سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس خود را نشناسد، به غیر خود نادان ترباشد . [امام علی علیه السلام]
انصار حزب الله گیلان

اسماعیل اسدی دارستانی سردبیر ومدیر مسئول آستارا نیوز گفت :آستارا نیوز منبعد  اخبار فرمانداری و بخشداری مر کزی آستارا را اطلاع رسانی نخواهد نمود..بخاطر عملکرد در اطلاع رسانی و فرق گذاستن بین خبرنگاران اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب و مرز بندی بین خبرنگاران ....
وی تصریح کرد : من تاکنون چندبار خدمت فرمانداررسیدیم که بدون هیچ چشم داشتی و رایگان اخبار را بعنوان خبرنگار اطلاع رسانی می کنم. متاسفانه بخشدار مر کزی و فرمانداری آستارا فقط خبر گزاری های ایرنا و ایسنا  وخبر نگاران اصلاح طلب را دعوت می کند ...
وی در ادامه  گفت :  من حتی هفته پیش کتبا بعنوان خبرنگار به نزد فرماندار بردم که که متاسفانه فردی اصلاح طلب در مجموعه  دولت در آستارا با فقط ایرنا و ایسنا و خبرنگاران اصلاح طلب را محرم می داند و علنا می گوید خبرنگاران فلان خبر گزاری و..را دعوت نکنید چون فلان خبر گزاری از طیف اصلاح طلب ها نیست ..
فرماندار زبر نویس کرد به روابط عمومی دادکه منبعد  در جلسات اداری  و یا حضو مسئولان کشوری و استانی خبر نگار ....خبرر گزاری حتما دعوت شود..
 به ریس روابط عمومی  تحویل دادم .
وی تصریح کرد : با کمال تاسف یک فرد که مسئولیت سیاسی در شهرستان دارد و از شهرستان دیگر آمده علنا در جلسات خیرنگاری تیم خبر نگاران اصلاح طلب ساخته است  و اعتقاد دارد خبر نگاران غیر اصلاح طلب تندرو و مشارکتی  بایکویت بکنیم... این مسئول دولتی که سابقه اصلاح طلبی  تندرو دارد و در استان گیلان پیشانی سیاه است و به  با اینکه بوی ربطی ندارد امور روابط عمومی با نفوذی که دارد عملا امور اطلاع رسانی  دولت را در شهرستان استارا پشت پرده در دست دارد .
خبرنگار  و وبلاگ نویس  گفت: من بالای 17 سال است بعنوان سردبیر  وخبر نگار  نشریات و هفته نامه های کار کردم هماکنون خبر نگار آستارا نیوز و یک خبر گزاری هستم  و از سال 1380 اولین وبلاگ نویس ایرانی هستم و در این چندین سال چندین بایکویت خبری توسط هیچ حزبی ندیده ام و اما اولین بار در آستارا چنین بایکوتی مشاهده یم شود که توسط یک مسئول اصلاح طلب ایجاد شده است وبا چند مسئول اداره دیگر صحبت نموده که بغیر از خبر نگاران صلاح طلب با هیچ خبر نگار مصاحبه یا اطلاع رسانی نکنید و تاریخ مصرف اصولگریان باطل شده است
اسماعیل اسدی دارستانی گفت : امروز من به روابط عمومی فرمانداری مراجعه و علت را جویا شدم و ریس روابط عمومی بمن گفت بمن دستور داده شده است فقط خبرنگاران ایرنا و ایسنا و یک خبرنگار دیگر دعوت شد و از من خواسته شده اا دارستانی خبرنگار خبر گزاری ....دعوت نشود بوی گفتم آیا بامن مشکل دارنند یا خبر گزاری  محرمانه بمن گفت کلا با شما مشکل ندارنند  در این مجموعه از خبر گزاری ...که اصولگرا است خوششان نمی آید و فلان خبرنگار که با شما همکاری می کرد بخاطر اینکه ازوی خواستند با خبر گزاری ..همکاری نکرد چون اصولگرا بود ...
این خبرنگار گفت : اولا خبر گزاری که من برایش کار می کنم مستقل و در خط ولایت است و در خبر برایش فرق نمی کندد اصلاح طلب باشد یا اصولگرا چون خبر گزاری ....مستقل است ..بمن هم نگفتند باید اصولگرا باشی ... چون می داند  من فعال حقوق بشر و محیط زیست هستم  من نه اصلاح طلب و نه اصولگرا نیستم ...اما یک ایرانی و خبرنگار متعتقد به قانون اساسی هستم  و در انتخابات نیز مسئول تبلیغات ستاد روحانی در استارا  و مسئول ستادمردمی  انتخاباتی انترنتی کشوری حامیان یار دکتر روحانی بودم ... برای من سوال است فلان مسئول که از یک شهرستان دیگر امده و حوزه مسئولیتش کلا به خبرنگاران دخالت ندارد چرا در امور خبر نگاران دخالت می نماید و می خواهد همه اصلاح طلب باشند حتی خبرنگاران ...
خبر نگار و فعال حقوق بشر در خاتمه اعلام نمود : منبعد هیچ گونه خبر از فرمانداری و بخشداری مر کزی در آستارا ینوز و وبلاگهایم نخواهم زد و همچنان بعنوان منتقد فرمانداری عمل خواهم داد مطابق با قانون اساسی ...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/11:: 7:4 عصر     |     () نظر

