سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] هیچ کارى با تقوى اندک نیست و چگونه اندک بود آنچه پذیرفتنى است . [نهج البلاغه]
انصار حزب الله گیلان

یا اَیُّهاَ النّاسُ اِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَ انثی وَ جَعَلناکُم شُعُوباً وَ قَبایِلَ لِتَعارَفُوا اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللهِ اَتقیکُم اِنّ اللهَ عَلیمٌ خَبیرٌ. (سوره حجرات: 13)

 

93/2/25روز پنچ شنبه ساعت 16 الی 17 مراسم چهلم حاجیه خانم صفورا خان محمدی ( همسر جانباز شهید حاج اسدالله اسدی دارستانی ) مادر اسماعیل اسدی دارستانی فعال حقوق بشر و محیط زیست و نویسنده  و محقق و وبلاگ نویس و روز نامه نگار برگزار می شود .


مکان :  شهرستان بندر آستارا -مسجد ابوالفضل سیبلی در کوچه بوستان جنوبی ( ترک محله سیبلی ) جنب کابینت سازی صدف سیبلی  astarao@yahoo.com /09119812795


 با تشکر درد نیوز dardnews.ir


AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

مادر عزیزم!!

مادر کجایی همیشه بدون تو احساس بی کسی وتنهایی میکنم !!!!!!

مادر کاش بودی و تنهایی ام رو میدیدی!!

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 01:29 ب.ظ | نظرت شما (0)

یکشنبه 21 اردیبهشت 1393

سید حسن خمینی که هفته گذشته حضور او در همایشی در لرستان به دلیل برخی اعتراض ها لغو شده بود، در اظهاراتی کنایه آمیز گفت "بزرگترین راه مقابله با بی ادبان آراسته کردن خویشتن به ادب و اخلاق است".

او که در مراسم تجدید میثاق اعضای جمعیت هلال احمر کشورمان در حرم مطهر امام خمینی (ره) سخنرانی می کرد، اظهار داشت: "از مشکلات بی اخلاق ها در جامعه این است که سعی می کنند؛ دیگران را در جامعه به بی اخلاقی دچار کنند و بزرگترین راه مقابله با بی ادبان آراسته کردن خویشتن به ادب و اخلاق است و باید مراقب بود که در برابر بی اخلاقی از مرز اخلاق خارج نشویم."

هفته گذشته سخنرانی سیدحسن خمینی به استان لرستان به دعوت دانشگاه آیت‌الله بروجردی با تجمع اعتراضی صورت گرفته مقابل دانشگاه، توسط شورای تامین استان لغو شد و به نظر می رسد کنایه او به "بی ادبان" به این موضوع بی ارتباط نیست.

این در حالی است که ماجرای سخنرانی ناتمام سید حسن خمینی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در سال 89 همچنان به عنوان یک نقطه سیاه توجیه ناپذیر در رفتار منسبین به بیت امام(ره) شناخته می شود.

در مراسم مذکور، به دنبال ناتمام ماندن سخنرانی سید حسن خمینی، او و حمید انصاری قائم‌مقام موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) با وزیر کشور که نماینده دولت در برگزاری مراسم بود، برخورد زننده ای داشتند.

محمود نبویان درباره این برخورد با تشریح حاشیه های ایجادشده و تغییر برنامه مراسم مذکور گفته بود " وی [انصاری] یک کشیده محکم زیر گوش نجار زد و سیدحسن خمینی نیز به کمک انصاری آمده و ایشان هم دو کشیده زیر گوش وزیر کشور زدند و در ادامه نیز فردی با لگد ضربه‌ای را به سردار نجار وارد آورد."

حال مشخص نیست منظور سیدحسن خمینی از ادب و اخلاقی که از آن سخن به میان آورده و آن را بهترین راه مقابله با بی ادب ها معرفی کرده، چه نوع ادب و اخلاقی است؟ آیا نتیجه آراسته شدن به ادب در مقابل بی ادبان، وقوع برخوردی مانند آنچه 4 سال پیش در مراسم ارتحال امام(ره) رخ داد است؟ چنین ادبی از کدام بی ادبان آموخته شده است؟

---------------------------------

جمعیت دانشجویان حامی عدالت به وزیر اطلاعات طی نامه‌ای سرگشاده از وزیر اطلاعات پرسیدند که آیا اظهارت معاون دانشگاه آزاد مبنی بر مثبت بودن استعلام عبدالحسین هراتی صحت دارد؟

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

" حضرت آیت الله دکتر سید محمود علوی

وزیر محترم اطلاعات و عضو مجلس خبرگان رهبری

سلام علیکم،

همانگونه که مستحضرید اخیرا در آموزش عالی کشور باب شده است که مسئولان بلندپایه وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در فضای رسانه‌ای انتصابات خود را با تایید مراجع ذی صلاح اعلام می‌کنند.

برای مثال وزیر محترم علوم انتصاب جعفر میلی منفرد و جعفر توفیقی را با تایید وزارت اطلاعات اعلام کرده بود که جنابعالی در یک مصاحبه کاملا مستقل و بر مبنای تکلیف شرعی و عرفی در 26 آبان 1392 به اظهارت وزیر علوم واکنش نشان دادید و آن را تکذیب نمودید.

علی ایحال چندی پیش دانشگاه آزاد اسلامی درصدد بود تا "عبدالحسین هراتی" را که سابقه هتک حرمت نسبت به حضرت امام خمینی(ره) و اصل ولایت فقیه مشهود است به یکی از سمت‌های حساس منصوب نماید که با واکنش دانشگاهیان و جامعه دغدغه مند مواجه گردید.

لکن معاون محترم این دانشگاه در تاریخ 17 اردیبهشت 1393در مصاحبه‌ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) اعلام نمود: "انتصاب سرپرست اداره اسناد دانشگاه آزاد با تایید مراجع ذیصلاح بود".

حال براساس وظیفه ذاتی جنبش‌های دانشجویی و تاکیدات حضرت امام خامنه‌ای نسبت به پاسخگویی مسئولان،سه سوال اساسی از محضر جنابعالی داریم که تقاضای پاسخ داریم:

1-آیا اظهارات معاون محترم دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر مثبت بودن استعلام "عبدالحسین هراتی"صحت دارد؟

2- آیا اصلا در خصوص انتصاب این فرد استعلامی وزارت اطلاعات صورت پذیرفته است؟

3-آیا دستگاه دیگری غیر از حراست و وزارت اطلاعات موجود می‌باشد که آموزش عالی کشور استعلامات خود را از آن دستگاه کسب نماید؟"

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 01:25 ب.ظ | نظرت شما (0)

یکشنبه 21 اردیبهشت 1393

حسن روحانی رئیس‌ جمهور صبح امروز یکشنبه در مراسم راه‌اندازی و بهره‌برداری از  سه دستاورد سازمان انرژی اتمی در این سازمان ضمن تشکر از صاحب‌نظران، اندیشمندان و مدیران این سازمان به ریاست دکتر صالحی اظهار داشت: به همه دانشمندان که در زمینه هسته‌ای خدمات و افتخارات فراوانی را برای سرزمین و ملت بزرگ ایران، تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بزرگ اسلامی، خودباوری، استقلال و خوداتکایی بوده است و از روز اول حضرت امام (ره) به ما آموختند که روی پای خود بایستیم و به هیچ جایی جز خداوند امید نداشته باشیم.

روحانی بیان کرد: خداوند قادر بزرگ همواره به عنوان بزرگترین تکیه‌گاه ملت، ارواح طیبه، پیامبران، توجهات ولی عصر (عج)، راهبری‌ رهبری معظم، تلاش، کار، کوشش، ایمان و جهاد در راه دستیابی به اهداف بلند، تنها مسیر موفقیت این ملت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در انقلاب روی پای خود ایستادیم، به ملت خود تکیه و به رهبری خود اعتماد کردیم و خداوند ما را در برابر دنیا و همه قدرت‌ها پیروز کرد.

رئیس ‌جمهور تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بر جوانان، ایثارگران، سپاه، بسیج، ارتش، عشایر، نیروی انسانی، جهادگران و همه انسان‌های والا و فداکار خود تکیه کردیم و نه تنها در برابر عراق بلکه در برابر همه منطقه و قدرت‌های جهانی که پشت رژیم بعث قرار گرفته بودند خداوند ما را پیروز کرد.

وی ادامه داد: امروز همه باید در مسیرهای متنوع علم و فناوری روی پای خود بایستیم، در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در سال فرهنگ و اقتصاد باید در زمینه علم و دانش به پیش برویم.

روحانی با بیان اینکه قدرت اصلی در علم و فناوری است، اضافه کرد: این علم و فناوری است که برای ما قدرت علمی، قدرت اقتصادی حتی قدرت فرهنگی و قدرت دفاعی را می‌آفریند.

رئیس ‌جمهور با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، سازمان انرژی اتمی ناچار شد برای دستیابی به اهداف علمی و دستاوردهای فناورانه روی پای خود بایستد، گفت: بعد از انقلاب آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگران هیچ کدام به تعهدات خود عمل نکردند، به طوری که نه آمریکا حاضر شد طبق تعهد خود سوخت رآکتور تهران را به ما بدهد، نه آلمان حاضر شد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را ادامه دهد و نه فرانسه حاضر شد به تعهدات خود در زمینه مشترکی که با ما داشتند ادامه دهد و حق UF6‌هایی که تعلق به ما داشت را تحویل دهد.

وی در ادامه گفت: آن روز که ما در پی غنی‌سازی بودیم تا در سوخت رآکتور روی پای خود بایستیم، تقریبا به همه مراجعه کردیم، به شرقش و به غربش، اینکه می‌گویند ایران فعالیت مخفیانه انجام می‌دهند دروغی بس آشکار است، اگر ما می‌خواستیم مخفیانه کاری را انجام دهیم، برای خرید سانتریفیوژها به بازارهای رسمی غرب و شرق مراجعه نمی‌کردیم.

روحانی افزود: برای آنکه بتوانیم در مراحل مختلف ساخت سوخت نیروگاه و از جمله غنی‌سازی اورانیوم حرکت کنیم به شرکت‌های مختلف شرقی و غربی مراجعه نمی‌کردیم، کسی که کار سری می‌خواهد انجام دهد، با شرکت‌های غربی و شرقی صریحا مذاکره نمی‌کند، بنابراین آنها به تعهدات خود عمل نکردند، ما نیز شروع کردیم روی پای خود ایستادن و تلاش کردن.

در این مراسم سانتریفیوژهای لوله‌ای (تیوبولار)، تولید واکسن‌های نوترکیب (انسان و دام) و همچنین سامانه پایش پرتوهای فرابنفش (UV ) با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

بنابر این گزارش همچنین سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما از طریق ویدئو پروژکتور و ارتباط مستقیم با مرکز بناب رونمایی و راه‌اندازی ‌شد.

---------------------------

 آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص نرخ اجاره بها گفت: نرخ اجاره بها تاکنون افزایش 8 درصدی داشته و من نیازی به کنترل فیریکی بازار اجاره‌بها در تابستان امسال نمی‌بینم.
 
وی در ادامه افزود: من به دنبال ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن هستم.
 
