سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جویای دانش در سایه عنایت خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
انصار حزب الله گیلان

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 23:21 | نظرات شما (0)

جمعه بیست و ششم اردیبهشت 1393

غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه انسان مومن باید تلاش کند در تمام کارها اخلاص داشته باشد، پرهیز از ریا و خودنمایی را از ویژگی‌های انسان با ایمان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه انجام هر عملی از روی ریا شرک است، تصریح کرد: ریا به معنای نمایاندن است و آنچه انسان انجام می‌دهد اگر برای نشان دادن به دیگران باشد ریا است.

خطیب موقت رشت با اشاره به معیارهای ریاکاری از نگاه پیامبر (ص) اظهار کرد: هنگامی که دیگران نزد فرد هستند و او با شوق و دقیق عبادت را انجام دهد ریا است.

وی کسالت در عبادت خداوند را در هنگام تنهایی ریا خواند و گفت: انسان هر کاری که انجام می‌دهد و اگر دوست داشته باشد دیگران او را ستایش کنند ریا است، ضمن اینکه ظاهر خود را نزد مردم خوب جلوه دادن ریا محسوب می‌شود و خداوند عمل انسان ریاکار را نمی‌پذیرد و نماز از روی ریا باطل است.

شفیعی‌زاده به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: حضور مقام معظم رهبری در صنایع موشکی و هوافضا دارای پیام برای دنیا بود.

وی ادامه داد: دشمن به قدری پررو شده بود که می‌خواست موشک‌های ایران را در مذاکرات هسته‌ای محدود کند و حضور مقام معظم رهبری در صنایع موشکی خط بطلانی بر توقع دشمن بود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ارائه گزارش رئیس سازمان هوافضای کشور تصریح کرد: ایران قدرت نخست موشکی در منطقه و رتبه هفتم موشکی در جهان را دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار فراتر عمل شدن توان موشکی ایران است، خاطرنشان کرد: توان موشکی ایران تا جایی باید ارتقا یابد که تهدیدها را از بین ببریم.

شفیعی‌زاده سخن دشمن را ابلهانه خواند و تصریح کرد: توانمند شدن کشور موجب کاهش تهدیدها می‌شود و باید بتوانیم از موجودیت خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به گزینه نظامی روی میز دشمن یادآور شد: برخی از مسئولان غربی در قرن بیست و یکم جمهوری اسلامی را تهدید به حمله اتمی می‌کنند اما اکنون قدرت ایران به تمام قدرت‌ها تنه می‌زند.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای تمام قدرت‌ها در یک طرف هستند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در طرف دیگر میز مقابل قدرت‌ها نشسته است.

وی از تشکیل همیاران معروف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان خبر داد و متذکر شد: همیاران معروف متشکل از دو هزار نفر از نخبگان گیلانی هستند.

شفیعی‌زاده به نزدیک شدن تعطیلات تابستان اشاره کرد و یادآور شد: تابستان اوج سفر گردشگران به گیلان است و این حضور برخی ناهنجاری‌ها را به دنبال دارد.

وی سفر گردشگران در گیلان را دارای منافع دانست و متذکر شد: برنامه‌ریزی خوب در سفر گردشگران به گیلان تاثیرگذار است اما دستگاه‌های فرهنگی از اکنون اثرات مخرب را شناسایی کنند.

شفیعی‌زاده از تشکیل شورای امر به معروف در تمام دستگاه‌های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: سازوکار این شورا در بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، گردشگری و ... آماده شده است.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 22:54 | نظرات شما (0)

جمعه بیست و ششم اردیبهشت 1393

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم پنجمین سالروز رحلت حضرت آیت‌الله ‌العظمی بهجت(ره) فومنی در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله این شهر به روح مجاهد فی‌سبیل‌الله و عارف واصل و عبد صالح خداوند حضرت آیت‌الله بهجت درود فرستاد.

وی با اشاره به مقام توبه، اظهار کرد: انسان تائب از عمل و رفتار خود ناراضی و به مقام برتر و اعمال صالح فکر می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بندگان بزرگ خدا همواره در حال استغفار در اعمال خویشتن هستند.

وی به خاطره‌ بازگشت حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان به بنده فرمودند بعضی از افراد از بنده توصیه می‌خواهند و به آنها می‌گویم ببینید محمدتقی بهجت چه کاری انجام می‌دهد همان کار را انجام دهید و اعمال و رفتار بنده را سرمشق قرار دهید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در مقام توبه مقام برتری داشت، گفت: آیت‌الله بهجت هرگز توقف نداشت و مصداق واقعی انسان تائب بود.

وی تصریح کرد: در هر زمان که نسبت به نماز دیگر اوج می گرفت مقام برتری داشت و تنها در اندیشه عبودیت بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انسان تائب هرگز از نقطه‌ای که در آن واقع است راضی نیست و این از ویژگی‌های انسان تائب است.

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه توبه واقعی انسان را به مقام بلند معرفت نایل می‌کند، اظهار کرد: عبودیت ورود به حوزه بندگی خداوند است.

 

وی با بیان اینکه تمام لحظات آیت‌الله بهجت بندگی بود، گفت: هر شب نماز شب و زیارت عاشورا می‌خواند، اما عادت نمی‌کرد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مقام عبودیت را بالاترین جایگاه دانست و تصریح کرد: آیت‌الله بهجت به دنبال بندگی خداوند بود.

 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: آیت‌الله بهجت از هنگام نوجوانی و قبل از ورود به سال بلوغ لباس بندگی پوشید و تا آخرین لحظات حیات با تمام توان در مسیر بندگی خداوند گام برداشت و عبد بود.

 

وی، عبودیت را دستاورد علم و عمل صالح دانست و گفت: انسان اگر به نور علم و عمل آراسته شود عبد است و آیت‌الله بهجت در طول 90 سال علم مشعل فراروی او بود و به علوم حضوری راه یافت، می‌دید و حرکت می‌کرد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بندگی را ثمره پیوند علم با عمل خواند و خاطرنشان کرد: تمام لحظه‌های آیت‌الله بهجت بندگی بود و می‌گفت انسان باید هر روز فکر کند که وظیفه روز او چیست و به آن عمل کند.

 

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه امام راحل با انقلاب خود به دنبال تشخیص وظیفه بود، یادآور شد: امام (ره) عادت به بندگی داشت و آنجا که احساس کرد وظیفه خروج از نجف اشرف است سفر را به پاریس تغییر داد و به دنبال انجام وظیفه بود.

 

وی، بندگی را به معنای شناخت وظیفه و انجام آن برای رضای خدا دانست و افزود: آیت‌الله بهجت به قدری به نفس خود سوء‌ظن داشت که بدبین‌تر فرد به نفس خود بود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیت‌العظمی بهجت 90 سال زندگی خود را حاضر بود بدهد که یک تار موی ایمان در هنگام مرگ را داشته باشد و این موضوع نشان داد که نفس را شناخته بود.

 

ابوترابی‌فرد به خاطره‌ای از دوران کودکی آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند قبل از بلوغ در حالت نماز سیر و مکاشفاتی داشتند که فکر می‌کردم همه نمازگزاران این سیر و سلوک را دارند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نمازهای پایان عمر آیت‌الله بهجت را تماماً سیر خواند و تصریح کرد: نماز آیت‌الله بهجت نماز دیگری است.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان در تمام شبانه‌روز و حتی در خواب در یاد خدا بود، متذکر شد: آیت‌الله بهجت همواره در مقام سپاس با خداوند بود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت می‌فرمود اصلاح امور دنیا و آخرت انسان به اصلاح رابطه با خداست و اصلاح رابطه با خدا به اصلاح نماز است.

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آیت‌الله بهجت تجسم امر به معروف بود، افزود: اگر انسان تائب شود اهل نماز می‌شود و اگر به این مقام رسید وارد حوزه دیگری می‌شود و این انسان آمر به معروف است.

 

وی تصریح کرد: حرکت، سکوت، نماز، درس و... آیت‌الله بهجت مصداق امر به معروف و حقیقت نهی از منکر بود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افتخار آیت‌الله بهجت این بود که در طول عمر حتی یک لحظه از یاد خدا غافل نبود، متذکر شد: تمام ساحت وجود آیت‌الله بهجت امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

ابوترابی‌فرد، با بیان اینکه امام راحل که نماد دفاع از اسلام بود به نزدیکان خود سفارش می‌کرد در درس اخلاق آیت‌الله بهجت حاضر شوند، متذکر شد: مقام معظم رهبری ارتباط نزدیکی با آیت‌الله بهجت داشت و پیام‌ها رد و بدل می‌شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمام دغدغه رهبری تحکیم رابطه با خدا و ولی خدا است.

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 22:54 | نظرات شما (0)

جمعه بیست و ششم اردیبهشت 1393

 

به نام خدا وند لوح و قلم حقیقت نگار وجود از عدم

        ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (( سوگند به قلم و آنچه مى‏نویسند ))

   پیامبر اکرم(ص)   : اَلمُؤمِنُ مِراةُ المُؤمِن ؛ مؤمن آیینه ی مؤمن است .

استاندار گیلان چرا 212میلیارد تومان اشتغال زایی در بخش تعاون در گیلان بلا تکلیف است

1- مدت دوماه است جلسه کار گروه اشتغال استان که دبیر آن استاندار گیلان است تشکیل جلسه نمی دهند بعلت  اینکه استاندارگیلان   از سرپرستی آقای سلمان نزاد در اداره کل کار وتعاون گیلان راضی نیست

2- 212 میلیارد تومان  به استان گیلان بابت کارگاههای زود بازده توسط دولت واریز شده است بعلت تشکیل جلسه ندادن کارگروه اشتغال گیلان بلا تکلیف است  و اگر اینطور پیش برود این پول مطابق قانون به مر کز بازپس داده می شود  و حق گیلان ضایع می شود.

3- اداره کل تعاون گیلان بالای 280 نفر کارمندش بخاطر همین اختلاف حق و حوقشان ضایع شده است و می شود

 سوال از استاندار گیلان با وجود بیکاری شدید در گیلان چرا بعلت اختلاف نظر شما با مدیر کل کار و تعاون گیلان باید مردم و تعاون گران  بایت اختلاف شما خسارت بدهند ..

