سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر مزار رسول خدا ( ص ) ، هنگام به خاک سپردن او گفت : ] شکیبایى نیکوست جز در از دست دادنت ، و بى تابى ناپسند است مگر بر مردنت . مصیبت تو سترگ است و مصیبتهاى پیش و پس خرد ، نه بزرگ . [نهج البلاغه]
انصار حزب الله گیلان

استاندار گیلان بعداز سه روز از سیل و باران در استارا مشکل روستاییان حل نگردیده است
اقای نجفی استاندار محترم اینجا چسپیده به جاده اصلی و بین المللی  و روبروی مجتمع ساحلی سیبلی آستارا  و نرسیده  2 کلیومتری شهر لوندویل و امازادگان  آستارا است ....

http://www.astara.ir/uploads/emam2_307.jpg


دولت تدبیر و امید قرار بود امید و تدبیر به ارمغان بیاورد ..در کوچه بوستان جنوبی روستای سیبلی روبروی مجتمع جهانگردی و توریستی صدف سیبلی آستارا  اهالی کوچه در نیم متر آب باران گیر افتادن  و خودرو ها شخصی قار به رفت و امد نیستند .....و مردم برای رد شدن از نیم آب باران از داخل کوچه شلوار خود را در می اوردند با شورت  از آب خارج و دم جاده شلوار می پوشند و در این عید قربان بعداز سه روز باران هنور بشخدار لوندویل و دهیارسیبلی به مشکلات این اهالی که بالای 50  خانوار هشتند رسیدگی نکردند و من شخصا به بخشدار مراجعه  اما دستور رسیدگی داد و دهیار سیبلی گفت بعداز 10 روز ما می توانیم شن ریزی کنیم ....
لازم بذکر است کوچه بوستان جنوبی  خاکی است با اینکه چهار سال است استانداری با آسفالت این کوچه موافقت نموده است خبری نیست حتی شن ریزی نمی شود و مسجد ابوالفضل سیبلی داخل این کوچه می باشد و مجتمع گردشگری و ساحلی صدف سیبلی روبروی این کوچه می باشد.
توضیح اینکه مشکل مردم با چند خودرو خاک حل می شد در صورتیکه دهها میلیون کمک دولت در حساب دهیاری سیبلی موجود است ...
تصویر کوچه بوستان جنویس سیبلی بخش لوندویل آستارا - 20 متر عرض و نیم متر عمق- زمان عید قربان 1393

baran


کوچه بوستان سیبلی کلا زیر و رو شده است غیر قابل تردد است کسی رسیدگی نمی کند و دهیار سیبلی اعلام نموده است 10ئ روز دیگر شن ریزی می شود با توجه به اینکه میلیونها تومان کمک بلاعوض دولت و عوارض دهیاری در حساب دهیاری موجود است مگر کمک بلاعوض میلیونی دولت و عوارض برای خدمت رسانی به مردم روستا نیست ....
تابستانها روستا مشکل آب دارد و پاییز و زمستان بارانگی و قطعی راه ارتباطی

چرا به محرومیت روستا سیبلی در 12 کلیومتری مرز ایران و یک روستای مرزی رسیدگی نمی شود..عید قربان مردم کوچه از داخل آب رفت آمد می کردند
منبع: درد نیوز DARDNEWS.IR


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/13:: 6:38 عصر     |     () نظر

بزرگ خاندان این طایفه  که در لوندویل زندگی می کند در مصاحبه با خبرنگار  شیعه  نیوز گفت :امسال  همانند هر سال عید قربان طایفه که ماحدود 50 نفر بودیم  در ویزنه جمع شده بودیم و قربانی می کردیم  و جشن عید گرفتیم.

در جمع ما در  خصوص داعش و القاعده  و سلفی ها حرف شد و دوست ما که از عراق برگشته بود و در عراق کار می کرد : فیلم از سر بریدن و تجاوز و فروش زنان توسط داعش را نشان داد  و چطور این داعش که شعار  مسلمان بودن را می دهند  مردم را سرمی برند.

وی در ادامه تصریح کرد :با خبر شدیم  که داعش  همه را کافر می داند بنام بین عباس و بین امیه می خواهد خلفات را بر گزار کند  و چند رو زنانه نگار غربی و فعال حقوق بشر غربی را سر بریدن و چهره اسلام را لکه دار کردند

وی ادامه داد: برای ما اهل تسنن سوال است وقتی عربستان جزو بیست کشور ثروتمند جهان است   و همچنین قطر و امارات  چرا بنام اسلام تروریست را بنام اسلام به افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق  و کلا به خارومیانه کشانده است  و چر ا بجای این کاره  یک ارتش برای باز پس گیری فلسطین تاسیس نمی کنند

وی تاکید کرد : من مطمن شدم  اینها نماینده اسلام و اهل تسنن نیستند و نوکر غربی ها هستند و همینطوریکه  داعش با پول عربستان و دولتهای عربی قسمت اعظم سوریه و عراق را گرفتند می توانستند فسطین اسغالی را  تا حالا با این ارتش آزاد کنند  و پی بردیم اینها بازیچه دست اسراییل اشغالگر و غرب هستند نه نماینده  اسلا.

این بزرگوار در ادامه گفت :شرمنده شدیم اتفاقا داماد یکی از فامیل که شیعه بود گفت نارحت نباشد حساب شما اهل تسنن  با داعش جداست ..