وی با بیان اینکه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش نیافته است گفت: وزارت راه و شهرسازی درخواست افزایش قیمت دارد و در این خصوص جلسه‌ای تشکیل شده ولی همچنان این تسهیلات 30 میلیون است.
 
وی در ادامه افزود: مالیات خانه‌های خالی مصوب نشده و به ما تاکنون ابلاغ نشده است و مشخص نیست که این قانون به نفع بخش مسکن باشد.
 
آخوندی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها از لحاظ  وزارت راه و شهرسازی جزء بخش خصوصی محسوب می‌شود گفت: این تعاونی‌ها توسط خود مردم تشکیل شده و در صورت ایجاد مشکل باید به وزارت تعاون و رفاه مراجعه کنند.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: بخش اول مصوبه خرید و فروش مسکن مهر ابلاغ شده و تا چند ماه آینده مراحل بعدی این مصوبه ابلاغ می‌شود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متنوع‌سازی نرخ بلیط هواپیما به معنای افزایش قیمت نیست و تا چند ماه آینده این مصوبه اجرایی می‌شود.

------------------------

در حالی که در همه جای دنیا به طور معمول، مسئول یا یکی از مسئولین حوادث مرتبط با پیمانکاران نهادهای دولتی یا عمومی، نهاد واگذار کننده پروژه است که معمولا پس از حادثه استعفا نیز می دهند، در ایران، این مسئولین نه تنها برکنار نشده یا استعفا نمی دهند که به راحتی، پیمانکار یا بخش خصوصی مسئول اجرای کار را تنها مسئول حوادث قلمداد می کنند.

در آخرین حادثه از این گونه اتفاقات، شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.

پدر یکی از این مصدومان بامداد شنبه در تماس تلفنی ، ضمن بیان این مطلب افزود: ساعت 11 شب جمعه، نقص فنی ترن هوایی سبب شد تا سه دختر 22 تا 25 ساله از ارتفاع چند متری به زمین سقوط کرده و به شدت مصدوم شوند.

وی که خود را ?قربانی? معرفی کرد، ادامه داد: این سه جوان در داخل کابین بودند که ناگهان به دلیل نقص فنی، کابین از ارتفاع بیش از6 متری به زمین سقوط می کند.

به گفته وی، سه دختر جوان به شدت مصدوم می شوند به طوری که گردن هر سه شکسته و ریه یکی از آنها سوراخ شده است.وی افزود: فرزندش در این حادثه ضمن شکستگی های مختلف از جمله لگن، دچار آسیب نخاعی نیز شده است.وی گفت: مصدومان در اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) بستری هستند.

اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) در تماس تلفنی ، ضمن تایید این حادثه، از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

قربانی خاطرنشان کرد که یکی از مسوولان مجموعه پارک ارم در تماس تلفنی با خانواده یکی از مصدومان تاکید کرده که پیمانکاران بخش خصوصی که دستگاه ها و وسایل را اجاره کرده اند باید در این زمینه پاسخگو باشند و آنها مسوولیتی در این زمینه ندارند!

یکی از اعضای خانواده مصدومان این حادثه در بیمارستان رسول اکرم(ص) گفت: این سه دختر جوان به تازگی فارغ التحصیل شده و برای جشن اتمام تحصیلات دانشگاهی به پارک ارم رفته بودند.وی اسامی مصدومان این حادثه که در پارک ارم 2 رخ داد را «نگار قربانی» ، «مونیا یوسفی» و «رکسانا فرحی ایروانی» اعلام کرد.

پارک ارم در کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج واقع است. این پارک، دو شهربازی با بیش از 60 دستگاه بازی تفریحی دارد. استاندارد نبودن وسایل بازی این پارک و عدم بازرسی های تعمیر و نگهداری سبب شده تا در چند سال اخیر شاهد حوادث تلخی در این مجموعه باشیم.

جان باختن 6 دانش آموز دختر در حادثه پارک شهر در سال 1385، ترکیدگی سرسره بادی در شهربازی تهرانپارس در سال 1386، سقوط 2 نفر از چرخ وفلک پارک ارم در سال 1383، سقوط دختر و پسر جوانی به دلیل شکسته شدن میله های نگهدارنده بشقاب پرنده بوستان شاهد در سال 1387، سقوط صندلی پرنده یکی از شهربازی های اطراف تهران در همان سال، مرگ دختر 16 ساله در شهربازی بسیج و سقوط مرگبار دختر نوجوان از ترن هوایی شهربازی ورامین در سال 91 از مهم ترین حوادث رخ داده در شهربازی ها در چند سال اخیر هستند.

در حالی سریال حوادث تلخ شهربازی ها همه ساله تکرار می شود که بررسی کارشناسان آتش نشانی و سازمان استاندارد نشان می دهد بیشتر دستگاه های شهربازی ها در استان تهران غیراستاندارد هستند.

روند واگذاری شهربازی ها به بخش خصوصی نیز بر این مشکلات افزوده است به طوری که دیگر هیچ سازمانی مسوولیت حوادث رخ داده در شهربازی ها را برعهده نمی گیرد و دستگاه های مسوول فقط مسوولیت حوادث را به گردن اجاره کنندگان این وسایل که پیمانکاران بخش خصوصی هستند، می اندازد.

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 01:23 ب.ظ | نظرت شما (0)

یکشنبه 21 اردیبهشت 1393

در سیستم بانکی کشور 1432 بدهکار میلیاردی وجود دارند که 900 نفر آنها بدهی بالای 10میلیارد تومان داشته و 532 نفر دیگر آنها بدهی بالای 50، 100، 500و هزار میلیاردی دارند   .

تنها مدتی کمی از آغازنهمین دوره ریاست جمهوری گذشته بود که موضوع معوقات بانکی و بدهکاران بانکی مورد توجه رسانه‌ها وشخص ریاست جمهوری قرار گرفت.

این موضوع در ابتدا با عناوین مختلفی مورد توجه مردم و رسانه‌ها و حتی مسئولان قرار گرفت اما می‌توان شاه بیت آن را وعده ارائه یک لیست 300 نفره از جانب رئیس جمهوری نام برد.

وعده ارائه این لیست سالها بر زبان اورده شد تا اینکه نه تنهااین وعده محقق نشد بلکه در اواخردوره دهم ریاست جمهوری شاهد وقوع یک فساد آن هم به ارزش 3 هزار میلیارد تومان بودیم.

به هر تقدیر کارشناسان و مسئولان اقتصادی و قضایی هر کدام دلیل وقوع این‌گونه مفاسد و همچنین راه‌های مبارزه با ان را به شکلی خاص تعریف کردند اما می‌توان گفتدربحث مطالبات معوق، بانک‌ها جزء مقصرین اصلی هستندچرا که از بیشتر بدهکاران کلان وثیقه کافی دریافت نکرده و با همین شرایط تسهیلات بالایی را به آن‌ها اعطا کرده‌اند.

اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات ویژه‌خواران در اولویت کار قرار گیرد

اما در روز 7 دی ماه سال گذشته رییس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد تا اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوءاستفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند، در اولویت کار قرار گیرد.

در متن این دستور خطاب به جهانگیری آمده بود:از آنجا که مبارزه با مفاسد اقتصادی، لازمه پیشرفت و عدالت است و دولت تدبیر و امید، برای خروج اقتصاد کشور از رکود و ایجاد رونق اقتصادی، تأمین امنیت برای فعالیت سالم اقتصادی را در اولویت کار خود قرار داده است، مقتضی است اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوءاستفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه فراهم کرده‌اند در اولویت کار قرار گیرد. به ویژه ضروری است موارد سوءاستفاده از شرایط تحریم مورد رسیدگی قرار گیرد و برای حراست از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام فوری صورت پذیرد و گزارش مربوطه ظرف یک ماه به اینجانب ارائه گردد

82 هزار میلیارد تومان مجموع مطالبات معوق بانک‌ها/ ارسال اسامی 575 بدهکار کلان بانکی به قوه قضائیه

اما سرانجام در روز 15 اردیبهشت و حدود 4 ماه پس از دستور رئیس جمهوری به معاون اول خوداسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس، با بیان اینکه امروز سیستم بانکی کشور وضعیت بحرانی دارد و در مرز هشدار است، تصریح کرد: هم‌اکنون مجموع مطالبات معوق بانک‌ها با 82 هزار میلیارد تومان رسیده است که در این رابطه دولت از اول سعی کرد تا بررسی کند که در این مطالبات افراد مقصر هستند یا شرایط اقتصادی تاثیر گذاشته است.

جهانگیری با اعلام اینکه 575 نفر به‌عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده‌اند، گفت: اسامی این افراد به قوه قضائیه ارسال شده است، از طرف دیگر سیف رئیس‌کل بانک مرکزی چند روز قبل گزارشی را به من داد که در آن گزارش آمده بود که 20 نفر لیست فوق چه سهمی از معوقات دارند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات کنونی بخش خصوصی گفت: تردیدی نیست که بخش خصوصی واقعی کشور هم‌اکنون مشکلات بسیاری دارد، هر چند دولت مکرر می‌گوید که می‌خواهد بخش خصوصی موتور اقتصادی دولت باشد، اما آنها هم‌اکنون تنها به دنبال بقا هستند تا توسعه.

وی با تاکید بر اینکه بهار رانت‌خوارها در شرایط تحریم در کشورها به‌وجود می‌آید، افزود: متاسفانه کشوری که از هر نظر ظرفیت داشته و با استفاده از این ظرفیت‌ها باید میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری جذب کند، هم‌اکنون ده‌ها میلیاردها دلار از پول نفتش در کشورهای دیگر مسدود است و امکان استفاده از آن فراهم نیست.

وصول اسامی بدهکاران بانکی توسط قوه قضاییه

اما تنها یک روز بعد از اظهار نظر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مصاحبه با یکی از رسانه‌هادر خصوص وضعیت معوقات بانکی اظهار داشت: بانک مرکزی لیستی را به قوه قضائیه ارسال کرده که اسامی موجود در آن بالغ بر 500 نفر و خطاب به قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: لیست اسامی بدهکاران بانکی از طرف قوه قضائیه به دادگستری استان ارجاع شد و رسیدگی خواهد شد.

افراد دارای معوقات بانکی 3 دسته هستند

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ما در مورد معوقات بانکی از مدت‌ها پیش اقداماتی را انجام داده‌ایم، افراد دارای معوقات بانکی سه دسته هستند، یک دسته کسانی هستند که بر اساس قانون و مقررات تسهیلات بانکی را دریافت کردند و در جایی که باید هزینه کنند هزینه کرده‌اند که این موضوع فاقد مشکل است.

دادستان کل کشور دسته دوم را کسانی دانست که بر اساس مقررات تسهیلات دریافت کرده اما در جایی که باید هزینه کنند هزینه نکرده‌اند، گفت: دسته سوم نیز کسانی هستند که تسهیلات بانکی را برخلاف قوانین و مقررات دریافت کردند که در این شرایط هم بانک و هم مشتری متخلف محسوب می‌شوند.

هنوز گزارش مربوط به بدهکاران بانکی را در وزارت دادگستری بررسی نکرده‌ایم

این در حالی است که حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که در فهرست بدهکاران بانکی که از سوی معاون اول رئیس جمهوری به قوه قضاییه ارائه شده چند نفرشان بالای 10 میلیارد تومان بدهی بانکی دارند گفت: ما هنوز در وزارت دادگستری روی این لیست کار نکردیم و گزارش را هم از آقای دادستان کل نگرفته ام.