پشنهاد به استاندارر گیلان بجای  اختلاف لطفا  هر فردی که شما صلاح می دانید بعنوان گزینه مدیر کل کار  و تعاون گیلان به وزارت معرفی کنید  و سلمان نزاد فعلا سر پرست است تا تعاونگران و وکارمندان تعاون گیلان  چوب اختلافات شما را نخورنند..شما که حرف از تدبیر و امید می زنید این جای بس تجعب است دوماه است  کارگروه اشتغال گیلان را برای تعیین تکلیف 212 میلیارد تومان  را روشن نکردند  و این 212 میلیارد می تواند هزاران نفر را متسقیم و غیر مستقیم مشغول کند

ادامه داد ...دکتر محمدعلی اسلامی

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/26:: 11:34 عصر     |     () نظر
جمعه 26 اردیبهشت 1393

نامه فرزند جانباز 65 درصد بسیجی هشت سال دفاع مقدس به ریس جمهور

سلام ریس جمهور محترم اقای روحانی

دلنوشته : اقای ریس جمهور حکم شهادت پدرم را بخاطر اینکه من فعال حقوق بشر و نویسنده و وبلاگ نویس هستم نمی دهند و می گویند ما مسیحی هستیم ……درخواست صدور حکم شهادت پدرم هستم

پدرجانباز 65 درصد بسیجی هشت سال دفاع مقدس (59 تا 61) بعداز سالها بیماری و کار فتادگی و خانه نشینی طوری که نمی توانست از جایش تکان بخورد و اکثر روز در بیمارستان بود ..
در پاییز 1388 براثر جانبازی در بیمارستان آستارا براثر جراحت جانبازی به شهادت رسید سالهاست مادر مرحوم وخانواده من پی گیر حکم شهادت پدرم هستیم متاسفانه بر اثر اعمال نفوذ نتیجه نداده است.. چون ما مشغول کفن و دفتن پدرم بودیم نمی دانستیم چه مدارکی نیاز است برای کمیسیون ماده 15 و بنیاد شهید آستارا هم از ما نخواست ..چون دکتر بیمارستان نمی دانست پدرم جانباز است فقط علت آخرین مرگش را نوشت و بنیاد هم از ما نخواست نامه ای و نظریه دکتر بگیریم…بعداز صدور کمیسیون تجدید نظر ماده 15 که حکم شهادت پدرم را تایید نکرد..
بعداز بررسی فهمیدیم افرادی در بنیاد شهید آستارا و گیلان به عمد بخاطر اعمال نفوذ مدارک پزشکی بیمارستان شفا و بستری بیمارستان ایثار اردبیل ( بیمارستان بنیاد شهید ) و نظریه دکتر معالج را به کمیسیون نفرستادند ..( در این امر در سال 1388 شخص مشایی و نماینده اسبق دخیل بودند چون من در نشریات و وبلاگهای معروف خودم برعلیه این جریان آگاه سازی می کردم )
ما طی نامه ای از بنیاد از بیمارستان شفا رشت و بیمارستان ایثار اردبیل مدارک پزشکی را قبلا کمیسیون نشده بود و همچنین تایید دکتر بیمارستان که پدرم براثر جانبازی فوت شده یعنی شهید است..
متاسفانه بنیاد شهید استارا و گیلان کارشکنی علنی نمودند و می نمایند و مدارک پزشکی اصل را نمی فرستند با اعمال نفوذ در کمیسیون تجدید نظر 15 بنیاد از صدور حکم شهادت پدرمان ممانعت کردند آنهم بخاطر 5 درصدو حتی درصدد محاکمه من و تخریب قبر پدرم چون روی قبر نوشتم شهید جانباز بودند.. و درخواست بررسی بعضی پرونده های دیگر که در گیلان حکم شهادت گرفته اند معلوم می شود پدرمان با 65 درصد مستحقق حکم شهادت می باشد فقط اعمال نفوذ می کنند ..متاسفانه فکر می کنند ما مسیحی هستیم( چون جریان انحرافی  مشایی  و نماینده اسبق  این شبهه را بوجود آوردند ) این هم شده است قوز بالا قوز در صورتیکه ما جد در جد مسلمان هستیم و یکی از علل های اعمال نفوذ برای عدم صدور حکم شهادت پدرم چون من وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر هستم..حالا که شما به گیلان آمدید درخواست رسیدگی داریم … توضیح اینکه مادر مرحوم من در 14 فروردین امسال فوت کردند مستمری بگیر حالت اشتغال پدرم 65 درصدبودند..بنیاد آستارا حتی به مراسم هفتم نیامد وحتی حق کفن و دفن ندادند و گفتند به همسر جانباز مستمری بگیر 65درصد کفن و دفن تعلق نمی گیرد و به وضعیت مادرم چه بعد و قبل از مرگ رسیدگی نکردند

از جنابعالی درخواست رسیدگی به پرونده کمیسیون پزشکی ماده 15 پدر مرحوم مان هستیم تا انشاالله حکم شهادت ایشان صادر شود …ما خانواده متعهده هستیم از بنیاد بغیر از جکم شهادت و افتخار چیزی دیگر نخواهیم ..
-------------------
 سایتهای  معروف ملی  و حقوق بشری  که نماینده اسبق و جریان انحرافی بخاطر همان    با خانواده ما لج کردند و پس مانده‌ آنها نمی خواهند حکم شهادت پدرم صادر شود.astaranews.com /irannews1.ir/dardnews.ir/astarao.blogfa.com حتی جریان انحرافی  با اینکه من درروستای سیبلی شورا بودم مرا رد صلاحیت کردند  و حتی از صدور پروانه  هفته نامه‌ آبادگران شمال  و روز نامه الکترونیک درد نیوز من ممانعت و جلو گیری  و رد صلاحیت نمودند  و خیلی بلا سرم اوردند ...
---------------------------------------
فعال حقوق بشر و محیط زیست و روز نامه نگار و نویسنده پنچ کتاب (پنجمین کتابم بنام بر رسی تاریخ حقو ق بشر و محیط زیست سال 90 چاپ شده است ) و وبلاگ نویس اسماعیل اسدی دارستانی فرزند جانباز 65 درصد بسیجی هشت سال دفاع مقدس 09119812795/astarao@yahoo.com
گیلان- بندر استارا - روستای سیبلی - کوچه بوستان جنوبی - منزل اسماعیل اسدی دارستانی

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 10:30 ب.ظ | نظرت شما (0)

جمعه 26 اردیبهشت 1393

"بر اساس شواهدی که دیده ام ... اودسا عملیات مخفی نظامیان بود. اودسا ... یکی از قتل عام هایی بود که طرفداران غرب مستقر در بوسنی و اوکراین- که در ترتیب دادن جنگ مهارت دارند- جهت ترغیب روسیه به اعزام نیروهای نظامی به اودسا، ترتیب داده بودند ... به اعتقاد من، تمایل آنها برای راه اندازی چنین جنایتهای مهیبی نشان از عمق نا امیدی کنونی آنها دارد."
" نه در زیر آسمان بیگانگان نه زیر بالهای حمایتی بیگانگان من همه مردم خود را سهیم میکنم آنجایی که بدبختی ما را رها کرده باشد" " آنا آخماتووا "
عکس قربانیان آتش سوزی اودِسا که در اینترنت منتشر شده است، بر نسخه رسمی وقایع سایه تردید افکند. هم اکنون واضح و مبرهن است که بسیاری از فعالان ضد حکومت کودتایی کیف که ساختمان اتحادیه صنفی را تصرف کردند نَه در آتش سوخته اند و نَه بواسطه استنشاق دود در گذشته اند، بلکه آنها به طرز وحشیانه ای هدف شلیک گلوله عواملی قرار گرفته اند که جهت کشتن اشغالگران و سوزاندن جنازه ها به درون ساختمان نفوذ کرده بودند، عواملی که بدون جلب توجه موفق به فرار پنهانی شدند.

برخی از قربانیان- مثل زن جوانی که 8 ماهه باردار بود- توسط سیم های الکتریکی خفه شده و بدون آسیب‌های ناشی از آتش و دود بر روی میزهای خود افتاده بودند. در مورد دیگری، زنی عریان شده، مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده و به آتش کشیده شده بود.

قربانیان دیگری نیز وجود داشتند که سوراخ گلوله بر سر آنها قابل تشخیص بود؛ پس از شلیک گلوله بر سر آنها مواد قابل اشتغالی بر روی سرهای آنها ریخته شده و به آتش کشیده شده بودند، اگرچه لباسهای تن آنها آتش نگرفته بودند. کشتارهای بی قاعده گواه این است که آتش سوزی به علت درگیری آشوبگران ضد کیفی و طرفداران کیف به وجود نیامده، بلکه به دلیل عملیات‌های مخفی بوده است که احتمالاً آژانس‌های اطلاعاتی خارجی با مشارکت دولت کودتایی و فاشیستی کیف به انجام رسانده‌اند. آیا اشاره‌ای به حضور سیا در پایتخت اوکراین شد؟

بنابر گزارش خبری آژانس خبری فرانسه (AFP): "متخصصان آژانس اطلاعاتی مرکزی ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال، کیف را از مشاوره‌های خود بهره مند می‌کنند ... و سعی در پایان دادن شورش‌های شرق اوکراین و برقراری امنیت منطقه دارند ..." (AFP: عوامل سیا و ناتو، مشاوران دولت اوکراین)
کارشناسان معتقدند آشوب اودِسا بخشی از استراتژی وسیع تحریک مسکو به واکنش نظامی است. طراحان جنگی ایالات متحده تمایل دارند که پوتین وارد درگیریها شود تا بدین طریق گستردگی فعالیتهای ناتو، جلوگیری از همکاری بیشتر اقتصادی اتحادیه اروپا و روسیه توجیه شده و " روی آوردن به سمت آسیا" تسهیل شود. قربانیان این تراژدی جهت پیش بردن تمایلات امپریالیستی واشنگتن و برپایی هژمونی جهانی ایالات متحده کشته شدند.

اوباما مکرراً بر حمایتهای تزلزل ناپذیر خود از سرکوبی مخالفان بخش شرقی اوکراین تأکید می کند. در کنفرانس خبری رُز گاردن، اوباما حمله نظامیان به غیرنظامیان را تحسین کرد و گفت: " دولت اوکراین، به طور قابل ملاحظه‌ای این فرایند را کنترل کرده است." با نهایت تأسف «گورستان اودِسا» مملو از افرادی است که می توانند به کنترل اوضاع اودِسا توسط دولت کودتایی شهادت دهند، کنترلی که مورد تحسین اوباما قرار گرفت.
پوشش رسانه‌های غربی از واقعه اودِسا درست مثل پوشش وقایع اخیر بود. شرکتهای خبری بزرگ- مثل گذشته- وانمود نمی‌کنند که از عوامل پروپاگاندای حکومت نیستند. براساس پوشش بسیاری از رسانه‌ها این ادعا مطرح شده است که گسترش آتش سوزی از داخل ساختمان نبوده بلکه به موجب عواملی خارجی همچون پرتاب کوکتل مولوتوف انجام پذیرفته است. شکی در این نیست. تصاویر ضبط شده و گزارش‌های شاهدان عینی گواه این واقعیت هستند. عوامل جناح راست با پرتاب کوکتل مولوتف به داخل ساختمان موجب شروع آتش سوزی شدند. همه این حقایق ضبط شده اند. اما این همه ماجرا نیستو تنها ظاهر و پایان این تراژدی است.
قرائت‌های شاهدان عینی تعریف دیگری هم از ماجرا دارد. تعریفی که در رسانه‌های جریان اصلی غرب به طور کامل بایکوت شده است: «افراط گرایان فاشیست، اردوگاه را به آتش کشیده و به اجبار فعالان ضد کِیِف را به داخل ساختمان برده، در خروجی را مسدود کرده و با هدف کشتن آنها، ساختمان را به آتش کشیدند.» با وجود شناسایی اجسادی که نمونه‌هایی از آن در بالا معرفی شد و تصاویر آن در رسانه‌ها پخش شده، هیچ تردیدی در این مهم نیست. همه وقایع ثبت و ضبط شده اند. رسانه‌های آمریکایی در جهت پنهان کاری گسترده‌ای حرکت می‌کنند. یک بررسی موشکافانه، پرده از «شرکت دولت ایالت متحده در واقع اودسا» خواهد برداشت.