مهندس لطفی انتصاب جنابعالی   را بعنوان  مدیر عامل آب گیلان تبر یک می گوییم
آستارا نیوز


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/11:: 7:3 عصر     |     () نظر
امام جمعه آستارا:
اصناف آستارا موازین اسلامی در پذیرایی از گردشگران را رعایت کنند
خبرگزاری فارس: اصناف آستارا موازین اسلامی در پذیرایی از گردشگران را رعایت کنند

 

امام جمعه آستارا:
اصناف آستارا موازین اسلامی در پذیرایی از گردشگران را رعایت کنند

امام جمعه آستارا گفت: اصناف آستارا موازین اسلامی در پذیرایی از گردشگران را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه اظهار کرد: قوه قضائیه پشتوانه اجرای قوانین در جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: تعداد 72 نفر در هفتم تیر ماه سال 1360 در بمب‌گذاری منافقین به شهادت رسیدند و چهار نفر از این شهدا گیلانی بودند.

حافظ‌نیا به اقتدار قوه قضائیه در ایران اشاره کرد و گفت: کارکنان و قضات دادگستری با رعایت اخلاق اسلامی به دعاوی مردم رسیدگی می‌کنند.

امام جمعه آستارا در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: روزه در خدایی شدن اخلاق افراد تاثیرگذار است.

وی بر مقابله نیروی انتظامی با روزه‌خواری در جامعه تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه گسترش پیدا کند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه روزه‌داری تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، خاطرنشان کرد: فرد مسلمان باید حلال خداوند را انجام داده و از عمل حرام پرهیز کند.

امام جمعه آستارا کاهش جرایم را از برکات ماه مبارک رمضان در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: صلوات بر محمد و آل محمد (ص) بزرگ‌ترین ذکر در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه سال 1360، بیان کرد: خداوند مقام معظم رهبری را برای ملت ایران حفظ کرد.

حافظ‌نیا مقام معظم رهبری را رهبری آگاه و مدیری دانا توصیف کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب کشتی نظام اسلامی را در دریای متلاطم سیاست راهبری می‌کند.

امام جمعه آستارا با تاکید براینکه ملت ایران قدردان ولایت فقیه است، اظهار کرد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس، فتنه سال 88 و ... با تبعیت از ولایت فقیه از بحران‌ها عبور کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا به پنجم تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها در مراقبت از فرزندان در مقابل بلای مواد مخدر باید دقت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه آستارا شهری مرزی و پیشانی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، تصریح کرد: اصناف آستارا موازین اسلامی در پذیرایی از گردشگران را رعایت کنند.