فهرست 1432 بدهکار بالای 50 میلیارد تومان+حجم بدهی

اما در این میان یک منبع آگاه میزان بدهی به تفکیک بدهکاران را در اختیار فارس قرار داد که خوب است نگاهی به میزان معوقات و حجم آن و همچنین تعداد افرادی که معوقه بانکی داشته باشند بیاندازیم.

به گفته این مقام آگاه براساس بررسی‌های صورت گرفته کل مطالبات غیرجاری بانک‌ها بیش از 100 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: مانده مطالبات غیرجاری بالای 10 میلیارد تومان جمعا رقمی معادل 62 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 900 ذی نفع اعم از حقوقی و حقیقی است.

همچنین مطالبات غیرجاری بالای هزار میلیارد تومان در اختیار 3 ذی‌نفع قرار دارد که دو نفر آنها در مسیر رسیدگی به 2 پرونده بزرگ اقتصادی در زندان به سر می‌برند.

این مقام مسئول افزود: اما دارندگان بدهی غیر جاری بالای 500 میلیارد تومان هم 18 نفر هستند که چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان از حجم مطالبات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: به این اعداد و ارقام بدهی‌ غیر جاری بالای 100 میلیارد تومان را هم باید اضافه کرد که مجموع این نوع بدهی 42 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 145 نفر است.

همچنین میزان بدهی‌ غیر جاری بالای 50 میلیارد تومان جمعا 47 هزار میلیارد تومان است که در اختیار 283 نفر اعم از حقیقی و حقوقی قرار دارد

--------------------


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/21:: 1:39 عصر     |     () نظر
فرمانده انتظامی آستارا خبر داد
دستگیری جاعل حرفه‌ای در آستارا

فرمانده انتظامی آستارا از دستگیری یک جاعل و کلاهبردار حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، نادر خورسند ظهر امروز در نشست انتظامی این شهرستان با اشاره به دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در آستارا اظهار کرد: به دنبال مراجعه تعدادی از افراد به پلیس آگاهی مبنی بر وقوع چند فقره جعل سند بانکی »چک« دستگیری جاعل در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

به گفته وی، کارآگاهان پلیس در تحقیقات خود پس از تجمیع و بررسی موضوع فردی را که از اعتماد دیگران سواستفاده کرده و اسناد امانات را جعل کرده بود شناسایی شد.

فرمانده انتظامی آستارا با بیان اینکه فرد جاعل مبلغ معادل 345 میلیون ریال سند بانکی را جعل کرده بود، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی با اخذ مجوز قانونی از مقام قضایی جاعل را با انجام یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پرونده قضایی تشکیل و فرد دستگیر شده با اعزام به دادسرا با قرار یک میلیارد ریال روانه زندان شد.


-----------------

مدیرعامل دهکده گردشگری حیران خبر داد
ساخت طولانی‌ترین سورتمه شمال ایران در دهکده حیران

مدیر عامل دهکده گردشگری حیران آستارا از ساخت سورتمه ریلی به عنوان طولانی‌ترین سورتمه شمال ایران در این دهکده خبر داد و گفت: به‌زودی عملیات ساخت این پروژه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، میرصادق سیدی بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح مجتمع شهربازی کودکان و نوجوانان مجموعه گردشگری حیران، اظهار کرد: این مجتمع دارای امکاناتی مانند سرسره، ترامبولین و تاب بوده و در هر بار ظرفیت 20 کودک را دارد.

وی با بیان اینکه بخش کارتینگ کودکان با سه ماشین افتتاح شد، ادامه داد: پیست موتور چهارچرخ نیز در حال ساخت بوده و به‌زودی افتتاح می‌شود.

به گفته مدیر عامل دهکده گردشگری حیران، در این مجموعه 11 نوع امکانات مانند تله‌کابین با 30 کابین شش نفره معمولی و سه کابین ویژه VIP که از استانداردترین ایستگاه‌های تله‌کابین موجود در کشور بوده، برخوردار است.

وی، طول تله‌کابین حیران را یک هزار و 732 متر عنوان کرد و یادآور شد: کارتینگ، ترامبولین، پلی‌استیشن، سینما شش بعدی، فوتبال‌دستی، سالن بازی، پرتاب دارت و ... در دهکده مذکور فعال است.

این مسئول در پایان از آغاز عملیات سورتمه ریلی حیران به عنوان طولانی‌ترین سورتمه شمال ایران در دهکده گردشگری حیران خبر داد.

-----------------------

دفتر نمایندگی سازمان حمل و نقل در پایانه مسافری آستارا بازگشایی شد.

«جلال دیانسایی» مدیر پایانه مرزی، مسافری و بار شهرستان بندر آستارا: با اعلام خبر فوق خاطر نشان کرد: به دلیل کثرت مراجعات روزانه مردمی و در راستای تسهیل در کارها و تکریم ارباب رجوع، دفتر این سازمان در محل پایانه مسافری ایجاد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شش شرکت اتوبوسرانی،سه شرکت سواری و یک شرکت مینی بوس رانی با ایجاد دفتر در این پایانه مستقر شده اند که در کل به شکل روزانه 24 دستگاه اتوبوس، 60 دستگاه سواری سمند، روآ و پژو و 10 دستگاه مینی بوس، وظیفه جابجایی مسافر از این مکان را بر عهده دارند.

دیانسایی مقصد اتوبوس های خارج شده از این مبدأ را شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، گرگان، ساری، کرمانشاه و غیره عنوان کرد و توضیح داد: سواری های مذکور به مقصد شهرهای رشت، اردبیل، تالش و انزلی و مینی بوس های فعال در تنها شرکت مینی بوس رانی این پایانه، فقط به مقصد شهر رشت و بالعکس فعالیت می کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تقدیر از زحمات شهردار و کارکنان شهرداری در راستای واگذاری اتاق برای ایجاد این دفتر، نبود گیت نگهبانی، نیروی خدماتی، نمازخانه بانوان، استراحتگاه رانندگان، کامل نبودن آسفالت و گلکاری محوطه و حصارکشی دور محوطه را از مهمترین مشکلات این پایانه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه روزانه هزاران نفر از اقصی نقاط ایران و جهان با حضور در محوطه و استفاده از وسایل نقلیه عمومی فعال در این پایانه به مقاصد خود جابجا می شوند، توجه بیشتر جهت زیباسازی از الزامات است.

مدیر پایانه مرزی، مسافری و بار شهرستان بندر آستارا اضافه کرد: پارک دوبل اتوبوس ها و خودروها در مقابل این پایانه از دیگر معضلاتی است که با مدیریت و همکاری مسئولان می شود وضعیت موجود را ساماندهی کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از شهرستان آستارا به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای فعال در زمینه حمل و نقل شمال کشور نام برد و تصریح کرد: علاوه بر فعال بودن پایانه مسافری آستارا (ترمینال اتوبوسرانی)، پایانه مرزی شهرستان در ساختمان اختصاصی به ابعاد چهار هزار و 500 مترمربع در نوار مرزی ایران با جمهوری آذربایجان و پایانه بار شهرستان در محوطه ای 8 هکتاری روبروی استیل عباس آباد به شکل مداوم فعال است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 95هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و 195 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.


------------------


تیم فوتبال جوانان صداقت شهرستان آستارا از سری مسابقات فوتبال لیگ دسته اول استان گیلان در محل زمین چمن ورزشی استادیوم وحدت آستارا به مصاف تیم کادوس ماسال رفت.

 این دیدار از سری بازی های هفته دهم رقابت های لیگ دسته اول گیلان روز شنبه در حضور حدود 300 نفر تماشاگر برگزار شد.

در این دیدار تیم فوتبال جوانان باشگاه صداقت آستارا که از حمایت هوادران خودی نیز برخوردار بود ، توانست با نتیجه یک بر صفر بر کادوس ماسال غلبه کند.

تک گل تیم صداقت را پویا چالاک در دقیقه 45 و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

تیم فوتبال جوانان صداقت با این برد و کسب 15 امتیاز به عنوان تیم اول گروه دو به دور دوم و نهایی لیگ دسته اول جوانان استان گیلان صعود کرد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول گیلان 12 تیم در دو گروه هفت و پنج تیمی به رقابت می پردازند که از هر گروه دو تیم به دور بعدی صعود کرده و سپس تیم های اول و دوم گروه ها به صورت ضربدری و رفت و برگشت با هم مسابقه می دهند تا تکلیف تیم های برنده در لیگ برتر فوتبال استان گیلان مشخص شود

-=-----------------------


شهروز قلی نژاد  گفت : این واحدهای ماشین شویی به علت رعایت نکردن شرایط دفع اصولی فاضلاب و نیز ایجاد آلودگی های حاصل از روغن خودرو و مواد شوینده شناسایی و پلمپ شدند .

وی اضافه کرد : در این زمینه سه نفر از متخلفین با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند .

وی با اشاره به اینکه هم اینک 20 واحد ماشین شویی در شهرستان آستارا شناسایی شده است ، افزود : مطابق اخطاریه اداره حفاظت محیط زیست آن تعداد از واحدهای ماشین شویی که فاقد مجوز و نیز سیستم کنترل فاضلاب هستند ، تا سه ماه آتی باید نسبت به این امر اقدام کنند .

وی آلودگی های حاصل از برخی سهل انگاری های این واحدها را تهدیدی برای محیط زیست خواند و اظهار کرد : اصلاح نکردن سامانه دفع فاضلاب واحدهای ماشین شویی منجر به آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی شهرستان می شود .

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا افزود : فک پلمپ سه واحد مذکور منوط به ایجاد و یا اصلاح سیستم فاضلاب است.

قلی نژاد ادامه داد : اداره حفاظت محیط زیست با متصدیان آن تعداد از واحدهایی که با کنترل نکردن فاضلاب منجر به آلودگی های زیست محیطی می شوند ، برخورد قانونی می کند

------------------------


 اعضای گروه کوهنوردی کاسپین مسیر رفت خود را از شهر چوبر تالش به سمت قله رادار طی کردند .

در این صعود موفقیت آمیز 43 نفر از کوهنوردان شهرستان آستارا شامل 10 نفر از بانوان کوهنورد و 33 نفر از مردان ورزشکار حضور داشتند .

مردان کوهنورد قله رادار را به مدیریت علی اکبر صابر و بانوان کوهنورد نیز مسیر صعود را به مدیریت شهیندخت ولی نژاد پیمودند .
 قله رادار با دو هزار و 120 متر ارتفاع مرتفع ترین قله شهرستان آستارا محسوب می شود .