 یک دفعه ندای درونی ام بمن گفت باید یک کاری بکنی  .من هم یک دفعه درجمع فامیل اعلام کردم من دیگر بخاطر جنایت داعش شیعه شدم

 یک دفعه جمع زیادی از خانواده هم فریاد زدند ما هم شیعه شدیم و ما 26 نفر در عید قربان شیعه شدیم و بقیه که در جمع ما بودن گفتند بخدا ما هم می خواهیم شیعه شویم  بخاطر حرف مردم ماندیم

این بزرگوار تازه شیعه شده 65 ساله و اهل لوندویل است


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/13:: 11:24 صبح     |     () نظر

پیام اوباما به مناسبت عید قربان

کاریکاتور/ پیام اوباما به مناسبت عید قربان
اوباما در پیام خود به مناسبت عید قربان گفته است مردم جهان می توانند در صلحی مشترک زندگی کنند. این در حالی است که نمی توان برای حضور نظامیان آمریکا و جنگ افروزی های غرب در خاورمیانه، پایانی را تصور داشت!



گزارش ناامید کنند? بانک‌جهانی از خاورمیانه

بانک جهانی خاطرنشان کرد: سطح زندگی همچنان در کشورهای مزبور پایین بوده و احتمال فقیر تر شدن مردم بسیار زیاد است.

بنابر این گزارش نرخ رشد سهم فرد از تولید ناخالص ملی در این کشورها در سال 2013 نسبت به سال 2012 به نصف کاهش یافته است.

البته بانک جهانی در این گزارش پیش بینی کرده که به خاطر کشور های صادر کننده نفت به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، اقتصاد منطقه امسال رشد داشته باشد.

بانک جهانی در عین حال اعلام کرد که 2 میلیارد و 800 میلیون دلار برای اجرای 21 پروژه در زمینه های ساخت و ساز و توسعه تا ماه ژوئن و 68 میلیون دلار برای اجرای پروژه هایی در نوار غزه و کرانه باختری اختصاص یافته است.

در این گزارش آمده است: جمعیت منطقه در سال 2012 میلادی 339 میلیون و 600 هزار نفر بود که در سال 2013 به 345 میلیون و 400 هزار نفر رسید.

همچنین نرخ رشد جمعیت در این دو سال یک ممیز هفت دهم درصد بود.


مهم‌ترین منبع درآمد داعش چیست؟

فروش زنان و کودکان علاوه بر این که یکی از مهمترین منبع درآمد داعش است، عاملی برای اغوا و جذب عناصر جدید از نقاط مختلف جهان به این گروهک به شمار می آید؛ زیرا به محض ورود عناصر جدید، زنان به عنوان برده و اسیر در اختیار آنها قرار می گیرند.

از هفته ها پیش سخن از عملیات ربایش گسترده زنان از طائفه ایزدی در شمال عراق و نیز مسیحیان به میان می آید؛ روزنامه انگلیسی "تایمز" برای نخستین بار از بازار فروش انسان پرده برداشت که گروهک داعش در منطقه "القدس" در موصل عراق برپا کرده است؛ در آنجا زنان و کودکان در مقابل مبالغی فروخته می شوند که این امر یکی از منابع درآمد عناصر داعش به شمار می آید.

به گفته این روزنامه، بازار تجارت انسان نه فقط در موصل بلکه در شهر رقه نیز برپاست و در هر دو بازار زنان و کودکان از طایفه ایزدی و مسیحی به فروش می روند؛ اما حقیقت تکان دهنده ای که روزنامه تایمز برملا می کند، این است که قیمت هر کودک فقط 10 دلار است!

از طریق همین کودکان و زنان است که گروهک داعش بسیاری از جوانان در نقاط مختلف جهان را به سمت خود جذب می کند؛ زیرا به محض ورود این جوانان، زنان و کودکان در مقابل مبالغ مالی ناچیزی به آنها اهدا می شوند که این امر یکی از راه های دیگر حمایت و کمک به این گروهک به شمار می آید.


واکنش کامرون به‌ذبح چهارمین‌گروگان‌داعش

گروه تروریستی داعش روز جمعه (11 مهر ماه 1393) تصاویری ویدیویی از بریده شدن سر آلن هنینگ امداد گر و چهارمین گروگان انگلیسی را پخش کرد.

هنینگ در ماه دسامبر سال 2013 در سوریه ربوده شده بود.

داعش اعدام آلن هنینگ را پاسخی به حملات هوایی انگلیس به پایگاه های خود درعراق اعلام و تهدید کرد پیتر کاسیگ دیگرگروگان آمریکایی، قربانی بعدی خواهد بود.

این گروه اعلام کرد: خون آلن هنینگ بر گردن پارلمان انگلستان است که به نفع حمله به ما در عراق رای داده است.

بنابر این گزارش کامرون پس از شنیدن گزارش امنیتی مقامات وزارت خارجه، دستگاه های اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی این کشور در خصوص تحولات اخیر، در واکنش به کشته شدن آلن هنینگ اعلام کرد: آنها از لحاظ فساد و انحراف به پایین ترین درجه ممکن رسیده اند و هیچ یک از درخواست های مطرح شده، باعث تغییر رویکرد آنها نشد.

نخست وزیر انگلیس گفت: تصاویر ویدیویی که شامگاه جمعه منتشر شد و در آن هنینگ در حال قرائت یک پیغام ضد کشورهای غربی بود، حاکی از عملکرد منزجر کننده گروه داعش است و نشان می دهد این گروه به هیچ منطقی پایبند نیست.

وی قتل آلن هنینگ را اقدامی به شدت تنفر انگیز، غیر منطقی و غیر قابل بخشش دانست و افزود: هر کس در خصوص این گروه تردیدی داشته باشد، اکنون می تواند ببیند که آنها تا چه اندازه متوحش و مایه انزجار هستند.

کامرون درباره این که آیا این گروه تندرو به قتل گروگان های غربی ادامه خواهد داد یا  نه، خاطرنشان کرد،  تنها راه متوقف کردن این گروه از طریق اقدام نظامی است.

نخست وزیر انگلیس گفت: این واقعیت که آنها توانستند هنینگ را به چنین شکلی به قتل برسانند، ماهیت گروهی را که با آن روبرو هستیم نشان می دهد. ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا این گروه تروریستی را شکست دهیم. ما باید علیه این گروه اقدام کنیم و آنها را مسوول چنین حوادثی بدانیم.



عبور عناصر داعش از مرز ترکیه +عکس

حمایت و پشتیبانی دولت ترکیه از تروریست‌های تکفیری داعش که به شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) حمله می‌کنند در جریان پخش مستقیم یکی از شبکه‌های تلویزیونی آن کشور اثبات شد.

وقتی «IMC TV» در خط صفر مرزی کوبانی ـ پرسوس درحال پخش مستقیم رویداد‌ها بود، گروهی از عناصر داعش از راه‌آهن مرزی میان ترکیه ـ سوریه گذشته و به منطقه "گری‌زوراوا" سوریه رفتند.

عبور عناصر داعش از مرز ترکیه +عکس

درگیری‌ها در اطراف شهر عین العرب که در زبان کردی به شهر کوبانی شهرت دارد با رسیدن تروریست‌های تکفیری داعش به نزدیک این شهر شدید‌تر شده است.

داعش به ساکنان برخی روستاهای اطراف عین العرب اخطار داده است آنجا را تخلیه کنند و برخی منابع خبری از ورود تروریست‌های تکفیری داعش به کوبانی خبر داده‌اند.

عبور عناصر داعش از مرز ترکیه +عکس

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد که عناصر داعش وارد شهر کوبانی در مرز سوریه و عراق شدند و کنترل بخش هایی از جنوب غرب این شهر را در دست گرفتند.


حقه جدید داعش در موصل +تصاویر

منابع عراقی از حُقه جدید سرکرده داعش برای ممانعت از فرار تروریست های تحت فرمانش از مقابل نیروهای امنیتی عراقی و حملات هوایی و بیعت بزرگان موصل با البغدادی پرده برداشتند.

به گزارش پایگاه المسله، منابع محلی در موصل اعلام کردند: ابوبکر البغدادی سرکرده داعش پول های زیادی به سرکرده های این گروهک برای تشویق آنها به ادامه جنگ و فرار نکردن از مقابل نیروهای عراقی و حملات هوایی داده است.

 
این منبع بیان کرد: البغدادی از الرقه سوریه به موصل آمده است و با خودروهای مختلف اعم از خودرو خصوصی و تاکسی از بیم هدف قرار گرفتن از سوی جنگنده های ائتلاف در موصل حرکت می کند.
 
از سوی دیگر پایگاه المسله تصاویری از بیعت برخی شیوخ و بزرگان موصل با ابوبکر البغدادی منتشر کرده است.

بیعت بزرگان موصل با داعش (عکس)

بیعت بزرگان موصل با داعش (عکس)


رابطان بابک زنجانی چه کسانی‌ هستند؟

رئیس سازمان زندان ها آخرین وضعیت پرونده رابطان بابک زنجانی در اوین، پرداخت دیه به قربانیان آتش سوزی زندان شهرکرد، بازرسی از زندانها و راه اندازی اردوگاههای موادمخدر را تشریح کرد.
 
علی اصغر جهانگیر درباره رابطان بابک زنجانی در زندان گفت: هنوز گزارش این موضوع به دست من نرسیده و نمی دانم که این رابطان از کارکنان زندان بودند یا سایر زندانیان.
 
وی افزود: در زندان ها افراد به روش های مختلف می توانند با بیرون ارتباط داشته باشند که یکی از این روش ها تلفن است. همچنین از طریق کارکنان زندان یا دیگر زندانیان نیز می توانند با بیرون ارتباط داشته باشند.حال این احتمال وجود دارد که این فرد از طریق کارکنان یا زندانیان با بیرون ارتباط داشته است.
 
رئیس سازمان زندان ها در باره نگهداری بابک زنجانی در سلول انفرادی نیز گفت: این فرد براساس دستور قضایی در زندان نگهداری می شود.
 
جهانگیر درباره آتش سوزی زندان شهرکرد و پرداخت دیه به خانواده قربانیان نیز گفت: تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد و دیه قربانیان به خانواده آنها پرداخت نشده است البته دستور دادیم کمکی به خانواده جانباختگان این حادثه و مصدومان شود تا آنها با مشکل روبرو نشوند.
 
وی درباره بررسی از زندان ها نیز گفت: سازمان زندان ها وظیفه دارد زندان را محیطی امن برای آموزش و تربیت زندانیان قرار دهد و ما باید ناامن کنندگان محیط داخل زندان را شناسایی کنیم. بازرسی های مستمر از داخل زندان همچنان ادامه دارد و با افرادی که محیط زندان را ناامن کنند برخورد قضایی صورت می گیرد.
 
رئیس سازمان زندان ها خاطر نشان کرد: علاوه بر این بازرسی ها خودم نیز به چند زندان سرکشی کردم تا آسیب ها را شناسایی کنیم. سرکشی ها به زندان ها همچنان ادامه دارد و این جزو برنامه های ما در سازمان زندان هاست.
 
جهانگیر در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره راه اندازی اردوهای نگهداری محکومان مواد مخدر گفت: این اردوگاه ها در حال ساخت است و اگر اعتبارات لازم تهیه شود این طرح تکمیل می شود.
 
رئیس سازمان زندان ها درباره برنامه های این سازمان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل زندان ها نیز گفت: در این خصوص اقدامات خوبی در زندان ها صورت گرفته است و انتقال مواد مخدر به داخل بندها کاهش یافته است البته باید توجه داشت بیشتر مواد مخدر به روش بلع و انباری به داخل زندان منتقل می شود که برای شناسایی آن نیاز به دستگاه های پیشرفته و اعتبارات لازم است. در حال حاضر تعدادی از زندان ها به این تجهیزات مجهز شده اند.


بازگشت شهرام جزایری به اقتصاد از نظر قانون

در حالی زمزمه بازگشت شهرام جزایرِی، فردی که به اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم شده بود، به عرصه تجارت و بازرگانی کشور پس از آزادی از زندان مطرح شده است که اکنون یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می گوید که بازگشت وی به عرصه تجارت کشور، شروطی دارد و البته وی به دلیل سوءپیشینه اجازه دریافت کارت بازرگانی را ندارد.
 
آل اسحاق در این رابطه گفت: قانون اتاق بازرگانی ضوابطی برای دریافت کارت بازرگانی دارد که یکی از آنها عدم سوءپیشینه از سوی فرد متقاضی است اما اگر سوءپیشینه از سوی مقامات قضایی برای وی به ثبت رسیده باشد، به طور قطع وی اجازه دریافت کارت بازرگانی به عنوان یک شخص حقیقی را ندارد.
 
وی افزود: البته ممکن است که وی به عنوان یک فرد حقوقی کار تجارت و بازرگانی خود را آغاز کند که در این صورت، شرکت‌هایی که وی در آن فعالیت دارد می توانند به عنوان شخص حقوقی، کارت بازرگانی دریافت کنند، بنابراین باز هم آن شرکت‌ها نباید سوء پیشینه قضایی داشته باشند.
 
به گفته آل اسحاق، وی به عنوان مدیرعامل یا نماینده آن شرکت، به دلیل داشتن سوءپیشینه اجازه دریافت کارت بازرگانی به عنوان شخص حقوقی را هم ندارد، اما ممکن است از سوی دیگر اعضای هیات مدیره و نمایندگانی که سوءپیشینه ندارند، کارت بازرگانی برای شرکت صادر شود و شهرام جزایری از سوی آن شرکت، کار اقتصادی و تجاری انجام دهد.
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون شهرام جزایری مراجعه ای برای دریافت کارت بازرگانی به اتاق تهران مراجعه کرده است یا خیر؟ گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.
 
به گزارش مهر، شهرام جزایری در سال 81 و در حالی که در سن 29 سالگی قرار داشت، بازداشت شد. وی به اتهام ایجاد و تاسیس حدود 50 شرکت مختلف بازرگانی، کسب اعتبار موهوم از طریق مانورهای متقلبانه، برداشت 38 میلیارد و 10 میلیون ریال به دفعات مختلف و پرداخت آن به اشخاص به عنوان رشوه و جعل اسناد تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. در همین حال، جزایری در فاصله سال‌های 75 تا 80 نزدیک به 101 میلیون دلار نیز از شبکه بانکی وام ارزی دریافت کرده بود.
 
تبانی در معاملات دولتی، اغوای مسئولان بانک‌ها، تسهیل و دریافت ارز، عدم به کارگیری تسهیلات در امر صادرات و واردات و ایجاد رکود در امر صادرات، تهیه پیمان نامه‌های غیر قانونی و اخذ مقادیر قابل توجهی از این طریق از جمله کیفر خواست نماینده مدعی العموم وی  علیه او بود. بیش از 50 تن به عنوان شرکای جرم وی روانه دادگاه شدند.
 
شهرام جزایری در دادگاه اول به 27 سال حبس محکوم شد ولی پس از اعتراض ‌ به حکم دادگاه، دیوان عالی کشور حکم دادگاه را نقض و دستور رسیدگی مجدد به پرونده او را صادر کرد. وی در تاریخ 2 اسفند 1385 در جریان انتقال برای معرفی دارایی‌هایش موفق به فرار شد.
 
گویا شهرام جزایری پس از فرار به فاز یک شهرک اکباتان می رود و در آنجا طبق هماهنگی های از پیش انجام شده، اقدامات خود برای فرار را با خرج یک میلیارد تومان انجام می دهد. وی قصد داشت که با پاسپورت جعلی «وحید عیوض خانی» به دبی سفر کند که ماموران امنیتی از آن مطلع می‌شوند و وی به همین دلیل از طریق دریا به یک کشور عربی می‌رود.
 
فرار  جزایری هم برای خود داستانی داشت. دی ماه سال 85 که تمام شد مردم ، رسانه‌ها و خبرگزاریها در انتظار صدور حکم جزایری متهم مشهور به اخلال در نظام اقتصادی کشور بودند. تا اینکه دوم اسفند فرا رسید و خبرگزاریها این خبر را مخابره کردند:« شهرام جزایری عرب از دست ماموران گریخت و متواری شد.»
 
انتشار این خبر به سرعت به مهمترین خبر روز تبدیل شد و فردای آن روز نیز روزنامه‌های مختلف تیترهای متنوعی از فرار شهرام جزایری زدند: « متهم گریخت، فرار ...، جزایری فرار کرد و ....» البته عکس‌هایی که رسانه‌ها از متهم منتشر کردند و آن خنده های ملیحانه وی، با خواننده حرف می‌زد.
 
در ادامه هفتم اسفند فرا رسید و دادگاه تجدید نظر در غیاب شهرام جزایری عرب، وی را به 14 سال حبس، 10 سال تبعید،10 سال محرومیت از فعالیت‌های بازرگانی و تجاری و جریمه نقدی 122 میلیون و 840 هزار و 200 دلاری محکوم کرد. تنها 4 روز از صدور حکم شهرام جزایری می‌گذشت که رئیس وقت قوه‌ قضائیه ( آیت الله شاهروی) در نامه‌ای خطاب به رئیس دادگستری استان تهران، برخی مسوولان قضایی مرتبط با این پرونده را برکنار کرد.
 
در این میان، اواخر اسفند ماه سال 85 هر جا سخنی از شهرام جزایری به میان می‌آمد، همه می گفتند: « دیگر نمی توان متهم را دستگیر کرد.» آخرین خبر در خصوص متهم نیز به این موضوع اختصاص داشت که وی در فرانکفورت آلمان به سر می‌برد؛ خبری که حتی از سوی برخی منابع تائید هم شد.
 
در فصل آخر 27 اسفند سال 85 شهرام جزایری در روستای خصب کشور عمان دستگیر  شد و 28 اسفند توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور به ایران بازگردانده شد. دستگیری شهرام جزایری در حالی رخ داد که مقرر بود وی دو روز بعد با پاسپورت جعلی ای که یک افغانی که‌با اوآشنا شده بود، برایش تهیه کرده بود، به کشور کانادا سفر کند.
 
در نهایت با تشکیل دادگاهی دیگر جزایری به 11 سال حبس تعزیری، پرداخت مبلغ 48 میلیون و 600 هزار و 185 دلار امریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت 97 میلیون و 200 هزار و 370 دلار امریکا به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت 10 سال محکوم شد تا او دوباره به زندان برگردد.



عارف از روحانی چه می‌خواهد؟

عارف در حاشیه شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با وزارت علوم صحبتی با من نشده است و اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود ولی خودم قبول نمی‌کنم.

اصلاح طلبان از یک سال و چند ماه پیش در مقاطع زمانی مناسب به دنبال رقیب اصلاح طلب و انصرافی روحانی در انتخابات 92، بوده اند. سناریوهای این جریان سیاسی از معاون اولی عارف آغاز شد و در نهایت اکنون به وزارت علوم تقلیل یافته است. با این وجود به نظر می رسد نه عارف چنین سمتی را خواهد پذیرفت و نه روحانی اصراری بر دخالت دادن عارف در امور دولت دارد.

به نظر می رسد که پرونده پیشنهاد پست اجرایی برای عارف از مدت ها قبل بسته شده اما نکته قابل تامل آن است که بر خلاف انتظار عارف، روحانی از او هیچ گونه کمک فکری و مشاوره ای نیز نمی گیرد.

عارف اواخر سال گذشته در گفتگویی به صراحت گفته بود "انتظاری که داشتم این بود که با توجه به تجربه بیش از 30 ساله مدیریتی‌ام، آقای روحانی در برخی امور بیشتر از من مشورت می‌گرفتند."

اما با گذشت یک سال و اندی از عمر دولت یازدهم و چند ماه از گلایه عارف، به نظر می رسد اوضاع هیچ تغییری نکرده است به گونه ای که عارف همچنان "چشم انتظار" نقش مشاوره ای در دولت روحانی است و روحانی با سکوت، هرگز علاقه مند به کوچکترین دخالت عارف در دولت نیست. کافی است این اظهارنظر گلایه گونه عارف را یک بار دیگر مرور کنیم: "اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود!"


داغ کن - کلوب دات کام
نژنو ادامه خواهد یافت.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/13:: 10:20 صبح     |     () نظر

باوفاترین مرد گیلانی ( آستارا )کیست

  درد نیوز dardnews.ir:رضا شش سال است که همسرش فوت کرده و در این شش سال هر روزصبح در سرما و گرما   به امام زاده آستارا  می آید، سنگ مزار همسرش را غبار روبی و عطر افشانی می کند و تا عصر در کنار او می ماند.

او بعد از همسرش نه تنها وفادار مانده بلکه به صورت عجیبی با خاطراتش زندگی می کند.

رضا که ساکن آستارا  است درباره این کارش می گوید: همسرم شش سال است که به رحمت خدا رفته و من هر روز به دیدنش می آیم و او نیز شب ها به خواب من می آید و اگر هم چند روز بیایم و او پاسخی ندهد از او گلایه می کنم و سپس بلافاصله پاسخ می دهد.

باوفاترین مرد گیلانی در پاسخ به این سوال که سرما و گرما اذیتت نمی کند، می گوید: عاشقی دردسر دارد و من اگر یک روز نیایم انگار چیزی گم کرده ام و برایم خیلی سخت است.
نتیجه ازدواج رضا و همسر مرحومش دوفرزند  دختر وپسر است که حالا بزرگ شده ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شده است. اما برای رضا 60 ساله حتی فرزند و نوه هم نتوانسته جای خالی همسرش را پر کند و همچنان خود را وفادار و عاشق زنش می داند.
 رضا می گوید: پسر و دخترم  خیلی خوب و باوفاست و هر  چند  روز را با من می گذراند و به دیدنم می آیند و من از ایشان راضی هستم.

رضا در پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نمی کنی تا از تنهایی خلاص شوی می گوید: اتفاقاً خیلی ها به من می گویند و تشویقم می کنند که؛ زندگی همین است و نباید زیاد سخت بگیری و از این حرف ها ولی من نمی توانم حتی بهش فکر کنم و اصلا با ازدواج مجدد کنار نمی آیم . من خیلی به همسرم وابسته بودم .

داستان رضا داستان عجیبی است و همیشه بر شاخه درختی در کنار مزار همسرش در کنار امام زادگان آستارا  آویزان است و می توان از آن فهمید که باز رضا آستارایی یا همان باوفاترین مرد  گیلانی و ایرانی  اینجاست.
 واین در شهری که معروف به پاریس ایران است و شهری فرهنگی و پیشرفته و دور از خرافه باورش سخت است اما این واقعیت در شهر بندر مرزی آستارا وجود دارد
مصاحبه محمدرضا هالو



عکس/ ملی‌پوش والیبال در آغوش همسرش

 

جشن ملی پوشان والیبال در اینچئون به اتفاق همسران آنها برگزار شد.
عکس/ ملی‌پوش والیبال در آغوش همسرش



ایست! اینجا بسیجی‌ها ایستاده‌اند+تصاویر

امنیت نعمت بزرگی است که با ایثارگری و از نثار خون شهیدان و دفاع جانانه رزمندگان میسر شده است. رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس با نثار جان خود از خاک کشور دفاع کرده و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیافتد.

امروزه اقتدار، امنیت و عظمت کشور خود را مدیون شهدایی هستیم که از جان خود گذشتند؛ در این راستا باید با حفظ آرمان‌های رزمندگان اسلام و انتقال آن به نسل امروز وظایف خود را در قبال شهدا به خوبی انجام دهیم.

در شرایط حساس کنونی، دشمنان کشور ما سعی بر تضعیف اهداف و آرمان‌های جوانان امروز جامعه ما دارند و با تبلیغات سوء سعی می‌کنند این طور القا کنند که بین آرمان‌های جوانان امروز و جوان‌های دیروز (زمان انقلاب) ایران اسلامی جدایی افتاده است.

اما در واقع مشاهده می‌کنیم که سربازان امام خامنه‌ای، همان سربازان امام خمینی(ره) هستند، با همان آرمان‌ها و همان ایستادگی؛ حال تصمیم گرفته‌اند و کمر همت خود را بسته‌اند که یاد و خاطره مردان ایثار و مقاومت 8 ساله را زنده نگه دارند.

در ادامه تصاویری از نمایشگاه مردان آسمانی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد، می‌آید:

همه از کوچک و بزرگ برای برپایی نمایشگاه کمک می‌کردند




از خدا ناامید می‌شوند، از آمریکا نه!

این مشکل امروز و دیروزمان نیست، ما سالیان سال است با این جماعت روبرو هستیم و با افکار غربزده شان دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ نه تنها ما، بلکه امام ما نیز بارها آنان را نصیحت می‌کرد اما به گوششان نمی‌رفت و اثر نداشت.

هر گاه پیشرفت مادی غرب را بر سر جوانان این مرز و بوم می‌کوبیدند، امام (ره) به آنان نصیحت می‌کرد که جوانان را مأیوس نکنید و به جای به رخ کشیدن غرب، روح امید و خودباوری را در جوانان تقویت کنید؛ هر قدر آنان ساز نتوانستن را کوک می‌کردند امام با صلابت می‌فرمود جوانان ما می‌توانند.

وقتی روشنفکران غربزده با حرص و ولع خواستار رابطه با آمریکا می‌شدند؛ امام به آنان هشدار می‌داد؛ شهدا نیز از دست این جماعت شبه روشنفکر، دل پردردی داشتند. جماعتی که نمی‌توانستند درک کنند فلسفه انقلاب ما نپذیرفتن سلطه استکبار بود؛ جماعتی که می‌خواستند ما را با استانداردهای جهانی تنظیم کنند نه با استانداردهای اسلام.

شهید آوینی در کتاب حلزون‌های خانه به دوش می‌نویسد: «برای جلوگیری از غلبه لیبرالیسم باید با این تفکر مبارزه کرد که ما باید آنگونه حرکت کنیم که پسند دنیای امروز و مجامع بین المللی است. ضرورت ایجاد رابطه با دولت های دیگر و مجامع بین المللی اگر ما را بدانجا سوق دهد که بخواهیم معیار حرکت خود را پسند جهانی قرار دهیم، مسلم بدانیم که آنچنان باشتاب به درون چرخ دنده سلطه سیاسی استکبار غرب بلعیده خواهیم شد که حتی استخوان‌هایمان نیز خرد خواهد گشت.»

این جماعت شبه روشنفکر؛ از غرب بتی ساخته‌اند که هر روز در برابرش کرنش می‌کنند و هر کس بخواهد به بت مقدسشان جسارت کند یا آن را بشکند، صدای فریادشان بلند می‌شود.

یک روز تمام توان ژورنالیستی خود را به کار می‌گیرند تا زمینه دیدار رئیس جمهور ایران را با رئیس جمهور آمریکا فراهم کنند و روزی دیگر از دیدار روحانی و کامرون به شعف می‌آیند؛ اگر چندبار خدا را صدا زدند و جوابی نشنیدند ناامید می‌شوند، اما اگر بارها و بارها آمریکا؛ آنان را ضایع و سنگ روی یخ کند امیدشان از آمریکا قطع نمی‌شود.

آنقدر که به همه چیز شک دارند و حتی در مقابل آیات خدا و احکام الهی چون و چرا می‌کنند؛ در مقابل آمریکا سکوت می‌ورزند و به قول‌هایش احترام می‌گذارند.

هر چند به زبان نمی‌آورند اما در تفکراتشان پذیرفته‌اند که آنها رعیت باشند و آمریکا کدخدا، این را می‌شود در رفتارشان دید وقتی که از شنیدن توهین‌های مکرر وندی شرمن و جان کری نه تنها اخم نمی‌کنند بلکه حرف‌های روتوش شده مسئولان آمریکایی را تیتر روزنامه هایشان کرده و آن را به مصرف داخلی تعبیر می‌کنند.

و عجیب اینکه نمی‌فهمند تعبیر «مصرف داخلی» نیز خود توهینی مضاعف است؛ درست شبیه اینکه کدخدایی برای راضی کردن رفقایش، بدون دلیل به زیردستانش تشر بزند.

گویا از نظر شبه روشنفکران غربزده، این حق برای کدخدا محفوظ است که هر قدر در برابرش کوتاه بیایند باز هم به جسارت‌ها و تحریم‌هایش ادامه دهد؛ چرا؟ چون او کدخداست و اینان رعیت! چون از آمریکا غولی ساخته‌اند که نمی‌شود در برابرش ایستاد.

 




صدای دوتار خراسان در کنار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شود

 

یکی از فرزندان زنده یاد غلامعلی پورعطایی خاکسپاری این نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی نواحی ایران را در آرامگاه فردوسی خواستار شد.

شهلا پورعطایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاراظهار داشت: هم اکنون در شرایطی بسیار ناگواری هستیم و تمامی خانواده در شوک از دست دادن این هنرمند هستند، برهمین اساس نیز تصمیم جامعی برای چگونگی مراسم تشییع پدرم گرفته نشده است.

وی گفت: مراسم تششیع پیکر مرحوم پورعطایی به احتمال بسیار زیاد پس از عید قربان خواهد بود اما چون ایشان یک شخصیت ملی هستند نیاز به رایزنی در این زمینه داریم.

فرزند زنده یاد غلامعلی پورعطایی افزود: البته سعی خواهیم کرد تا مراسم ترحیم پدرم را علاوه بر شهرستان تربت جام در مشهد مقدس نیز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: خانواده اتفاق نظر دارند که پیکر این استاد موسیقایی کشور در جوار آرامگاه فردوسی در مشهد دفن شود اما هنوز رایزنی هایی در این مورد نشده است.

پورعطایی در ادامه خاطرنشان کرد: مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماسی با خانواده آمادگی خود را میزبانی قطعه هنرمندان بهشت زهرا از این زنده یاد را اعلام کرده اند .

زنده یاد غلامعلی پورعطایی پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان که مدتی را به علت بیماری عفونت ریه و سنگ صفرا در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری شده بود، امروز شنبه (12 مهرماه) دار فانی را وداع گفت.

غلامعلی پورعطایی متولد سال 1320 و بازنشسته آموزش و پرورش بود.

شرکت در مراسم شاهنامه خوانی با دوتار چون جنگ هفت لشکر، داستان سیاوش، داستان بیژن و منیژه، جنگ کُک کوه زاد (قلعه ای در تربت جام به نام قلعه گگ) از دیگر فعالیت های وی است.




نتانیاهو: با اوباما بر سر برنامه هسته ای ایران اختلاف داریم

بنیامین نتانیاهو شنبه شب در گفت و گو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در چارچوب تکرار ادعاهای رد شده قبلی خود گفت: باید در مدت کوتاه چند هفته یا چند ماه مانع پیشبرد برنامه سلاح هسته ای ایران شد.

نتانیاهو افزود: با وجود اینکه در امور زیادی با اوباما اتفاق نظر دارم اما اختلافاتی با وی بر سر پرونده هسته ای ایران دارم.

نتانیاهو در حالی این ادعاها را مطرح کند که پیش از حضورش در سازمان ملل، رییس جمهوری آمریکا رسما اعلام کرد که حقوق هسته ای ایران قابل انکار نیست و مذاکرات در جارچوب تعیین شده و براساس توافق ژنو ادامه خواهد یافت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/13:: 10:20 صبح     |     () نظر

طلاعات و امنیت در اسلام

لیاقت آمریکا و انگلیس همان شعار "مرگ" است

حکم اعدام ریحانه جباری اجرا نمی‌شود

مروری بر اقدامات وزارت اطلاعات

«داعش» و ائتلاف جهانی

آثار استاد حشمداری -آستارا

ایران نیوز - خبر گزاری جوانان ایران

اعلامیه جهانی حقوق بشر

توپ تانک بسیجی خیلی هم اثر دارد!

فعال حقوق بشر کیست؟

رئیس‌جمهور آرژانتین: هر اتفاقی برایم بیفتد آمریکا در پس آن است نه داعش!

 

شهید نامجو نظم را به ارتش برگرداند

فاجعه جمعیتی ایران - ایران 31 میلیونی!

8 ماه فتنه به اندازه 8 سال دفاع مقدس انرژی برد/ می‌خواستیم با هل دادن دست و پای بنی‌صدر بشکند

ادعای BBC درباره رابطه دولت و کمپین 6 کارگردان

از چشمک به مطهری تا رسایی مچکریم!

روحانی: صبر جانبازان برای ما درس است

شمخانی: کمک به لبنان هدف اقتصادی ندارد

عارف از روحانی چه می‌خواهد؟

جانشین فرمانده سپاه: نظام آمریکا در حال فروپاشی است

شکست مذاکرات یعنی بازگشت احمدی‌نژاد؟

یک سوال از آقازاده مشاور روحانی

فرزند معلم فداکار: فداکاری پدرم مرا آتش‌نشان کرد

امامزاده بیژن

یاران انقلاب

آستارا -تصویر

حال گلبهار خوش نیست

زمینهای قره سو و مطالبات مردم/واکنش حزب موتلفه اسلامی شهرستان بندر آستارا به تخریب آخرین بقایای تالا

استخدام در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران

سازمان حفاظت اطلاعات ارتش

فرمانده انتظامی بندر آستارا: حتی الامکان به جای پول نقد از چک های تضمینی رمزدار و مسافرتی استفاده نمایید

146 میلیون دلار کالای غیرنفتی در نیمه اول امسال از گمرک آستارا صادر شد

سیروس شفقی فرماندارآستارا - بیوگرافی

ریس تعزیرات حکومتی آستارا گفت : در شش ماهه امسال به 950فقره پرونده در این اداره رسیدگی شده است

امسال تردد غیرمجاز از مرز خشکی و دریا توسط اتباع هیچ کدامیک از کشورها را نداشتیم.

فرماندارآستارا :آتش نشانان کسانی هستند که با گذشتن از آسایش خود ، امنیت ، سلامت و آرامش را برای دیگران به ارمغان می آورند.

شهردار لوندویل عنوان کرد رضایت مردم از سرعت‌العمل آتش‌نشانان در مهار حریق‌های لوندویل

مشاهیر و چهر های ماندگار آستارا و لوندویل :

داعش به صهیونیست‌ها از آمریکا نزدیک‌تر است/ آینده درخشانی در انتظار ائتلاف مقاومت است

بسته های فرهنگی در بین اتباع آذری در مرز آستارا توزیع شد

 

همزمان با سراسر کشور؛ مراسم روح بخش دعای عرفه در مصلی آستارا برگزار می شود

 

 

مشکل کم آبی روستای کوهستانی مشند آستارا برطرف شد

 

دو هزار و 150 دلار انواع ماهیان زینتی از طریق گمرک آستارا صادر شد

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش مدت خدمت سربازی به 24 ماه خبر داد.

وصیت نامه شهید جانباز بسیجی هشت سال دفاع مقدس سردارحاج اسدالله اسدی دارستانی

 

تصاویر/خیابان‌خوابی همراه بیماران درتهران

 

کیارستمی اظهارات جنجالی‌اش را پس گرفت؟

توپ تانک بسیجی خیلی هم اثر دارد!

 

چرا ارشاد توهین به دفاع مقدس را محکوم نکرد؟

اصلاح‌طلبان تورم را چگونه محاسبه می‌کنند؟!

 

فن فیتوی عبدولی خطا بود؟ +عکس

 

علت انصراف ابوترابی از انتخابات چه بود؟

 

گزینه‌ای که از همه‌پرسی اسکاتلند حذف شد

 

 

 

حکم اعدام ریحانه جباری اجرا نمی‌شود

بسیجی

 

چرا ارشاد توهین به دفاع مقدس را محکوم نکرد؟

گزینه‌ای که از همه‌پرسی اسکاتلند حذف شد

با چادری کردن باربی مشکل حل نمی‌شود

جاسوسی، روی دیگر سکه جنگ دوم جهانی

فرماندهان ارتش در ثبت خاطرات‌شان همکاری کنند

توجیه ها وهشدار ها

اندیشکده های راهبردی آمریکا - قسمت دوم

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده

آشنایی با سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیست

چگونگی بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت اطلاعات

مسئولین کاری نکنند 13 آبان دیگری در سفارت بریتانیا شکل بگیرد

خبرنگار شهروند پایه اطلاع‌رسانی در دنیای امروز است

موشک «یا علی» نخستین «کروز زمینی» سپاه

از حذف سوابق انقلابی روحانی تا دلسوزی برای شاه و تندروی خواندن انقلاب شاه‌دوستی و نکوهش انقلاب اسلامی با ماسک اعتدال

اسماعیل اسدی دارستانی فعال حقو ق بشر و محیط زیست

یادواره شهدای محله مسجد عباسیه آستارا

فرمانده سپاه ناحیه آستارا: “هفته دفاع مقدس” یادآور ارزش های والای انقلابی اسلامی برای ملت ایران است

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ میقات شجره طیبه صالحین بسیج در پایگاه های مقاومت شهرستان آستارا تشکیل شد

مصاحبه آستارا نیوز با دکتر شاپور مرحبا

ده‌نمکی در برنامه «هفت» عنوان کرد تا زمانی که حرف داشته باشم در سینما کار می‌کنم/سینمای ضد جنگ مختص آغازگران جنگ است

 

روحانی در جمع کارآفرینان ایرانی مقیم آمریکا:

با انسجام در برابر تندروهای مجلس پیروز سه انتخابات شدیم

دلنوشته ااد به خدای مهربان

امام جمعه استارا گفت: ایران نیازی به رابطه با انگلیس ( استعمار پیر ) ندارد و هر زمان سفارت انگلیس در ایران بازگشایی شده توطئه و فتنه علیه ایران شده است

همایش پیاده روی خانوادگی در بندر آستارا برگزار شد

آیا کامرون به روحانی بی‌احترامی کرد؟ +تصاویر

 

وصیت نوجوان ترین دانش اموز جانباز بسیجی هشت سال دفاع مقدس 1366تا 1367 مهدی اسدی دارستانی

وصیت نامه شهید جانباز بسیجی هشت سال دفاع مقدس سردارحاج اسدالله اسدی دارستانی

لو ح تقدیر خبرنگار فارس

شجره نامه امامزاده ابراهیم وقاسم(ع)آستارا

علت اصرار هاشمی برای نزدیکی به آل‌سعود چیست؟

یک "آشنا"ی دیگر به کیش رفت + تصاویر

منافقین برای سخنرانی به نفع آنها پول می‌دهند!

نظر روحانی درباره بنی‌صدر قبل از محاکمه چیست؟!

خبرگزاری فارس در راستای اهداف نظام گام برمی‌دارد

سردار قاسم سلیمانی؛ خطرناک‌ترین دشمن آمریکا در کره زمین

صدور مجوز فعالیت اداره اوقاف در آستارا

فرماندار آستارا خبر داد ساخت طولانی‌ترین پیاده‌رو ساحلی شمال کشور در آستارا

دلنوشته ای به ریس سازمان محیط زیست کشور بعدار 49 بار آتش سوزی در حیات وحش لوندویل استارا

نامه ای به آقای خاوری

داروخانه خداروحانی رئیس جمهور 77 میلیون ایرانی

 

 

وصیت نامه شهید جانباز بسیجی هشت سال دفاع مقدس سردارحاج اسدالله اسدی دارستانی

گردن بزنید ولی تصاویر را منتشر نکنید

آیا سپاه در امور سیاست دخالت می کند

لطفا برای مطالعه هر خطر روی آن کلیک فرمایید ..با تشکر مدیر مسئول درد نیوز : دکتر محمد علی هالو astarao@yahoo.com

09119812795


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/11:: 2:14 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5      >