گورستان باستانی «ونه‌‌بین» حیران آستارا

 

 

رزمایش دو روزه گردان های الی بیت المقدس بسیجیان شهرستان آستارا برگزار شد.

سرهنگ پاسدار ?محمدعلی علیزاده? روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این رزمایش طی دو روز در محل قرارگاه قدس روستای ویزنه برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش گردان های الی بیت المقدس حوزه های مقاومت بسیج شهری و باغچه سرا حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه های رزمایش با محوریت حفظ انسجام بین بسیجیان برگزار شد، اضافه کرد: در این رزمایش حدود 500 نفر از بسیجیان ولایتمدار آستارا در قالب دو گردان با اجرای پدافند غیرعامل، عملیات ضد شورش، تاکتیک های رزم شبانه و دفاع از کوی و برزن آمادگی نظامی خود را نشان دادند.

سرهنگ علیزاده هدف از این رزمایش مهم را آموزش و ارتقا توان معرفتی، بصیرتی و رزمی بسیجیان سازماندهی شده در قالب دو گردان الی بیت المقدس ذکر کرد.

وی برگزاری کلاس های عقیدتی را از دیگر برنامه های این رزمایش ذکر کرد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا اختتامیه برنامه های رزمایش را تشکیل حلقه های صالحین در مصلا و شرکت بسیجیان در نماز جمعه عنوان کرد


گورستان باستانی «ونه‌‌بین» حیران آستارا
گورستان «ونه‌بین» حیران قربانی تاخت و تاز سوداگران زیرخاکی

گورستان «ونه‌‌بین» حیران با قدمت طولانی یکی از آثار باستانی شهرستان مرزی آستارا بوده که بخشی از آن توسط سوداگران زیرخاکی تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا،  گورستان قدیمی روستای «ونه‌بین» حیران این شهرستان مرزی که بین دو راه حیران‌ـآستارا قرار دارد در گذشته تخریب شده است.

بخش دیگری از این گورستان قدیمی با سنگ‌های دست‌ساز باستانی به جز تعدادی اندکی قبر که دست نخورده باقی مانده، بقیه توسط سوداگران زیر خاکی تخریب و کنده شده است.

اهالی محل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا خواستار بازسازی و تعمیر گورستان ونه‌بین حیران به عنوان میراث فرهنگی این شهرستان مرزی از مسئولان شدند.

 

 

 

 

این قبرستان قدیمی در روبروی شهر باستانی شیروان یا همان قلعه شنیدان حیران آستارا قرار دارد ...

+ نوشته شده در  جمعه ششم تیر 1393ساعت 10:53  توسط خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی   |  نظر بدهید

 

 

 

نصب تابلویی خوش امد گویی روبروی هتل اس1پیناس توسط بخشدار مر کزی استارا -- ای کاش بخشدار مر زکی بجای نصب تابلوی جلوی هتل..در وسط شهرستان ..تابلو را در وروردی آستارا و گیلان در تونل حیران استارا نصب می کرد ... اگر اداره کل راه اردبیل اجازه نمی دهد درحریم راه تابلو خوش امد گویی بزنید می توانند تابلو را با فاصله 38 متر از وسط جادهب زنند طبق تقسیمات کشوری و اداری و جغرافیایی از تونل حیران استارا  سرزمین گیلان محسوب می شود ...

توضیح اینکه متن نگارش درست نمی شود باید نوشته می شد به بخش مر کزی آستارا خوش امدید ..قبل از بخش مر کزی ..بخش لوندیول بود و این نگارش اشتباه است  گردشگران فکر می کنند  شهرستان‌استارا از هتل اسپناس شروع و لوندویل جزو شهرستان نیست
دوما: ضلع مشرق جاده اصلی آستارا یعنی حیات وحش متعلق به سند روستای کانرود است و چزو بخش لوندویل است و اگر تابلویی قر ار است نصب شود باید طبق قانون در ضلع مغرب بغل پلیس راه نصب شود

نصب تابلو ورود به استان گیلان برای اولین بار در تاریخ جنب تونل حیران استارا

 

 



تابلوی  ستادکنگره شهدای گیلان در ورودی گیلان 100 متری تونل حیران ..این اولین باراست نشانه و یا علامت یا نماد گیلان و استارا در ورودی گیلان از اردبیل نصب می شود...