-------------------------


حسین خورشیدی گفت: آن تعداد از امدادگرانی که در طرح های نوروزی هلال احمر عملکرد خوبی را از خود ارائه کردند ، به مناسبت هفته هلال احمر مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه این تجلیل در قالب همایش پیاده روی انجام می گیرد ، اضافه کرد: روز پنجشنبه هفته جاری اعضای داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر آستارا مسیر شهر آستارا تا پایگاه ثابت امداد و نجات روستای صیادلر را پیاده روی می کنند.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که اهداف و نیز اهم فعالیت های جمعیت هلال احمر را بهتر به مردم معرفی کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر آستارا همچنین از برپایی ایستگاه سلامت در محل مصلای نماز جمعه خبر داد و بیان کرد: روز گذشته (جمعه) دو ایستگاه در محل مصلای نماز جمعه مستقر بود که در آن تست قندخون و فشار خون جمع کثیری از نمازگزاران انجام شد.

خورشیدی همچنین در ادامه از توزیع بسته های آموزشی در محل مدرسه لمیر محله روستای عنبران شهرستان آستارا خبر داد و افزود: این بسته های آموزشی شامل دفتر و لوازم التحریر است که در طول این هفته در بین دانش آموزان توزیع می شود.

 هشت هزار و 600 نفر در شهرستان 85 هزار نفری آستارا عضو جمعیت هلال احمر هستند.

از 18تا 24اردیبهشت هفته هلال احمر نامگذاری شده است

---------------

کاظم حافظ‌نیا شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام جواد (ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) در مسجد عباسیه آستارا گفت: پروردگار معرفت امام جواد (ع) را به همه ما عطا فرماید.

وی با بیان اینکه شیعه کسی است که اهل عمل باشد، اضافه کرد: زمانی پیرو این امام بزرگوار هستیم که از ایشان تبعیت کنیم.

حجت الاسلام حافظ نیا امام جواد (ع) را جوان‌ترین امام شیعیان عنوان نمود و ادامه داد: ایشان بهترین الگوی جوانان هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جوسازی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بر ضد تشیع و نظام اسلامی تصریح کرد: شنونده اینگونه سخنان عبادت کننده شیطان است.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: با نفوذ کلام مقام معظم رهبری مملکت اداره می‌شود بنابراین همواره باید گوش به فرمان علمای دین باشیم.

وی توجه به فرمایش‌های علما و مراجع را اطاعت و عبادت الهی دانست و یادآور شد: اگر به سخن شیاطین و بلندگوهای غربی توجه کنیم دین و مملکت خود را از دست می‌دهیم.

امام جمعه آستارا درباره ولادت حضرت علی‌اصغر (ع) گفت: تاثیر طفل و سرباز شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) بر نهضت عظیم کربلا بی نظیر بود.

این مسئول این شیرخواره معصوم (ع) را سند حقانیت سیدالشهداء(ع) و نهضت کربلا عنوان کرد.

 مولودی‌خوانی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کربلایی حیدر علی مطابقی از دیگر برنامه های جشن مذکور بود.

----------------------

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا گفت:بیش از 23 هزار کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد ضبط و معدوم شد

بهرام پور ضرب مدیر شبکه دامپزشکی بندر مرزی آستارا امروز با تاکید بر لزوم حفظ سلامت شهروندان و اطمینان از کیفیت مواد خام گوشتی عنوان کرد:در سال گذشته از پنج هزار و 17 مغازه قصابی و مرغ فروشی شهرستان آستارا بازدید صورت گرفت و مقدار 23 هزار و 277 کیلوگرم گوشت و مرغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شد.

وی افزود:در همین راستا 57  پرونده به مراجع قضایی ارجاع گردیده است.

پور ضرب گفت:در این مدت 10 پروانه بهداشتی بهره برداری دامداری کوچک صادر و همچنین از شش کشتارگاه دام تالش بازدید به عمل آمده است.

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا همچنین اظهار کرد:در سال گذشته از 28 مرکز درمانی(مطب)،38 مرکز مایه کوبی و نیز از 34 داروخانه دامی بازدید شده است.

وی اضافه نمود:در مدت فوق 25 نمونه خوراک دام و پنج نمونه عسل به آزمایشگاه شبکه دامپزشکی ارسال گردیده است.

وی از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده شان در صورت مشاهده هر نوع فرآورده خام دامی و مرغ فاسد که به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی کشتار شده است با شماره 5267695 این اداره ارتباط مستقیم داشته باشند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/21:: 1:38 عصر     |     () نظر

 دکتر محمد علی هالو  در مصاحبه تلفنی  اختصاصی با روز نامه الکترونیکی درد نیوز : در کشورهای اروپایی و آمریکایی و خارجی قهرمانی بنام بتن من و یل زو لو است.. من هم در جد در جد  به مردم کمک می کنیم و اسم مستعار ما است دکتر محمد علی هالو ...  دکتر محد علی هالو ریشه در تاریخ ایران دارد  ..


دکتر هالو مردمان  ایران شمال کشور .  دکتر هالو   از قبیله  شیر مردان نام قبیله هایی است ( شمال کشور )از در کنار قبیله ادم خواران    زندگی می کردند  و در برابر این قبیله آدم خواران  مبارزه می کردند  و ناجی مردم ایرا ن بودند  و بر علیه خوانین  و دیکتاتورها   مبارزه می کردند و در انقراض  رزیم استبدادی  قاجار  و پهلوی نقش داشتند   ودر جنگ تحمیلی  رشادتهای زیادی  نمودند مردمی فارسی  از دسته ?  ایران  شمالی که در شمال  ، جنوب  سکنی دارند و قسمت عمده ? جمعیت قبیله شیر مردان را تشکیل میدهند و عده ? آنها را  صد هزار نفر تن تخمین کرده اند.

دکتر هالو  بعداز جنگ تحمیلی  که جانشین پدرش در جهت مبازه   با بی عدالتی و حقوق بشر فعالیت می کند   اسم خود را دکتر هالو گذشت    در سنگر  نوشتن و شعر  و افشا سازی   فعالیت می کند و دکتر هالو  اگر نیاز باشد  قیام و شورش هم خواهد نمود و  بنابر وصیت پدرش از را ه مسالمت آمیز   ومدنیت    فعالیت می کند  و در صددد   احقاق حق مردم و افشاگری زور گوایان و کمک به مردم محروم منطقه است  و نام دکتر هالو بخاطر هیمن در بین فعالان حقوق بشر و محیط زیست  جهان پر آوازه شده است  که   دکتر محمد هالو   یک بتمن و زو ر ومسلمان است     و اما برای احقاق تمام ادیان و انسانها فعالیت می کند  و دکتر هالو دوست دارد همه را نجات دهد و با ظالمان مبارزه کند   و یکی از فعالیتهای دکتر محمد علی هالو .. فعالیت حقوق بشری و محیط زیستی  و نجات فقرا  و درد مندان است و در کنار اینکار به سایبری  رو آورده است و افشا سازی  بنفع حق و عدالت می کند و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست ... دکتر هالو  می گوید همه ایرانیان می تواند  در وبلاگ ها و سایتها و نوسته  که نفع حقوق بشر و محیط زیست   و بنفع خلق خدا باشد از اسم و آرم   دکتر هالو استفاده کند  .. و دکتر هالو اولین  موسس  و فعال حقوق بشر ومحیط زیست در تاریخ معاصر ایران است و هرکس نیاز  به کمک  و نجات داشته باشضد  دکتر هالو فورا ظاهر می شود.. دکتر هالو در قلب حق طلبها و‌ازادی خواهان است..

 مصاحبه : با دکتر هالو ادامه دارد
ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:25 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 20 اردیبهشت 1393

دکتر محمد علی هالو :

آستارا، شهری  در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان است. آستارا از شرق به دریای خزر، از شمال به آستارای جمهوری آذربایجان، از غرب به شهرستان اردبیل و از جنوب به منطقه تالش نشین گرگان محدود است. رود آستارا که از کنار راه شوسه آستارا - اردبیل می‌گذرد، آستارای ایران را از آستارای جمهوری آذربایجان جدا میسازد در منطقه آستارا علاوه   زبان تالشی‌ به زبان ترکی  و گیل  نیز رایج است ولی در اثر مهاجرت‌های زیاد از اهمیت آن کاسته شده‌است. آستارا یکی از زیباترین شهرهای شمال استان گیلان است.
 
این شهرستان شامل دشت و کوهستان است و هوای دشت در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان ملایم و هوای کو هستان در تابستان معتدل و در زمستان سرد است. محصولات آن غلات، حبوبات، برنج و فر آورد ه‌های دامی است. از اماکن تاریخی شهرستان آستارا می‌توان به بقعه شیخ تاج الدین محمود خیوی در لمبر محله آستارا، قلعه شیندان، قبرستان قدیمی ونه بین که در بالای دهکده توریستی حیران بر سر راه فرعی نمین واقع است، قبرستان قدیمی دهکده گنج کشی از آبادیهای نزدیک حیران، بقعه پیر قطب الدین نزدیک د هکده باغچه سرا، بقعه سیدابراهیم و سیدقاسم که گفته می‌شود پسران امام موسی کاظم در د هکده کان رود اشاره کرد.
درباره? نام این شهر گفته شده که در آغاز آهسته‌رو بوده زیرا کاروانان و مسافران زمانی‌که به این منطقه مردابی ساحلی می‌رسیدند ناچار به حرکت آهسته‌تر می‌شدند. همان نام اوسته رو یا هوسته رو تالشی به مرور تبدیل به آستارا شده‌است. (در این مورد نگاه کنید به کتاب بستان‌السیاحه)..

مراکز دیدنی و تاریخی

• آبشار لاتون (بارزاو) 

• ساختمان ریس حیاطی گمرک ساخت1205


• آبگرم علی داشی 


• آبگرم کوته کومه 


• آسیو شوان (آسیاب آبی) 


• امامزاده ابراهیم وقاسم شهادت 253ه 


• باغ ملی 


• بقعه پیر قطب الدین 


• بقعه سید محمد دوست 


• بقعه‌ی شیخ تاج الدین محمود خیوی 


• دوستاق خانه (خانه دیو یا زندان) 


• ساحل صدف سیبلی 17 هکتاری

•تالاب بین الملی آق آستارا

•گردنه حیران آستارا

•دهکده توریستی حیران و تله کابین حیران آستارا


• طرق مظفری 


• قلعه شیندان 

•شهرباستانی شنیدان حاجی امیری آستارا

• قلعه ی تک آغاج 


• منطقه حیران 


• پارک حیاط وحش لوندوی 


• بهشت کاکتوس‌ها 


•تالاب بین الملی آق

•باغ پرندگان آستارا

•موزه مدرسه حیم نظامی

•مدرسه  سیبلی

•قله اسپیناس

. بندر چند منظوره آستارا

تالاب بین المللی آق

 

 

 

 

 


            تالاب بین المللی  استیل
ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:25 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 20 اردیبهشت 1393

به نقل از پایگاه خبری روزنامه «رأی الیوم» چاپ لندن، طبق تحقیقات مؤسسه آمریکایی «کاتو» که بر روی 90 کشور انجام پذیرفته است، کشورهای «مصر»، «اردن»، « عربستان» و «تونس» در رده کشورهایی قرار گرفته اند که مردمانشان بیش از سایر کشورها احساس عدم رضایت می‌کنند.

بیکاری، تورم و میزان بدهی‌های هر شخص ملاک رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند که بر این اساس عوامل اقتصادی معیار مهمی برای سنجش رضایتمندی مردم محسوب شده‌اند.

