سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تلخى این جهان شیرینى آن جهان است و شیرینى این جهان تلخى آن جهان . [نهج البلاغه]
انصار حزب الله گیلان

متن اعلامیه جهانی حقوق بشر
این «اعلامیه جهانی حقوق بشر» را به عنوان یک استانده ی مشترک و دستاورد تمامی ملل و ممالک اعلان میکند تا هر انسان و هر عضو جامعه با به خاطرسپاری این «اعلامیه»، به جد در راه یادگیری و آموزش آن در جهت ارتقای حرمت برای چنین حقوق و آزادیهایی بکوشد و برای اقدامهای پیشبرنده در سطح ملی و بین المللی تلاش کند تا [همواره] بازشناسی مؤثر و دیده بانی جهانی [این حقوق ] را چه در میان مردمان «ممالک عضو» و چه در میان مردمان قلمروهای زیر فرمان آنها [تحصیل و] تأمین نماید.



• ماده ی 1

تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.

• ماده ی 2

همه انسانها بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند، اعم از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده ی دیگری، خاستگاه اجتماعی و ملی، [وضعیت] دارایی، [محل] تولد یا در هر جایگاهی که باشند، سزاوار تمامی حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه»اند. به علاوه، میان انسانها بر اساس جایگاه سیاسی، قلمروقضایی و وضعیت بین المللی مملکت یا سرزمینی که فرد به آن متعلق است، فارغ از اینکه سرزمین وی مستقل، تحت قیمومت، غیرخودمختار یا تحت هرگونه محدودیت در حق حاکمیت خود باشد، هیچ تمایزی وجود ندارد.

• ماده ی 3

هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.

• ماده ی 4

هیچ احدی نباید در بردگی یا بندگی نگاه داشته شود: بردگی و داد و ستد بردگان از هر نوع و به هر شکلی باید باز داشته شده و ممنوع شود.

• ماده ی 5

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

• ماده ی 6

هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود.

• ماده ی 7

همه در برابر قانون برابرند و همگان سزاوار آن اند تا بدون هیچ تبعیضی به طور برابر در پناه قانون باشند. همه انسانها محق به پاسداری و حمایت در برابر هرگونه تبعیض که ناقض این «اعلامیه» است. همه باید در برابر هر گونه عمل تحریک آمیزی که منجر به چنین تبعیضاتی شود، حفظ شوند.

• ماده ی 8

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی مؤثر به مراجع دادرسی از طریق محاکم ذیصلاح ملی در برابر نقض حقوق اولیه ای است که قوانین اساسی یا قوانین عادی برای او برشمرده و به او ارزانی داشته اند.

• ماده ی 9

هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.

• ماده ی 10

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.

• ماده ی 11

1. هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمه ای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.

2. هیچ احدی به حسب ارتکاب هرگونه عمل یا ترک عملی که مطابق قوانین مملکتی یا بین المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی کیفری نباشد، نمیبایست مجرم محسوب گردد. همچنین نمی بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه که در زمان وقوع جرم [در قانون] قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد.

• ماده ی 12

هیچ احدی نمیبایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله [و مزاحمت] خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچکس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است.

• ماده ی 13

1. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی [حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر] و اقامت در [در هر نقطه ای] درون مرزهای مملکت است. 2. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.

• ماده ی 14

1. هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است.

2. چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد و یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد.

• ماده ی 15

1. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن تابعیتی [ملیتی] است.

2. هیچ احدی را نمی بایست خودسرانه از تابعیت [ملیت] خویش محروم کرد، و یا حق تغییر تابعیت [ملیت] را از وی دریغ نمود.

• ماده ی 16

1. مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند که با یکدیگر زناشویی کنند و خانواده ای بنیان نهند. همه سزاوار و محق به داشتن حقوقی برابر در زمان عقد زناشویی، در طول زمان زندگی مشترک و هنگام فسخ آن هستند.

2. عقد ازدواج نمیبایست صورت بندد مگر تنها با آزادی و رضایت کامل همسران که خواهان ازدواجند.

3. خانواده یک واحد گروهی طبیعی و زیربنایی برای جامعه است و سزاوار است تا به وسیله ی جامعه و «حکومت» نگاهداری شود.

• ماده ی 17

1. هر انسانی به تنهایی یا با شراکت با دیگران حق مالکیت دارد.

2. هیچ کس را نمی بایست خودسرانه از حق مالکیت خویش محروم کرد.

• ماده ی 18

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی [و آشکار] کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

• ماده ی 19

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

• ماده ی 20

1. هر انسانی محق به آزادی گردهمایی و تشکیل انجمنهای مسالمت آمیز است.

2. هیچ کس نمی بایست مجبور به شرکت در هیچ انجمنی شود.

• ماده ی 21

1. هر شخصی حق دارد که در مدیریت دولت کشور خود، مستقیماً یا به واسطه انتخاب آزادانه نمایندگانی شرکت جوید.

2. هر شخصی حق دسترسی برابر به خدمات عمومی در کشور خویش را دارد.

3. اراده ی مردم میبایست اساس حاکمیت دولت باشد؛ چنین اراده ای می بایست در انتخاباتی حقیقی و ادواری اعمال گردد که مطابق حق رأی عمومی باشد که حقی جهانی و برابر برای همه است. رأی گیری از افراد می بایست به صورت مخفی یا به طریقه ای مشابه برگزار شود که آزادی رأی را تأمین کند.

• ماده ی 22

هر کسی به عنوان عضوی از جامعه حق دارد از امنیت اجتماعی برخوردار بوده و از راه کوشش در سطح ملی و همیاری بین المللی با سازماندهی منابع هر مملکت، حقوق سلب ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش را برای حفظ حیثیت و رشد آزادانه ی شخصیت خویش، به دست آورد.

• ماده ی 23

1. هر انسانی حق دارد که صاحب شغل بوده و آزادانه شغل خویش را انتخاب کند، شرایط کاری منصفانه مورد رضایت خویش را دارا باشد و سزاوار حمایت در برابر بیکاری است.

2. هر انسانی سزاوار است تا بدون رواداشت هیچ تبعیضی برای کار برابر، مزد برابر دریافت نماید.

3. هر کسی که کار می کند سزاوار دریافت پاداشی منصفانه و مطلوب برای تأمین خویش و خانواده ی خویش موافق با حیثیت و کرامت انسانی بوده و نیز میبایست در صورت نیاز از پشتیبانی های اجتماعی تکمیلی برخوردار گردد.

4. هر شخصی حق دارد که برای حفاظت از منافع خود اتحادیه صنفی تشکیل دهد و یا به اتحادیه های صنفی بپیوندد.

• ماده ی 24

هر انسانی سزاوار استراحت و اوقات فراغت، زمان محدود و قابل قبولی برای کار و مرخصی های دوره ای همراه با حقوق است.

• ماده ی 25

1. هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، از جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است و همچنین حق دارد که در زمان های بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد.

2. دوره ی مادری و دوره ی کودکی سزاوار توجه و مراقبت ویژه است. همه ی کودکان، اعم از آن که با پیوند زناشویی یا خارج از پیوند زناشویی به دنیا بیایند، می بایست از حمایت اجتماعی یکسان برخوردار شوند.

• ماده ی 26

1. آموزش و پرورش حق همگان است. آموزش و پرورش میبایست، دست کم در دروه های ابتدایی و پایه، رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. آموزش ابتدایی می بایست اجباری باشد. آموزش فنی و حرفه ای نیز می بایست قابل دسترس برای همه مردم بوده و دستیابی به آموزش عالی به شکلی برابر برای تمامی افراد و بر پایه شایستگی های فردی صورت پذیرد.

2. آموزش و پرورش می بایست در جهت رشد همه جانبه ی شخصیت انسان و تقویت رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد. آموزش و پرورش باید به گسترش حسن تفاهم، دگرپذیری [تسامح] و دوستی میان تمامی ملتها و گروههای نژادی یا دینی و نیز به برنامه های «ملل متحد» در راه حفظ صلح یاری رساند.

3. پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش برای فرزندان خود برتری دارند.

• ماده ی 27

1. هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع خویش همکاری کند، از گونه های مختلف هنرها برخوردار گردد و در پیشرفت علمی سهیم گشته و از منافع آن بهره مند شود.

2. هر شخصی به عنوان آفرینشگر، حق حفاظت از منافع مادی و معنوی حاصل از تولیدات علمی، ادبی یا هنری خویش را داراست.

• ماده ی 28

هر شخصی سزاوار نظمی اجتماعی و بین المللی است که در آن حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه» به تمامی تأمین و اجرائی گردد.

• ماده ی 29

1. هر فردی در برابر جامعه اش که تنها در آن رشد آزادانه و همه جانبه ی او میسر می گردد، مسئول است.

2. در تحقق آزادی و حقوق فردی، هر کس می بایست تنها زیر محدودیت هایی قرار گیرد که به واسطه ی قانون فقط به قصد امنیت در جهت بازشناسی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران وضع شده است تا اینکه پیش شرط های عادلانه ی اخلاقی، نظم عمومی و رفاه همگانی در یک جامعه مردمسالار تأمین گردد.

3. این حقوق و آزادی ها شایسته نیست تا در هیچ موردی خلاف با هدف ها و اصول «ملل متحد» اعمال شوند.

• ماده ی 30

در این «اعلامیه» هیچ چیز نباید به گونه ای برداشت شود که برای هیچ «حکومت»، گروه یا فردی متضمن حقی برای انجام عملی به قصد از میان بردن حقوق و آزادی های مندرج در این «اعلامیه» باشد[3].
-------------------------

والسلام
روزنامه درد نیوز درد

مدیر سایت رزو نامه الکترونیکی درد نیوز –ااد


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/11:: 2:13 عصر     |     () نظر

امام جمعه رشت گفت: حج؛ ادب و تجاوز نکردن به مال، جان و هستی حتی حیوانات و شاخه‌های درختان را آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن موسوم حج، اظهار کرد: حج از دیگر عبادت‌ها برتر است.

وی افزود: کمک انسان‌ها در جامعه مفید است اما هیچ‌کدام جای حج را نمی‌گیرد و جمع شدن مسلمانان در خانه خدا سبب عزت است و خانه خدا باید همواره پر رونق باشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه اکنون به قدری متقاضی برای حج وجود دارد که مردم تا 10 سال آینده در نوبت هستند، ادامه داد: مردم استقبال خوبی از زیارت خانه خدا دارند.

وی با بیان اینکه حج، مرگ و حشر در روز قیامت را تمرین می‌دهد، تصریح کرد: حج درس ادب و تجاوز نکردن به مال، جان و هستی حتی حیوانات و شاخه‌های درختان را آموزش می‌دهد و حاجی زمانی که محرم شود حق ندارد شاخه درختان را بشکند.

قربانی به سخنرانی رئیس در مجموع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سخنرانی رئیس جمهور موجب احساس غرور ملی شده و بنده به عنوان کارشناس و صاحب قلم و اندیشه از سخنرانی وی تشکر می‌کنم.

وی درباره تهدیدات داعش مبنی بر تخریب اماکن مقدس در عراق تصریح کرد: خط قرمز ما اماکن مقدس و قبور مطهر ائمه اطهار (ع) و حمله به بغداد و ایران است و این موضوع را تحمل نمی‌کنیم و جرثومه‌های فساد را از صحنه روزگار برمی‌داریم.

امام جمعه رشت به روز عرفه اشاره کرد و گفت: حاجی‌ها در صحرای عرفات با خدا نجوا کرده و دعای امام حسین (ع) را زمزمه می‌کنند.

وی با اشاره به روز همبستگی با کودکان و مردم فلسطین، خاطرنشان کرد: در این جنگ 50 روزه صهیونیست حدود 500 کودک را در غزه به شهادت رسانده و 2 هزار نفر غیرنظامی را کشته است.

قربانی از مردم خواست در حد توان کمک‌های خود را به مردم غزه اهدا کنند.

وی با قدردانی از تلاش پلیس و تبریک هفته نیروی انتظامی، یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی پلیس نظم و امنیت در جامعه حکمفرماست و بین آنها چهره‌های دینی و خدایی وجود دارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به عید قربان تصریح کرد: مردم در نماز عید قربان حضور یابند و قربانی‌های خود را به خانه‌های سالمندان و آسایشگاه معلولان اهدا کنند.

اجتماع پرشور مردم مرزنشین شهرستان آستارا در مراسم پرفیض دعای ندبه به صورت زنده از شبکه های اول سیما ، شبکه استانی باران و شبکه جام جم پخش شد.

با وجود بارانی بودن هوای آستارا ، حضور کم سابقه مردم به آیین معنوی و باشکوه دعای ندبه حال و هوای پرحرارتی بخشیده بود.

مراسم از ساعت پنج هم زمان با اقامه نماز صبح با قرائت دعای عهد آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام حسینی اراکی و با قرائت دعا توسط احمد زین العابدین و زمزمه کردن دسته جمعی مردان و زنان شهرستان آستارا خاتمه یافت.

این آیین که در آستانه روز عرفه برگزار می شد از یک حال و هوای خاصی برخوردار بود؛ یاد کردن از سید الشهدا (ع) و سقای تشنه لب حضرت ابالفضل العباس (ع) در اثنای دعای ندبه و همراهی کردن مردم با سوز و گداز یادآور ایام حزن انگیز محرم بود.

عاشقان ظهور یگانه منجی عالم بشریت هنگام رسیدن به این بند از دعا " این الطالب بدم المقتول بکربلاء ؟ " اشک در چشمانشان حلقه بست و خواستار قلبی فرج امام زمان (عج) شدند.

حضور کودکان با سربند یا مهدی (عج) و شرکت خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران و تزیین مصلا با عکس 160 شهید گلگون کفن آستارایی زینت بخش آیین بود.
--------
سید ابرهیم حسینی اراکی در این مراسم معنوی که با حضور جمع زیادی از مردم شهرستان آستارا برگزار شد، افزود: آنچه که می تواند قلب امام زمان (عج) را از ما راضی و خشنود بگرداند همان انجام اعمال صالح است.

وی با اشاره به اینکه ادعای محبت نسبت به ولی عصر (عج) فقط در زبان کفایت نمی کند ، اضافه کرد: باید خودمان را مطیع واقعی امام بکنیم و این امر با پیشه کردن تقوا حاصل می شود.

وی اظهار کرد: راه معرفت یافتن به پیشگاه منجی عالم بشریت داشتن دلی حکیم است دلی که نور خدا در آن بتابد همواره مورد عنایت حق تعالی قرار می گیرد.

وی در ادامه عبادت در شب و روز عرفه را دارای پاداش بسیاری خواند و بیان کرد: مومنان نباید از عظمت روز عرفه غافل شوند چراکه ایام عرفه فرصتی برای شناخت خود و دوری جستن از تعلقات دنیوی است.

حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: امام حسین (ع) در صحرای عرفات با تضرع و تواضع در پیشگاه خداوند راه کمال خود را که همان راه شهادت بود در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ کس به جز خدا به درجه و مقام امام حسین (ع) نمی تواند پی ببرد، اضافه کرد: امام حسین (ع) با جهاد در راه خدا به دین خدا عزت و آبرو بخشید.

وی در ادامه دشمنان اسلام و قرآن را در همیشه تاریخ سرافکنده و ذلیل خواند و گفت: ما امروز دشمنان زیادی داریم و این دشمنی ها به خاطر برافراشته شدن پرچم علوی و مهدوی در این کشور است.

وی افزود: به کوری چشم دشمنان کوردل ، چراغ پرفروغ امامت و ولایت در این کشور برای همیشه خواهد درخشید.


مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان از کاهش آبگرفتگی در سطح معابر و خیابان‌های اصلی شهر رشت خبر داد.

افشین عزیزی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی معابر شهرهای استان از جمله رشت اظهار کرد: با وجود شدت بارندگی که همچنان در حال باریدن است اما آبگرفتگی در سطح اصلی معابر و خیابان‌های شهر رشت کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان بارندگی در گیلان ادامه داد: در آستارا تاکنون بیش از 90 میلی‌متر و در رشت بالغ بر 40 میلی‌متر باران باریده است.

مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری گیلان با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در شهرستان‌ها به حالت آماده‌باش هستند، خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت در تمام شهرستان‌ها عادی بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است.

وی درباره آبگرفتگی محورهای فرعی مانند برخی کوچه‌های شهر رشت گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی کوچه‌ها و معابر فرعی شهر رشت در فاز سوم طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی گنجانده می‌شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه تاکنون 2 فاز طرح مذکور در رشت اجرایی شده است، متذکر شد: در این 2 فاز بیش از 25 کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی آبگرفتگی در سطح شهر رشت را در حد معمول خواند و یادآور شد: بقیه بخش‌ها در فاز سوم اجرایی و مشکل آبگرفتگی برطرف می‌شود.


عزا برای تغییر کابری در آستارا و لوندویل
افراد با تشکیل تعاونی‌ها و اقدام به اخذ تغییر کاربری زمین‌های زراعی به تجاری و مسکونی و الحاق آن به شهر موجب تحلیل رفتن زمین‌های زراعی شده‌اند و که پشت پرده این تعاونی ها افراد  زمین خوار و پولدار بومی و بیتشر غیر بومی می باشد
بسیاری از زمینه‌های زراعی درجه یک اطراف شهرها در حال تبدیل به واحدهای تجاری و مسکونی است که این امر زنگ خطری برای تولید شهرستان به شمار می‌رود.
با این روند طی چند سال آینده با کمبود اراضی زراعی مواجه می‌شویم که این نکته موجب به خطر افتادن امنیت غذایی خواهد شد که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در تدوین اقتصاد مقاومتی است.

نمونه از بین رفتن کشاورزی در طرح تفصلی شهر استارا که  دهها هکتار زمینئ کشاورزی تبذیل به مسکونی و تجاری خواهند شد و یا کاربری برای پمپ بنزین و امکان در خطوط راه و که موجب تخریب بقیه زمین های کگشاورزی و. زیاد شدن پول زمین کشاورزی و تشویق کشاورزان به فروش زمین با قیمت 800 تا  دو میلیون تومان متری شده است زمین های کشاورزی که قبلا بعلت عدم کار بری حتی به 15 هزار تومان فروش نمی رفت


استخدام نیروی زمینی ارتش سال 93

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل و تامین نیروی انسانی خود از بین جوانان متخصص ، مومن و متعهد با شریاط و امتیازات زیر به صورت کارمند ( رسمی و فق ماده 31 و پیمانی ماده 33 قانون آجا ( شش ساله ) و افسری به صورت نظامی پیمانی وفق ماده 33 قانون آجا (پنج ساله ) استخدام می نماید.

 

شرایط عمومی :

  • 1)متدین به دین مبین اسلام.
  • 2 ) تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • 3) ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آنها
  • 4)عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران
  • 5) عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی
  • 6) عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی غیر قانونی و یا الحادی
  • 7) عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گرو های سیاسی
  • 8) عدم معروفیت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن سوءپیشینه کیفری برابر اعلام مراجع ذی صلاح
  • 9) داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر تاییدیه اداره بهداشت ودرمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ((حداقل قد165 سانتیمتر))
  • 10)نداشتن تعهد خدمت به سازمان هی دولتی و غیر دولتی به صورت رسمی ، آزمایشی و پیانی و سایر حالت استخدامی
  • 11)داتشن کارت پایان خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت سربازی یا برگه اعزام به خدمت
  • 12) دارندگان کارت معافیت پزشی حق ثبت نام ندارند.
  • 13) مبنای سن برای داوطلبان استخدام از تاریخ 93/04/31 قابل محاسبه می باشد .
  • 14 ) قرارداد داوطلبان استخدام کارمندی پیمانی وفق ماده 33 قانون آجا برای مدت 6 سال و افسری پیمانی برای مدت 5 سال بوده و قابل تمدید نمی باشد
  • 15) سپردن تعهد خدمتی ششو پنج ساله به ترتیب برای کارمندان و افسران پیمانی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی استخدام کارمندان علمی و افسران پیمانی:

  • 1-داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاههای معتبر که به تایید وزارت علوم رسیده باشد.
  • 2- داشتن معدل حداقل 13 برای رشته های فنی و مهندسی و 14 برای رشته های غیر مهندسی
  • 3- حداکثر سن برای داوطلبان مقطع کارشناسی 28 سال و دکتری 30 سال ( مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن اضافه می گردد).
  • 4-موفقیت در آزمون ورودی (کتبی روان سنجی)-انجام معاینات پزشکی – مصاحبه حضوری و (مکتبی و امنیتی) مصاحبه علمی – تست ورزش

 

  • شرایط اختصاصی کارمندان تجربی :
  • حداکثر سن داوطلبان برای رانندگی پایه یکم 30 سال و برای سایر داوطلبان کارمند تجربی 26 سال میباشد.( مدت خدمت دوره ضرورت به حداکثر سن اضافه می گردد).
  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم با حداقل معدل کتبی 10
  • داشتن مدرک آموزش معتبر از سازمان فنی و حرفه ای به غیر از رانندگان پایه یکم
  • داشتن گواهینامه رانندگی پایه یکم برای داوطلبان رانندگی ( لازم ب توضیح است که اولویت استخدام با داوطلبانی میباشد که حداقل 2 سال سابقه کار ارائه نمایند)
  • موفقیت در آزمون ورودی (کتبی روان سنجی)-انجام معاینات پزشکی – مصاحبه حضوری و (مکتبی و امنیتی) مصاحبه علمی – تست ورزش

امتیازات:

  • 1- کلیه استخدامیان از مزایای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار خواهند بود.
  • 2-خانوادهای معظم شهداء ، جانبازان ، آزادگان ، نظامیان (در صورت ارائه مدارک معتبر از مراجع ذی صلاح) از امتیازات قانونی مصوب برخوردار خواهند شد .
  • 3-تنها همسر و فرزند استخدام شدگان به عنوان عائله تحت تکفل محسوب و کارکنان استخدامی و عائله تحت تکفل آنان مطابق ضوابط و مقررات از مزایای حکمت کارت، بیمه خدمات درمانی، بیمه عمر و حوادث وسایر تسهیلات رفاهی بهره مند خواهند گردید
  • 4 – حافظان کل قران کریم در صورت احراز شرایط عمومی و اختصاصی استخدام در الویت می باشند .
  • 5 – به حداکثر سن داوطلبان فرزندان شاهد – جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از کار افتاده کلی و جانبازان بالای بیست و پنج درصد 5 سال اضافه می شود و از شرط معدل معاف خواهند بود.

مدارک مورد نیاز:

  • 1- 2 قطعه عکس 4 ×3 پشت نویسی شده .
  • 2-اصل و روگرفت (فتوکپی) مدرک تحصیلی( ز تحویل اصل مدرک تحصیلی اکیدا خودداری نمایید)
  • 3-ارائه اصل و یک سری روگرفت (فتوکپی) از تمام صفحات شناسنامه.
  • 4-یک برگ روگرفت کارت پایان خدمت یا کارت معافیت غیرپزشکی دائم و یا ارائه گواهی اشتغال به خدمت با قید فاقد اضافه خدمت سنواتی برای داوطلبانی که در حال گذراندن خدمت سربازی هستند و یا برگه اعزام به خدمت سربازی بدون اضافه خدمت سنواتی
  • 5-ارائه اصل و یک برگ روگرفت کارت ملی .
  • 6-اصل و روگرفت گواهینامه رانندگی برای داوطلبان استخدام کارمند رانندگی پایه یکم و مدرک آموزش معتبر از سازمان های فنی و حرفه ای برای سایر داوطلبان استخدام کارمند تجربی

توجه: مدارک تحویل داده شده به حوزه های استخدامی به هیچ وجه مسترد نمیگرد. ضمنا ارائه مدرک اصلی صرفا جهت روئت میباشد و از تحویل اصل آن جدا خودداری نمایید.

ثبت نام و محل آزمون :

  • 1-علاقه مندان با در دست داشتن مدارک خواسته شده، در صورت تمایل به خدمت میتوانند با مراجعه به نزدیکترین دفتر استخدام محل سکونت خود به صورت حضوری به حوزه ثبت نامی زیر مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند ضمنا از ارسال مدارک از طریق پست خودداری نمایید.
  • 2 – تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه کلیه داوطلبان ( کارمند ی و افسری ) 2 و 93/07/03 در حوزه های ثبت نامی می باشد .
  • 3 – تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه کلیه داوطلبان علمی و افسری : 93/04/31 الی 93/06/20 می باشد
  • 4 – مهلت ثبت نام برای کلیه داوطلبان کارمند تجربی : 93/06/15 الی 93/06/20 خواهد بود .
  • 5 –  آزمون ورودی برای کلیه داوطلبان کارمندی علمی و افسری روز شنبه 93/07/05 راس ساعت 8:30 برگزار خواهد شد در حوزه تهران و به شرح ذیل برگزار میگردد:
  • 6 -داوطلبان  فقط مجاز به انتخاب یکی از مشاغل مندرج در جدول میباشند و در صورت تکمیل سهمیه، ثبت نام متوقف خواهد شد.
  • 7 – داوطلبان استخدام کارمندی تجربی برابر نیازمند ی اعلام شده  در جدول می باشد و د رصورت تکمیل سهمیه ، ثبت نام خود اقدام نمایند

آدرس محل آزمون برای کلیه داوطلبان با توحه به تاریخ اعلام شده : تهران – میدان حر – خیابان امام خمینی(ره) غربی -نرسیده به چهار راه کمالی – مدیریت گزینش و استخدام نزجا

آدرس حوزه های ثبت نامی :

  1. ارومیه – اول خیابان کاشانی – کوی سازمانی – دفتر استخدام قرارگاه عملیاتی شمال غرب. تلفن : 2259811- 0441
  2. اصفهان – سه راه حکیم نظامی – جنب کلینیک فجر – دفتر استخدام مرکز آموزش توپخانه تلفن : 6240022 -0311
  3. اهواز- خیابان فلسطین- جنب بیمارستان رازی- دفتر استخدام تیپ 192 زرهی – تلفن : 3330574 – 0611
  4. ایلام – میدان معلم – خیابان پیام – کوچه پیام 6 – ساختمان شماره 210 – روبروی اداره کل کتابخانه های استان ایلام
    تلفن : 224244 – 0841
  5. اردبیل – بزرگراه شهدا – جنب پادگان شهید چمران – دفتر استخدام تیپ 40 تلفن : 7710122-0451
  6. بروجرد – خ شهید قندی –روبروی شهرداری – دفتر استخدام مرامهن تلفن : 2627090 – 0662
  7. بیرجند – میدان ابوذر – خ ارتش – روبروی کمیته امداد امام خمینی (ره) دفتر استخدام مرا 04 تلفن: 2222009-0561
  8. بجنورد – خیابان فردوسی جنوبی – دفتر استخدام تیپ 130 شهید دلجویان شماره تلفن : 2318281 – 0584
  9. تبریز – انتهای خیابان ارتش –دفتر استخدام تیپ 121? تلفن : 5420630 – 0411
  10. تهران – میدان حر – خیابان امام خمینی غربی – به طرف چهار راه کمالی-
    دفتر استخدام فرماندهی آماد و پشتیبانی نزاجا تلفن : 66467609 – 021
  11. تهران- اتوبان فتح – کیلومتر 12 جاده قدیم – سه راه شهریار – جنب پادگان پشتیبانی منطقه 3 ذوالفقار –
    دفتر استخدام پشتیبانی منطقه 3 تلفن : 66284786-021
  12. تهران - لویزان – اتوبان شهید بابایی – جنب ستاد هوانیروز – دفتر استخدام هواپیمایی نزاجا – تلفن : 021 – 22977673
  13. خرم آباد – خ انقلاب – گردان آموزشی تیپ 184 دفتر استخدام تیپ 184 تلفن: 2202003 – 0661
  14. خوی – شهرستان خوی – چهاراه مرکزی – خیابان شریعتی – جنب تالار ارتش تلفن : 2240440 – 0461
  15. شاهرود – میدان آزادی – جنب خدمات درمانی– دفتر استخدام تیپ 158 – تلفن : 2229094 – 0273
  16. شیراز – میدان امام حسین (ع)( فلکه ستاد) – دفتر استخدام فرماندهی و ارشد نظامی آجا در استان فارس تلفن :2337126 – 0711
  17. زنجان –سعدی شمالی – بزرگراه 22 بهمن – پادگان 216 شهید سرلشکر غلامرضا مخبری – جنب بانک حکمت ایرانیان
    تلفن : 5244080 – 0241
  18. زاهدان – خیابان آزادی – روبروی سازمان قضایی نیروهای مسلح – دفتر استخدام تیپ188 تلفن: 3239082 – 0541
  19. قزوین – بلوار شهید بهشتی جنب درب تیپ 116 دفتر استخدام تیپ 116– تلفن :3322469 – 0281
  20. قوچان- میدان فلسطین – جنب اسلحه و مهمات ارتش – دفتر استخدام تیپ 277 شهید سرلشکر تولایی تلفن 2217495 – 0581
  21. کرمان – خیابان عدالت – روبروی فروشگاه اتکا – دفتر استخدام مرا05 -تلفن : 2267757-0341
  22. کرمانشاه- بلوار شهید بهشتی- سه راه حافظیه- دفتر استخدام پشتیبانی منطقه 1 – تلفن: 8359410 – 0831
  23. گرگان – میدان فخرالدین اسعد گرگانی –دفتراستخدام تیپ 230 تلفن : 2229499 – 0171
  24. مشهد – چهار راه استانداری – میدان دیدگاه لشکر- درب 1 لشکر دفتر استخدام قرارگاه منطقه ای شمال شرق تلفن : 8525552 – 0511
  25. مراغه – میدان شهرداری – نرسیده به خیابان خرمشهر – ساختمان دژبان شهر – دفتر استخدام پادگان امام رضا (ع) تلفن : 2222540-0421
  26. مرند- کمربندی شهرک بعثت – تیپ 321 پیاده مرند – جنب درب دژبانی تیپ تلفن : 2227666 – 0491
  27. همدان- میدان امام زاده عبداله – بلوار زینبیه – روبروی دانشگاه غیر انتفاعی الوند – دفتر استخدام تیپ 316 تلفن 4222525-

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/11:: 2:13 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5