+ نوشته شده در  پنجشنبه پنجم تیر 1393ساعت 22:49  توسط خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی   |  نظر بدهید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: واحدهای صنفی بدون سیستم فاضلاب آستارا تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، شهروز قلی‌نژاد عصر امروز در جریان بازدید میدانی از حیات‌وحش و تالاب آق و استیل این شهرستان اظهار کرد: زباله و فاضلاب دو عامل تهدیدکننده محیط زیست در شهرستان بندر آستارا محسوب می‌شود.

وی افزود: بسیاری از غذاخوری‌ها و مسافرکاشانه‌های کنونی در گردنه حیران سامانه دفع فاضلاب ندارند و نبود سامانه اصولی برای کنترل فاضلاب موجب ایجاد آلودگی آب‌های چشمه‌ها شده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، بر اثر بررسی‌های انجام شده این آلودگی‌ها حتی به رودخانه‌های آقچای و بهارستان نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه شناسایی واحدهای صنفی بدون فاضلاب در منطقه حیران از اوایل سال گذشته آغاز شده است، گفت: با وجود اینکه اخطاریه‌هایی نیز به متصدیان واحدهای صنفی داده شده است اما بسیاری از آنها بدون توجه به موارد درخواستی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای غذاخوری و مهمانپذیرها بدون پروانه کسب هستند، خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارش واحد حقوقی اداره حفاظت محیط زیست در اسرع وقت نسبت به تعطیلی واحدهای صنعتی و صنفی بدون سیستم فاضلاب اقدام می‌شود.

وی، مدیریت زباله در روستاهای شهرستان آستارا توسط دهیاران را رضایت‌بخش خواند و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته فاضلاب به عنوان مهم‌ترین عامل تهدید کننده آب‌های زیرزمینی، سطحی و نیز منابع آب شرب به وضعیت نگران‌کننده‌ای در شهرستان آستارا رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستار حیات وحش و محیط زیست را امانتی در دست نسل ما برای آیندگان دانست و یادآور شد: از شهروندان و گردشگران می‌خواهیم از ایجاد آتش و حریق در حیات وحش جداً خوداری کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل سهل‌انگاری گردشگران 1.5 هکتار انارستان حیات‌وحش لوندویل طعمه حریق شد، از مسئولان اداره‌ها، سازمان‌ها، شهرداری‌ها، دهیاران و دستگاه‌های ذیربط خواست تا نسبت به مدیریت فاضلاب شهرستان آستارا اقدام جدی کنند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/6:: 10:24 عصر     |     () نظر

دادستان عمومی و انقلاب آستارا از ورود 24 هزار و 126 پرونده به دادگستری و شوراهای حل اختلاف این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

57958496631326666989.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محبوب علیزاده ظهر امروز در سخنرانی خطبه‌های قبل از نماز جمعه این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه، اظهار کرد: شهید بهشتی معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی، دستگاه قضا را مستقل عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه طبق اصل 156 قانون اساسی برای پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی افراد ایجاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با بیان اینکه در را?س قوه قضائیه یک مجتهد از طرف ولی فقیه منصوب می‌شود، تصریح کرد: تمام رؤسای قوه قضائیه مسیر حرکت شهید بهشتی را طبق رهنمودهای ولی فقیه ادامه دادند.

علیزاده، ساختار قضایی جمهوری اسلامی با رژیم طاغوت را متفاوت اعلام کرد.