این تحقیق عامل اصلی احساس عدم رضایتمندی در اردن را عدم وجود فرصت‌های شغلی ذکر کرده است، موضوعی که در عربستان نیز جزء عوامل اصلی عدم رضایتمندی محسوب می‌شود.

کشور مصر نیز  رتبه اول در بین کشورهای عربی و رتبه ششم را در جهان به خود اختصاص داده که بیکاری بالا همراه با بحران سیاسی موجود در کشور عامل اصلی این موضوع بیان شده است.

در بین کشورهای عربی، مردم قطر بیشترین حد رضایتمندی را دارند.

در این رتبه بندی مردم ژاپن رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص داده و بیشترین حد رضایتمندی را از زندگی خود دارند.

کککککککککککککککککککککک

به نقل از تلویزیون «العالم»، نیروهای رژیم بحرین روز جمعه گذشته (دیروز) منازل برخی از پدران شهدا و فعالان بحرینی را با هدف تحت فشار قرار دادن آنان، محاصره و اعضای آنها را برای بازجویی به اداره آگاهی احضار کرد.

این گزارش حاکی است که پدر شهید «علی مشیمع» و همسر شهید «اسماء حسین» و پدران شهیدان «یاسین العصفور» و «محمود الریاش» از فعالان سیاسی تحولات بحرین از جمله افرادی بودند که به اداره آگاهی احضار شدند.

جمعیت الوفاق بحرین در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت: این اولین باری نیست که پدران شهدا احضار یا بازداشت می‌شوند. آنها پیش از این نیز در معرض بازجویی و بازداشت قرار داشتند و رژیم حاکم با این سیاست تلاش می‌کند تا آنان را از درخواست قصاص قاتلان فرزندانشان، منصرف کند.

ککککککککککککککککککککک

به نقل از خبرگزاری وفا، اعضای یک گروه تندرو از یهودیان صهیونیست و افراطی بر روی دیوارهای شهر بیت المقدس از جمله کلیسای کاتولیک این شهر شعارهایی نژاد پرستانه علیه حضرت عیسی مسیح (ع) و اعراب سرزمین‌های اشغالی نوشتند.

نژادپرستان روی دیوارها به عبری حضرت مسیح را مورد اهانت قرار دادند و از سوی دیگر در محله قدیمی قدس مقابل منازلی که ساکنان آنها از اعراب فلسطینی بودند شعارهایی نژادپرستانه نوشتند.

این گروه نژادپرست که در مطبوعات عربی به «تدفیع الثمن» شهرت دارد و بیش از 100 یهودی صهیونیست در آن عضویت دارند، فعالیتشان علیه مسلمانان و مسیحیان مقیم بیت المقدس است؛ این افراد از شهرک نشین‌هایی هستند که در اطراف بیت المقدس زندگی می‌کنند.

فعالیت یهودیان افراط گرای صهیونیست، در سال‌های اخیر رشد چشم گیری داشته و به طور مستمر فلسطینی‌ها را هدف حملات خود قرار می‌دهند. این افراد که غالباً به سلاح‌های گرم مسلح هستند با حمله به منازل فلسطینی‌ها، هدف قرار دادن کودکانی که به مدرسه می‌روند، آتش زدن مزارع زیتون و حمله به مساجد و اماکن دینی تلاش دارند تا فلسطینی‌ها را از محل زندگی خود فراری دهند تا با تخلیه این مناطق زمینه گسترش شهرک‌های صهیونیستی را فراهم کنند.

تل‌آویو مدعی است که این یهودیان افراط گرا ارتباطی با دولت ندارند و مدعی هستند که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با این افراد برخورد می‌کند ولی رسانه‌ها بارها گزارش داده‌اند که یهودیان تندرو صهیونیست با هماهنگی مقامات سیاسی خود به فلسطینی ها حمله می کنند و به طور مخفیانه با حمایت مالی و قضایی از این افراط‌گرا زمینه فعالیت بیشتر آنها را فراهم می‌کنند.

-------------------------------------

به نقل از العالم، دادگاه جنایی شهر جده یک جوان اهل شهر العوامیه دراستان شیعه نشین القطیف در شرق عربستان به اتهام آنچه آن را "ایجاد یک پایگاه اینترنتی و انتشار مطالب نوشتاری، صوتی و تصویری درباره یکی از بزرگترین فتنه انگیزان در شهر العوامیه" خواند، به  5 سال زندان و پرداخت 13300 دلار غرامت محکوم کرد.

این دادگاه همچنین دومین جوان را به اتهام آنچه آن را "شرکت در فعالیتهای ضد دولتی در برخی از پایگاههای اینترنتی با نام های مستعار و تحریک کردن مردم به تظاهرات خواند" به شش سال زندان همراه با پرداخت 50 هزار ریال سعودی غرامت محکوم کرد.

استان قطیف در منطقه نفت خیر الشرقیه عربستان مدتهاست شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و اصلاحات جدی سیاسی و مبارزه با فساد است که با سرکوبگری رژیم سعودی مواجه شده است و درجریان آن دهها نفر از معترضان کشته یا زخمی شده اند.

سازمان های حقوق بشری بشدت از دولت عربستان انتقاد می‌کنند که از سیاست مبارزه با تروریسم، به عنوان دستاویزی برای بازداشت مخالفان سیاسی و اصلاح گرایان در این کشور استفاده می‌کند.

--------------------

به نقل از روزنامه انگلیسی« گاردین،» در تحقیق جدیدی که برای بررسی اثرات ترکیب سمی جدید مورد استفاده در اعدام زندانیان آمریکایی صورت گرفته، متخصصین حقوق جزاء با اشاره به درد غیرقابل تصور قربانیان این سم در دقایق پیش از مرگ، خواستار ممنوعیت فوری  استفاده از آن شدند.

بر اساس این گزارش، ترکیب سمی جدید آنچنان تأثیر دردناکی بر قربانی خود می‌گذارد که حتی دامپزشکان از آن برای کشتن حیوانات هم استفاده نمی کنند.

این تحقیق پس از رسانه ای شدن مرگ دردناک «لاکت» متهم سیاه پوست محکوم به اعدام در ایالت اوکلاهما و اعتراض‌های گسترده مردمی در این کشور آغاز شد.

«لاکت» پس از تزریق این سم، در حالی که می بایست بر اساس روال معمول بیهوش می شد و در حالت بیهوشی جان می‌سپرد، با فشار دادن دندان‌هایش به هم و تقلای شدید در میان بندهای تخت اعدام و بر اثر ترکیدن رگ‌های بدنش جان سپرد.

به گزراش مقامات رسمی، صحنه اعدام «لاکت» 38 ساله به قدری تکان دهنده بوده که مقامات زندان با توقف اجرای حکم، مجبور به کشیدن پرده برای ممانعت از دیده شدن صحنه مرگ توسط شاهدان اعدام شدند. آمریکا بزرگترین مدعی دفاع از حقوق بشر جهان است.

--------------------------

به نقل از رویترز، در سه روز اخیر و در پی حمله افراطی‌ها به مسلمانان ایالت «آسام»، سی و یک مسلمان به ضرب گلوله به قتل رسیدند.

ارتش هند پس از این جنایت نیروهای خود را در ایالت آسام مستقر و اعلام کرد این کشتارها به دست مهاجران افراطی از کشور بنگلادش صورت گرفته است.

آشوب‌ها در این ایالت هند که یکی از تولیدکنندگان اصلی چای است با نزدیک شدن به پایان انتخابات افزایش یافته است؛ انتخاباتی که به نظر می‌رسد حزب راستگرای بهارتیا جاناتا (بی.جی.پی) پیروز آن باشد.

نیروهای امنیتی روز شنبه 9 جسد که شش نفرشان زن و کودک بودند، کشف کردند و مسئولیت این کشتارها را با قبیله «بودو» دانستند؛ قبیله‌ای که مسلمانان را در مخالفت با کاندید آنها مورد هجوم قرار داده بودند.

خشونت‌ها در روز پنج شنبه وجمعه در روستاهای منطقه «باکسا» به شدت افزایش یافت به نحوی که افراد مسلح اقدام به شلیک‌های هوایی پی در پی کردند.

====================

به نقل از خبرگزاری‌ها، اسلام هراسی یا منفی‌نمایی‌های غیرعقلانی از اسلام و مسلمانان در برهه اخیر در اروپا افزایش یافته و هر از چند گاه شاهد اقداماتی از قبیل توهین و یا حمله به شهروندان مسلمانان مقیم در کشورهای مختلف اروپایی هستیم.

با افزایش اقدامات اسلام ستیزی علیه مسلمانان در اروپا، کارشناسان امر بر ضرورت وضع قوانینی برای مقابله با عاملان این اقدامات شدند و تاکید کردند: باید آموزش‌ها در خصوص رفع اسلام‌ستیزی از سنین کم در مدارس آغاز شود و تصویر منفی ساخته شده از مسلمانان پاک شود.

«فواد ساناج» نماینده جمعیت امور اسلامی ترکیه‌، در اتریش اظهار داشت: مسلمانان حقوقی بیشتر از حقوق یهود، پروتستان، کاتولیک، و بوداییها نمی خواهند و در صورت عدم برخورداری از حقوق مساوی با دیگر طیف ها، به تابعیت آنها نسبت به کشوری که در آن زندگی می کنند احترام گذاشته نشده است.

وی افزود: اصطلاح «اسلام هراسی»، درحال حاضر به صورت غلط استفاده می شود زیرا مسئله ای که در اروپا رایج شده ترس از اسلام نیست بلکه دشمنی با اسلام است و تحت پوشش «اسلام هراسی» در حال اجراست و باید همگان به پدیده دشمنی با اسلام در این کشورها اقرار کنند.

«ساناج» پیشنهاد کرد که واحدی درسی در دوره ابتدایی گنجانده شود و در آن احترام به تمام ادیان، هم زیستی دینی، و چگونگی برخورد با پیروان ادیان مختلف آموزش داده شود؛ وی سپس عنوان داشت: مسئله دشمنی با اسلام موضوعی نیست که در خلال یک روز، یک هفته و چند ماه حل شود بلکه باید از پایه و از آموزش به کودکان آغاز کرد.

دکتر محمد علی هالو : فعال حقوق بشر و محیط زیستdardnews.ir

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 02:22 ب.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 20 اردیبهشت 1393

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرد، به وضعیت ناگوار زندگی مسلمانان میانمار موسوم به قبیله «روهینگیا» در کمپ‌های موقت، پرداخته و آن‌ها را «شناخته‌شده‌ترین مردم فراموش‌شده زمین» خوانده است.

هرچند که بارها گزارش‌های متعددی در مورد شرایط اسف‌بار مسلمانان میانمار منتشر شده، اما به ندرت تلاشی برای بهبود وضعیت آن‌ها از سوی دولت مرکزی صورت گرفته است. کشورهای غربی نیز با وجود اطلاع از این شرایط، تلاشی برای تحت فشار قرار دادن دولت میانمار صورت نداده‌اند.

این مردم سال‌ها در استان «راخین» میانمار زندگی کرده‌اند، اما دولت به دلیل مذهب و قومیت آن‌ها، از اعطای تابعیت میانماری به آن‌ها خودداری می‌کند. در یکسال گذشته گزارش‌های متعددی از حمله بودایی‌ها به آن‌ها منتشر شده است. در جریان این حملات، که در یکی از موارد روستایی به طور کامل در جریان آن تخریب شد، هزاران نفر کشته و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند. همین حملات موجب شده تا بسیاری از مسلمانان خانه‌های خود را ترک گفته و به خارج از مرزها بگریزند. 


 حالا در کمپ‌هایی ه



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/20:: 3:26 عصر     |     () نظر

یا اَیُّهاَ النّاسُ اِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَ انثی وَ جَعَلناکُم شُعُوباً وَ قَبایِلَ لِتَعارَفُوا اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَاللهِ اَتقیکُم اِنّ اللهَ عَلیمٌ خَبیرٌ. (سوره حجرات: 13)

 

93/2/25روز پنچ شنبه ساعت 16 الی 17 مراسم چهلم حاجیه خانم صفورا خان محمدی ( همسر جانباز شهید حاج اسدالله اسدی دارستانی ) مادر اسماعیل اسدی دارستانی فعال حقوق بشر و محیط زیست و نویسنده  و محقق و وبلاگ نویس و روز نامه نگار برگزار می شود .


مکان :  شهرستان بندر آستارا -مسجد ابوالفضل سیبلی در کوچه بوستان جنوبی ( ترک محله سیبلی ) جنب کابینت سازی صدف سیبلی  astarao@yahoo.com /09119812795


 با تشکر درد نیوز dardnews.ir


AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

مادر عزیزم!!

مادر کجایی همیشه بدون تو احساس بی کسی وتنهایی میکنم !!!!!!

مادر کاش بودی و تنهایی ام رو میدیدی!!

مادر همه اطرافیانم به حالم دل می سوزونن!!!

مادر دلم خیلی گرفته است!!!!!!

مادر دلم برات  بدجور تنگ شده!!

مادر تو این دل لعنتی ام پره حرفه

 ولی به هیچ کس نمیگم حتی به شریک زندگیم 

 فقط تو دفتر خاطراتم خالی میکنم !!!!

مادر نبودنت کنارم خیلی سخته!!

مادر سه سالمم نشده بود که تنهام گذاشتی

 16 ساله که ترکم کردی ولی واسه من  هزار سال شده !!!  

مادرپدرم نذاشت حتی یه سال از مرگت بگذره رفت

 ویکی رو جانشین تو کرد!!!!!!!

مادر هنوز نمی تونم باور کنم که تو رفتی و حالا یه نامادری دارم!!!!!

مادر چرا ترکم کردی بعضی وقت میگم حتما دوستم نداشتی!!!!

حتی تو خوابمم نمیای مادرچرا مادر چرا؟

مادر نمی دونی چقدر به وجودت درکنارم شب ازدواجم نیاز داشتم

 ولی نبودی کنارم مادر

اون شب شب خوبی برام نبود همه تنهام گذاشتن!!!

مادرکاش بیای پیشم

مادر باور کن ازنبودنت دارم عذاب میکشم

 وفقط به قابت که همیشه روبرومه زل میزنم

 وفکرمیکنم که چقدر عذاب کشیدی تو این دنیا دلم اتیش میگیره

ومیزنم زیر گریه که هیچی جز وجودت ارومم نمیکنه!!!!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/20:: 3:26 عصر     |     () نظر
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ممکن است تا به امروز بسیاری از توقعات ما از دولت یازدهم برآورده نشده باشد، بیان داشت: انتقادات بسیاری بر دولت روحانی وجود دارد، اما نباید به خود تردید راه بدهیم که حمایت ما درست بوده یا نبوده است.
 استاد دانشگاه تهران گفت: انتقادات بسیاری به دولت روحانی وجود دارد.

صادق زیباکلام جمعه شب در همایش رایحه تدبیر که با حضور جمعی از اصلاح‌طلبان در مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم این برنامه آغازی برای گردهمایی مجموعه اصلاح‌طلبان ‌کرمان برای انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باشد با توجه به شرایط سیاسی که پس از انتخابات 24 خرداد در کشور به وجود آمده است.

وی با ترسیم چارچوب روند تحرک اصلاح‌طلبان در مدت اخیر تصریح کرد: همه می‌دانید که انتخابات خرداد 92 انتخابات بسیار شگفت‌انگیزی بود، چرا که کسی تا اعلام نتایج و یکی دو روز پس از آن باورش نمی‌شد که مجموعه جریانات وابسته به اصلاحات بتوانند در انتخابات پیروز شوند.

وی با بیان اینکه اعلام حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات شور و نشاط در سطح جامعه به وجود آورده بود، گفت: این استقبال از حضور هاشمی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه مرا شگفت‌زده کرده بود.

زیباکلام بیان داشت: مجاب کردن بسیاری از مردمی که در انتخابات 88 سرخورده شده بودند، برای حضور در انتخابات کاری بس دشوار بود که با حضور هاشمی رفسنجانی این مسیر هموار شد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: با آمدن هاشمی موج عجیبی در سطح جامعه به راه افتاد و این فقط محافل دانشجویی نبود که به وجد آمده بودند، مردم عادی نیز می‌خواستند در انتخابات به خاطر هاشمی حضور یابند، اما بعد از رد صلاحیت هاشمی تمام شور و شوق مردم فروکش کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عکس‌العمل صبورانه هاشمی پس از رد صلاحیت و موضعگیری وی در حمایت از اصلاح‌طلبان‌ در صحنه انتخابات بیان داشت: تا دو سه روز مانده به انتخابات 24 خرداد هنوز برای خود ما که شبانه‌روز برای انتخاب می‌دویدم، نتیجه مشخص نبود.

وی خاطرنشان کرد: حضور عارف در آن روزها سبب شکسته شدن رای‌ها و این وضعیت به نفع قالیباف و دیگران تمام می‌شد، همه چیز نامشخص بود.

زیباکلام بیان داشت: عارف در دقیقه 90 با بزرگواری به توصیه رهبران اصلاح‌طلب کنار رفت در آن 48 ساعت آخر موج برای روحانی به راه افتاد.

وی ادامه داد: پیروزی روحانی پیروزی یک حزب و تشکل سیاسی برنامه‌ریزی شده نبود و ما باید واقعیت‌ها را بپذیریم.

زیباکلام افزود: این پیروزی ثمره ائتلاف جریان اصلاح‌طلب‌هاست و قاطعانه باید گفت رهبری اصلاح‌طلب‌ها و حمایت آنان سبب این پیروزی شد.

وی تصریح کرد: اگر حمایت صریح و علنی هاشمی، خاتمی و بسیاری از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب از روحانی نبود‌ و اگر موضعگیری زندانیان سیاسی از روحانی نبود به نظر من بعید به نظر می‌رسید که روحانی رای بیاورد.

زیباکلام با اشاره به نخستین سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات گفت: باید تردیدها و شبهه‌ها را کنار بگذاریم و با همان قاطعیت و پررنگی که در 24 خرداد در انتخابات در حمایت از روحانی داشتیم، ادامه دهیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ممکن است تا به امروز بسیاری از توقعات ما از دولت یازدهم برآورده نشده باشد، بیان داشت: انتقادات بسیاری بر دولت روحانی وجود دارد، اما نباید به خود تردید راه بدهیم که حمایت ما درست بوده یا نبوده است.

وی ادامه داد: امروز بیرون آوردن کشور از چاه ویل هسته‌ای بزرگترین هدف و ماموریت دولت روحانی است.

زیباکلام عنوان کرد: سیاست هسته‌ای دولت اصلاحات در سال 82 کژدار و مریز عمل کردن بود، یعنی دولت در آن سال‌ها برنامه هسته‌ای کشور را به شکلی پیش می‌برد که دنیا را در مقابل ایران قرار ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: تا تیر 84 و افتادن زمام کشور به دست اصولگرایان و تغییرات 180 درجه‌ای که احمدی‌نژاد در مورد پرونده هسته‌ای ایجاد کرد، تمام دنیا را دشمن ما کرد.

زیباکلام افزود: احمدی‌نژاد به صراحت گفت که سیاست گذشته را کنار می‌گذاریم و مسئولان گذشته را متهم به خیانت کرد و نتیجه و حاصل کار ایشان و پیش بردن برنامه هسته‌ای با سرعت تمام رفتن پرونده هسته‌ای ایران از شورای وین به مجامع بین‌المللی بود.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد معتقد بود‌ که نتیجه پیشرفت هسته‌ای ما ایجاد 250 رشته اقتصادی، تولیدی و صنعتی است که بنده در طی این هشت سال از آقایان اصولگرای دلواپس 25‌، پنج و حتی یک رشته‌ که نتیجه پیشرفت هسته‌ای ما باشد ندیدم‌.

زیباکلام تصریح کرد: من نمی‌گویم که باید هسته‌ای ما تعطیل شود، اما فعالیت‌های ما باید دید ‌به چه قیمتی ادامه یابد.

وی با اشاره به تجمع‌های اخیر اصولگرایان درباره مسائل هسته‌ای گفت: مسئله هسته‌ای منافع کشور را به باد داد، تحریم‌ها چه بلاهایی که بر سر ایران نیاورد.

زیباکلام همچنین با اشاره به فعالیت‌های ایران و قطر در پارس جنوبی عنوان کرد: به دلیل تحریم‌ها، فعالیت‌ها و پروژه‌های ما یکی پس از دیگری با مشکل مواجه شد و شرکت‌های ما نیز به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه شدند و فازهای پارس جنوبی عقب افتاد، حاصل تحریم برای پارس جنوبی اختلاف بین ما و قطر در زمینه استخراج گاز زیاد و زیادتر شد.

وی با اعلام آماری مقایسه‌ای بین میزان درآمد قطر و ایران از فروش گاز پارس جنوبی بیان داشت: سال گذشته ایران در مجموع 50 میلیارد مترمکعب گاز برداشت کرد در حالی که قطر سه برابر ما یعنی بالای 150 میلیارد مترمکعب گاز به قیمت 40 میلیارد دلار که برابر است با 120 هزار میلیارد تومان به فروش رساند‌.

زیباکلام افزود: این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور ما در سال گذشته 37 هزار میلیارد تومان، بودجه آموزشی 13 هزار میلیارد تومان و بودجه امسال بهداشت و درمان ما با وجود افزایش 17 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: 120 هزار میلیارد دلار را به راحتی از دست دادیم، آیا از دست دادن این رقم سبب دلواپسی کسی در این مملکت نمی‌شود، 6 برابر بودجه درمان را از دست داده‌ و تقدیم قطری‌ها کرده‌ایم.

زیباکلام اضافه کرد: امروز که به واسطه دولت روحانی از چاه ویل هسته‌ای بیرون می‌آییم، همه از نمایندگان مجلس گرفته تا نویسندگان و قلم به دست‌ها نگران هستند.

وی با اشاره به اینکه در تمام سال‌های بین 84 تا 92 بنده بارها برای مطبوعات مستقل مقاله درباره مسئله هسته‌ای نوشتم، گفت: با تمام محافظه‌کاری که خودم از خودم حالم بد می‌شد، چاپ نمی‌شد چون نوشتن در برنامه هسته‌ای جرم بود.

زیبا‌کلام اظهار داشت: با یک بام و دو هوا نمی‌شود برنامه هسته‌ای کشور را پیش برد، اگر قرار است از سیاست‌های هسته‌ای ایران انتقاد شود، چرا کارهای اصولگرایان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله هسته‌ای‌ برای کشور سرنوشت‌ساز است و باید با تمام وجود از باتلاق هسته‌ای که کشور دچار آن است و سبب فلج شدن کشور شده است، بیرون بیاییم.

زیباکلام با بیان این پرسش که آیا می‌شود از دولت و فعالیت هسته‌ای‌اش انتقاد کرد، گفت: آری می‌شود، اما تجربه 34 سال پس از پیروزی انقلاب نشان داده است، هر وقت یک سیاست اجرایی می‌شود که به مطبوعات کشیده شود و در مورد هسته‌ای هم باید این اتفاق بیفتد.

وی گفت: چرا یک سری مسائل باید تابو باشند و مردم نتوانند درباره آنها اظهار نظر کنند مگر مسئله هسته‌ای جزء اصول دین و محکمات دین است که نمی‌شود درباره آن صحبت کرد، چرا این قدر باید با مسئله هسته‌ای ا‌منیتی برخورد شود.

زیباکلام با بیان این پرسش که رویکرد ما در انتخابات سال 94 چگونه باشد، عنوان کرد: من معتقدم اگر ائتلاف، انسجام و اتفاق نداشته باشیم‌، پیروز نخواهیم شد، لذا باید ائتلاف 24 خرداد را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: ما اصلاح‌طلبان اگر یک نامزد اصولگرا که انسان مسئول‌ و متدینی که به خا‌طر مسائل جناحی منافع ملی را زیر پا نمی‌گذارد به میدان بیاید چون آدم درستی است، باید از او حمایت کنیم.

زیباکلام تصریح کرد: احمد توکلی‌ و علی مطهری کسانی از این دست هستند که اگر به مجلس بروند باید از آنها حمایت کرد.

وی ابراز داشت: اگر با این دیدگاه به انتخابات نگاه کنیم، جریان اصلاح‌طلب در انتخابات آینده موفق‌تر از اصولگراها عمل می‌کند.

زیباکلام گفت: در صورت موفقیت روحانی برای بیرون کشیدن کشور از باتلاق هسته‌ای‌، اقتصاد ایران بهبود خواهد یافت و خیل کثیری از مردم به سمت اصلاح‌طلبان کشیده خواهند شد و حتی می‌شود کسانی که به صورت سنتی به اصولگرایان رای می‌دهند را به این سو کشاند.

وی با بیان اینکه وضع اصولگرایان بسیار فلاکت بار است، افزود: اصولگرایان با مشکلی به نام احمدی‌نژاد روبه‌رو هستند که در بین مردم کم‌تر تحصیلکرده در نقاط محروم محبوبیت دارد.

زیباکلام اظهار داشت: اصولگرایان به اندازه کافی از احمدی‌نژاد کشیده‌اند، اما هیچ فردی را هم ندارند که به اندازه احمدی‌نژاد محبوبیت داشته باشد از یک سو نمی‌خواهند با احمدی‌نژاد کار کنند و از سوی دیگر احمدی‌نژاد حداقل 10 میلیون رای بالقوه دارد، لذا اگر احمدی‌نژاد سوار بر قطار اصولگرایی با حمایت انصار حزب‌الله و ... وارد شود می‌تواند یک جریان در انتخابات ایجاد کند.

وی افزود: بنابراین یک رقابت بد بین اصولگرایان معتدل و افراطی در پیش است که پیش‌بینی می‌شود یک دهم از مجلس آینده را از آن خود کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مشکل اصلی اصولگرایان جریانات تندرو و جبهه پایداری به رهبری احمدی‌نژاد است.

وی خاطرنشان کرد: دور کردن احساس ناامیدی و سرخوردگی و احساس اینکه روحانی ناتوان است، وظیفه ماست.

زیباکلام تصریح کرد: بنابراین ما نیز به تبعیت از رهبری اصلاح‌طلبان آقایان هاشمی و خاتمی باید از دولت روحانی حمایت کنیم، چرا که ما به اندازه کافی در عدم اطاعت از رهبری اصلاح‌طلبان ضربه خورده و هزینه پرداخت کرده‌ایم.

وی بیان داشت: شماری از اصلاح‌طلبان رادیکالی در حمله‌هایی که به هاشمی داشتند، سبب پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات شد، لذا مبارزه سیاسی و اجتماعی در صورتی پیروز خواهد شد که در چارچوب رهبری انجام گیرد.
ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 9:36 | نظرات شما (0)

شنبه بیستم اردیبهشت 1393

نمازگزاران تهرانی بعد از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف» اعتراض و نگرانی خود را نسبت به تکرار توافق ضعیف هسته‌ای اعلام کردند.

نمازگزاران با در دست داشتن پلاکاردهایی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت خواستند از حقوق و منافع ملت در مذاکرات هسته‌ای دفاع کنند.

نمازگزاران با سر دادن شعارهای «توسعه هسته‌ای حق مسلم ماست»، «دلواپسی ملت استقلال کشور است»، «دلاور هسته احمدی روشن است»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «ایرانی باغیرت دلواپس عزت است» از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت خواستند با قدرت از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان در مذاکرات دفاع کنند.

نمازگزاران همچنین در راهپیمایی خود ضمن آتش زدن پرچم آمریکا انزجار خود را نسبت به زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا نسبت به ملت ایران و تضییع حقوق ملت ایران اعلام کردند.

در خاتمه نیز راهپیمایی نمازگزاران با صدور بیانیه هسته‌ای پایان یافت که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در طول عمر انقلاب اسلامی هیچ برهه‌ای در سیاست خارجه کشور به حساسیت شرایط کنونی نبوده است و ما امروز در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم که بی‌تفاوتی و بی‌دغدغگی مردم و نخبگان نسبت به مذاکرات گام نهایی هسته‌ای می‌تواند موجبات سرافکندگی و پشیمانی ملی را فراهم آورد.

بر همگان واضح و آشکار است که مذاکرات کنونی بین جمهوری اسلامی ایران و گروه موسوم به 5+1 هر چند در موضوع هسته‌ای اما در واقع نبردی برای اثبات و به رسمیت شناخته شدن حق پیشرفت علمی و اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران و یا مهار پیشرفت‌های ایران اسلامی و زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی است.

بدیهی است که در شرایط نبرد همه‌جانبه باید با تکیه بر عزم و اراده ملت و نخبگان کشور و با بهره بردن از عقل جمعی نظام و پرهیز از خودسری و یکه تازی با طرحی جامع و علمی گام در مسیر نبرد دیپلماتیک گذاشت.

حال سؤال اینجاست که آیا دولت یازدهم با اتکا به اراده ملت و اجماع نخبگانی و با بهره بردن از ظرفیت عقل جمعی نظام گام در این مذاکرات سخت و پیچیده گذاشته یا با شتاب‌زدگی و عجله و دستپاچگی و با رفتاری خودسرانه توافق‌نامه‌ای را امضا کرد که حتی مجبور شد در نامه‌نگاری به رهبر انقلاب برای سرپوش گذاشتن بر غیرمتوازن و ضعیف بودن متن آن سیاست اغراق و بزرگنمایی را در دستور کار قرار دهد؟

واقعاً اگر رفتار دولت در مذاکرات غیرعلمی و غیرکارشناسی نبود چرا علیرغم دعوت صریح شخص رئیس جمهور از اساتید دانشگاه برای دفاع از توافقنامه ژنو هیچ شخصیت معتبر دانشگاهی حاضر به دفاع از متن توافقنامه نشد و همین امر موجبات ناراحتی و گلایه شخص رئیس جمهور در دیدار اخیر با اساتید را فراهم آورد.

به راستی اگر رفتار دولت در مذاکرات خودسرانه و یکه تازانه نیست چرا مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت که به تعبیر حضرت امام (ره) در رأس امور است را در جریان جزئیات مذاکره قرار نداده و نمی‌دهند.

به راستی اگر دولت مذاکرات را با اتکا به اراده ملت و نخبگان کشور و اجماع ملی به پیش می‌برد چرا به جای آنکه با نگاهی همدلانه به منتقدین از نظرات آنان در مسیر صیانت و تأمین منافع ملت در مذاکرات استفاده کند همواره منتقدانی که دلسوزان و دغدغه‌مندان پیشرفت و اقتدار کشور هستند را با برکت به تندرو و  افراطی به صورت نرم سرکوب و خاموش می‌کند؟

دولت حتی با نگاهی عاقلان در سفیه منتقدان را به کم سوادی متهم می‌کنند ظاهراً دولت اعتدال را در حق آمریکایی‌ها روا می‌داند و در حق منتقدین داخلی حرام.

می‌گویند چرا دلواپس هسته‌ای هستید. بله دلواپس هسته‌ای هستیم چون دلواپس متوقف شدن شتاب علمی و اقتدار علمی کشور هستیم. دلواپس هسته‌ای هستیم چون دلواپس توسعه پایدار کشور هستیم، دلواپس هسته‌ای هستیم چون دلواپس اصلاح بذر نباتات و ارتقای بهره‌وری کشاورزی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب هستیم.

دلواپس هسته‌ای هستیم چون دلواپس عدم تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا هستیم. دلواپس هسته‌ای هستیم چون دلواپس عدم ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای و عدم حضور در آبهای آزاد هستیم.

بدون شک اگر امروز نتوانیم حق پیشرفت و توسعه علمی کشور را تثبیت کنیم و این منطق را به دنیا بفهمانیم راهی برای تسلط کفار بر سرنوشت مسلمین گشوده‌ایم که بدعتی خطرناک و ننگین خواهد بود که آیندگان ما را به واسطه این اتفاق شماتت خواهند کرد.

ما نمازگزاران کشور نگرانی و دلواپسی خود را از روند کنونی مذاکرات هسته‌ای با صدای بلند اعلام می‌کنیم تا در تاریخ این کشور ثبت شود و نسبت به تکرار امضای یک توافق ضعیف دیگر هشدار دهیم.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 9:35 | نظرات شما (0)

شنبه بیستم اردیبهشت 1393

وزیر راه مسکن و شهرسازی در برنامه نگاه یک با بیان اینکه آمارهای ما نشان می دهد افزایش نرخ اجاره بها در تابستان بیشتر از 5 درصد{به نسبت سال گذشته} نخواهد بود اذعان داشت: بازار اجاره بها در تابستان دچار شوک نخواهد شد!

این در حالی است که این روزها افزایش بی حد و حساب اجاره بها مخصوصا در شهرهای بزرگ اجاره نشینان کشور را  با مشکل اساسی روبرو کرده است.

به عنوان مثال، یک واحد 80 متری در میدان هروی که سال گذشته با مبلغ 20 میلیون رهن و 1میلیون تومان اجاره قابل دسترسی بود، در سال 93 با 30 درصد افزایش به 20 میلیون رهن، و 1.300 هزار تومان افزایش داشته است.

این افزایش چشمگیر اجاره بها که علت اصلی آن رکود بازار خرید و فروش مسکن در دوماهه اخیر بوده است، این روزها بسیاری از مردم را دچار سردرگمی کرده و مشخص نیست آمار وزیر راه و مسکن و شهرسازی از کدام منابع تهیه شده است.