هیچ‌یک از بنگاه‌های بزرگ خبرپراکنی دنیا که بخش اصلی هدایت رسانه‌های جریان اصلی را برعهده دارند، واقعه مهم اودِسا را پوشش نداده‌اند. پوشش خبری رسانه‌ها کاهش یافته و رسانه‌ها از گزارش وقایع روز حادثه سرباز می‌زنند.
همانطور که نیویورک تایمز به علت انتشار عکس‌های قلابی از سربازان روسی مستقر در اوکراین مورد سرزنش است، «وال استریت ژورنال» هم برنده جایزه بدترین پوشش خبری است. در گزارشی با عنوان «دولت عنوان کرد: شورشگران، عامل آتش مرگبار اوکراین» مجله وال استریت تئوری غیر محتملی را به میان آورده است که فعالان ضدکودتایی که داخل ساختمان محبوس شده بودند، خود ساختمان را به آتش کشیدند؛ به قسمتی از این مقاله توجه کنید: " آقای چیبوتار گفت: آتش از سقف شروع شد. افراط گرایان در مکان حضور داشتند، ما از آنجا غلافها و سلاحهای گرم یافته ایم، ولی اتفاق غیر قابل انتظاری رخ داد؛ کوکتل مولوتف آنها افتاد و سقفهای بلند ساختمان را به آتش کشید. " ( مجله وال استریت: شورشگران عامل آتش مرگبار اوکراین)
کاملاً مضحک است. آیا دبیران مجله وال استریت از این واقعیت که فیلم پرتاب کوکتل مولوتف به ساختمان توسط نئونازی‌ها در اینترنت موجود است، اطلاع دارند؟ شواهد به شدت حاکی از آنند که 40 قربانی حادثه در جریان فعالیتهای خشونت آمیز دوست جدید اوباما در کیف کشته شده‌اند.

ویدئوی راشا تودی نشان می‌دهد که عواملی با نوارهای قرمزی بر بازوانشان، به فعالان طرفدار روسیه پیوسته و با نیروهای پلیس درگیر شده و با شروع مبارزات سریعاً کنار می‌روند. این، شیوه کلاسیک عملیات مخفی نیروهای نظامی است. پلیس به وضوح وارد عملیاتی فریبکارانه شد و پس از شروع درگیری خیابانی، به خرابکاران اجازه فرار داد. از همین خرابکاران، لحظاتی پس از کنار رفتن از مرکز درگیری‌ها، در حالیکه با کُلت و سلاحهای خودکار به سوی ساختمان شلیک می‌کردند، فیلمبرداری شده است. ( نگاهی به دقایق 3:30 تا 6:00 این فیلم انداخته و سپس تصمیم بگیرید)
خط پایان: آتش فاجعه آمیز اودِسا که منجر به کشته شدن 40 نفر در ساختمان اتحادیه صنفی شد به خودی خود به وجود نیامد. بلکه واقعه‌ای طراحی شده و عملیاتی جهت تحریک روسیه به اعزام نیروهای خود و حمایت از روسی تباران اوکراین بوده است. بنابراین با وجود افزایش میزان کشته‌شدگان، تمایل به جنگ افروزی همچنان رو به فزونی است. سرانجام، چهره مقصران واقعی بر مردم آشکار خواهد شد. ولی تا آن زمان چندین نفر دیگر جان خود را از دست خواهند داد؟

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 10:27 ب.ظ | نظرت شما (0)

جمعه 26 اردیبهشت 1393

قائم‌مقام وزیر کشور درباره لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در بروجرد و عزل فرماندار این شهرستان گفت: از وزرات کشور یک بازرس به محل فرستاده شده تا موضوع را بررسی کند، گزارش هنوز نهایی نشده و احتمالاً روز دوشنبه یا سه‌شنبه نهایی خواهد شد.

حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر عزل فرماندار بروجرد در پی لغو سخنرانی سیدحسن خمینی، اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه از وزرات کشور یک بازرس به محل فرستاده شده تا موضوع را بررسی کند، افزود: گزارش هنوز نهایی نشده و احتمالاً تا روز دوشنبه نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سخنرانی حاج حسن آقای خمینی، آیت‌الله محلاتی و آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بروجرد لغو شده است، تصریح‌ کرد: حداقل 60 تن از نمایندگان مجلس نسبت به لغو جلسه اعتراض و تقاضای برخورد وزارت کشور با فرماندار بروجرد را داشتند.

این در حالی است که صبح امروز برخی از سایت‌ها خبر عزل فرماندار بروجرد را به علت لغو سفر سیدحسن خمینی به بروجرد را در خروجی‌های خود منتشر کرده بودند اما سخنگوی وزارت کشور گفت که این موضوع فعلا در حال بررسی است و گزارش در این خصوص روز دوشنبه نهایی خواهد شد.

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 10:20 ب.ظ | نظرت شما (0)

جمعه 26 اردیبهشت 1393

در پی قهرمانی مقتدرانه ی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی تهران، حضرت آیت الله خامنه ای با صدور پیامی از قهرمانان تیم ملی تشکر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

از اینکه دل ملت را شاد کردند، از قهرمانان تشکر می‌کنم.

سید علی خامنه ای

26 اردیبهشت 1393

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 10:18 ب.ظ | نظرت شما (0)

جمعه 26 اردیبهشت 1393

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم پنجمین سالروز رحلت حضرت آیت‌الله ‌العظمی بهجت(ره) فومنی در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله این شهر به روح مجاهد فی‌سبیل‌الله و عارف واصل و عبد صالح خداوند حضرت آیت‌الله بهجت درود فرستاد.

وی با اشاره به مقام توبه، اظهار کرد: انسان تائب از عمل و رفتار خود ناراضی و به مقام برتر و اعمال صالح فکر می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بندگان بزرگ خدا همواره در حال استغفار در اعمال خویشتن هستند.

وی به خاطره‌ بازگشت حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) از حرم حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان به بنده فرمودند بعضی از افراد از بنده توصیه می‌خواهند و به آنها می‌گویم ببینید محمدتقی بهجت چه کاری انجام می‌دهد همان کار را انجام دهید و اعمال و رفتار بنده را سرمشق قرار دهید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در مقام توبه مقام برتری داشت، گفت: آیت‌الله بهجت هرگز توقف نداشت و مصداق واقعی انسان تائب بود.

وی تصریح کرد: در هر زمان که نسبت به نماز دیگر اوج می گرفت مقام برتری داشت و تنها در اندیشه عبودیت بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انسان تائب هرگز از نقطه‌ای که در آن واقع است راضی نیست و این از ویژگی‌های انسان تائب است.

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه توبه واقعی انسان را به مقام بلند معرفت نایل می‌کند، اظهار کرد: عبودیت ورود به حوزه بندگی خداوند است.

 

وی با بیان اینکه تمام لحظات آیت‌الله بهجت بندگی بود، گفت: هر شب نماز شب و زیارت عاشورا می‌خواند، اما عادت نمی‌کرد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مقام عبودیت را بالاترین جایگاه دانست و تصریح کرد: آیت‌الله بهجت به دنبال بندگی خداوند بود.

 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: آیت‌الله بهجت از هنگام نوجوانی و قبل از ورود به سال بلوغ لباس بندگی پوشید و تا آخرین لحظات حیات با تمام توان در مسیر بندگی خداوند گام برداشت و عبد بود.

 

وی، عبودیت را دستاورد علم و عمل صالح دانست و گفت: انسان اگر به نور علم و عمل آراسته شود عبد است و آیت‌الله بهجت در طول 90 سال علم مشعل فراروی او بود و به علوم حضوری راه یافت، می‌دید و حرکت می‌کرد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بندگی را ثمره پیوند علم با عمل خواند و خاطرنشان کرد: تمام لحظه‌های آیت‌الله بهجت بندگی بود و می‌گفت انسان باید هر روز فکر کند که وظیفه روز او چیست و به آن عمل کند.

 

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه امام راحل با انقلاب خود به دنبال تشخیص وظیفه بود، یادآور شد: امام (ره) عادت به بندگی داشت و آنجا که احساس کرد وظیفه خروج از نجف اشرف است سفر را به پاریس تغییر داد و به دنبال انجام وظیفه بود.

 

وی، بندگی را به معنای شناخت وظیفه و انجام آن برای رضای خدا دانست و افزود: آیت‌الله بهجت به قدری به نفس خود سوء‌ظن داشت که بدبین‌تر فرد به نفس خود بود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیت‌العظمی بهجت 90 سال زندگی خود را حاضر بود بدهد که یک تار موی ایمان در هنگام مرگ را داشته باشد و این موضوع نشان داد که نفس را شناخته بود.

 

ابوترابی‌فرد به خاطره‌ای از دوران کودکی آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند قبل از بلوغ در حالت نماز سیر و مکاشفاتی داشتند که فکر می‌کردم همه نمازگزاران این سیر و سلوک را دارند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نمازهای پایان عمر آیت‌الله بهجت را تماماً سیر خواند و تصریح کرد: نماز آیت‌الله بهجت نماز دیگری است.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان در تمام شبانه‌روز و حتی در خواب در یاد خدا بود، متذکر شد: آیت‌الله بهجت همواره در مقام سپاس با خداوند بود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت می‌فرمود اصلاح امور دنیا و آخرت انسان به اصلاح رابطه با خداست و اصلاح رابطه با خدا به اصلاح نماز است.

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آیت‌الله بهجت تجسم امر به معروف بود، افزود: اگر انسان تائب شود اهل نماز می‌شود و اگر به این مقام رسید وارد حوزه دیگری می‌شود و این انسان آمر به معروف است.

 

وی تصریح کرد: حرکت، سکوت، نماز، درس و... آیت‌الله بهجت مصداق امر به معروف و حقیقت نهی از منکر بود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افتخار آیت‌الله بهجت این بود که در طول عمر حتی یک لحظه از یاد خدا غافل نبود، متذکر شد: تمام ساحت وجود آیت‌الله بهجت امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

ابوترابی‌فرد، با بیان اینکه امام راحل که نماد دفاع از اسلام بود به نزدیکان خود سفارش می‌کرد در درس اخلاق آیت‌الله بهجت حاضر شوند، متذکر شد: مقام معظم رهبری ارتباط نزدیکی با آیت‌الله بهجت داشت و پیام‌ها رد و بدل می‌شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمام دغدغه رهبری تحکیم رابطه با خدا و ولی خدا است.

ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 10:18 ب.ظ | نظرت شما (0)

جمعه 26 اردیبهشت 1393

اظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا افزود: تحریم کشور در بعد اقتصادی با وجود خلق مشکلات فراوان، باعث پیشرفت و اقتدار روز افزون شد.

وی اضافه کرد: اگر این تحریم ها نبود، کشور ما وابسته به آمریکا و قدرت های به ظاهر بزرگ جهان می شد.

وی پیشرفت ایران در زمینه صنعت هوا فضا و ابعاد نظامی را باعث حیرت جهانیان خواند و گفت: همه این موفقیت ها به برکت تحریم

ها به دست آمده و خدا را شاکریم که امروز ایران به یکی از قدرت های بزرگ منطقه تبدیل شده است.

حجت الاسلام حافظ نیا ادامه داد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری؛ ربط دادن برخی مشکلات جامعه به تحریم ها کار بیهوده ای است چراکه بسیاری از مشکلات اقتصادی با مدیریت داخلی قابل حل است.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه تامین رفاه حال مردم جزو وظایف اصلی دولت است ، افزود: دولت در کنار بحث مذاکرات هسته ای به وضع معاش مردم با اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها توجه جدی بکند.

حجت الاسلام حافط نیا در ادامه با اشاره به انجام مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اضافه کرد: بنا به تاکیدات رییس جمهوری، دولت ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار آپارتاید هسته ای نخواهد رفت.

وی تسلیم نشدن در برابر زورگویی های گروه 1+5 را زمینه ای برای موفقیت های بعدی دیپلمات های ایرانی در مذاکرات هسته ای خواند و اظهار کرد: ملت ما برای دست یابی به انرژی هسته ای ، خون های زیادی را در راه خدا تقدیم کرده پس شایسته است همواره با جدیت و اقتدار از جایگاه هسته ای کشور دفاع شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: این رژیم جعلی با جمع آوری یهودیان در فلسطین ، جنایت های خود را از زمان اعلام موجودیت علیه مردم مظلوم و بی گناه فلسطین آغاز کرد.

حجت الاسلام حافظ نیا مقابله با این غده سرطانی را وظیفه تک تک مسلمانان خواند و افزود: نباید برخی کشورهای عربی با هدف انجام ظلم و جنایت در فلسطین به یاری آمریکا و اسرائیل بشتابند.

وی ادامه داد: تنها کشوری که در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل با اقتدار و وحدت ایستاده، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آستارا در بخش دیگری از سخنانش خواستار مدیریت معادن در شهرستان آستارا توسط مسوولان ذیربط شد و گفت: ایجاد و راه اندازی معادن به بهای تخریب محیط زیست اقدام شایسته ای نیست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/26:: 11:33 عصر     |     () نظر

 شهید جانباز هشت سال دفاع مقدس (65 درصد ) حاح اسد الله اسدی دارستانی  به نظر من یک فرشته بود. من فرشته را ندیدم؛ ولى اگر این صفاتى را که در مورد فرشته ذکر مى‏ کنند درست باشد، حاح اسدالله  یک پله بالاتر از فرشته بود؛ چرا که واقعا عشق واقعى به خداوند متعال و اهل بیت علیهم‏السلام داشت و خدا را با تمام وجود ستایش مى‏ کرد.

قبل از شهادت، از شدت زخم ‏ها بدنش چنان ناتوان شده بود که نمى ‏توانست در چند سال عرش از جایش بلند شود و زمین گیر  بود  ... لذا براى جبران فقط قرآن  و شعر مى‏ خواند و واقعا هم با قرآن مأنوس بود.

با آن بیماری و زمین گیری بر اثر جانبازی اخبار هسته ای و  مسئله 88 خبر ها پی گیر می کر د و بفکر کشور و آینده کشور بود و درد خودش را فراموش می کرد ..در اخرین لحظات زندگی از من پرسید می دانم  امروز به‌اندنیا می روم  واقعا ببین مسئله فتنه تمام می شود و ما در مسئله ای هسته ای موفق می شوم ..خدا کند خون شهدا و زحمات امام به باد نرود و با اینکه خودش  می دانست در بیمارستان اخرین لحظات زندگی اش است  بفکر مردم  ایران و کشور بود ....

 می گفت : من در سال 1359 جزو اولین نفرات اعزامی از آستارا به جببهه بودیم و ما را با سنگ  کمونیست ها می زدنند اما رفتیم  مزرعه و و زندگی ام و فرزندان خردسال خود را رها کردم و به لبیک امام آری گفتم .. خوشحالم که رستگار می روم ..

 در آخرین  سالهای عمر که در بستر کار افتادگی  و بیماری زمین گیر شده بود ( براثر جانباز 65 درصد  ازسال 1359 تا 1361 در جبهه داوطلب مردمی بود ) اصرار داشت باهم یک موسسه بنام موسسه جهانی جایزه صلح سبز در ایران برای مسلمانان تاسیس کنیم  و می گفت  سازمان ملل و حقوق بشر  و جایزه نوبل بدرد غزبیان می خورد  و ما باید یک کمیسون حقوق بشر جداگانه  و  موسسه جهانی  جایزه صلح سبز تاسیس کنیم و در مراحل اداری بودیم که در سال 1388 براثر جانبازی شهید شد  و همیشه می گفت غربیان ادعایی حقوق بشر و دموکراسی دارنند اما در عمل حق وتو  شورای امنیت  سازمان ملل و عضویت دایم در شورای امنیت را دارنند چون ما کشورهای  جهان سوم را به شمار نمی اورند اگر ما کاری بکنیم و از حقمان دفاع کنیم حمله می کنند و  اگر ما بخواهیم دفاع کنیم تروریست می شویم با مصوبه‌انها بما حمله تجاوز می کنند و اینها استعمار جدید غربیان است  زمانی با لشکری کشی استعمار می کردند امروز با کمک ساختار غلط سازمان ملل...

از من خواست می دانم بخاطر کارهای حقوق بشری و وبلاگ نویسی تو حکم شهادت مرا نمی دهند  اما حتما مرا در مزار شهدا دفن و حکم شهادت مرا بگیر و مادرم  و خواهرانم بارها می گفت فقط تنها آروزی پدرم دفن در مزار شهدا و حکم شهادتش بود ...چون می خواست بعداز مرگ هم انقلابی می ماند واقعا پدرم فرشته بود تا آخرین روز بفکر ولایت و کشور و مردم بود با اینکه می دانست  از این دنیا چند لحظه بعد می میرد و  خودش می گفت بمن الهام شده است و حتی  با کمک من شب پیش موهای بدنش را تمیز و گفت اسماعیل من با افتخار می روم امیدوارم تو هعم با افتخار بمیری  چون تو فرزند خلف من هستی ....من آروز داشتم خودم  در جبهه و تو در ارتش شهید بشویم ...اما می دانم تو با مرگ طبیعی نمی میری..مواظب خودت باش .تابع  امام وقت باش  و از حق همیشه دفاع کن  می دانم در این راه کشته خواهی شد .با افتخار بمیر ....می بینم تمام آینده نگریهای وی درست  بود ..در اخرین لحظه جان دادن فریاد زد یا ابوالفضل العباس و به لقا الله در بیمارستان آستارا پیوست ...

روایت از : اسماعیل اسدی دارستانی  نویسنده و محقق و وبلاگ نویس و روز نامه نگار و درجه دار بازنشسته ارتش

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 22:52 | نظرات شما (0)

جمعه بیست و ششم اردیبهشت 1393
جمعه 26 اردیبهشت 1393


اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ‌درباره جزئیات نامه 12 ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره مباحث هسته‌ای، گفت: تصمیم گرفته شد تا کمیسیون از طرف مجلس پیشنهاداتی را به مسئولین مربوطه پیرامون مسائل هسته‌ای ارائه کند.

وی با بیان اینکه نامه مذکور خطاب به رئیس‌جمهور نوشته شده و رونوشت آن خطاب به وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی است، اظهار داشت: در این نامه مباحثی در مورد غنی‌سازی آمده و بر این تأکید شده توافق باید به صورتی باشد که مانند توافقنامه مقدماتی نباشد، یعنی جایی برای حرف و حدیث در آن باقی نماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این نامه آمده، در صورت عدم تأمین این خواسته‌ها مخصوصاً 20 درصد، مجدداً غنی سازی 20 درصد را فعال کنیم؛ از طرف دیگر محدودیت تأمین غنی‌سازی اورانیوم 5 درصد را نخواهیم داشت؛‌ بکارگیری سانتریفیوژها نسل جدید که به اطلاع آژانس رسیده از دیگر حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

کوثری در بیان جزئیات دیگر این نامه 12 ماده‌ای، تصریح کرد: تکمیل راکتور آب سنگین اراک و تأمین 20هزار مگاوات برق که مجلس هفتم به دولت ابلاغ کرده باید محقق شود پس نباید محدودیتی برای تعداد سانتریفیوژها پذیرفته شود.

وی اعلام کرد که نامه 12 ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حدود یک هفته گذشته ارائه شده است.

------------
مسلم آقاجان زاده تهیه‌کننده مجموعه برنامه‌های «عمو پورنگ» گفت: روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه آخرین قسمت های برنامه تلویزیونی «کتابخانه عمو پورنگ» به روی آنتن خواهد رفت و ما در قسمت آخر که روز جمعه پخش خواهد شد، از بچه ها خداحافظی خواهیم کرد.

وی درباره خداحافظی عمو پورنگ و دلایل آن گفت: در حقیقت طی سال گذشته ما از سوی برخی جریانات سختی های بسیاری کشیدیم. مثلا در بحث کلید یکسری جریانات به ما حمله کردند در حالی که ما بارها اعلام کردیم این ماجرا به هیچ عنوان ربطی به مسائل سیاسی نداشته و ندارد. یا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبودیم و تصمیم گیرنده در این مورد نبودیم. اما یکسری جریانات که می خواستند آقای ضرغامی یا سازمان صداوسیما را بزنند، این ماجرا را دستاویز خود قرار دادند.

آقاجان زاده تصریح کرد: آقای دارابی تاکید دارند که سری جدید برنامه از ماه مبارک رمضان دوباره به روی آنتن برود اما ما قصد داریم با کسب اجازه از ایشان کمی استراحت کنیم. ساخت برنامه برای کودکان به فکر و خلاقیت نیاز دارد و در این رابطه ما به فکر یک یا دو سال استراحت و یا خداحافظی برای همیشه هستیم.

وی در پایان گفت: ما نیاز به تجدید قوا داریم و اگر آقای دارابی موافقت کنند، فعلا با آنتن خداحافظی می کنیم.

-------------------
یکی از مخاطبان\ نامه‌ای خطاب به عمو پورنگ نوشته و ارسال کرده است.

 مسلم آقاجان‌زاده تهیه‌کننده مجموعه برنامه‌های «عمو پورنگ» دو روز پیش، با اعلام خاحافظی این برنامه از تلویزیون گفت: در حقیقت طی سال گذشته ما از سوی برخی جریانات سختی‌های بسیاری کشیدیم. مثلا در بحث کلید یکسری جریانات به ما حمله کردند در حالی که ما بارها اعلام کردیم این ماجرا به هیچ عنوان ربطی به مسائل سیاسی نداشته و ندارد. یا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبودیم و تصمیم‌گیرنده در این مورد نبودیم. اما یکسری جریانات که می‌خواستند آقای ضرغامی یا سازمان صداوسیما را بزنند، این ماجرا را دستاویز خود قرار دادند. ساخت برنامه برای کودکان به فکر و خلاقیت نیاز دارد و در این رابطه ما به فکر یک یا دو سال استراحت یا خداحافظی برای همیشه هستیم. ما نیاز به تجدید قوا داریم و اگر آقای دارابی موافقت کنند، فعلا با آنتن خداحافظی می‌کنیم.

نامه مذکور به شرح زیر است:
به نام خدا
عمو پورنگ عزیزم سلام
در اخبار دیدم که آقای مسلم آقاجانزاده خداحافظی شما از سیما را به دلیل فشارهای سیاسی بر سر موضوع غیر سیاسی کلید می داند.
چقدر خبر تلخی بود؛
مرا چه به دنیای بزرگ تر ها که دوستدارش هستند و راس همه گناهان و خطاهایشان همین دوست داشتن دنیاست...
این نامه یک کودک که سعی میکند مثل بزرگترها بفهمد و همیشه هم ازین سعی ضرر کرده است و زودتر از موعد بزرگ شده است به عموی عزیزش است.
کودکی که برنامه شما به او "به نام خدا" گفتن، "دعا کردن" بویژه برای تعجیل در فرج امام زمان(عج)، "صلوات" فرستادن و"حدیث" های خوب را یاد داد.
کودکی که بجای سی دی های کارتون و فیلم، بازی های رایانه ای و برنامه های شبکه های بد ماهواره ای پای برنامه شما می نشست و برای مدتی هم که شده از آنها دور می شد.
کودکی که از برنامه شما "مثل های ناب" ایرانی یاد می گرفت. اهمیت "کتاب خواندن" می آموخت و...
کودکی که در سال فرهنگ، در لابلای هزاران اقدام ضد فرهنگی در سطح جامعه و ... از برنامه شما فرهنگ دوستی و محبت و تلاش برای میهنش را می آموخت. کودکی که در برنامه شما با "روحانیت" آشتی کر و دانست یک روحانی فقط امام جماعت نیست ومی شود مثل "حاج آقا محمدی" بود...
عموجان چه وقت حدیث گفتن بود؟ شما را چه به این احادیث؟ بهتر نبود مثل بقیه مجریان برنامه های کودک مثلا مجری ... سوار بر موج حاکم بر اجتماع، هر هفته یک بدی از ریاست جمهوری قبل می گفتید وحرف های مسخره سیاسی را وارد دنیای کودکان می کردید؟
شما را چه به بچه ها، شما باید در ستاد فلان کاندیدا فعالیت می کردید و از صدقه سر رای آوردن ایشان به نان و نوایی می رسیدید. این همه هم مورد هجمه قرار نمی گرفتید.

آخر چه موقع حدیث گفتن بود؟
چه موقع برنامه ای بود که شروعش با نام مقدس "فاطمه زهرا (س)" و" اباعبدالله الحسین(ع)" باشد و در میانه اش از"امام مجتبی(ع)" یادی شود و در وصف ایشان شعر خوانده شود؟
در دوره ای که منتقدان به معامله بر سر منافع ملی و خون شهدا را کم سواد و دلسوزان به نظام را افراطی و خشن و خودرای و قانون گریز معرفی می کنند شما را چه به بیان حدیثی از پیشوایان ما ؟؟
کاش کمی بد بودی عمو... دوره اینهمه خوب بودن سرآمده. البته از شما توقعمان همیشه خوب بودن است.
دیروز پدرم کتاب"منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری" را میخواند. هرچند برای من سخت بود بفهمم چه نوشته اما کمی از آن را که خواندم، دانستم شما در بخش کودک میتوانستید به تحقق حداکثری شعار سال کمک کنید و توانایی هایی دارید که این را به اثبات می رساند.
خب هستند عده ای که دوست ندارند شما باشید و باید بجای شما و برنامه های خوبتان ، حرکات موزون و آهنگ های جلف از سیما پخش شود. نباید می گذاشتید آنها به هدفشان برسند.
شهدا به ما ایستادگی در آرمان را آموخته اند، غیر از این است ؟
البته می دانم دلتان شکسته و خسته اید ...
عمو پورنگ عزیزم؛
هرچند رفتن شما قلب مرا به درد آورد و گریه کردم و میدانم خیلی از دوستانم هم همین حال را دارند، اما بدانید قلب کودکان این سرزمین همیشه برای شما می تپد و خدا را شکر میکنند که در این آشفته بازار، عمویی دارند که اعتقادات راسخ خود را ارج نهاده و به آنها پایبند است.
ارسال شده توسط کوروش کبیر دکتر محمد علی هالو /09119812795astarao@yahoo.com در ساعت 10:33 ب.ظ | نظرت شما (0)

جمعه 26 اردیبهشت 1393
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در قم گفت: توصیه ما به رئیس جمهور ‌و وزرا این بوده ‌که همواره سعی کنند از کسانی که در فتنه 88 فعال بوده‌اند و می‌دانید چه کرده‌اند، در مدیریت‌های حساس کشور استفاده نشود.

غلامعلی حداد‌عادل که در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم سخن می گفت، با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی، چهار خصوصیت مهم ذکر کرده اند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند، اقتصاد مقاومتی درونزاست یعنی باید به استعدادها و ظرفیت ها و توانایی‌های داخلی تکیه کنیم و برای ایجاد یک تحول سرنوشت ساز در اقتصاد کشور، باید توجه خودمان را به تقویت ظرفیت های داخلی کشور معطوف کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: نباید چشم امیدمان را به دیگران بدوزیم بلکه باید امیدمان به مردم خودمان باشد و بر نعمت های خداداد در میهن خودمان تکیه کنیم و در کنار این مسئله، باید اقتصاد برونگرا داشته باشیم یعنی در کنار ایستادن روی پای خودمان، به بیرون نگاه کنیم و به دیگر کشورها صادرات داشته باشیم.

حدادعادل خاطرنشان کرد: مردمگرا بودن اقتصاد مقاومتی دیگر مسئله مد نظر رهبر معظم انقلاب ‌بود که معنی آن ایستادن بر توان مردمی است. چند سال قبل رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44، اقتصاد را به سمت واگذاری به مردم تا حد ممکن راهنمایی کردند.

وابستگی اقتصادی به بیگانه، با استقلال سیاسی سازگار نیست

وی تاکید کرد: دیگر خصوصیت اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان بودن است و رهبر معظم انقلاب منظما بر مسئله علم و دانش بر کشور تاکید می کنند، تصور من این است که حداقل ماهی یک بار ایشان در دیدارها و گفت‌و‌گو‌های خود با مسئولان، بر مسئله علم تاکید می‌کنند زیرا به زعم ایشان، اگر در علم و دانش عقب مانده باشیم، در صنعت عقب می‌مانیم و عقب ماندگی در صنعت ما را به بیگانه واگذار می‌کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: وابستگی اقتصادی به بیگانه، با استقلال سیاسی سازگار نیست و نمی شود ملتی بر علیه بیگانگان سال ها قیام کرده باشد و سپس در مسئله اقتصادی به سوی بیگانه دست طلب دراز کند و آن وقت آنچه که می دانید، پیش بیاید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: چهارمین رکنی که مد نظر رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی است، عدالت محور بودن آن است و خود ایشان بارها فرموده اند که ما نمی خواهیم آمار و ارقام بدهیم اما قشرهای مستضعف و ضعیف جامعه زیر پا له شوند بلکه در اقتصاد ما باید رشد و توجه به عدالت اقتصادی مبنا باشد.

حدادل عادل تاکید کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب به مردم، خرید کالای داخلی و به تولید کنندگان، تولید کالای با کیفیت است زیرا خرید کالای ایرانی، باعث تولید کار، افزایش ابتکارات، کاهش تورم و کنترل نقدینگی می شود و با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب، شعار سال 93 را اقتصاد و فرهنگ، با عظم ملی و مدیریت جهادی قرار دادند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون سبک زندگی اسلامی، به اقتصاد مقاومتی دست پیدا نمی کنیم و متاسفانه به دلیل نفوذ فکری طاغوت در کشور ما قبل از انقلاب اسلامی، باید قبول کنیم که از سبک زندگی اسلامی دور مانده ایم و بسیاری از رفتارهای ما اسلامی نیست.

وی افزود: مصرف ما، تولید ما، سلیقه ها و سنت های غلطی که مانند زنجیر دست و پای ما را بسته است، اسلامی نیست و مادام که مقلد غرب باشیم، در اقتصاد محتاح آنها هستیم و اگر بخواهیم اقتصاد خود را براساس تبلیغاتی که دشمنان ما از شبکه های تلویزیونی خودشان می کنند و ما را به مصرف کالاهای زائد دعوت می کنند، بنا کنیم، به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید و حتی روز به روز محتاج تر می شویم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این شبکه های خارجی میزگرد می گذارند تا دل ملت را خالی کنند و نفت خریداری نشود و ما بیشتر تحریم شویم و بانک ها حق خرید نداشته باشند و از طریق این شبکه ها به ملت ایران، ظلم و جفا می شود و در عین حال از همان شبکه ها، کالاهای غربی و سبک زندگی غربی، تبلیغ می شود.

حداد عادل تاکید کرد: از یک طرف ملت را با تبلیغ کالای خارجی به خروج ارز تشویق می کنند و از سوی دیگر با تحریم، جلوی فعالیت های اقتصادی ملت را می گیرند و به باور من این سبک زندگی اسلامی، آن قدر اهمیت دارند که اگر خطبای جامعه هر هفته نسبت به این مسئله اقدام به توضیح دادن کنند، ابعاد این مسئله همچنان باز می ماند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چه شعار امسال را در زمینه اقتصادی متمایز کرد، آمدن فرهنگ در کنار اقتصاد و تاکید بر سبک زندگی اسلامی بود زیرا فرهنگ منشاء انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فرهنگ برای یک ملت، در حکم هوا برای زندگی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در کنار بحث اقتصاد، بحث فرهنگ را قرار دادند تا مبادا تصور کنیم توجه به مسئله اقتصاد، ما را از فرهنگ دور کند و شاید علت توجه ایشان به مسئله فرهنگ برای این باشد که برخی می اندیشند حال که در حال مذاکره با پنج به علاوه یک و آمریکایی ها هستیم، باید از ارزش ها و آرمانی اسلامی خودمان دست برداریم و این را ممکن است در مجلات و روزنامه هایشان نوشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان نگران این بودند که مبادا برخی فکر کنند راه حل مشکلات اقتصادی ما کوتاه آمدن در عرصه ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است زیرا بعضی ها معتقدند که ما برای حل مشکلات اقتصادی خود باید از آرمان های انقلاب اسلامی دست برداریم و از دفاع از آرمان ملت مظلوم فلسطین دست برداریم و ظلم و جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم نکنیم.

حداد عادل با اشاره به جنایت های آمریکا در منطقه و جهان اسلام تصریح کرد: برخی معتقدند که ما نباید به جنایت های آمریکا در منطقه و جهان اسلام حساسیت داشته باشیم و جنایت های آمریکا و اسرائیل را مورد توجه قرار ندهیم از این رو رهبر انقلاب اسلامی نام فرهنگ را در کنار اقتصاد آوردند تا بدانیم راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تمسک و پایداری بر فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما با تکیه بر فرهنگ اسلامی می توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توانیم به فرهنگ و ارزش های اسلامی برسیم.

وی افزود: دیگر نکته مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، عزم ملی است و مراد از این عزم ملی این است که برای رسیدن به فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، همه ملت باید احساس وظیفه کنند و هیچ کس نیست که در این عرصه خود را مسئول نداند و انجام وظیفه نکند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کس که در این کشور مسئولیتی دارد یا حتی بانوان خانه دار، باید عزم خود را برای اقتصاد مقاومتی و فرهنگ به کار گیرد و از سوی دیگر مدیران کشور باید سالم باشند و پاکدست باشند.

حدادل عادل تصریح کرد: ما به اقتصاد مقاومتی نمی رسیم مگر اینکه کشور در آرامش باشد و آرامش و امنیت لازمه رسیدن به این اهداف است و رهبر معظم انقلاب اسلامی این معنا را از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید مکررا تذکر داده اند و به ویژه درباره دانشگاه ها گفته اند که فضای دانشگاه را به دور از اضطراب های سیاسی نگه دارید تا فضای علم و دانش در دانشگاه ها شکل گیرد.

وی افزود: توصیه ما به رئیس جمهور محترم و وزرا این بوده است که همواره سعی کنند از کسانی که در فتنه 88 فعال بوده اند و می دانید چه کرده اند، در مدیریت های حساس کشور استفاده نشود و مخصوصا در دانشگاه ها، مراقب باشند کاری نکنند که دانشگاه به وضعی که دشمنان انقلاب را خوشحال می کند، برگردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک آرزوی دور از دسترس نیست و ممکن و شدنی است به شرط آن که عزم ملی، مدیریت جهادی و حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی و بصیرت همراه آن باشد.

--------------------

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ‌درباره جزئیات نامه 12 ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره مباحث هسته‌ای، گفت: تصمیم گرفته شد تا کمیسیون از طرف مجلس پیشنهاداتی را به مسئولین مربوطه پیرامون مسائل هسته‌ای ارائه کند.

وی با بیان اینکه نامه مذکور خطاب به رئیس‌جمهور نوشته شده و رونوشت آن خطاب به وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی است، اظهار داشت: در این نامه مباحثی در مورد غنی‌سازی آمده و بر این تأکید شده توافق باید به صورتی باشد که مانند توافقنامه مقدماتی نباشد، یعنی جایی برای حرف و حدیث در آن باقی نماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این نامه آمده، در صورت عدم تأمین این خواسته‌ها مخصوصاً 20 درصد، مجدداً غنی سازی 20 درصد را فعال کنیم؛ از طرف دیگر محدودیت تأمین غنی‌سازی اورانیوم 5 درصد را نخواهیم داشت؛‌ بکارگیری سانتریفیوژها نسل جدید که به اطلاع آژانس رسیده از دیگر حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

کوثری در بیان جزئیات دیگر این نامه 12 ماده‌ای، تصریح کرد: تکمیل راکتور آب سنگین اراک و تأمین 20هزار مگاوات برق که مجلس هفتم به دولت ابلاغ کرده باید محقق شود پس نباید محدودیتی برای تعداد سانتریفیوژها پذیرفته شود.

وی اعلام کرد که نامه 12 ماده‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حدود یک هفته گذشته ارائه شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/26:: 11:33 عصر     |     () نظر

تیم روسیه با شک


جمعه بیست و ششم اردیبهشت 1393
کاندیدای مطرح دوره دهم نمایندگی مجلس در بندر آستارا -
 کاندید یدای مطرح دوره دهم نمایندگی مجلس در  استارا  و این به معنی تایید یا رد کسی نیست فقط افرالد مطرح  که در زبان مردم است نوشتیم و انشاالله باز هم سربلند باشی در راه خدمت رسانی به کشور عزیزمان.

هوالمحبوب

بالاخره پس از تمامی گمانه زنی ها  کاندیداهای نهایی شهرستان آستارا برای  دهمین  دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پا به عرصه رسمی  غیر رسمی  آمدند و خط و جبهه بندی جناح ها در استارا شروع شده است

 

 دکتر محمد علی هالو

 

1-   حاج  سیروس خالقوردی پور ..کارشناس ارشد سیاسی و دانشجوی دکتر علو م سیاسی ،استاد دانشگاه ، معلم ، معاون اسبق آموزش و پرورش آستارا ، بخشدار لوندویل   رسما بعداز اینکه مهندس پور حضرتی بعنوان بخشدار لوندویل معرفی  شده  مراسمات و شب نشینی با دعوت مردم لوندویل و روستا ها و شهر استارا  وی  برای انتخابات تشویق می کنند و دیشب هم در حضور حدود 123 نفر از رجال سیاسی  شهر استارا وی رسما اعلام نمود  کاندیدای دوره دهم می شوم.... وی مورد حمایت جمعی از معلمان ، اعتدالیون و اصلاح طلب ها ، دانشجویات و تاجرها ، و بازاریان  آستارا و لوندویل می باشد و از نظر مالی هم وضعیت مالی اش از تمام کاندیداهای مطرح استارا عالی تر است ... بنابر شواهد سیروس خالقوردی یاران و مهره چینی خطر ناکی کرده است  و بعنوان یک رقیب اصلی انتخابات می آید و اگر دکتر بیژن خالقوردی ریس اداره بازرگانی که محبوبیت زیادی در استارا و لوندویل دارد از وی حمایت کند یکی از کاندیدای اصلی و خطر ناک این دوره خواهد بود ..... افرادی که از وی حمایت می کنند در شهرستان استارا تعیین کنندگان انتخابات آستارا و لوندویل است و این موقعیت سیروس را بیستر می کند . اصلاح طلب (اعتدال گرا )...

 

2- علی پویا کارشناس ارشد ، معلم ، جانباز هشت سال دفاع مقدس ، مسئول تبیلغات ستاد انتخابات دکتر نعیمی در سال 1390  ، اسپانسر مالی ستادی دکترذ نعیم در انتخابات ..مورد حمایت  جمعی از معلمان ، بازاریان ، اهل قلم ، پزشکان ، سرمایه داران آستارا  است

اصلاح طلب

3- دکتر کیوان اسدپور .. رزمنده هشت سال دفاع مقدس و مدیر کل اسبق هلال احمر گیلان ، 4 سال فرماندار آستارا ، مورد حمایت اصولگرایان و اعتدالیون گیلان و‌استارا .... اصلاح طلب ها و حامیان دولت تدبیر دکتر را سخت رقیب خود می دانند و در صدد صحنه سازی و تهت سازی بوی هستند  تا وی را ترور شخصیت کنند قبلا هم سایت های زنجیره ای فتنه  در سراسر کشور برعلیه وی ج.سازی نمودند و از موقعیت دکتر در سطح کشور می ترسند .. دکتر اسد پور  جزو هفت نفر  هیت مدیره هلال احمر کشور است .... در  چند روز گذشته احتمالا بعنوان مدیر کل بیناد شهید معرفی شود...اصولگرا (اعتدالگرا )

 

4- استاد حاج  محمد صادق برنچ چی /فوق لیسانس/جانباز / روزنامه نگار  و معلم بازنشسته و از اصلاح طلب ها اعتدالی  و قبلا هم رد صلاحیت شده بود .. مسئول ستاد خاتمی  ومسئول ستادانتخابات موسوی در انتخابات 88  و مسئول ستاد معین در سال 1392 بعدا مسئول ستاد روحانی در آستارا شد...اصلاح طلب

 

5- حاج شاپور مرحبا؛ مرحبا / 3 دوره حضور در مجلس دومین  مردم آستارا هستند. تحصیلات  حوروزی دارد و پاسدار  و جانباز هشت سال دفاع مقدس  البته با توجه به عملکرد گذشته مرحبا شاید دیگر هیچگاه مردم آستارا مهر تایید بر کارنامه او نزنند. عمده انتقادات مردم آستارا به انتصابات فامیلی بیش از حد ایشان بوده.ولی با تمام این مسائل باز مرحبا یک رقیب خطرناک برای  برای نماینده فعلی  و تمامی کاندیدای ها تلقی می شود.شاپور مرحبا را می توان جنجالی ترین چهره سیاسی آستارا دانست.و همیشه پیرامون این عنصر سیاسی شایعاتی وجود داشته است و چهره سیاسی خود را بازسازی نموده است  و رد صلاحیت وی را همه مردم استارا یک بازی سیاسی می دانند وی در انتخابات از دکتر روحانی حمایت می کرد فردی معتدل است و از هوا داران و دو ستان آیت الله هاشمی و نوبخت است ...عضو هیات ریسه نمایندگان ادواری مجلس /از ارادتمندان آیت الله هاشمی /اعتدالگرا

 

6-  حاج  دکتر صفر نعیمی؛  نماینده فعلی ..پاسدار و اهل اردبیل و بزرگ شده تالش و ساکن شهرک عباس اباد  استارا  و فوق لیسانس قضایی که در چهار سال قبل از  انتخابات  تقریباً روستا و محله ای در شهر آستارا نبوده است که این سپاهی عزیز به آن سر نزده باشد. نعیمی بعد از دلقپوش و مرحبا از شانس بعدی پیروزی در انتخابات برخوردار است و در شهرستان برای دوره بعدی شانس کمتری دارد اما خودش فردی ساده  و شجاع و فعال است  و کار گروه و دورب رش مورد انتقاد مردم و روشنفکران آستارا است  و نعیمی در نظر سنجی ها از  سوم تا پنچم قرار دارد  بخت پیروزی برخوردار است..متاسفانه نعیمی هم راه اشتباه دلق پوش را پیش می رود همان راه دلق پوش را .... و به دوستان قدیمی پشت نموده است  .... وی با رتبه 20 با جانبازی 50 درصد بازنشست سپاه است..با اینکه وی فردی فعال و جسور  و شجاع و پی گیر است چون کار گروه و دفتر و مشاورشان و تبلیغات مهندسی شده ندارد ...در عمل بدون تبلیغات کار می کند و ضعف وی است  و قبلا اصولگریان از وی حمایت می کردند دیگر حزب موتلفه اسلامی آستارا رسما منتقد وی شدند و اصلاح طلب ها وی را بخاطر حمایت سرسختانه از ولایت فقیه و خط و مشی رهبری قبول ندارنند وی را می شود گفت فردی مستقل  است و اعتقاید به حزب و کار گروهی ندارد .../مستقل

 

7-  مهندس عسگر غنی؛ متولد 1339 از ویرمونی و بزرگ‌شده‌ آستارا .در حال حاضر مشغول گذراندن رساله‌ دکترا می‌باشد.کارشناسی‌ ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس.پذیرفته دکتری مدیریت سیستم و مقیم تهران که چند ماهی است که بعنوان کاندیدا در شهر آستارا مطرح است. غنی هم محله ای و هم روستایی شاپور مرحبا از لحاظ مدرک تحصیلی و تخصص تقریباً نفر اول بین تمام کاندیداهای شهر آستارا هست و می توان گفت چهارمین احتمال در انتخابات مجلس. عمده ترین ضعف غنی را می توان حضور دیر هنگام ایشان در شهر دانست غنی معروف به ریس موشک هسته ای معروف است... دفعه قلی هم کاندیدا بود..مستقل

 

8- مهندس علیرضا نعمتی؛ کارشناسی ارشد جغرافیا، استاد  د انشگاه  و  دومین سپاهی که بعد از بازنشستگی قدم در عرصه انتخابات گذاشته است. البته جناب سرهنگ در هشتمین و نههم  دوره انتخابات هم کاندیدا بود که از رسیدن به کرسی های مجلس محروم ماند.اصولگرا

9- الیاس دیاریپور؛ فرهنگی سابق و مدیر خود بنده در آخرین سال تحصیلی. خوش برخورد و کمی هم محب پست و مقام. از نزدیکان مرحبا و رقیب فعلی ایشان. دیاریپور با مدرک فوق لیسانس در نهمین دوره انتخابات شرکت کرده./اصلاح طلب

10-میثم ضارب نیا؛ رییس دفتر فرهاد دلقپوش و شاید هیچ قصدی برای کاندیدا شدندش یافت نشود. و دوره قیلی با اینکه به کاندیدای یدکی معروف بود  بالای 12 هزار رای اورد  و دومین رای آستارا بدست آورد و کمتر در محافل دیده می شودو شنیده شده وی باز می خواهد کاندیدا  شود/ فوق لیسانس  و استاد دانشگاه اردبیل/اصلاح طلب

 

11-دکتر حیادخت؛ دندان پزشک و هم روستایی شاپور مرحبا را می توان از خصوصیات او دانست که دوره قبلی رد صلاحیت شد و فامیل نزدیک مهندس غنی است/ از خیرین مطرح آستارا /اصلاح طب ( اعتدال)

 

12-محمدتقی مرحبا؛ برادر شاپور مرحبا و تنها دلیلی که می توان بر کاندیداتوری او یافت،اعتدالگرا

 

13-خلیل توشه؛ داماد شاپور مرحبا و همان دلیل برادر مرحبا را می توان برای داماد مرحبا در نظر گرفت.و دلیل دیگری را هم که می توان در این خصوص عنوان کرد وجود عمق اختلافات در خاندان مرحبا وی سرهنک بازنشسته سپاه  ا ست /مستقل

14- سرهنگ بازنشسته سپاه  حاج  جلیل کریم نزاد (جانشین اسبق سپاه) ..فعلا تاجر معروف و بازیگر مر موز سیاسی آستارا  است باراها گفته کاندیدای  می شوم و هربار انصراف ذداده است اما اینبار می ْآید/اصلاح طلب( اعتدال)

 

15- دکتر گیلاخانی؛ پزشک و اهل آذربایجان شرقی و فقط یک کاندیدا و سری قبلی رد صلاحیت شد .اصلاح طلب

16-فرهاد دلقپوش؛ نماینده قبیل  شهر آستارا در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی. مدرک تحصیلی دلقپوش کارشناسی ارشد تربیتی است معاون وزیر صنعت و معدن کشور..دلقپوش که در سابقه و مسئولیت های خود معاونت اداره کل ارشاد اسلامی استان گیلان و ریاست اداره ارشاد اسلامی شهر آستارا را یدک می کشد تقریباً با توجه به روند سیاسی شهر آستارا  از شانس اول پیروزی در انتخابات آینده برخوردار است. دلقپوش هر چند در برخی از انتصابات شهری  اشتباهاتی را در کارنامه خود دارد که این امر باعث دلخوری دلسوزان واقعی شهر هم گشته است. ولی با توجه به رقبای تقریباً ضعیف خود دوباره بر صندلی سبز مجلس تکیه خواهد زد و اگر  دلق پوش و مرحبا تایید شوند رقابت بین  چهار نفر خواهدشد./اصلاح طلب

17- مهندس نیما سیفی نزاد ...از فعالان سیاسی شهرستان و مسئول و مشاور جوان فرهاد دلق پوش نماینده اسبق ،معاون حقوقی  ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نزاد در سال 1388 و معاون هماهنک کنند ستاد روحانی آستارا در سال 1392 ....مدیر عامل شرکت تعاونی ...

18- حاج فرداد پورامن -فوق لیسانس/کارمندارشد دادگستری گیلان / شهردار فعلی لوندویل/ریس شورا و عضو شورای لوندویل سه دوره /از خیرین مطرح لوندویل /ریس باشگاه ورزشی و فرهنگی شهرداری /اصلاح طلب فعال استانی  (اعتدالگرا )-

19- محمود ساسانیان - اعتدالگرا - کارشناس ارشد- مدیر اسبق کار و تعاون استارا - مدیر روابط عمومی اداره کل کار و تعاون گیلان - ازفعالان سیاسی اعتدالگرا گیلان

 و فقط باید منتظر انتخاب مردم  بزرگ اندیش آستارا بمانند.


((اللهم عجل لولیک الفرج))

 دکتر محمد علی هالو  درد نیوز :dardnews.ir

 

ارسال شده توسط انصار حزب الله گیلان ASTARA038@YAHOO.COM در ساعت 22:50 | نظرات شما (0)

جمعه بیست و ششم اردیبهشت 1393


مشاهیر و چهر های ماندگار آستارا و لوندویل :

 

دکتر امین کیوان پدر شیلات ایران

   دکتر بهزاد بهزادی نویسنده مترجم و پژوهشگر زبان آذری

   نیما یوشیج پدر شعر نو که چندین سال در دبیرستان تاریخی حکیم نظامی تدریس می کرده است.

   سرهنگ جلیل بزرگمهر وی وکیل مدافع دکتر مصدق بود.

   پروفسور مصطفی عسکریان مدرک دکتری سوربن (دانشگاه) فرانسه عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی

   اسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق وروز نامه نگار و فعال حقوق بشر و محیط زیست وبلاگ نویس جهانی  و مستند ساز ودرجه دار بازنشسته ارتش وچهر ه سیاسی

   دکتر حسن پوربابایی دکترای جنگلداری از دانشگاه تربیت مدرس و رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان

   بهروز نعمت الهی محقق و نویسنده? کتاب تاریخ جامع آستارا و حکام نمین، دو دیوان شعر فارسی و آذری از وی به جا مانده‌است.

   حجت السلام دکتر رضا برنجکار عضو هیأت علمی دانشگاه تهران.

   مهندس یونس ابراهیمی پدر کیوی و مرکبات ایران. محقق و نویسنده کتاب و مقالات متعدد در امور کشاورزی در ایران.

   عزیز ناطقی نویسنده، دبیر ریاضیات و نویسنده چندین کتاب راهنمای آموزش ریاضیات.

   جمشید ملکی محقق و نویسنده تاریخ آستارا.

   دکتر شیرین بزرگمهر فرزند سرهنگ جلیل بزرگمهر، نویسنده و دکترای سینما تئاتر. از اساتید دانشگاههای هنر ایران.

  مرحوم  آرمان سیف اللهی آذر نمین خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و ترجمه چند کتاب از روسی به فارسی و ی بهمراه اسماعیل اسدی دارستانی درخصوص حیات وحش و نجات واحیای تالاب آق و تالاب استیل نقش اصلی را داشتند / ااد فعال حقوق بشر و میحط زیست می گوید /  من در خصوص حقوق بشر و محیط زیست  فعالیت می کردم و تالاب استیل را قدیمی و آق را کم ارزش می دانستم  ولی استاد آرمان مطالعات علمی خود را دراختیار من گذشتند و قدمت تالاب آق وو اهمیت کشور یو بین المللی آق را بمن مدتها شرح و توضیح با هم برای احیای تالاب فعالیت می کردیم و بعداز مرگ ایشان من پی گیر شدم و با اطلاع رسانی و نامه نگار یو وبلاگ نویسی و فعالیت گسترده  موفق شدم آروزی آرمان که احیای تالاب آق بود را به ثمر برسان حالا آقایون رجال سیاسی و روسا بگویند ما این کاررا کردیم در صورتیکه استاآرمان سیف الهی تالاب را احیا کرد من هم بعنوان شاگرد وی در روز نامه نگاری و فعالیت محیط زیست ادامه دادم موفق به شناساندن تالاب آق و امسال هم احیا شد.. بیاد آرمان ..

   اشرف حریری محقق و نویسنده کتاب تاریخ آموزش و پرورش آستارا در دو جلد.

   اسداله عبدالهیان نویسنده کتاب زیارت کعبه، آمال مسلمین و تفسیر آیات قرآنی در مثنوی

مهندس داوود عدالت : نویسنده و محقق باستان ایران  و محقق و معلم

دکتر عسگر غنی / سردار بازنشسته موشکی وزارت دفاع از دانشمندان و نخبگان  موشکی و هسته ای  ایران

 شهید معلم و استاد  دانشگاه یوسف مرحبا نویسنده و استاد  دانشگاه

چهره‌های مشهور سیاسی

   شاپور مرحبا سه 3 دوره نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی (دوره چهارم – پنجم و هفتم). نویسنده چندین کتاب در مورد عملکرد و دستاوردهای پس از انقلاب برای رشد و شکوفایی آستارا

مهندس فرهاد محسنی ریس شورای شهر استارا و چهاره دوره شورا /  و از تاثیر گذاران سیاسی و مودب  استارا

   اسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق و روزنامه نگار و فعال حقوق بشر و محیط زیست وبلاگ نویس جهانی و مستند سازو درجه دار بازنشسته ارتش وچهر ه سیاسی و عضو  ستاد انتخاباتی دکتر احمد ی نزاد 1388/ و مسئول تبلیغات ستاد روحانی درآستارا  و عضو شورای راهبردی  شهرستان /

   دکتر صفر نعیمی جانباز و از چهرهای ماندگار هشت سال دفاع مقدس معروف به سردار سازندگی آستارا نماینده دوره نهم مجلس

   فرهاد دلق پوش نماینده دوره هشتم آستارا و از چهرهای فرهنگی کشورو معاون وزیر صنعت و معدن وتجارت کشور 

   اسماعیل آهنی سیاستمدار واز هنرمندان ایران، نماینده دوره دوم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گیلان (آستارا)

   ابراهیم نبوی فعال سیاسی، نویسنده و هجونویس

 مهندس میثم ضارب نیا  استاد  دانشگاه و نویسنده و فعال سیاسی

 بهمن پریان : چهار دوره ریس شورای شهرستان استاراو چهاره دوره ریس دفتر نمایندگان مجلس و دستیار ویزه نماینده استارا 

فرداد پور امن : چهار دوره عضو شورای شهر لوندویل و ریس شورای شهر لوندویل و شهردار فعلی لوندویل 

علی پور واجد ….از مدیران بازشسته ارشد وزارت کشور

سردار بازنشسته سپاه و تاجر معرف آستارا  جلیل کریم نزاد  تاثیر گذار در انتخابات آستارا

دکتر بیژن خالقوردی پور : تاثیر گذار در انتخابات آستارا ُ ریس اداره بازرگانی ُ معلم و استاد دانشگاه آستارا

علی پویا / معلم  و جانباز هشت سال دفاع مقدس / فعال سیاسی

فرهاد مسعود پی / معلم بازنشسته / از فعالان سیاسی مطرح  آستارا

حسن زحمتکش معلم بازنشسته یک دوره نماینده / از فعالان سیاسی و اصلاح طلب کشوری /

علی حیدر جویند/ استاد دانشگاه و ریس شورای بخش لوندویل/ ازفعالان مطرح سیاسی شهرستان

حسین زر خواه / پیمانکار / ازفعالان سیاسی لوندویل

 دکتر حیدرنیا / پزشک / از فعالان سیاسی تاثیر گذار

مهندس نیماسیفی نزاد / خبرنگار و وبلاگ نویس / فعالان سیاسی آستارا

فرهاد آهنی / فوف لیسانس ریس ستاد کروبی در سال 1388 و ریس ستاد انتخاباتی روحانی در سال 1392 /از جوانان فعال سیاسی شناخته شده  استانی .

چهره‌های مشهور هنری

   طوفان هل عطایی آهنگساز و خواننده مقیم لس آنجلس

   مرحوم سروش خلیلی هنرپیشه ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون

   نیما رهایی هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون استانی گیلان(شبکه باران)

   منصور بنی مجیدی معلم بازنشسته و شاعر پر آوازه ملی تاکنون 6 کتاب شعر ایشان چاپ شده‌است.

   اکبر اکسیر شاعر، طنز پرداز معروف ملی، معلم بازنشسته و تاکنون چندین کتاب ایشان چاپ شده‌است.

   داریوش ملک زاده : شاعر طنز پرداز و روز نامه نگار و استاد دانشگاه

مجید جوهری نویسنده و خبرنگار و ریس انجمن تاتر آستارا

فرشاد فاضلی مقدم بازیگر سینمای کشور و کارگردان و فیلم ساز و مستند ساز ملی

اسماعیل اسدی دارستانی مستند ساز ، مدیر مسئول و موسس  روزنامه های الکترونیکی استارا نیوزastaranews.com /astaranews1.ir و ایران نیوز irannews1.com روزنامه های شناخته شده بین المللی از سال 1377  خبری و تفسیر خبر و تحلیلی و حقوق بشر و محیط زیستی/ فعال حقوق بشر و محیط زیست / نویسنده و محقق  تاکنون پنج کتاب ایشان چاپ  شده است از جمله داستانهای آسمانی ایران ، سرگذشت تالشات / بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست  که دو کتاب اخیر وی مرجع  بین المللی شده است و چهار کتاب دیگر در مراحل انتشار است.


خانم فریبا  غزنوی   هنرمند و استاد نقاش  شناخته ملی

 رسول علی نزاد نویسنده طنز و روزنامه نگار

بابک مجیدی کارگردان و فیلم ساز و مستندساز بین الملی

نیما رهایی  بازیگر معروف سینما ملی

چهره‌های مشهور ورزشی

   پایان رافت فوتبالیست اسبق باشگاه پرسپولیس تهران و باشگاه فوتبال ملوان بندرانزلی

   نیما مجیدی قهرمان جهان و کاپیتان تیم ملی کیک بوکسینگ جمهوری اسلامی ایران

   کاویان داداش زاده دارنده اولین مدال طلای شطرنج آسیا

   پیمان آلفته قهرمان کاراته بین المللی

 کیهان فیهم زاده کشتی گیر ملی و داور و مربی کشتی کشوری

چهر های  مشهور مذهبی و خیرین  آستارا :

مرحوم شیخ قابیل روحانی مبارز علیه طاغوت و از روحانیون با اخلاق و داشمند آستارا

  مرحوم شیخ جلیل محسن نزاد : هیات امنا مسجد جعفر صادق ، از خیرین  آستارا ، معتمدین معرف آستارا و لوندویل ، از افراد معروف مذهبی  منطقه

دکتر بیزن حیات دخت  معلم بازنشسته و دندانپزشک  و از خیرین معروف منطقه و ریس و وموسس  موسسه خیریه منطقه

 دکتر بیژن خالقوردی پور  معلم  و استاد دانشگاه  از خیرین  و فعالان مذهبی معروف منطقه

حاج کریم زاده معلم بازنشسته و از خیرین و فعالاین مذهبی آستارا 

 مرحوم رحیم خان محمدی از اهالی روستای سیبلی از خیرین قدیم آستارا که قبل از انقلاب  وفات یافتند کمک های وی به در راه ماندگان در راه لوندویل و به استارا بخصوص برف و سیل و.. معروف است و در زمان اشغال ایران توسط  مزدوران حزب توده برعلیه اشغالگران جنگ چریکی می کرد  و جان مردم را نجات می داد و بارها مجروه شده بود ...

چهره‌های مشهور نظامی

   سرلشگر شهید  خلبان ایوب حسین نژادی

   شهید جانباز سردار حاج اسدالله اسدی دارستانی شاعر و موسس موسسه جایزه صلح سبز جهانی از سرداران هشت سال دفاع مقدس که اولین بسیجی اعزامی از آستارا برای هشت سال

مهندس کیهان هاشم نیا : مدیر کل بنیاد  شهید گیلان و/ معاون بنیاد شهید کشور / استاندار گیلان / جانباز 70 درصد قطع نخایی/

 شهید میر حسن خان تالشان / سالار ملی /حاکم معروف ایالات تالشان جنک پار تیزانی با متجاوزین روس  که تا باکو نیروهای  متجاوز روس را راند   بدستور دولت روسیه و با دسیسه فتعلی شاه خاین در تهران به شهادت رسید

 شهیده سارا آستارایی(تالشان ) قهرمان ملی جنگ جهانی دوم/  بانویی آستارایی که در جریان تجاوز مزدوران روس و فداییان شهیده سارا آستارایی (تالشان ) بهمراه عده ای ازشیرزنان آستارایی  در بیرون راندن ارتش متجاوز روس و فداییان  در راه  فاع از ایران در  تا آخرین نفس با مزدروان روس جنگید و بالای دویست روس و فدایی مزودر را به هلاکت رساند.

سردار بازنشسته  مهندس علیرضا نعمتی  از سرداران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ، فرمانده سپاه آستارا ، استاد دانشگاه …

شهید کلاه چرمینه تالشان / سپه سالار دولت صفوی  ایران  /فرمانده لشکر شاه اسمعیل صفوی با دولت متجاوز  عثمانی که بشهادت رسید
شهید سید سعید سید تقویی سردار جانباز شهید هشت سال دفاع مقدس
سردار جانباز بازنشسته سپاه  سید عبدالعظیم عظیم سید تقویی

نشریات فعال

  • هفته نامه پیام آستارا دریابیان / مهدی حسین نژادی
     
  • ماهنامه کشکول پروین ساسانیان / بهمن  کاظم زاده
  • هفته نامه تارک خزر/ رسول  علی نزاد
  • دو هفته نامه آوای آستارا  حسین محبوب مقدم 
  • طریقت : استاد محمد صادق برنجچی
  • سحر خیزان / عزیزی
  • دو هفته نامه خط آخر رنجکش / داوود ملک زاده
  • آستارا نیوز astaranews.com/DARDNEWS.IR 
  • خبر گزاری ایسنا رامین   بشرویه
  • خبر گزاری ایرنا حسن فاخری / یوسف هدایتی
  • خبر گزاری شبستان / پیمان ناصری ناصری
  • خبر گزاری فارس ااد
  • خبر گزاری تسنیم  / بهمن کاظم زاده
     
    Astara montage.png

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/26:: 11:32 عصر     |     () نظر

استاندار گیلان چرا 212میلیارد تومان اشتغال زایی در بخش تعاون در گیلان بلا تکلیف است


به نام خدا وند لوح و قلم حقیقت نگار وجود از عدم

        ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (( سوگند به قلم و آنچه مى‏نویسند ))

   پیامبر اکرم(ص)   : اَلمُؤمِنُ مِراةُ المُؤمِن ؛ مؤمن آیینه ی مؤمن است .

استاندار گیلان چرا 212میلیارد تومان اشتغال زایی در بخش تعاون در گیلان بلا تکلیف است

1- مدت دوماه است جلسه کار گروه اشتغال استان که دبیر آن استاندار گیلان است تشکیل جلسه نمی دهند بعلت  اینکه استاندارگیلان   از سرپرستی آقای سلمان نزاد در اداره کل کار وتعاون گیلان راضی نیست

2- 212 میلیارد تومان  به استان گیلان بابت کارگاههای زود بازده توسط دولت واریز شده است بعلت تشکیل جلسه ندادن کارگروه اشتغال گیلان بلا تکلیف است  و اگر اینطور پیش برود این پول مطابق قانون به مر کز بازپس داده می شود  و حق گیلان ضایع می شود.

3- اداره کل تعاون گیلان بالای 280 نفر کارمندش بخاطر همین اختلاف حق و حوقشان ضایع شده است و می شود

 سوال از استاندار گیلان با وجود بیکاری شدید در گیلان چرا بعلت اختلاف نظر شما با مدیر کل کار و تعاون گیلان باید مردم و تعاون گران  بایت اختلاف شما خسارت بدهند ..

پشنهاد به استاندارر گیلان بجای  اختلاف لطفا  هر فردی که شما صلاح می دانید بعنوان گزینه مدیر کل کار  و تعاون گیلان به وزارت معرفی کنید  و سلمان نزاد فعلا سر پرست است تا تعاونگران و وکارمندان تعاون گیلان  چوب اختلافات شما را نخورنند..شما که حرف از تدبیر و امید می زنید این جای بس تجعب است دوماه است  کارگروه اشتغال گیلان را برای تعیین تکلیف 212 میلیارد تومان  را روشن نکردند  و این 212 میلیارد می تواند هزاران نفر را متسقیم و غیر مستقیم مشغول کند

ادامه داد ...دکتر محمدعلی اسلامی


 


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/25:: 12:26 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >