مردم بگویند این هم از اصولگرایی، صاحبان تفکر بسیجی، حزب‌الهی‌ها و ولایتمدارانی که گوش به حرف علمای دینی هستند.

به گفته عباسی، آنچه در هدفمندی یارانه‌ها از سال 1389 پیاده شده، ربطی به اسلام و حزب الهی‌ها ندارد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه اقتصاددان اصولگرایی که در کنار اقتصاددان لیبرال می‌نشیند اعتقاد به اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب ندارد، بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم با انگاره‌ها و جهت‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب شعاری برخورد کرده و در زبان بگویند اما در عمل طوری دیگری پیاده شود.

pic (7)وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: فردی که به لیبرالیسم اقتصادی اعتقاد دارد، اقتصاد مقاومتی را قبول ندارد و امروز خطری بالاتر از لیبرالیسم در درون اقتصاد جمهوری اسلامی نیست.

عباسی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی نباید در تصدی مدیریت‌های اقتصادی از متخصصان اقتصاد لیبرالی استفاده کند، خاطرنشان کرد: مدلی که پیاده می‌کنند در ایالات متحده و اروپا شکت خورده است.

حسن عباسی  در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت با بیان اینکه در افق نظام اسلامی باید سیره 12 امام (ع) پیاده شود اظهار کرد: جامعه در انتظار چشیدن عدالت است.

وی کارکرد دین را پیاده شدن عدل و قسط در جامعه عنوان کرد و افزود: نقض‌کننده عدل جور است.

عباسی نقض‌کننده قسط را ظلم خواند و بیان کرد: فردی که عقل بر نفس او سیطره پیدا کند به انصاف می‌رسد.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران با اشاره به اینکه عقل، عدل و انصاف پس از دیگری اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: حق دیگران پس از رسیدن به انصاف پرداخت می‌شود.

وی مشکل جامعه را عقل، عدل و انصاف دانست و خاطرنشان کرد: هنوز دین در جامعه ما پیاده نشده است.

عباسی تلاش خواص جامعه را قوام بخشیدن به قسط ذکر کرد و گفت: اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند حجم عظیم پرونده‌های تخلف و اختلاس در جامعه تشکیل نمی‌شد.

رئیس اندیشکده یقین هدف آرمانی نظام اسلامی را تحقق قسط و عدل در جامعه خواند و یادآور شد: نشر فرهنگ و اقتصاد لیبرالی با نام اسلام در جامعه ظلم به دین است.

وی با بیان اینکه ظلمی بالاتر از این نیست که با تابلوی اسلام اقدام‌های ضد دین انجام دهیم، اظهار کرد: حکومت عدل زمانی محقق می‌شود که به وضعیت ترازو که ایمان توا?م با عمل است، برسیم.

عباسی به بیان 65 بار ایمان و عمل صالح کنار همدیگر در قرآن اشاره کرد و افزود: تحقق عدل نیازمند اراده عمومی است.

رئیس اندیشکده یقین انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن را مراحل رسیدن به تمدن اسلامی برشمرد و بیان کرد: برای رسیدن به ظهور ایمان و عمل صالح نیاز است و تمام افراد جامعه باید برای اقامه قسط در جامعه تلاش کنند.

وی بر تبلور ایمان کامل و عمل صالح در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید نیت داشته باشند و به آن عمل کنند.

اعلان جنگ القائده علیه شیعیان عربستان

عباسی از اعلان جنگ القائده علیه شیعیان عربستان خبر داد و تصریح کرد: القائده خود را برای مقابله با شیعیان در عربستان آماده می‌کند.

pic (5)رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه القائده 200 هزار نفر را در سوریه به شهادت رسانده است، خاطرنشان کرد: القائده از بدو پیدایش حتی یک گلوله به طرف رژیم صهیونیستی شلیک نکرده است.

وی بیشترین ضربه وارد شده به اسلام را از درون دین دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه علی آمد به موازات آن معاویه از درون اسلام به وجود آمده است.

عباسی با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) برای حفظ دین بود، یادآور شد: 1250 سال گذشته فرزندان امام موسی کاظم (ع) برای حفظ دین به نقاط مختلف حرکت کردند.

رئیس اندیشکده یقین 34 نفر از فرزندان امام موسی کاظم (ع) را پایه‌گذار شیعه در ایران خواند و اظهار کرد: شیعه علوی و شیعه صفوی خط روشنفکری است که توسط دکتر علی شریعتی بنا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروسه ایمان به همراه عمل صالح موجب ایجاد جامعه آرمانی می‌شود، تصریح کرد: امام زمان (عج) منتظر ما است و جامعه باید به طرف حضرت حرکت کند.

عباسی پیروزی انقلاب اسلامی و 35 سال مقاومت ایران را نشان‌دهنده حرکت به طرف امام زمان (عج) دانست و بیان کرد: هرگاه جامعه به طرف امام زمان (عج) حرکت کند برکات بسیاری نصیب مردم می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین خواستار تبدیل الگوی ایرانی اسلامی به گفتمان عمومی جامعه شد و خاطرنشان کرد: پیام بیداری اسلامی نشان دادن اسلام واقعی به جامعه است.

قرآن مانیفیست اداره جامعه است

وی با تاکید بر پیاده شدن احکام قرآن در جامعه، یادآور شد: قرآن مانیفیست اداره جامعه است.

عباسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت از طریق سرگرمی‌ها تاثیرگذار است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید مراقب بازی‌های رایانه‌ای باشند زیرا بعضی از بازی‌ها توحید فرزندان ما را هدف گرفته‌اند.

رئیس اندیشکده یقین زندگی ساده را مؤلفه فرهنگی و اقتصادی ائمه (ع) دانست و بیان کرد: اقتصاد فرهنگ ائمه (ع) زکات است.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم دشمنی آمریکا علیه ایران را قبول دارند، تصریح کرد: برخورد خوب با مردم در اداره‌ها موجب نزدیکی ملت با نظام می‌شود./فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/21:: 1:47 عصر     |     () نظر

حسن عباسی شامگاه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ همایش «درآمدی بر دکترین فرهنگی و اقتصادی جوادالائمه (ع)» با اشاره به ورود محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست اظهار کرد: هر فردی حق دارد در چارچوب نظام اسلامی رقابت کند و در صحنه حضور داشته باشد.

وی به راه‌اندازی جریان اصولگرایی توسط احمدی‌نژاد در کشور اشاره کرد و افزود: احمدی‌نژاد با شعارهای دینی وارد صحنه شد اما مدیریت‌ها را به تکنوکرات‌ها واگذار کرد.

عباسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد حوزه‌های بسیار مهم در بخش فرهنگ و اقتصاد را به افرادی سپرد که اعتقادی به اقتصاد اسلامی نداشتند، تصریح کرد: احمدی‌نژاد اکنون آمده گذشته را بازسازی کند و حزب تشکیل دهد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران به افرادی که کاری به دین ندارند اشاره و بیان کرد: به مردم یادآور می‌شویم مقام مسئولی که در نظام اسلامی است و کاری را انجام می‌دهد، به حساب دین نگذارید.

وی ادامه داد: اما افرادی که به نام حزب‌اللهی، بسیجی، خانواده شهدا، اصولگرایی و جبهه ولایتمداران وارد صحنه می‌شوند باید مسیر خود را مشخص کرده که کار را می‌خواهند به چه افرادی واگذار کنند.

عباسی اضافه کرد: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد آیا دوباره با نام دین می‌خواهد اقتصاد و معاش مردم متدین را به افرادی که اعتقادی به اسلام ندارند، واگذار کند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید براینکه معیشت مردم به افرادی که اعتقادی به اقتصاد اسلامی ندارند نباید سپرده شود، گفت: اگر متنبع شدند فردا قرار نیست عنان معیشت مردم را به تکنوکرات‌ها دهند، به آنها خیرمقدم عرض می‌کنیم اما اگر دوباره می‌خواهند جولان تکنوکرات‌ها را محقق کنند و به نام دین به کام مدرنیته ببرند، برخوردی که با دیگر لیبرال‌ها کردیم با آنها انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است اسلام پیاده نشود حداقل نمی‌گذاریم به نام اسلام این اتفاق بیفتد.

عباسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد باید تکلیف خود با مبانی نظری را روشن کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سال 1357 انقلاب اسلامی سیاسی بود و با لیبرالیسم سیاسی پهلوی، بازرگان و بنی‌صدر تفاوت گذاشته شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران، لیبرالیسم سیاسی را برای مردم ایران شناخته شده دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی هنوز انجام نشده زیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز سنگرهای فرهنگی فتح نشده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی هنوز در دستور کار است.

عباسی یادآور شد: انقلاب اسلامی اقتصادی هنوز محقق نشده زیرا جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در سیاست ضد همدیگرند اما وقتی به اقتصاد می‌رسند یکی می‌شوند و لیبرالیسم هستند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه عقبه فکری تمام اقتصاددان‌های پشت سر کاندیداهای اصولگرا و اصلاح‌طلب ریاست جمهوری در سال گذشته لیبرالیسم بود، خاطرنشان کرد: مجاهدتی باید صورت گیرد و بین لیبرالیسم فرهنگی و اسلامی فاصله ایجاد شود.

وی بر ایجاد فاصله بین اقتصاد لیبرالیسم و اسلامی تاکید کرد و افزود: در دولت سازندگی اقدام‌ها به نام اسلام بود اما تکنوکرات‌ها کار را پیش بردند.

عباسی با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات تکنوکرات‌های اقتصادی فعالیت‌ها را انجام دادند، بیان کرد: در دولت اصولگرایان دیدیم دوباره اقتصاد به دست افرادی افتاد که اعتقادی به اقتصاد اسلامی نداشتند.

رئیس اندیشکده یقین به پیاده شدن الگوی ناقص غربی در دولت دهم اشاره کرد و گفت: زندگی مردم را در دولت گذشته خراب کردند و کارها به نام اسلام گذاشته شد.

وی با تاکید براینکه خراب شدن هدفمندی یارانه‌ها در چهار سال گذشته ربطی به تفکر ولایی و اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: لیبرالیسم بود که کارها را خراب کرد و هر نماینده مجلس یا کاندیدای ریاست جمهوری بخواهد با نام اصولگرایی، جریان ولایتمدار و تفکر بسیجی وارد صحنه شود باید تضمین دهد بین لیبرالیسم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با اصل اسلام فاصله را مشخص کند.

عباسی به عزل مرحوم منتظری توسط امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: امام (ره) فرمود که منتظری کشور را به دست لیبرال‌ها می‌دهد و این موضوع یکی از اتمام‌های او بود.

رئیس اندیشکده یقین، لیبرالیسم را خط قرمز نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که طشت بی‌آبرویی لیبرالیسم از بام به کف افتاده است.

وی با تاکید براینکه الگوهای منسوخ شده لیبرالیسم نباید با نام اسلام و اصولگرایی در جامعه پیاده شود، اظهار کرد: ساکت نمی‌نشینیم که مردم بگویند این هم از اصولگرایی، صاحبان تفکر بسیجی، حزب‌اللهی‌ها و ولایتمدارانی که گوش به حرف علمای دینی هستند.

به گفته عباسی، آنچه در هدفمندی یارانه‌ها از سال 1389 پیاده شده، ربطی به اسلام و حزب الهی‌ها ندارد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه اقتصاددان اصولگرایی که در کنار اقتصاددان لیبرال می‌نشیند اعتقاد به اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب ندارد، بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم با انگاره‌ها و جهت‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب شعاری برخورد کرده و در زبان بگویند اما در عمل طوری دیگری پیاده شود.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: فردی که به لیبرالیسم اقتصادی اعتقاد دارد، اقتصاد مقاومتی را قبول ندارد و امروز خطری بالاتر از لیبرالیسم در درون اقتصاد جمهوری اسلامی نیست.

عباسی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی نباید در تصدی مدیریت‌های اقتصادی از متخصصان اقتصاد لیبرالی استفاده کند، خاطرنشان کرد: مدلی که پیاده می‌کنند در ایالات متحده و اروپا شکست خورده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/21:: 1:43 عصر     |     () نظر

استاندار گیلان در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی گفت : نسل جوان امروز ، نیازمند شناخت ابعاد زندگی و شخصیتی این عالم فرزانه است و باید نهادهای ذیربط برای تحقق این مهم ، بکوشند .

? محمد علی نجفی ? شامگاه شنبه در این دیدار با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد سیر و سلوک آیت الله العظمی بهجت فومنی ( ره ) بویژه تقوا و خودسازی ایشان افزود : در این زمینه اگر صدها کتاب نیز نوشته شود ، باز هم کم است .

وی با بیان اینکه جامعه ما بویژه نسل جوان نیازمند شناخت هرچه بیشتر ابعاد زندگی این عالم ربانی است ، خاطرنشان کرد : جامعه ما گاهی از الگوهای مناسب سبک زندگی و داشته های خود که در حیات هستند ، غفلت می کند در حالیکه این بزرگواران فرصت های ارزشمند برای جهان اسلام هستند .

وی ادامه داد : ساده زیستی ، پرهیز از تجملات ، زهد و تقوا ، تواضع و فروتنی ، دائم الذکر بودن ، نظم و ترتیب در امور از ویژگی های بارز زندگی ایشان بود که هر چه قدر نیز از آن بگوییم ، کم است .

نجفی افزود : سهم دانشگاه ها در بررسی ابعاد زندگی آیت الله العظمی بهجت باید بیشتر شود .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش بر گسترش گردشگری مذهبی در استان تاکید کرد و گفت : باید از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ غنی خود بهره ببریم .

حجت الاسلام و المسلمین قربانی رییس ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت نیز در این نشست گفت : پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله محمد تقی بهجت فومنی ( رض ) روز جمعه 26 اردیبهشت در مسجد ولی عصر ( عج ) بالا محله فومن برگزار می شود .

آیت الله بهجت از مراجع عظام تقلید و مظهر عرفان عملی ، بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال 1388 دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست .

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت این عالم ربانی و عارف روشن ضمیر صادر کردند ؛ فرمودند : آن بزرگوار ( آیت الله بهجت) که از برجستگان مراجع تقلید معاصر به شمار می رفتند ، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی پایان نیز بودند ، دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار آینه روشن و صیقل یافته الهی و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و صالحان بود .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/21:: 1:42 عصر     |     () نظر


 سردار ?ابراهیم قائد رحمتی? روز یکشنبه در نشست علمی تخصصی نقش مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس گیلان در کاهش جرائم در جامعه اظهار کرد: مجموعه نیروی انتظامی از چندسال پیش با تغییر رویکرد به بحث جامعه محوری و دانش محوری و در حوزه جامعه، پژوهش و تحقیق را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر آموزش همگانی و تقویت مشاوران خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت اجتماعی تحول بسیار مهمی اتفاق افتاد و با ایجاد و توسعه ساختار مراکز مشاوره در این معاونت و کلانتری ها در راستای حوزه جامعه محوری، پژوهش و تحقیق کارش را دنبال کرد.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: بر اساس پژوهش و تحقیق، ماموریتی مطابق با مطالبات واقعی جامعه بدست می آید؛ و مقبولیت نیروی انتظامی در سال های اخیر حاصل این رویکرد در حوزه اجتماعی است.

وی یادآور شد: با تشکیل گروه مشاوره برای کلانتری های استان گیلان پرونده های ارجاع شده به دادگاه ها و مراکز قضایی تا 67درصد به مصالحه ختم شده است.

وی تصریح کرد: با تشکیل گروه مشاوره در کلانتری ها از سوء استفاده جلوگیری شده ، حجم مراجعه کنتندگان به دستگاه قضایی کاهش یافته و این کاهش موجب رسیدگی دقیق تر پرونده ها در محاکم قضایی را بدنبال دارد؛ و علاوه بر آن آسیب شناسی ها بسیار دقیق و منطبق با واقعیت و مسند انجام می گیرد.

به گفته وی پژوهش و آموزش همگانی پیشگیری اجتماعی را محقق می سازد و پیشگیری اجتماعی در سرلوحه کار نیروی انتظامی قرار دارد و این پیشگیری اجتماعی و اقدامات با همکاری سایر دستگاه ها امکانپذیر است.

سردار قائد رحمتی با اشاره به اینکه پیشگیری بازنگهدارنده ، خودکنترلی در جامعه را در پی دارد و در چرخه ناهنجاری ها اثرگذار است، گفت: باید توانمندی همه دستگاه ها برای برنامه های مورد نظر بسیج شوند تا اهداف مورد نظر در نیروی انتظامی محقق شود.

نشست علمی تخصصی نقش مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس گیلان در کاهش جرائم در جامعه تا عصر امروز در سالن کوثر نیروی انتظامی گیلان ادامه می یابد.

در این نشست استادان دانشگاه، کارشناسان و مشاوران سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، دادگستری و دستگاه های که در امر مشاوره و تعاملات با نیروی انتظامی فعال هستند شرکت دارند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/21:: 1:41 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >