سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، بنیاد هر خیر و نادانی، ریشه هر شرّی است . [امام علی علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان

در چندین ماه اخیر شاهد پخش سریال‌های بسیاری از صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده‌ایم که در دسته‌بندی ژانرها می‌توان آنها را به نوعی در خانواده سریال های طنز قرار داد.
دلیل قرارگیری این نوع مجموعه‌های به اصطلاح طنز در این بخش این است که متأسفانه شاهد کپی دیالوگ‌های به کار برده شده از مجموعه‌های تلویزیونی قریب به 10 سال پیش هستیم، بدون اینکه حتی کارگردانان به خود زحمت روزآمد کردن جملات را بدهند.
به کار بردن این گونه گفتگوها که شاید چندین سال پیش طنز و خنده‌دار به نظر می‌رسیدند اما در سریال‌های برای مخاطب جوان امروزی به نظر بی محتوا و مسخره می‌آیند که اصرار کارگردانان در استفاده از این سبک گفتگوها غیرقابل فهم و توجیه ناپذیر است.
رسانه ملی ایران به سبب نمایش برنامه‌های نسبتا جذاب، بامحتوا و همه پسند در گذشته‌های دور در صف شبکه‌هایی با مخاطب بسیار در داخل و خارج کشور قرار گرفته بود که متأسفانه این روزها شاهد ریزش مخاطبان خود شده است که شاید دلیل اصلی آن مجموعه‌هایی با مضامین بی‌محتوا، تکراری وکلیشه‌ای است و همچنین نمایش‌هایی که برداشتی آزاد از سریال‌های قدیمی می‌باشد.
یکی از موارد قابل اشاره در مقوله بی‌محتوایی سریال‌ها آن است که سازندگان فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی سعی در القا و تزریق جملاتی دارند که نشان دهنده برهم خوردن توازن میان مرد و زن است که در صورت صحت چنین ادعایی هم باید دید آیا شرایط ازدواج آسان برای همان تعداد متوازن فراهم است؟! همگان از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه ایرانی آگاه هستیم و در اکثر موارد دلیل قابل ذکر “کمبود شوهر”حساب می‌آید که اصرار القای چنین احساساتی به جامعه دختران ایرانی غیرطبیعی است و این گونه جملات که هرروزه بر زبان دختران جاری می‌شود، از دل همین سریال ها به جامعه راه پیدا کرده است.
خدا کند از بین فیلم سازان خلاق!!! فردی متوجه این موضوع بشود که دلیل مجرد ماندن برخی دختران در سنین بالا «کمبود شوهر» نیست بلکه “فراهم نبودن امکان ازدواج برای دختران و پسران ” است!
همچنان جامعه ایرانی امیدوار و برای تمامی مسئولین آرزومند است همانگونه که وضعیت سینمای ایران با روی کارآمدن دولت یازدهم بهبودی نسبی یافت، تلویزیون و سیما نیز تأثیراتی را تجربه کند، هرچند این خواسته خارج از اختیارات نوید دهنده تدبیر و امید است.

مریم معصومی

 انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/16:: 12:5 صبح     |     () نظر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رفع عقب ماندگی تاریخی بنادر ایران تنها با تکمیل پروژه های نیمه تمام و توجه به صنایع دریایی در برنامه ششم توسعه قابل جبران است.

هادی حق شناس اظهار کرد: سیاست گذاران کشور در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه باید به ظرفیت استفاده از مرزهای آبی دریا توجه وی‍ژه داشته باشند.

هادی-حق-شناسوی خواستار همکاری بخش خصوصی برای توسعه صنایع بندی در کشور شد و گفت: برای رونق بخشی به این بخش و اتمام طرح های نیمه تمام بندری لازم است منابع دولتی در کنار منابع بخش خصوصی به کار گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، تدوین و اجرای سریع راهبرد صنایع دریایی را برای توسعه کشور ضروری دانست و یادآور شد: سایر کشورها برای رسیدن به توسعه به تناسب ظرفیت ها، امکانات و مزیت نسبی خود گام بر می دارند.

حق شناس تاکید کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای رونق بخشیدن به تولیدات صنعتی، کشاورزی و تجارت خود دارای اصول مشترکی مانند بهره مندی از بنادر مجهز و ناوگان های کشتیرانی متنوع برای تجارت از طریق دریا هستند.

وی گفت: کشورهای غربی از راه آبی و دریا به عنوان یک ابزار توسعه حداکثر استفاده را کرده اند زیرا یکی از راه های سریع و ارزان برای رسیدن به توسعه است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بنادر ایران در صورت بهره مندی از زیرساخت های مناسب فعالیت بندری، فرصت بی نظیری برای توسعه شهرها و استان های بندری به شمار می روند.

حق شناس یادآور شد: همه به اهمیت تقاضای کشورهای جنوب شرقی آسیا برای ترانزیت کالا از مسیر ایران به کشورهای آسیای میانه پی برده اند.

وی افزود: کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب سالهاست که از مسیر ایران تعریف شده است که باید این ظرفیت بالقوه شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای بالفعل کردن این ظرفیت ها لازم است از تمام توان اداری، مالی، حقوقی، ارزی و خارجی استفاده شود که یکی از آنها تکمیل و تجهیز حوضچه های بندر شهید رجایی به منظور افزایش ظرفیت کانتینری کشور است.

ایران دارای 11 بندر تجاری با ظرفیت تخلیه و بارگیری 180 میلیون تن کالا در سال است که این بنادر در مسیر توسعه و تجهیز قرار دارند.

پارسال حدود 140میلیون تن کالا اعم از نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد؛ همچنین در این مدت 800 هزار تن کالا از بنادر ایران ترانزیت شد که 500 هزار تن آن را محصولات نفتی تشکیل می دا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/16:: 12:1 صبح     |     () نظر

این روزها اخباری در سایت ها و پایگاه های خبری استان منتشر میشود که مرا یاد گذشته های تکراری می اندازد.همان خاطراتی که شاید بزرگترین علت دلسردی متخصصانی مانند من و امثال از توسعه شهر زادگاهمان  شهری که دوستش داریم  رشت شد و ما را به سفری سرد و دلگیر به دیاری که هیچگاه شهرمان نمیشود سوق داد.

خواندن این مطالب بهانه شد برای اینکه دوباره قلم بدست گرفته و دردنامه ای برای رشت بنویسم :
بیش از یک سال از انتخابات شورای شهر رشت میگذرد .تعصب و عشق به زادگاهم باعث شد برای رای دادن به رشت برگردم .هیاهو و سر و صدای عجیبی شهر را فرا گرفته بود .بنر های رنگارنگ و شعار های رنگارنگ تر ؛ از احیای حقوق شهروندی تا آبادی رودخانه ها و رفاه برای همه و رونق ساخت و ساز و …نتایج انتخابات که اعلام شد ،دلگرمی بود برای تحصیل کرده هایی مثل من که همه عمر را در رویای آبادانی سرزمین مادریمان دل در گرو درس و مشق و کتاب داریم و معتقد هستیم که شهرمان رشت از خاموشی اکثریت فرهیخته و دلسردی آنها در مشارکت برای توسعه شهر رنج میبرد .با خود گفتم با این همه افراد متخصص در شورای شهر ، به زودی شاهد تحول و توسعه و عمران و آبادانی شهر خواهیم بود.
در ابتدای دوره کارکرد شورای جدید خبر های خوبی از کمیسیون های تخصصی شورا شنیده شد.که البته بخش زیادی از این خبر ها ، بجز چند فعالیت در حوزه های عمرانی ، محیط زیستی و ترافیکی مابقی تاکنون در حد حرف باقی مانده است . اما دیری نیانجامید که عملکرد شورا بیشتر به سمت رفتار ها و گفتار های عامه پسند و غیر تخصصی میل نمود تا این اواخر که متاسفانه پا از این هم فراتر گذاشته شد … با توجه به اینکه اینجانب به واسطه تخصص و عشق به سرزمین ام و به علت حضور در خارج استان از طریق رسانه ها پیگیر مسائل و اخبار شهر رشت هستم و از انجا که متاسفانه و در کمال تعجب در طول این مدت هیچ عکس العملی از جانب نخبگان و متخصصین مسائل شهری در رشت و یا هیچیک از منتخبین مردم در شورا در پاسخ به اظهارنظر های غیر تخصصی ، عوام فریبانه و گاها غیر متعهدانه برخی از افراد نشان داده نشد ! بر خود فرض دانستم مواردی را به عنوان تحلیل فردی خود از این اظهارات در جهت تنویر افکار برخی همشهریانم ارائه نمایم :
اولین نکته جالب به نظر بنده این بود که با نگاهی به رسانه ها در ماه های گذشته ملاحظه می گردد تقریبا همه اظهار نظر ها و مصاحبه های جنجالی و تنش زا مربوط به وضعیت مدیریت شهری توسط یک یا دو نفر از منتخبان مردم در شورای شهر رشت انجام شده است ؟! بقیه اعضا حتی رئیس شورا بعضا به اظهار نظر های فنی و تخصصی پرداخته اند ولی یک یا دو نفر از بزرگواران که اتفاقا در همه امورات شهری نیز تخصص دارند ! تقریبا هر روز در برخی رسانه های مجازی مشخص به اظهار نظر پرداخته اند . این نشان میدهد یا سایر اعضای شورا به درستی به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده و پیگیر مسائل نیستند و یا شاید این افراد از این همه جنجال و هیاهو اهداف خاصی را دنبال می نمایند.
البته همه این مصاحبه ها و اظهار نظر ها هم از یک یا دو پایگاه خبری مشخص منتشر می شود که خود این واقعیت نیز جای تامل دارد.
ضمنا برخی اظهارات از این جنس پر است از تناقص گویی ؛ فرار به جلو و استمساک به دلایل کوچک و بی ارزش و یا نامشروع برای توجیه یک اشتباه بزرگ یا دست یافتن به یک هدف غیر قابل توجیه ! متاسفانه گاهی طرح مسائل غیر واقع بزرگ سیاه نمایی های عجیب و غریب، مصادیق مشخص ایجاد و حس نا امنی و نگرانی و تشویش در جامعه و حتی گاها پیش بینی ! جریانات مشخص که می تواند مخل نظم و آرامش عمومی باشد !
باور نمی کنید؟! مصادیق ذیل را ملاحظه فرمایید:
1- تناقص در گفتارو رفتار:
1-1 – در یک سری از این اظهارات دلیل اصلی استیضاح شهردار رشت ، سیاست زدگی او مطرح شده است ( خزر آنلاین و خبر آزاد ،در چندین مصاحبه ووبلاگ شخصی یکی از اعضای شورا !) فارغ از اینکه این ادعا درست است یا خیر جالب این است که این شخص چه در همین مصاحبه و چه در سایر اظهارات خود از مسئولین بزرگوار سیاسی استان جهت ورود به این مساله کمک خواسته است ! که خود مصداق عملکرد سیاسی است! در ضمن همین فرد بارها در خبر ها و مکان های مختلف چه در اجلاس پر حاشیه روسای کلانشهر ها ، چه جهت عیادت ورزشکار بیمار و … با یکی از شخصیت های محترم سیاسی استان ظاهر می شود ! به نظر میرسداین خود نشاندهنده تناقص در گفتار و رفتار است .
1-2 -او که خود را بزرگترین حامی شهردار می نامد و به این مساله اذعان دارد ، پس از سه هفته بی هیچ دلیل مشخصی به او اولتیماتوم می دهد .
1-3 – بدون شرح ! فقط به اظهارات ذیل توجه فرمایید:
– جالب اینکه بر خلاف شایعات هیچگونه تغییری در تعداد 13 امضای استیضاح شهردار رخ نداده است ( خبر آزاد 8/6/93 )
– چرا که قطعا در این مرحله 12 نفر امضا کرده اند ( خزر انلاین 23/6/93)
1-4 – سایت های که بلند گوی شهرداری شدند ( خبر آزاد 8/6/93 ) ایشان به تنهایی بیش از شهردار و همه مدیران شهرداری و پس از رئیس سابق شورا ، بیشتر از مجموع همه اعضا شورا مصاحبه و اخبار مختلف داشته اند که همگی در یک سایت مشخص درج شده اند !!
1-5 نکته جالب این است که علی رغم در اختیار داشتن خودرو سواری از بیت المال و شهرداری ، این شخص عکس های تردد خود با موتور منتشر می کند که به شخصه این رفتارهای پوپولیستی را نوعی توهین به شعور شهروندان میدانم و ایکاش به جای این نوع رفتار های نخ نما شده برای پاسخ به شبهات لیست اموال و داراییهای خود را منتشر میکرد.
2- فرار به جلو :
اظهارات ذیل از مصادیق فرار به جلو می باشد :
-جذب سرمایه گذار در عدد صفر باقیمانده است ( خبر آزاد 8/6/93 )
مستقل از صحت یا عدم صحت این ادعا ، در اخبار سال گذشته ملاحظه میشود شورای تخصصی سرمایه گذاری در شهرداری تشکیل شده که چندین عضو شورا ( 6 یا 7 نفر ) به تناوب عضو آن شده اند و اساسا جذب سرمایه گذار می تواند از فعالیتهای اعضا شورا نیز باشد .
از طرفی هیچ سرمایه گذاری در شرایط بحرانی و بی ثباتی شهرداری حاضر به سرمایه گذاری در شهر نمی شود .بنابراین ؛ این ادعا از طرف کسی که از همان هفته های اول فعالیت شهردار به اظهارات بحران زا می پردازد علاوه بر فرار به جلو ، مصداق تناقص گویی نیز هست.shora
رشد منفی درآمد زایی شهرداری رشت ( خبر آزاد 8/6/93 )
با توجه به ضوابط سخت گیرانه شهر سازی جدید در شهر رشت و شرایط اقتصادی ایران ، کاهش در آمد شهرداری رشت کاملا قابل پیش بینی بود . بنابراین شورای شهر به عنوان سیاستگذار باید به موقع این پیش بینی را انجام می داد و موانع را برطرف یا منابع درآمدی جدید تعریف می کرد.پس شهرداری به تنهایی مقصر نیست . از طرفی شهرداری پروژه ممیزی را در دستور کار دارد که البته به سر انجام رسیدن آن مستلزم زمان کافی و همدلی و همراهی و حمایت شورای شهر است تا این پروژه هم به سرنوشت نافرجام ممیزی سال 83 که اتفاقا در زمان فعالیت همین عضو در شهرداری بود دچار نشود !!
3- استمساک به دلایل کوچک و بی ارزش برای دست یافتن به یک هدف غیر قابل توجیه :
جملاتی نظیر :
شهرداری که بدون مرخصی از شورا سیر و سفر می کند ( خبر آزاد 8/6/93 ) ؛ که در ابعاد و اندازه شهردار یک کلانشهر نیست و در ضمن دلیلی برای استیضاح نمی شود.
آمارهایی به دور از واقعیت / نمره صفر در راستی آزمایی (خبر آزاد 8/6/93 ) ؛
بنده صراحتا اعلام می کنم که اگراشکالی در مدیریت شورا وجود داشته از روسای کمیسون ها و اعضا آن بوده است !!! ( خزر انلاین 23/6/93 )
حکم کار گزینی برخی افراد از شهر … اصفهان صادر شده است که کاملا غیر قانونی است !!!( وبلاگ شخصی همین عضو 12/5/93 )و … متاسفانه چنین ادعاهایی بدون ارئه مصادیق و مستندات بی ارزش بوده و حتی از نظر شرعی و اخلاقی نیز مجاز و پسندیده نیست.
مواردی مانند :
انتصاباتی برای انتخابات 94 ! عدم توجه به انتصاب نیرو های ارزشی و متدین در مدیریت شهرداری، تلاش برای عزل مدیر نظارتی شهرداری فقط در یک یادداشت ( خبر آزاد 8/6/93) و تناسبی بین حرف و عمل شهردار وجود ندارد (خزر انلاین و وبلاگ شخصی 23/2/93 ) نشان دهنده عطش و علاقه ایشان برای دخالت در عزل و نصب ها و امور اجرایی شهرداری است که در واقع از نظر قانونی نامشروع است.
4- طرح مسائل غیر واقع ،سیاه نمایی و مصادیق مشخص ایجاد و حس نا امنی و نگرانی و تشویش در جامعه :
شاید بزرگترین مصداق این مورد مطلبی است که به نقل از همان عضو فوق ! و در همان سایت فوق !! منتشر شده : نمی دانم شرکت نفت پاسارگاد در شهرداری رشت با چه کسی رایزنی داشته !! ولی این را میدانم که این شرکت وابسته به بابک زنجانی بوده و قرار بود شهرداری از این شرکت قیر بخرد، اما چون شهرداری پول نداشت قصد داشت تا از بانک ها ضمانت بگیرد که البته هیچ بانکی قبول نکرد !! ( خزر انلاین 23/6/93)
اولا : این مطلب از نظر یک فرد فنی بیشتر شبیه شوخی می ماند ! چون افراد فنی می دانند در داخل کشور شرکتهای انگشت شماری قیر ارائه می کنند که 2-3 تا از این شرکت ها از نظر کیفی بهترند و یکی از آنها پتروشیمی پاسارگاد می باشد !!
ثانیا : جدول سهام این شرکت در وب سایت رسمی آن آمده و بیش از 95 درصد آن متعلق به شرکت های اقماری سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کل کشور بوده و هیچ سهامی برای بابک زنجانی درج نشده است.
ثالثا : حتی اگر ادعای ایشان درست باشد قطعا دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران جلوی فعالیت آن را می گرفت . لذا فعالیت این شرکت نشان دهنده تائید عملکرد آن توسط قوه محترم قضائیه می باشد ، مگر اینکه ایشان نظر خود را نسبت به قوه قضائیه اصلح بداند !!!
رابعا : در صورتیکه ایشان این مطلب را گفته باشند ، که عدم پاسخ ایشان به مطلب مندرج در سایت مذکور ، نشان دهنده تائید ایشان تا این لحظه است.علاوه بر ذکر یک دروغ شاخدار ! و سیاه نمایی عملکرد شهرداری ، ذهن مردم را نیز نسبت به وجود شبهه در شهرداری درگیر و مشوش نموده اند که در تقابل کامل با اهداف و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
از مصادیق دیگر :
شهردار پروازی ( خزر انلاین 8/6/93 ) که با یک پرس و جوی ساده از کارکنان، اظهار شد این ادعا غیر واقع است و شهردار مگر در صورت ماموریت و گاها روزهای تعطیل در رشت ساکن است.
شش عضو کمیسیون فرهنگی انتقاداتی صریح به عملکرد فرهنگی و سیاست زده شهرداری داشتند که شنیده ها حاکی از آن است که اوضاع بهتر نشده با باز شدن پای یکی از کاندیداهای مجلس به این سازمان بلکه فضا با معامله گری نیز گره خورده تا جریانی بتواند برای انتخابات مجلس این فضا برای احیای خود استفاده کند ( خبر آزاد 8/6/93) سیاه نمایی و تشویش !
جمعه سیاه شهر رشت رقم خورده!! ( خبر آزاد 8/6/93)
انتصابات ( 14 حکم مورد ادعای این عضو ) پس از برگزاری جلسه ویژه شهردار رشت با افرادی خارج مجموعه شهرداری رخ داد ( خبر آزاد 8/6/93) غیر واقع و در راستای ایجاد حس نا امنی و نگرانی در جامعه.
برخی ها به قصد ایجاد اختلاف در میان اعضا شورا اقدام به حاشیه سازی می کنند ! ( خزر آنلاین و وبلاگ شخصی همان عضو 11/5/93 ) حس نگرانی و نا امنی در جامعه.
5- پیش بینی ! جریانات مشخص که می تواند مخل نظم و آرامش عمومی باشد !
شاید یکی از نادرترین پیش بینی ها و اظهاراتی که باز هم توسط همان عضو فوق ! در یکی از مصاحبه ها انجام شد ، ایشان پیش بینی کردند که چند وقت دیگر شهرداری به سرنوشت کارخانه ایران برک دچار شود و کارکنان با بنر و پرده جلوی شهرداری برای دریافت حقوق خود جمع شوند .( خزر آنلاین ، وبلاگ شخصی همان عضو 27/5/93)
البته این اتفاق پس از مدت کوتاهی افتاد و تعداد اندکی از پاکبانان زحمتکش که البته طرف قراداد شهرداری هم نیستند ، در میدان شهرداری که دیگر ساختمان ستادی شهرداری هم نیست ! تجمع کردند . .( خزر آنلاین ، وبلاگ شخصی همان عضو 23/6/93)
که البته ایشان اتفاقا در محل تشریف داشتند و این عزیزان را آرام کردند و صد البته سایت مذکور به جای تماس با مسئول اجرایی!طی تماس با همان عضو محترم مطلب را پرس و جو نمود.
در این گزارش از قول ایشان نقل شده است می بایست تدابیری اندیشید تا دوباره این مجموعه ها به شرکت تعاونی شهرداری باز گردد؛ که البته تا جایی که بنده پیگیر شدم ، شرکت تعاونی شهرداری هنوز در گیر پرونده مالی مدیران سابق این شرکت است.
البته تحلیل فوق بعضا با استناد به مطالب درج شده از ایشان در رسانه های مجازی و با توجه به عدم ارائه جوابیه از نقص یا تکذیب این موارد از طرف ایشان مورد استفاده قرار گرفته است .
در نهایت ذکر این نکته ضروری است که موارد یادشده به هیچ عنوان به منظور تایید رفتارهای رسانه ای شهردار و سایر اعضای شورای شهر رشت نگاشته نشده و تحلیلی بر رفتار رسانه ای شهردار در مطلبی دیگر نوشته خواهد شد و امیدوارم اعضا محترم شورای شهر رشت و فرهیختگان و نخبگان جامعه نسبت به اطراف خود آگاه و هوشیار بوده و تصمیمات خود را منطقی و فنی بگیرند و از تصمیمات احساسی بپرهیزند. چرا که از این نوع موارد و مطالب و دیدگاه ها انتظار اصلاح و بهبود نمی توان داشت.و البته مردم از اعضا شورا انتظار بیشتری دارند و در انتهای ماموریت چهار ساله شما را به سختی قضاوت خواهند کرد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/15:: 11:58 عصر     |     () نظر

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 مهندس سهیل توکلی معاون مدیر کل منابع طبیعی و اب خیز داری گیلان شد
درد نیوز : مهندس توکلی که قبلا مدیر اداره منابع طبیعی استارابود و از آزادگان و جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس است.
مهندس توکلی قبلا معاون اداره منابع طبیعی و بالایی 5 سال ریس اداره منابع طبیعی شهرستان استارا  بود و کارنامه مثبت و عالی در مدیریت کسب نمود و از مدیران  موفق شهرستان می باشد  و از فرزندان غیور آستارا و تالشان است ..



 

وزیر اطلاعات: حتی با معاندان هم مذاکره می کنیم/دستگیری بیش از 130 نفر مرتبط با تکفیری ها

 




وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوال مشترک 37 نماینده در مورد این که تدابیر وزیر اطلاعات برای حفاظت از فرزندان ملت ایران و مقابله با تاثیرگذاری افرادی که در گذشته سوابق روشنی در تمهیدات امنیت ملی کشور داشته اند چیست؟ در جلسه علنی امرزو (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در ابتدا گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دغدغه و حساسیت نسبت به مسائل امنیتی کشور سوالاتی را مطرح کردند که من از آنان تشکر می کنم و خدمت این عزیزان می گویم وزارت اطلاعات حساسیت نسبت به مسایل امنیتی و تهدیدات کشور را همواره درک کرده و براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با استراتژی به تهدیدات امنیتی پاسخ داده و خواهد داد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات در سطح استراتژی و راهبرد چه در سطح عملیاتی و چه در سطح تاکتیکی، با یک رویکرد واقع گرایانه، آینده گریانه و با در نظر گرفتن قابلیت تحقق برنامه ها مسائل امنیتی را توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) رصد کرده و به نحو احسن امنیت را در کشور با همکاری سایر نهادهای امنیتی محقق کرده و به تثبیت رسانده است.

علوی خاطرنشان کرد: نمایندگان عزیز به این مساله اذعان دارید که بیان جزئیات برنامه ها و اقدامات به لحاظ امنیتی ممکن نیست ولی حسب وظایف قانونی و طبق برنامه ریزی های انجام شده، اقدامات را برای شما بیان می کنم.

وزیر اطلاعات به موضوع شناسایی و پیشگیری اشاره کرد و گفت: ما در این بخش اقدامات زیادی انجام داده ایم.در مورد گروهک ها و تهدیدکنندگان امنیت ملی و رصد مستمر فعالیت های آنان اشراف داریم. همچنین بر فضای تبادل اطلاعات و تحرکات دشمن نیز اشراف اطلاعاتی به تمام معنا وجود دارد به گونه ای که فرصت هرگونه حرکتی را از دشمن سلب کرده است.

وی تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی به تمام معنا وجود دارد الا آنجایی که اطلاع رسانی وزارت اطلاعات مورد توجه قرار نگرفته باشد که آنجا ممکن است آسیب هایی را متوجه کرده باشد که وزارت اطلاعات در جهت این آسیب زدایی نیز تدابیری را اندیشیده است.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی و هشدار به موقع به مسوولان و کمک به ایجاد فضای یکپارچه، هماهنگ و هم افزا در برخورد با تهدیدها از وظایف وزارت اطلاعات است که طبق اسناد و مکاتبات و مدارکی که هم اکنون همراه من است، به موقع گزارش های جامع و کارآمد به مسوولان مربوطه در زمینه تهدیدات داده شده است. از جمله قبل از تحرک گروهک خودخوانده جیش العدل در مرزهای جنوب شرق، اطلاعات لازم در اختیار مقامات مسوول در استان قرارداده شده و حتی اهداف عملیاتی گروهک مزبور در این گزارش ها تبیین شده و هشدارهای لازم داده شده است.

وزیر اطلاعات شناسایی آسیب پذیری ها و ضعف ها و چالش ها نسبت به تهدیدات گروهک ها و همچنین اقدام به دفع آنها را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات عنوان کرد.

وی ادامه داد: خنثی کردن برنامه ها و ناکام گذاشتن دشمن در انجام عملیات موارد زیادی بوده که از جمله آن می توان به کشف و خنثی سازی دو مورد جلیقه انفجاری که برای انفجار در دو مرکز استان در روز قدس پیش بینی شده بود اشاره کرد که این توطئه به یاری امام زمان (عج) و دعای رهبر معظم انقلاب کشف و مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت و از انجام عملیات جلوگیری شد.

وی افزود: شما نمایندگان عزیز تصدیق می فرمایید که اگر این کشف و ضربه نبود در صورت وقوع چنین انفجاری چه فاجعه ای به وجود می آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات عملیاتی درگیرانه با دشمن گفت: دستگیری عناصر معاند و ضد انقلاب و شرور از جمله شناسایی و دستگیری هسته ها و گروه های مرتبط با تکفیری ها طی دهها عملیات و دستگیری بیش از 130 نفر از جمله این اقدامات است.

علوی ادامه داد: وارد کردن ضربات غیرقابل جبران به مواضع گروهک های شرور و از هم پاشیدن تعدادی از این گروهک ها در شرق و غرب کشور همچون برخورد با گروهک خودخوانده فرقان و همچنین کشف و خنثی سازی محموله های انفجاری که قرار بود در یکی از شهرهای پرجمعیت مقدس منفجر شود و آزاد کردن سه گروگان آنها که شمشیر باز بین المللی و وکیل او نیز بود از جمله اقدامات عملیاتی وزارت اطلاعات است.



** هلاکت عامل جنایت تاسوعای چابهار و انهدام کامل گروهک وابسته

وزیر اطلاعات معدوم کردن سران نیروهای موثر طی اقدامات درگیرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) با گروهک ها در شرق و غرب کشور را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات در این راستا اعلام کرد که از جمله آن می توان به هلاکت عامل جنایت تاسوعای چابهار و انهدام کامل گروهک وابسته به او اشاره کرد.

علوی تصریح کرد: امروز دشمن با تمام وجود لمس می کند که هیچ نقطه ای از چشمان بیدار و هوشیار سربازان گمنام امام زمان (عج) پنهان نیست و پنجه آهنین سربازان گمنام امام زمان (عج) در هر نقطه ای در گلویش فرو رفته و آرامش را از آنان سلب و فرصت دسیسه را از آنها بازستانده است.

علوی در ادامه به کشف اسلحه و مهمات از جمله جلیقه های انفجاری که قرار بود دشمنان در اماکن و مناسبت های خاص از آن استفاده کنند، اشاره کرد و گفت: اگر دشمن موفق به انجام این امر می شد فاجعه انسانی سنگینی رخ می داد.

علوی انهدام تجهیزات، امکانات ارتباطی و اطلاعاتی گروهک های شرور را از جمله نتایج اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) عنوان کرد که به لطف حضرت حق و عنایت آقا امام زمان (عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و به همت سربازان گمنام امام زمان محقق شده است.

وی تصریح کرد: امروز به رغم ناامنی های قابل توجهی که در منطقه وجود دارد موفقیت ها و برنامه های وزارت اطلاعات برای امنیت آحاد ملت ایران را شما با تمام وجود می توانید لمس کنید.

علوی در بخش دوم از پاسخ های خود به سوال نمایندگان گفت: این هم از زیبایی های کار مجلس عزیز است که جای سوال و جواب عوض شد. اول وزیر جواب می دهد و بعد نماینده سوال می کند.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت گفت: این خیلی هم عجیب نیست، سوال شما در کمیسیون بحث شده بود و شما به این رویه عادت می کنید.

علوی گفت: ما جواب سوال ها را براساس گزارش کمیسیون تنظیم و عرض کرده ایم اما سوال آقای کریمی متفاوت از گزارش کمیسیون بود و من با توجه به گزارش کمیسیون بخشی از پاسخ را عرض کردم که برای مقابله با تهدیدات امنیتی چه تدابیری اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته همچون 29 سال قبل، سربازان گمنام امام زمان کارنامه درخشانی دارند و مدیریتی اعمال شده تا هیچ انرژی به مصرف بی مورد نرسد بلکه توان نیروهای وزارت اطلاعات در راستای برطرف کردن تهدیدات امنیتی و مدیریت بحران های احتمالی به کار گرفته شد که نتایج قابل توجهی داشته است.

وی بازدارندگی مبتنی بر قدرت امنیتی و اطلاعاتی و عملیاتی دشمن را از جمله نتایج اقدامات وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: امروز دشمن با درک اقتدار نظام، انگیزه توطئه را تا حد زیادی از دست داده است و اقتدار، صلابت و هیمنه وزارت اطلاعات، دل دشمنان را به لرزه درمی آورد و فرصت دسیسه را از آنها سلب کرده است.

وی تصریح کرد: این شرایط مایه آرامش مردم ما شده و این چیزی است که مردم کوچه و بازار بر آن صحه می گذارند و امیدواریم مورد قبول امام زمان و رهبر عزیزمان باشد.

علوی ادامه داد: کاستن آسیب پذیری و همچنین جلوگیری از نفوذ دشمن در حوزه امنیت داخل و فضای تبادل اطلاعات و ناامن شدن محیط داخلی و پیرامونی برای دشمن و ایجاد امنیت و ارامش برای مردم عزیز و فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور از جمله نتایج زحمات سربازان گمنام امام زمان است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره سوال کریمی قدوسی در زمینه صلاحیت ها گفت: وزارت اطلاعات در زمینه به کارگیری افراد در مشاغل حساس و مهم در چارچوب قوانین و مقررات موجود وظیفه خود را انجام می دهد. قوانین و مقررات مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است و محتوا هم محتوای پرونده افراد.



** ممکن است در مورد افراد فقط شایعاتی باشد

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در مورد افراد در فضای بیرون سخنی گفته شود و شایعاتی باشد اما این شایعات و صحبت ها اگر به صورت مستند در پرونده ها نباشد طبعا نمی تواند مستند وزارت اطلاعات برای نفی و اثبات باشد و وزارت اطلاعات بینی و بین الله بدون هرگونه تسامح و تساهل آنچه در پرونده ها است همان را اعمال می کند و اگر فردی مورد مشخص و مسلمی نداشته باشد، بیهوده با آبروی افراد بازی نمی کند.

علوی اضافه کرد: اما اگر خدای نکرده فردی توجه نکرده باشد و با دست خودش برای خود مشکل به وجود آورده باشد، خودکرده را تدبیر نیست.

علوی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایین نامه های مربوط به مصوبه مجمع که وزارت اطلاعات در چارچوب آن موظف به انجام وظیفه است، دستگاه های اجرایی را برای به کارگیری نیروهای خود از اختیاراتی برخوردار کرده که می تواند با مسوولیت خود اقدام کند. وزارت اطلاعات در این بین فقط اعلام کننده جواب مثبت یا منفی است اما اعمال آن از عهده وزارت برداشته شده و در حوزه اختیارات دولت هم در این مصوبه دیده نشده است.

علوی ادامه داد: در عین حال وزارت اطلاعات هر جا که مصالح امنیتی لحاظ نشود در صورت وجود مستندات، اطلاعات تکمیلی را برای بهره برداری به دستگاه های ذیربط می دهد و توصیه های لازم را انجام می دهد اما ما ترجیح می دهیم در تمام زمینه ها با حفظ آرامش مردم و جامعه کارها انجام شود چرا که لازمه کار وزارت اطلاعات کار همراه با جنجال و سلب آرامش از جامعه نمی دانیم.

علوی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: به عنوان خدمتگزار کوچک مردم و برادر کوچک شما نمایندگان محترم که با رای اعتماد این مسوولیت را بردوش من گذاشته اید و از این بابت چون اولین جلسه ای است که توفیق حضور در جمع شما عزیزان را پیدا می کنم از لطف شما تشکر می کنم و برای خودم یک وظیفه دینی، وجدانی، شرعی و انقلابی می دانم تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خطوط قرمزی که ایشان ترسیم فرمودند و همچنین رهنمودهای ریاست جمهوری و سیاست های دولت تدبیر و امید را سرلوحه کار خود قرار دهم و در چارچوب شرع، قانون و اخلاق با رویکرد حفظ کرامت انسان ها و حقوق مردم و با تامین امنیت نظام و کشور و همچنین مردم به اعتماد شما عزیزان پاسخ شایسته دهم.



*** صحبت با گروههای معاند و محارب از وظایف ذاتی ما است

در این هنگام حمید رسایی خواستار توضیح وزیر اطلاعات در خصوص جلسه با سران حزب منحله مشارکت شد که وی پاسخ داد: هر چند سوالی که شما بیان می کنید رسما مطرح نشده است قبل از آن توجه آقای کریمی قدوسی را که بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مطرح کردند که برای ما حجت و مبنای عمل است به این جملات حضرت آقا نیز توجه کنند که فرمودند «من این دولت را تایید می کنم و با تمام توان از آن حمایت می کنم و به مقامات بلندپایه آن که می شناسم اعتماد دارم» و همچنین در دیدار با خبرگان رهبری فرمودند «این دولت در همین مدت کوتاه کارهای زیادی انجام داده است».

علوی ادامه داد: امیدواریم تمام فرمایشات رهبری مبنای عمل قرار گیرد و در جهت تقویت دولتی که خدمتگزار همه مردم و فراجناحی است و همه را زیر چتر رهبر معظم انقلاب جمع می کند، انشاء الله مبنای عمل قرار دهیم.

وی افزود: اولا بنده به هیچ وجه جلسه ای تحت عنوان جلسه با شورای حزب مشارکت نداشتم. جلسات زیادی با افراد مختلف داشته ایم و در راستای ماموریت های ذاتی خود جلساتی حتی با شورای حزب منحله دموکرات و کومله هم داریم و این جزو وظایف ذاتی ما است که حتی با گروه های معاند و محارب هم صحبت کرده و آسیب آنها را به حداقل برسانیم.

علوی ادامه داد: بنابراین وزارت اطلاعات با هر کسی که مصالح امنیتی اقتضا کند صحبت می کند و این اختیار ناشی از ماموریت ذاتی این وزارتخانه است و با هر کس که بنشینیم و صحبت کنیم به رعایت ادب در گفتار و حسن خلق در رفتار عادت داریم، این جلسات برای کسانی که عادت به حرمت شکنی و عدم رعایت ادب دارند دوستانه جلوه گر می شود چون از این منظر در جلسات ما ادب رعایت می شود جلسات دوستانه است برای این که به سراغ بی ادبی و حرمت شکنی نمی رویم.

وی تصریح کرد: لازمه راهبرد حداکثری و دفع حداقلی که از راهبردهای رهبر معظم انقلاب است برای ما مبنای عمل است.



** وزیر اطلاعات مجاز به جلسه نباشد، جذب حداکثری چگونه می تواند محقق شود؟

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: ما حتی با افرادی که معاند هستند گفت و گو و مذاکره می کنیم چه رسد به کسانی که به نوعی در درون نظام تعریف می شوند و اعتقاد به اصل نظام، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب دارد و طبیعی است که این جلسات در فضای مودبانه برخورد می شود وگرنه جذبی به وجود نمی آید.

وی اضافه کرد: حالا اگر وزیر اطلاعات در جلسه ای با اعضای جریانات سیاسی درون نظام از فرصت استفاده کند و سعی در نزدیک کردن آنها به مواضع رهبری داشته باشد آیا این اغتنام فرصت است و مثبت باید تلقی شود یا اشکال دارد؟ اگر قرار باشد حتی وزیر اطلاعات مجاز به جلسه و مذاکره نباشد جذب حداکثری چگونه می تواند محقق شود؟

وی خاطرنشان کرد: بنابراین منکر این جلسات نیستیم بلکه با حساب و کتاب به آنها می پردازیم اما این نشست ها به معنای عدم حساسیت نسبت به عملکرد افراد نمی تواند باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: وزارت اطلاعات از هیچ نماینده ای بابت سوال از وزیر شکایت نکرده است اما اگر نماینده ای خارج از مسوولیت نمایندگی، شب نامه ای پر از افترا و توهین در کازیه نمایندگان قرار دهد ایا این جزو وظایف نمایندگان است و در صورتی که از آن شکایت شود شکایت برای سوال است؟

وزیر اطلاعات ادامه داد: اگر نماینده ای مسوولیت نشریه ای داشته باشد و در نشریه خود توهین کند، تهمت بزند، هتاکی و حرمت شکنی کند و بابت آن شکایت شود آیا این شکایت از سوال است؟

وی خاطرنشان کرد: سوال از مجلس در این زمینه مستمسک قرار گرفته که به هیچ وجه به عنوان انگیزه سوال مطرح نبود و به یاری پروردگار در دادگاه موارد به صورت مشروح بیان خواهد شد و مسوولیت دادگاه اقتضا می کند آنچه حق و حقیقت است به صدور حکم بپردازد و خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/15:: 2:29 عصر     |     () نظر

واکنش شفقی به شایعه ورود در انتخابات آتی مجلس تالش

سیروس شفقی فرماندار شهرستان آستارا سرانجام به شایعات مطرح شده در خصوص ورود به عنوان کاندیدای مجلس تالش، رضوانشهر و ماسال واکنش نشان داد.

شفقی در این خصوص گفت: به هر حال این حرف و حدیثها در محافل سیاسی مطرح شده است و به نظر دیگران احترام می گذارم اما باید خطاب به این عزیزان عرض کنم اکنون زمان مناسبی برای مطرح کردن ان اخبار نیست و بهتر است اجازه دهیم نماینده محترم تالش برنامه های خود را دنبال کند، زیرا هنوز زمان زیادی تا انتخابات مانده است.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش و در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای حضور در انتخابات پیش رو به عنوان کاندیدا خواهد داشت یا خیر نیز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است و زمان زیادی برای تصمیگیری باقی مانده است.

شفقی در خصوص اینکه اگر در انتخابات پیش رو به عنوان حاضر شد و با توجه به  نزدیکی ایشان به جریان اعتدالگرا، آیا از سوی ایشان حمایت خواهد شد یا خیر؟ نیز گفت: ابتدا باید ببینیم بنده اصلا به عنوان کاندیدا حضور خواهم یافت یا خیر!؟ بعدا می توانیم به سوالات بعدی پاسخ دهیم.

شفقی در ادامه حضور در انتخابات پیش رو را اگر چه صریحا تایید نکرد اما با نگاهی محتاطانه آن را تکذیب هم نکرد.

شایعات مبنی بر حضور وی در انتخابات زمانی جدیت بیشتری به خود گرفت که پس از انتصاب ایشان به عنوان فرماندار آستارا سیل عظیمی از بنرها و پرده ها در سراسر شهر تالش نصب شد که در نوع خود بی سابقه بود. پس از این ماجرا برخی از اطرافیان آقای شفقی در صدد برآمدند تا ایشان را برای کاندید شدن انتخابات پیش رو تشویق نمایند.

بسیاری از فعالین سیاسی تالش بر این باورند در صورت ورود شفقی در انتخابات می توان از وی به عنوان یکی از بختهای اصلی راهیابی به بهارستان نام برد؛ اتفاقی که تا کنون از سوی وی تایید یا رد نشده است و نسبت به ابن جریان نگاهی محتاطانه را داشته است


 


 


کاندیدا مطرح تالشان (در تالش، رضوانشهر و ماسال )

کاندیدا مطرح  تالشان -انتخابات در تالش، رضوانشهر و ماسال

kandidaha1

 

آنچه در ادامه خواهید خواند مربوط به معرفی کاندیداهای احتمالی این دوره از انتخابات مجلس تالش خواهد بود.

شاید هیچ جای دنیا، این شوق و اشتیاق در بین مردمانش در خصوص انتخابات وجود نداشته باشد؛ اما اینجا تالش است و به علت گستره جغرافیایی وسیع و دشواریهای پیروزی در انتخابات مجلس، شروع شدن انتخابات از هم اکنون برای مردمانش چندان عجیب به نظر نمی رسد.

آنچه در ادامه آمده است تنها به معرفی افراد پرداخته شده و قرار گرفتن افراد به ترتیب خاصی صورت نگرفته است و کاملا تصادفی بوده است.

 آستارا نیوز در طی روزها، هفته ها و ماه های آینده در بخش "بهتر بشناسیم" مربوط به کاندیداهای مختلف تالش و آستارا  به معرفی دقیق آنان خواهد پرداخت و همچنین در صورت امکان به گفتگو و مطرح نمودن سوالات شما عزیزان خواهد پرداخت.

 

عزیز پورعزیزی: با شرایط و روحیاتی که داراست، وی را میتوان گزینه مناسبی برای طیف نیروهای ارزشی تالش دانست. شاید به لحاظ سوابق اجرایی و مدیریتی که داشته، کمتر کسی در بین کاندیداها وجود داشته باشد که شرایط وی را داشته باشد. وی هم اکنون نیز پست مهم کشوری را بر عهده دارد. علاوه بر این موضوع ارتباط قوی وی با مسئولین بلندپایه کشوری می تواند یک مزیت برای جلب اعتماد مردم برایش باشد. هر چند که تا کنون به صورت شخصی جلسات مربوط با انتخابات مجلس را آغاز ننموده است؛ با این حال به نظر می رسد لیدرهای انتخابات پورعزیزی از وی پیشی گرفته و برایش سنگ تمام گذاشته اند. به نظر لیسار، حویق و اسالم از جمله مراکزی است که پورعزیزی حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دکتر  حسین نیرومند: به جرات میتوان گفت فعالیتهای میدانی نیرومند و کاوکار در انتخابات یک سرو گردن بالاتر از دیگر کاندیداهاست. وی که از تصاحب آرای شهر شاندرمن و نیز تا حدودی رضوانشهر خیالش را راحت می بیند بر روی فعالیتهایش در تالش و ماسال تمرکز نموده است. شاید نیرومند به لحاظ تعامل و احترام متقابل با سایر کاندیداها زبانزد بوده و به لحاظ برخورد با آنان همواره با آرامش برخورد نموده است، اما در سخنوری انتخاباتی جز افراد خبره محسوب می گردد و کلامی صریح را داراست و تیغ تند انتقاداتش شخصی را در امان نمی گذارد. به نظر می رسد در شرایطی که رضا حقجو و بهمن محمدیاری تحرکاتشان را در ماسال کمتر از گذشته کرده اند نیرومند می تواند بخشی از این افراد را به سمت خود گرایش دهد و نیرومند توانسته در سه شهرستان فعالین سیاسی را گرد آورد و بیشترین آرا را فعلا داراست و اسم وی بر سر رزبانها است    و کسی نیست در سه شهرستان که نام نیرومند بعنوان یک خیر  و کسی که پی گیر مشکلات مردم نیست و اکثریت فقرا  تالشان با اسم ئاین بزرگوار آشنا هستند 

محمد رضا سلامی: وی یکی از پر تلاش ترین کاندیداهای این دوره از انتخابات خواهد بود. رابطه ی نزدیک وی با فرهنگیان و جوانان پتانسیل ویژه ای برایش محسوب می شود. هرچند سلامی به طور رسمی فعالیتهای انتخاباتیش را آغاز ننموده با این حال نسبت به گذشته، روزهای پر جنب و جوش تری را می گذراند. وی در دوره گذشته توانست ، با کمترین هزینه ممکن، تعداد زیادی از آرای تالش را به خود اختصاص داده و به این لحاظ شرایط ویژه ای را در بین کاندیداها داشت. وی همچنین در کنار شفقی از شانس بالایی برای قرار گرفتن در لیست احتمالی اعتدالگران برخوردار است.

 

منصور یوسفی: بر خلاف دوره یگذشته که تنها به قشر دانشجویانی که با آنها ارتباط داشت، دل بسته بود، این بارسعی درجلب اعتماد بازاریان مرکز هشتبر برآمده است. سخنوری و مجلسگردانی یوسفی مزیت ویژه ای برایش محسوب می گردد. وی را می توان نزدیک به نیروهای ارزشی دانسته و در انتخابات پیش رو می تواند یک گزینه ی مطلوب بای این قشر به حساب آید. . دردوره ی گذشته انتخابات خیلی ها بر این باور بودند که اگر یوسفی فردی انتخاباتی بود( از روشهای متداول انتخابت تالش استفاده می کرد) شاید آرای به مراتب بیشتر از آنچه به دست آور را کسب می نمود. اما شاید رفتار "مثبت یوسفی در انتخابات" نقطه ضعف وی در "انتخابات تالش" باشد. به عقیده بسیاری از فعالین منطقه، کسی که می خواهد برنده انتخابات باشد باید تمام نقاط تالش را به صورت کامل بشناسد ، به لشکر کشیهای خیابانی اعتقاد داشته و همینطور در مقابل مردم آن را بشناسند، نکته ای که یوسفی چندان بدان معتقد نیست و سعی در بکار گیری از روش نوینی در جلب اعتماد رای دهندگان است.

 

مهندس سیروس شفقی:   شورای تالش ،شهردار سابق تالش وریس کمیسون 100 استانداری ، ریس اتحادیه حمل و نقل گیلان ، فرماندار فعلی شهرستان آستارا، کمتر کسی است که محبوبیت وی در تالش را می تواند انکار نماید.

هنوز برای ورود به انتخابات هیچ واکنشی نشان داده است اما با این حال دید و بازدیهایش بیشتر از گذشته شده است. برخی از مردم تالش بر این باورند که شفقی می تواند آنها را به خواسته هایشان نزدیک نماید. شفقی در آخرین اظهار نظر خود گفته است هنوز در خصوص شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات تصمیمی نگرفته است. شاید بتوان گفت وی بی گدار به آب نخواهد زد زیرا تا حدودی از آرای تالش مطمعن بوده و می داند که جمعیت اعتدالگرای دو شهرستان دیگر نیز در صورت ورود وی از وی حمایت خواهند نمود و در مصاخبه جدید خود هم کاندیدا بودن خود را رد نکرده و یعنی وی در انتخابات شرکت می کند.

برخی از فعالین معتقدند وی برای ورود در انتخابات پیش رو منتظر شرکت و یا عدم شرکت اسلام دوست خواهد بود زیرا این دو رابطه حسنه ای با یکدیگر داشته و بعید است در صحنه ی انتخابات مقابل یکدیگر قرار گیرند و اما مردم تالش معتقد هستند شفقی برگه برنده دارد و در زندگی اش هم جدیت را شروع کرده از راننده تاکسی  به شورای شهر تالش و از شورای شهر به شهرداری و از شهرداری به ریس اتخادیه حمل و نقل گیلان و کمیسیون 100 استانداری و هماکنون فرماندار شهرستان مرزی آستارا و.....برگه برنده د تالش دارد ...هم شانش و هم حمایت مردمی

 



بهمن محمد یاری: اقدامات اخیر محمود شکری یاری را دوباره بر سر زبانها آورده است  و از شجاعت و داریت وی می گویند همانند مرحیبا که مردم در استارا از وی می گویند. شاید شرایط به وجود آمده وی را بر این وادارد که در انتخابات پیش رو در عرصه ی انتخاباتی مجلس شهر رشت پای بگذارد. این شایعه زمانی قوت می گیرد که چند وقت پیش دکتر تامینی نماینده پرقدرت رشت عملا یادآور شد در دوره دیگر انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا حضور نخواهد یافت. به نظر می رسد بهمن محمدیاری و ولی عظمتی بر سر حضور یکی از آنها در انتخابات مجلس رشت به زودی به نتیجه مشترکی دست خواهند یافت و در شرایطی که عظمتی انصراف خود را اعلام نماید، یاری به احتمال فراوان به رشت خواهد رفت. از طرفی وی ترس روی دادن اتفاق دوره ی گذشته را در ذهن دارد و میداند اگر کار به دور دوم برسد این بار نیز از شانس بسیار کمتری برخوردار خواهد بود. شاید دو نکته بتواند یاری را به برنده شدن در انتخابات نزدیک نماید، خریداری امتیاز لیگ دسته دوم برای تیم چوکا و به دست آوردن دل مخالفانش در شهر ماسال؛ دو موضوعی که فعالین سیاسی از آن به عنوان "سورپرایزهای وی" یاد می نمایند. لازم به یادآوری است که خود یاری شرکت در انتخابات مجلس رشت را تا کنون تایید ننموده است و اما همه بر این باورند که یاری در این سه شهرستان  14 هزار خواهان دارد که چه نماینده بشود و نشود طرفدار دایمی وی هستند ...یاری کسی بود که تالش بزرگ را پایه ریزی نمود  و زمینه پیشرفت تالشان را به تبدیل به شهرستان ایجاد کرد و یاری در تاریخ تالشان ماندگار است  و شکی نیست

 

محمود شکری: "مرد خوش شانس" و البته "شفاف" القابی است که اگر محمود شکری را با آن خطاب کنیم چندان بیراه نگفته ایم. بسیاری از مردم تالش به دلیل شفافیت شکری وی را می ستایند هر چند به عملکرد وی نقدهای اساسی دارند. با این حال یکی از شفافترین کاندیداهای مجلس است. اما فارغ از این قضایا، وی مردم خوش اقبالی است. اتفاقاتی که از ابتدای سال 93 رخ داده به یکباره وی را در سراشیبی صعود قرار داده است، اقداماتی همچون آسفالت جاده ی ییلاقی ماسال به خلخال که به این دلیل مردم آن منطقه وی را می ستایند؛ انتصابات دولت تدبیر و امید ، حکم دکتر کرمی به عنوان ریاست بیمارستان تالش که شخصیتی بسیار محبوب و پرطرفدار در بین جمعیت تالش است و همچنین سایر انتصابات که برخی مردم آن را به لطف شکری می دانند وی را در وضعیت خوبی قرار داده است. با این حال اما شکری همچنان تا تحقق دو وعده اصلیش در شعارهای انتخاباتیش فاصله ی زیادی دارد: برقراری عدالت اجتماعی و پاکسازی افرادی که به واسطه روابط در پستهای مدیریتی تالش به کار گرفته شدند! بایدست به انتظار نشست و دید که وی تا چه اندازه می تواند به وعده های اساسی خود عمل نماید و اما نقدهای زیادی به عملکرد شکری در تالشان می باشد .

 

radmehrاحسن الله رادمهر:  هر چند در دوره ی گذشته شوک عظیمی به انتخابات داد، این بار نیز خیلی ها منتظر رو شدن استراتژی انتخاباتیش هستند. رادمهری چهر ه ای بسیار انتخاباتی بوده و در این زمینه بسیار حرفه ای به نظر می رسد. به نظر می رسد طیفی از طرفداران وی در رضوانشهر بنا به دلایلی از وی فاصله گرفته اند و علاوه بر آن در رضوانشهر رقیبانی همچون بهمن محمدیاری، حسن نیرومند و عزیز پور عزیز نیز پیدا کرده است. با این حال رادمهر در این دوره با توجه به تعدد کاندیدا ها کار بسیار دشواری پیش رو خواهد داشت هر چند تمامی فعالین سیاسی وی را یکی از قدرتمند ترین رقبای انتخاباتی می دانند.

 

 

بهرام کاوکار: نامی که این روزها بر سر زبان اکثر تالشان اقتاده است. هر جا که قدم میگذارید این سوال از شما پرسیده میشد که کاوکار کیست!؟ مردی که به دلیل سالها زندگی در پایتخت، برای تالشان چهره ای ناشناس محسوب می شود. اما با انرژی هر چه بیشتر فعالیتهایش را آغاز نموده و بر خلاف اکثر کاندیداها، فعالیتهایش را در یک نقطه متمرکز نکرده و هر آخر هفته به مناطق مختلف تالش سرکشی کرده و با طیفهای مختلفی در ارتباط است. سالها تجربه وی در کارهای اجرایی شهرداری تهران، کارنامه ی مشخص برایش به وجود آورده است. یک مزیت عمده ی کاوکار ارتباط بسیار نزدیک به تاشان مقیم تهران بوده و به لحاظ فعالیتهای فرهنگی مشترک که با این افراد داشته است، توانسته نظر تعداد زیادی از این افراد را به خودش جلب نماید. وی در طول ماه گذشته محور فعالیتش را در مناطقی از رضوانشهر و همچنین نواحی مرزی تالش با آستارا گذاشته ست. شاید با نیامدن احتمالی رضا حقجو باید به انتظار رقابت احتمالی کاوکار و یاری در شهر ماسال بود.

 

حاج علی خندستانی: در تالش برای بسیاری چهره ای شناخته شده و با سابقه است. شاید تا ماه گذشته کمتر کسی صحبت از ورود وی در انتخابات می نمود؛ اما پس از آن داستان به گونه ای دیگر رقم خورده و فعالین سیاسی به این نتیجه رسیده اند با تحرکات اخیر خندستانی، احتمال حضورش در انتخابات مجلس 94 در حوزه ی تالش را بسیار بالا باید در نظر گرفت. وی که در همه ی دوره ها گرایشات اعتدالگرایانه ای داشته است توانسته جایگاه خوبی را در طیفهای گوناگون تالش برای خود دست و پا نماید.

 

نسرانه ذولفقاری: حضور زنان در عرصه ی انتخابات تالش با توجه به دشواریها و گستردگی حوزه ی انتخاباتی تالش برای بسیاری از مردم این منطقه چندان متعارف به نظر نمی آید. اما دوره ی گذشته بانوی شاندرمنی پا به این عرصه گذاشته و به رقابت با سایر کاندیداها پرداخت. سرکار خانم ذولفقاری از کاندیهاهای احتمالی اصلاح طلب این دوره خواهد بود و شاید بار دیگر در این رقابت شرکت نماید. مردم شاندرمن صحبتهای جنجالی وی در میتینگ دوره ی گذشته را از یاد نخواهند برد، میتینگی که افرادی که حتی طرفدار وی نبودند را نیز به محل سخنرانی کشاند. باید ببینیم تصمیم حضور ذولفقاری در انتخابات پیش رو تا چه اندازه جدی خواهد بود.

 

سید مجتبی عرفانی: نماینده سابق تالش، رضوانشهر و ماسال با اینکه در گوشه و کنار این شهرها طرفداران سنتی مخصوص خود را دارد با این حال دیگر آن رمق گذشته را نداشته و کار دشواری پیش رو خواهد داشت. با این حال وی نیز در کنار شفقی و سلامی می تواند شانسی برای قرار گرفتن در لیست اعتدال گرایان داشته باشد. سید مجتبی اما تا کنون به صورت رسمی اعلام کاندیداتوری ننموده است. با این حال حضور فعال وی در تحولات سیاسی منطقه خیلی ها را بر این باور داشته است این پیر سیاست منطقه دوباره وارد عرصه شود. علاوه بر این موارد به دلیل نوع رفتار وی با مردم، همواره جایگاه مناسبی در بین آنها داشته است؛ شاید این موضوع وی را برای ورود بیشتر ترغیب نماید.

 

عسگر اسلام دوست: او را همه ی تالشان در یاد دارند، اما تفاوت او با رقیبان انتخاباتیش مرحله ی قبل از آغاز انتخابات است و نه خود انتخابات. برای اینکه بتواند وارد عرصه رقابت مجلس آینده تالش شود باید سد محکم شورای نگهبان را از پیش رو بردارد، اتفاقی که در دوره ی گذشته انتخابات میسر نشد.

با این حال در آخرین اخبار به دست رسیده و به گفته ی یکی از نزدیکانش " او این بار عزم خود را جزم نموده تا هر طور که شده در این انتخابات حضور پیدا کرده و تایید صلاحیت را از مراجع مربوط دریافت نماید".

خیلی از فعالین سیاسی منطقه بر این باورند که انتخابات تالش می تواند دو رو داشته باشد؛ انتخابات "با اسلام دوست" یا انتخابات "بدون اسلام دوست".

خیلی ها هنوز لشکر طرفداران اسلام دوست پس از پیروزی در انتخابات را از یاد نبرده اند، جمعیتی که خیلی بیشتر از آنچه بود که بتوان آن را تصور نمود. منبع: از سایت ماسال فردا MasaleFarda.ir

+ نوشته شده توسط خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی در سه شنبه پانزدهم مهر 1393 و ساعت 10:35 | نظر بدهید
مهران مهر آور معروف ( جوان کار آفرینی تحصیل کرده متولد و ساکن استارا )به حاجی مهرآور فوق لیسانس میلیاردر و جوان  تاجر معروف آستارایی که ساکن تهران است مدتی ایست به آستارا نقل مکان کرده و ساکن شده است فعالیت اقتصادی خود را در استارا به جهان شروع دوباره کرده است  و مدتی بعنوان کاندیدا شهرداری لوندویل  و بخشدار لوندویل و حتی معاون سیاسی فرمانداریآستارا مطرح بود و سرانجام به شایعات مطرح شده در خصوص ورود به عنوان کاندیدای مجلس  واکنش نشان داد.

مهر آور  در این خصوص گفت:   بنا به درخواست  جمعی از تحصیل کرده و دانش اموختگان و تاجر ها و دانشجوایان  و فرهنگیان  و بازاریان و فعالین سیاسی آستارا برای کاندیدای  شدن  اعلام آمادگی کردم بنبا بر وظیفه و احساس تکلیف در این انتخابات شرکت خواهم کرد.

مهر رآور  در خصوص اینکه اگر در انتخابات پیش رو به عنوان حاضر شد و با توجه به  نزدیکی ایشان به جریان اعتدالگرا، آیا از سوی ایشان حمایت خواهد شد یا خیر؟ نیز گفت:  مهر آور گفت دوستان خوبی در این بین در سطح شهرستانی و کشوری دارم و هنوز زود است اما عزم من صد رد صد است

 

بسیاری از فعالین سیاسی  استارا و لوندویل  بر این باورند در صورت ورود  این جوان تحصیل کرده  و میلیاردر و با ادب آستارایی در انتخابات می توان از وی به عنوان یکی از بختهای اصلی راهیابی به بهارستان نام برد؛ اتفاقی که  از سوی وی تاییدشده است 

منبع درد نیوز

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/7/15:: 2:28 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5      >