به نظر می رسد باید در دولت فعلی نیز شاهد مسایلی چون گوجه فرنگی در دولت قبل باشیم که نزدیک منزل مسئولین قیمتی پایین تر از سطح کشور دارد.  در حالی که با یک گردش میدانی در بازار مسکن اجاره بها در سطح شهرهای بزرگ به راحتی میتوان افزایش شوک آور قیمت اجاره بها را شاهد بود.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 9:33 | نظرات شما (0)

شنبه بیستم اردیبهشت 1393

"عبیر النهمی" شهروند یمنی که مقیم و دارای تابعیت امریکا است در صفحه شخصی اش در پایگاه فیسبوک نوشت که مهریه اش را "سر" ابوهریره قاسم الریمی، از سرکردگان القاعده در یمن قرار داده است.

 

 

 
قاسم عبده محمد ابکر یا قاسم الریمی، سرکرده تشکیلات تروریستی القاعده در یمن و دارای کنیه "ابوهریره الصنعانی" است که در سال 1974 در روستای نمر از توابع شهر السلفیه در استان ریمه به دنیا آمده است.
سایت خبری تحلیلی رأی الیوم نوشت، اعلام شرط مذکور از سوی این دختر یمنی، به طور گسترده ای در رسانه های یمن انتشار یافته است و این اقدام را ابتکار جالبی در زمینه کمک به ارتش در زمینه جنگ علیه القاعده دانسته اند.

 

 ارتش یمن حدود هشت روز پیش عملیات بزرگی را به فرماندهی وزیر دفاع این کشور برای پیگرد عناصر تشکیلات القاعده در استان های "ابین" و "شبوه" آغاز کرد که شورای امنیت سازمان ملل نیز دو روز پیش با صدور بیانیه ای از آن  حمایت کرد.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 9:32 | نظرات شما (0)

شنبه بیستم اردیبهشت 1393

پس از اظهار نظر بازیکنان و مسئولان تیم ملی فوتبال ایران درباره پیراهن‌ بازیکنان، این موضوع به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی بین‌المللی تبدیل شد.

نشریه «بیلد» آلمان در این باره نوشت: در تاریخ 16 ژوئن 2014 (26 خرداد) شاگردان کارلوس کی‌روش به دیدار نیجریه خواهند رفت ولی بازنده این دیدار نیجریه خواهد بود که پس از سوت پایان بازی دست خالی باید زمین مسابقه را ترک کند چون فدراسیون فوتبال ایران بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن خود با بازیکنان تیم‌های دیگر در جام جهانی 2014 برزیل منع کرده است.

«بیلد» در ادامه نوشت: دلیل این ممنوعیت «شرم‌آور» برای کشوری که غنی از نفت است مشکلات مالی برای تهیه پیراهن بیشتر است. علی کفاشیان هم در توضیح این ماجرا گفت: ما نمی‌توانیم در هر بازی به بازیکنان‌مان یک پیراهن بدهیم و بازیکنان باید در  استفاده از پیراهن صرفه‌جویی کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: بازیکنان و مربی تیم ایران از کیفیت این پیراهن‌ها که تولید کمپانی پوشاک ورزشی «آل اشپورت» آلمان است ناراضی هستند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان 26 ساله تیم ملی با یک متر و 93 سانتی‌متر قد با نارضایتی از کیفیت پیراهن‌های ایران گفت که پیراهن سایز XL  او پس از شسته شدن آب رفته است. البته کفاشیان در پاسخ به این موضوع گفت: بازیکنان نباید پیراهن خود را با آب گرم بشویند.

رسانه‌های دیگری هم همچون «رادیو پروگرام دل‌پرو» پرو و سایت «rionegro.com.ar» آرژانتین هم این موضوع را بازتاب داده‌اند.

پیش از این بحث برگزاری اردوی آفریقای جنوبی با 10 بازیکن و بدون حضور درواز‌ه‌بان به سوژه رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده بود.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 9:29 | نظرات شما (0)

شنبه بیستم اردیبهشت 1393
شنبه 20 اردیبهشت 1393

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه در توافق موقت ایران و گروه 1+5، بر حق غنی‌سازی تصریح نشده، گفت ایران می‌تواند در توافق جامع غنی‌سازی محدود و غیرنظامی داشته باشد.

آقای فابیوس که با روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد مواضع سخت‌گیرانه پاریس در مذاکرات هسته‌ای، گفت: «امیدوارم بتوانیم راه‌حلی پیدا کنیم. همه از اینکه دیگر تهدید هسته‌ای وجود نداشته باشد، خوشحال می‌شوند. اما موضع ما بسیار ساده است: انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، آری. بمب اتم، نه. مسئله بسیار روشن است.»

وی افزود: «برگردیم به مذاکراتی که داشتیم. آنجا موضع من این بود که ما می‌خواهیم به توافق برسیم، اما توافقی که قرص و محکم باشد. در مرحله اول، به اندازه کافی توافق محکمی نبود. به همین خاطر با 1+5 بحث‌هایی کردیم و تصمیم گرفتیم که موضعی واحد اتخاذ کنیم. ایرانی‌ها در ابتدا جواب رد دادند. اما 10 روز بعد که برگشتند، رضایت دادند.»

اشاره فابیوس به نشست ماقبل توافق ژنو است که گفته می‌شود به دلیل مواضع پاریس، بدون دستیابی به توافق پایان یافت. پس از این دور بود که تهران و 1+5 روز سوم آذر به توافق موقت 6 ماهه دست یافتند.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه مصاحبه در پاسخ به این سوال که «شما توافق را محکم‌تر کردید؟»، گفت: «باید بگویم که توافقی که در انتها به دست آمد، بهتر از آنچیزی بود که در ابتدا داشتیم. این را هم باید اضافه کنم که تا الان اختلافاتی که با روسیه بر سر اوکراین داشته‌ایم، تأثیری بر مذاکرات (با ایران)، نداشته است.»

وی در پاسخ به سوالی در مورد «جمله‌ای که بگوید ایران حق غنی‌سازی دارد»، هم گفت: «ما این جمله‌بندی را در مرحله اول نپذیرفته‌ایم. می‌تواند میزانی از غنی‌سازی وجود داشته باشد، مشروط بر اینکه محدود بوده و برای مقاصد نظامی استفاده نشود.»

فابیوس در مورد احتمال دستیابی به توافق جامع تا روز 29 تیر (20 جولای) هم گفت: «این زمان می‌تواند برای 6 ماه دیگر به تعویق بیافتد. مشخص است که اگر بتوانیم به توافقی برسیم، فوق‌العاده است.»

بر اساس توافق موقت ایران و گروه 1+5، طرفین باید ظرف 6 ماه بر اختلافات فائق آمده و به توافقی جامع دست یابند. این بازه زمانی برای یک دوره 6 ماهه دیگر نیز قابل تمدید است. طرفین روز 23 اردیبهشت چهارمین دور از مذاکرات جامع را با هدف بحث بر سر پیش‌نویس توافق، در شهر وین اتریش آغاز می‌کنند.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 09:17 ق.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 20 اردیبهشت 1393
سراج /
آغاز رسیدگی به پرونده متهم تازه دستگیر شده فساد 3 هزار میلیاردی

ناصر سراج با اشاره به اینکه متهم تازه دستگیرشده در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی به داخل کشور منتقل شده است گفت: رسیدگی به اتهامات وی آغاز شده است.

قاضی ناصر سراج در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که فردی که با نام اختصاری س در پرونده مه افرید خسروی دستگیر شده چه کسی است گفت: آقای س است اما اسم و اتهام وی محرمانه است.

وی ادامه داد: این فرد با اغاز رسیدگی به پرونده به خارج از کشور گریخته بود اما با دستگیری به داخل کشور منتقل شد و تحویل دادسرا شده است و الان به پرونده وی رسیدگی می شود.

قاضی پرونده فساد 3 هزار میلیاردی گفت: این فرد با جریان مه آفرید در ارتباط بوده است و از متهمانی بوده که به مه‌آفرید نزدیک بوده و می‌توان گفت جز 10 نفر اول بوده است.

وی درباره اتهامات این فرد گفت: اتهام اعضای این باند اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده است و این فرد یکی از اعضای فساد مالی و بانکی بوده است.

قاضی سراج گفت: این فرد همان روزهای نخست رسیدگی به پرونده به خارج از کشور فرار کرده بود و خوشبختانه اینترپل همکاری کرد و دستگیر شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این فرد از مسئولان دولتی بوده است گفت: این فرد وابسته به گروه آریا است در تیم گروه آریا بوده است.

قاضی پرونده فساد 3 هزار میلیاردی در پاسخ به این سوال که پیش از این گفته بودید در تحقیقات پرونده خاوری یک سری مشکلات بروز یافته حل شد گفت: دستگیری این فرد یکی از آن مشکلات بود که حل شده است.

وی درباره اینکه رسیدگی به پرونده خاوری چه زمانی است و آیا وکیل دارد و محاکمه حضوری خواهد بود گفت: ان‌شاءالله با دست پیدا کردن به این سرنخ اقدامات خوبی در این پرونده انجام می شود.

ارسال شده توسط روز نامه الکترونیکی درد نیوز – 1377 مدیر مسئول و سردبیر : ااد در ساعت 09:17 ق.ظ | نظرت شما (0)

شنبه 20 اردیبهشت 1393
امام جمعه آستارا:
امام جواد (ع) بهترین الگوی جوانان است

امام جمعه آستارا گفت: حضرت امام جواد‌الائمه (ع) بهترین الگوی جوانان است.

به گزارش فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا شامگاه جمعه در مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام جواد (ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) اظهار داشت: پروردگار معرفت امام جواد (ع) را به همه ما عطا فرماید.

وی با بیان اینکه شیعه اهل عمل است، افزود: زمانی پیرو این امام بزرگوار هستیم که از ایشان پیروی کنیم.

امام جمعه آستارا امام جواد (ع) را جوان‌ترین امام شیعیان خواند و ادامه داد: ایشان بهترین الگوی جوانان هستند.

این مسئول با اشاره به تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بر ضد تشیع و نظام اسلامی تصریح کرد: شنونده اینگونه سخنان عبادت کننده شیطان است.

حافظ‌نیا خاطرنشان کرد: با نفوذ کلام مقام معظم رهبری مملکت اداره می‌شود بنابراین همواره باید گوش به فرمان علمای دین باشیم.

وی توجه به فرمایش‌های علما و مراجع را اطاعت و عبادت الهی دانست و یادآور شد: اگر به سخن شیاطین و بلندگوهای غربی توجه کنیم دین و مملکت خود را از دست می‌دهیم.

امام جمعه آستارا درباره ولادت حضرت علی‌اصغر (ع) گفت: تاثیر طفل شش ماهه حضرت علی‌اصغر (ع) بر نهضت عظیم کربلا شگرف بود.

این مسئول وجود این شیرخواره معصوم (ع) را سند حقانیت اباعبدالله‌الحسین(ع) و نهضت کربلا عنوان کرد.

به گزارش فارس، مولودی‌خوانی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر مراسم جشن مذکور بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/20:: 9:43 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9      >