وی از ورود 24 هزار و 126 پرونده به دادگستری و شوراهای حل اختلاف آستارا در سال 92 خبر داد و بیان کرد: بیشتر پرونده‌های مذکور با تلاش قضات و شوراهای حل اختلاف رسیدگی و مختومه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا با بیان اینکه آمار افزایش طلاق در آستارا قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: کاهش طلاق نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه به‌ویژه بین زوجین جوان است.

علیزاده به پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها در مراقبت از فرزندان در مقابل معضل اعتیاد باید دقت لازم را داشته باشند.

وی از فعالیت معاون فرهنگی در دادگستری آستارا خبر داد و اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی در پیشگیری از جرایم تاثیرگذار است.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا در پایان با تأکید بر برخورد با تصرف انفال عمومی، بیان کرد: دستگاه قضا با تخریب‌کنندگان محیط زیست و منابع طبیعی برخورد می‌کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/6:: 10:24 عصر     |     () نظر

 سردار ?ابراهیم قائد رحمتی? روز پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در دیدار با رییس کل دادگستری استان افزود: پلیس تمامی تلاش ها و کوشش خود را در جهت نیل به امنیت و رفاه اجتماعی مردم در حیطه اعتقاد به نظم و قانون به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی همیشه و در همه حال یاری دهنده پلیس در اجرای قانون بوده، اظهار داشت: پلیس در سایه همکاری ها و همدلی قوه قضاییه، توانسته بیش از پیش در تامین آسایش و امنیت عمومی بکوشد و امنیت پایدار را برای جامعه به ارمغان آورد.

سردار قائدرحمتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که لزوم تعامل و همکاری های صمیمانه تمامی دستگاه ها را امر کرده اند، بیان داشت: دستگاه قضایی و پلیس به عنوان دو دستگاه متولی برقراری امنیت و قانون، خود را موظف می دانند که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری باهم همدلی و تعامل بیشتری داشته باشند.

رییس پلیس گیلان نقش دستگاه قضایی را در حوزه امنیت بی بدیل عنوان کرد و همکاری و حمایت بیشتر دستگاه قضایی را در راستای ایجاد امنیت در جامعه خواستار شد.

رییس کل دادگستری استان گیلان نیز در این نشست نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را در اجرای قانون لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: با توجه به تراکم جمعیت و ورود مسافران از سراسر کشور به استان، گیلان از وضعیت امنیتی مطلوبی برخوردار می باشد.

?احمد سیاوش پور? امنیت مطلوب استان را مرهون زحمات شبانه روزی مجموعه نیروی انتظامی استان خواند و افزود: دستگاه قضایی و انتظامی بی شائبه و با تمام توان می کوشند تا مردم در آسایش باشند.

سیاوش پور در ادامه به تاکیدات مقام عظمای ولایت در خصوص اجرای به موقع و عدم به تعویق افتادن اجرای احکام اشاره و اضافه کرد: با همت و جدیت و با همکاری سایر دستگاه ها، می توانیم در جهت تحقق فرمایشات مقام عظمای ولایت و نهایتا رسیدن به امنیت پایدار و رضایتمندی آحاد جامعه گام های موثر و بلندی برداریم.

اول تا هفتم تیرماه، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

---------------------

معاون استاندار گیلان:
هیئت‌های ورزشی گیلان فعال شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بر حضور جوانان در ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی تاکید کرد و گفت: هیئت‌های ورزشی و جوانان گیلان باید فعال شود.

محمد احمدی‌پور عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان با اشاره به فعالیت 48 کارگروه، کمیته و کمیسیون در حوزه معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار کرد: کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده با دیگر جلسه‌ها متفاوت است.

وی فعالیت کارگروه مذکور را طبق ماده 10 و 11 هیئت وزیران ذیل فعالیت‌های شورای برنامه‌ریزی استان عنوان کرد و افزود: امور فرهنگی، اجتماعی، خانواده و جوانان باید مبنای توزیع اعتبارات در گیلان باشد.

احمدی‌پور با بیان اینکه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان دارای 18 عضو مشخص است، تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران مدیران دستگاه‌ها باید در جلسه مذکور حضور پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان شناسایی نقاط آسیب‌پذیر را محور کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده دانست و بیان کرد: کاهش اثر مخرب آسیب‌ها از محورهای اصلی فعالیت کارگروه مذکور است.

*آمار بالای طلاق در گیلان

وی شناخت از وضعیت موجود را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: آمار طلاق و نزاع فردی در گیلان نسبت به دیگر استان‌ها بالا است و کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده باید وضعیت مطلوبی را در این زمینه تعریف کند.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی بسیاری از دستگاه‌ها در دو سال گذشته جذب نشده است، خاطرنشان کرد: امسال باید اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها جذب شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان توزیع اعتبارات را طبق برنامه‌های پژوهشی دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: مصوبات کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان باید عملیاتی شود.

وی طرح‌های سالم‌سازی دریا و حجاب را از موضوع‌های مهم دانست و اظهار کرد: طرح‌های عفاف و حجاب باید با دقت و ظرافت بررسی شده و بخش سلبی و ایجابی با همدیگر در نظر گرفته شود.

احمدی‌پور جلسه‌های کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان را هدف‌دار خواند و بیان کرد: کارگروه مذکور به صورت ماهانه تشکیل جلسه می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان موضوع جوانان را نیازمند هماهنگی خواند و یادآور شد: تدوین برنامه‌های پرمحتوا در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان حائز اهمیت است.

وی خواستار فعال شدن هیئت‌های ورزشی و جوانان گیلان شد و تصریح کرد: اگر بتوانیم از نشست جوانان در قهوه‌خانه‌ها جلوگیری کرده و آنها را به ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها بکشانیم یک گام به جلو است.

*اتصال 300 مسجد گیلان به پرتال ملی مساجد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: فعالیت‌های خوبی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است.

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده بر توجه ویژه به موضوع خانواده تاکید کرد و افزود: نشست با دانشجویان از ویژه‌برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است.

وی با بیان اینکه جلسه‌هایی با یک‌هزار و 25 نفر از دانشجویان گیلان برگزار شده است، تصریح کرد: بسیاری از جوانان درخواست حجاب برتر را دارند.

گلمیرزاده از اتصال 300 مسجد گیلان به پرتال جامع مساجد خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های مختلف فرهنگی در زمینه عفاف، حجاب و سبک زندگی اسلامی در پرتال مذکور انجام می‌شود.

*تهیه طرح جامع آموزش سبک زندگی در گیلان

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از تهیه طرح جامع و هدفمند در مدیریت آموزش سبک زندگی برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در استان خبر داد و یادآور شد: تمام مشکلات را نمی‌توان به حساب مدرنیته گذاشت و حلقه مفقوده‌ای در برنامه‌های فرهنگی وجود دارد.

وی بر اصلاح زیرساختارهای عقیدتی با تمسک به آیات قرآن تاکید کرد و گفت: برنامه‌نویسی نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی جامع و هدفمند در اصلاح زیرساخت‌ها باید انجام شود.

گلمیرزاده مادران و پدران را زمینه‌ساز شقاوت و سعادت فرزندان دانست و اظهار کرد: ستادی در طرح مذکور به منظور ایجاد ساماندهی مدیریتی تشکیل می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تدوین برنامه مذکور در حال اتمام است، بیان کرد: سامانه مذکور در شبکه بهداشت و ثبت احوال نصب می‌شود و دختران و پسرانی که می‌خواهند ازدواج کنند وارد سامانه می‌شوند.

-------------------------------------------

معاون امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان:
کشاورزان گیلان نسبت به سوزاندن ضایعات برنج تغییر نگرش دهند

معاون امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشاورزان گیلان نسبت به سوزاندن کاه و کلش «ضایعات پس از برداشت برنج» تغییر نگرش دهند.

علی اصغر داداش‌پور بعد از ظهر امروز در همایش یک روزه پسماندهای کشاورزی و پزشکی استان در این شهرستان بر لزوم تغییر نگرش کشاورزان در بحث سوزاندن کاه و کلش «ضایعات پس از برداشت برنج» تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی از مهم‌ترین رکن‌های توسعه اقتصادی است گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای تامین امنیت غذایی به دنبال توسعه کشاورزی هستند.

وجود 300 هزار خانوار بهره‌بردار کشاورزی در گیلان

معاون امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان، کشاورزی را محور توسعه استان دانست و تصریح کرد: کشاورزی گیلان دارای 300 هزار خانوار بهره‌بردار است.

وی با اشاره به محدویت اراضی کشاورزی، خاطرنشان کرد: متوسط مالکیت برای هر خانوار حدود 7 دهم هکتار است.

داداش‌پور تنوع محصولات کشاورزی در گیلان به دلیل وضعیت جغرافیایی را مثال‌زدنی خواند و یادآور شد: با توجه به اینکه زیر یک درصد خاک کشور را داریم بالغ بر 3 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کنیم.

به گفته وی، این پراکندگی در تولید موجب شده در بسیاری نقاط از زیرساخت‌های لازم بی‌بهره باشیم و هزینه‌های تولید افزایش یابد.

این مسئول بالغ بر 70 درصد اراضی کشاورزی گیلان را شالیزار نامید و تصریح کرد: حدود 700 هزار تن برنج سفید در گیلان تولید و نیاز غذایی 20 میلیون نفر در کشور تامین می‌شود.

ضرورت تغییر نگرش کشاورزان گیلان نسبت به سوزاندن ضایعات برنج

وی تغییر روش در بخش‌هایی مانند کاه و کلش و رشد آگاهی کشاورزان نسبت به استفاده بهینه از این ضایعات را مهم دانست.

داداش‌پور با اشاره به اینکه کاه و کلش را به عنوان یک فرصت می‌دانیم، خاطرنشان کرد: از این محصول سال‌هاست که برای تهیه نیاز غذایی دام‌های استان استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: کاه و کلش بستر مناسبی برای پرورش قارچ است و برای تولید ورمی کمپوست نیز استفاده می‌شود و با توجه به کاهش مصرف کودهای شیمیایی و درآمدزایی می‌تواند یک فرصت طلایی برای کشاورزان باشد.

معاون امور ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: از کاه و کلش می‌توان تولیدات صنعتی و انواع کاغذ، کارتن و ظروف یک‌بار مصرف و... تولید کرد.

وی با ابراز نگرانی از سوزاندن کاه و کلش یادآور شد: اعتقاد داریم آتش زدن کاه و کلش به هیچ عنوان به صلاح نیست و باید با آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی جلوی این پدیده را بگیریم.

داداش‌پور ضایعات پس از برداشت برنج را یک سرمایه مهم برشمرد و گفت: سوزاندن کاه و کلش موجب کاهش باروری خاک و آلودگی ناشی از آتش‌سوزی می‌شود.

به گفته وی، سوزاندن ضایعات برنج بسیاری از موجودات زنده داخل خاک را از بین می‌برد و با این کار به محیط زیست جفا شده و موجب بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود.

ظرفیت درآمدزایی ضایعات برنج

رئیس اداره محیط زیست شفت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: این همایش با توجه به فصل تابستان و نزدیک شدن به برداشت برنج و مسافرپذیر بودن گیلان در راستای چاره‌اندیشی برای هر چه  کمتر شدن آسیب‌های احتمالی برگزار شده است.

علی فرهی تصریح کرد: در جلسه امروز سعی شده از دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شفت دعوت شود تا ضمن بهره‌مندی از آموزش‌های لازم، علاوه بر کنترل تولید زباله با تفکیک از مبدا? و تبدیل آن به کود ورمی کمپوست بتوانند درآمدزایی کنند.

  همایش یک‌روزه پسماندهای کشاورزی و پزشکی با حضور محمدرضا برجی مدیر کل محیط زیست گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت برگزار شد.

------------------------------

برای نخستین‌بار در کشور
شهرک پخش کالا در گیلان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ایجاد شهرک پخش کالا برای نخستین‌بار در کشور در این استان خبر داد.

علی منتظری عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ابتدای تیر ماه روز اصناف نامگذاری شده و دهم ماه جاری روز صنعت و معدن است.

وی از تقدیر از 10 واحد گیلان در حوزه صنعت، معدن و تجارت پانزدهم تیر ماه جاری خبر داد و افزود: مراسم مذکور در سالن خاتم‌الأنبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

* افتتاح 10 طرح صنعتی در گیلان

منتظری با اشاره به افتتاح 10 طرح صنعتی همزمان به دهه صنعت و معدن در گیلان، بیان کرد: 360 میلیارد تومان برای طرح‌های مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اشتغالزایی طرح‌های افتتاحی صنعت گیلان را 900 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد چهار طرح بزرگ است و با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه تولید قوطی‌های آسان بازشو برای نخستین بار در کشور در گیلان افتتاح می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی خط تولید کارخانه ام‌دی‌اف نئوپان فومنات و کارخانه فولاد در شهر صنعتی رشت از جمله طرح‌های افتتاحی در دهه صنعت و معدن گیلان است.

*صنعت گیلان 87 هزار نفر بیمه شده دارد

منتظری به فعالیت 2 هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: صنعت استان 87 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود یک‌هزار طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی در استان، خاطرنشان کرد: 500 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد است.

وی بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیکی را اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواند و اظهار کرد: امسال تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی از برنامه‌های سازمان مذکور است.

منتظری با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت واحدهای تولیدی گیلان خالی است، تصریح کرد: امسال فرصت خوبی برای استفاده از تسهیلات بانکی برای تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر برطرف شدن مشکل معوقات بانکی واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و افزود: مشکل تمام واحدهای تولیدی گیلان شناسایی می‌شود.

وی با اشاره به معرفی واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی به بانک‌های عامل، بیان کرد: امسال معوقات بانکی واحدهای تولیدی گیلان ساماندهی می‌شود.

* ایجاد شهرک پخش کالا در گیلان

منتظری از ایجاد شهرک پخش کالا در گیلان برای نخستین بار در کشور خبر داد و یادآور شد: زمینی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت برای ایجاد شهرک مذکور تعرفه شده و به توافق رسیدیم.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، تمام شرکت‌های توزیع کالا در شهرک صنعتی سفیدرود رشت ساماندهی می‌شوند.

وی خواستار تامین کالای مورد نیاز گیلان با اولویت واحدهای تولیدی استان شد و خاطرنشان کرد: شبکه توزیع در استان و کشور نامنظم است و اطلاعات کاملی در زمینه توزیع کالا وجود ندارد.

منتظری بر ایجاد توزیع نظام‌مند کالا در کشور تاکید کرد و افزود: آمار دقیقی از تولید کالا در کشور وجود ندارد و کالا در سیستم توزیع گم می‌شود.

* فعالیت 100 هزار واحد صنفی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود سه میلیون واحد صنفی در کشور، اظهار کرد: گیلان دارای 100 هزار واحد صنفی است.

وی 75 هزار واحد صنفی گیلان را دارای پروانه کسب خواند و بیان کرد: به ازای هر 25 نفر یک واحد صنفی در استان فعالیت می‌کند و این رقم بیشتر از استانداردها است.

منتظری خواستار بازرسی و نظارت مردمی در بازار شد و تصریح کرد: تعداد 10 هزار نفر ناظر افتخاری در گیلان ساماندهی شده و با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در تنظیم بازار همکاری می‌کنند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/4/5:: 7:30 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >