سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداى سبحان روزى درویشان را در مالهاى توانگران واجب داشته . پس درویشى گرسنه نماند جز که توانگرى از حق او خود را به نوایى رساند . و کردگار ، توانگران را بازخواست کند از این کار . [نهج البلاغه]
انصار حزب الله گیلان

درخواست کمک به یک پیرزن  57 ساله بدون خانه  و غذا ...

فقط درخواستم فوری ام یک پیرزن 57 ساله در یکی از رو.ستاهیا آستارا که تیرماه بی خانمان می شود کسانی که قادر به کمک بلاعوض برای پول پیش خانه یا امکان امکان دارنند یک اتاق کوچ در اختیار این پیرزن بدهند   و کسانی که می خواهند از نظر تغذیه و پوشاک به این پیرزن کمک کنن با من تماس بگیرند

------------------------------------

امروز دو  چیز را دیدم دهها بار  از خدا خواستم مرا بکشد یا راهی باز کند تا در راه حق و حقیقت شهید شوم...

1-مردی بی خانمان سالهاست در پارکی در شهر زندگی می کند بالا 55 سال دارد  و فردی سالمی است معتاد و خلافکار نیست  و با دست فروشی خرج خودش را در می اورد  و برای زندگی در شهر‌استارا خانه ندارد ..چادری در پارک گذاشته بود که شهرداری آستارا چادر این مرد بی آزار را جمع آوری و مصادره نمود .. وی مجبور است داخل خیابان بخوابد و نمی خواهد تحت پوشش کمیته امداد بشود حتی با ریس کمیته امداد صحبت گفت بیاید کمکش می کینم و حتی تحت پوشش ..وی بمن گفت وقتی من سالم هستم چرا باید تحت پوشش کمیته امدا د باشم .. حتی بوی گفتم بعداز سالها سکونت در پارک بیا من با شهردار یا معاونش یا ریس شورا صحبت چادرت را پس بدهند ..بمن گفت قاون برای همه است من  بیرون می خوابم و تابلو چادرزدن ممنوع را نشان داد ..قبول نکرد ..من از خدا مرگ خواستم...

2- از بلوار سفیر امید رد می شدم دیدم با لدور دیوار و خانه مردم بدون سند مالکیت را که سالها در شهرک مهدی زندگی  می کردند  تخریب گفتند بالای 20 خانوار ...دیدم تخریب می کنند  حکم  تخریب و قمع گرفتند و بانی آن شهرداری بود اما مجری یک فرد غیر بومی با نیروهای ضابط قضایی ..که راننده لدور را دستور می داد  وی هم تخریب می کرد و زنها و مردها و کودکان گریه و التماس می کردند  و گوشه ای دختر  و بچه کوچکی را دیدیم پا برهنه گریه می کنند و غذا می خواهند  ظرف غذای نهارشان در حال پختن گوشه ای ریخته  و مادر غذایی نداشت به آنها بدهد و خانه  و دیوار در حال تخریب ...بخدا دق کردم اما نمردم ای کاش می میردم ....به نماینده و بعضی مسئولان زنگ زدم گوشی رابردانداشتند اما ریس دفتر نماینده سید تقویی قول رسیدگی داد و گفت می روم فرمانداری تا جلوی بقیه تخریب را از طریق فرمانداربگیریم ..به خبرنگاران زنگ زدم ..خبری نشد...دستم را بردم گفتم خدایا جان مرا بگیر یا این مردم بینوا را نجات بده ...که دیگر دیدم فقط حصارها را تخریب  خدا را شکر خانه ها دیگر را تخریب نکردند فقط حصارها تخریب کردند ..حتی اهالی که بمن زنگ زده بودند آمدند وقایع گفتم  من که بغطر این سایت ها وسیله ندارم  و مردم استارا هرچه می شود بمن زنگ می زند ..به آنها گفتم نمی گذرند من خبر را به خبر گزاری یا روز نامه بزنم و گفتم اطلاع رسانی نمودم و در سایتم هایم مسایل را با تصویر می زنم.... چه کنم مردم به استارا نیوز عادت کردند بعنوان ناجی شهرستان نگاه می کنند ..

3- برای دیدن  دو خواهرم که در یک روستا در بخش مر کزی هستند رفتم...خواهرم گفت اسماعیل یک پیرزن  می خواهد با شما صحبت کند..

پیرزن حدود 57 ساله غیر بومی مرا به خانه خودش برد اجاره ای  یک اتاق که سقفش  نیمه مخروبه بود  و آشپزخانه نداشت  و در بغل کوچه یک جای را کنده بود و تخته گذاشته بعنوان توالت استفاده می کند و  داخل پلاستیک نانی دیدم که کفک زده بود نصفه گفتم مرغ داری ...خواهرگفت تغذیه این پیرزن هم نان کفک زده است غذایی ندارد و  نان های ما اضافه می اید بوی می دهم وی از آنها استفاده می کند ..

بوی گفتم چرا به کمیته امداد نمی روی ..گفت من تحت پوشش کمیته امداد هستم همیشه بمن لطف دارنند  ومن مستمری کمیته را با یارانه اجاره همین اتاق کوچک در این روستا می دهم  و هر وقتی هم ریس کمیته حتی از جیب اش بمن پول نان و.. می دهد ..و شرایط کمیته امد این است باید زمین داشته باشی تا خانه برایت  ساخته بوشد من حتی لباس و کفش ندارم چه برسد  زمین که کمیته امداد برایم خانه بسازد..

صاحب خانه هم خانه را به یک تهرانی فروخته و تهرانی هم از من امضا و تعهد گرفته تا تیرماه باید خانه را تخلیه کنم ..از اول تیرماه مجبور هستم در خیابان زندگی کنم.. گفتم آیا پیش پول داری گفت من حتی پول نان ندارم چه رسد پیش خانه ..از من پیرزن خواهشی کرد اگر می توانی یک چادر کهنه باریم جور کن تا در کنار کمربندی یا داخل روستا  زندگی کنم جای ندارم و کسی را ندار م ..

سر پیرزن گیج می رفت گفتم علت چیست مریضی گفت نه.. خواهرم گفت این پیرزن فقط نان می خورد می گوید من گدا نیستم و غذا مرا هم قبول نمی کند می گوید من گدا نیستم و فقط اگر ته مانده غذا یا اضاف باشد  قبول می کند چون مدتهاست غذای مقوی نمی خورد بیحال است و از طرفی تیرماه باید  در خیابان بخوابد ..بهپیر زن گفتم سواد داری گفت بله دیپلم نظام قدیم ...گفتم چرا کار نمی کنی گفت من  از نظر بدنی بیمار هستم و کا سخت نمی توانم بکنم..

گفتم اگر پیر زن یا پیرمردی بخواهند شما را بعنوان آشپز یا پرستار استخدام کنند قبول می کنی گفت بخدا فقط  یک اتاق بدون اجاره باشد من مجانی برایشان کار می کنم  و با این مستمری اندک کمیته امدا همین که نان خالی باشد راضی هستم...

 

خلاصه پرس جو کردم دیدم این پیرزن غیر بویم که چند سال است اینجاست اهل نماز و عبادت است ..سالها قبل در رشت زندگی می کردند همسرش زن می گیرد و وی  را که زن ساده و مهربانی بود بیرون می کند  و طلاق می دهد  و حتی وی مهریه اش را نمی گیرد و چون بیکش بوده برای کار در خانه یک پیرزن و پیرمرد  بعنوان پرستارکار می کند چون پیرمرد و پیرزن مشکل اعصاب داستند وی را بیخود کتک می زدند وی هم فرار می کند در این روستا یک اتاق در داخل جنگل آخر روستا اجاره می کند با مستمری کیمته امداد و یارانه ماهیانه 50 هزار تومان اجاره و فقط نان و آب زنده است..به کسی هم دست بلند نمی کند ..صاحب خانه هم تا تیر ماه از وی تعهد رسمی گرفته خانه را تخلیه کند چون خانه را فروخته یک تهرانی صاحب خانه شده و می خواهند خانه را تبدیل به ویلا کند..هماکون پیرزن دنبال یک چادر کهنه برای خوابیدن در خیابان روستا یا شهر می گردد..

این پیر زن با اینکه فقیر است اما با این فقیریش فردی پاکیزه و تمیزی بود این برایم جای سوال بو.د  که روحیه اش را دارد ..گفت اگر یک نفر به پرستار احتیاج داشت من آماده ام کار کنم فقط یک اتاق کوچک برای زندگی  بمن بدهند تا در خیابان زندگی نکنم چون تیر ماه درخیابان هستم یک ریال پول هم ندارم ..

 

از هموطنان عزیز و خیر که تمایل به کمک به این پیر زن هستند یا نیاز به پرستار باری پدر و مادرشان در استارا یا روستاها دارنند یا ویلا یا خانه ای  یا باغی برای مواظبت دارنند فقط یک اتاق برای این پیرزن بدهند تا زندگی کند..

از خیرین محترم درز خواست دارم اگر می خواهند برای این پیرزن برای رهن کردن خانه در استارا کمک کنند یا از نظر تغذیه به این پیرزن ماهیانه کمک کنند با من تماس بگیرند شماره تلفن و آدرس این پیرزن را بدهم..پیرزن بعداز خدا امید ش به من است من هم گفتم ناراحت نباشد من اطلاع رسانی می کنم تا برایت کمک بگیریم..از خیرین  التماس می کنم به این پیرزن کمک کنند فکر کنند مادر خودشان است...

خیرین که تمایل به کمک به این پیر زن دارنند تیرماه امسال بی خانمان می شود حتی نان خالی برای خوردن ندارد با من تماس بگیریند تا شماره تلفن و آدرس این پیرزن را در اختیارشان قرار بدهم

ضمنا افراد خیریی که تمایل به پیرزن ها و پیرمرد ها  و زنان بیوه یاافراد محتاج کمک کنند با من تماس بگیرند تا آدرس و شماره تلفن ایشان را در اختیار قرار دهند و اکثریت افراد که من می شناسم پیرزن و پیرمرد هستند و عده ای بیوه زن  و سرپرست خانواده که با شرافت زندگی می کنند ...یا جوانان متاهل بیکار که جویای کارهستند اما کار ندارنند کارشان به طلاق می خواهد بکشد و حتی چند روز پیش یک جوان 20 ساله با یک فرزند در شهر آستارا  متاهل و دارای یک فرزند قصد خودکشی داشت با تماس تلفنی مادرش با من بعنوان استارا نیوز درخواست کمک کرد جوان را من از خودکشی منصرف چون یک روان شناس تجربی هستم ماهیانه از یک فرد کمک می گیرم و به جوان کمک تا کاری برایش پیدا کنم ..دیروز هم چهلم مادرم با همسرش آمده بود ...گفت ..به زندگی دلگرم شده است ..

درخواست کمک به یک پیرزن 57ساله بدون خانه  و غذا ...

فقط درخواستم فوری ام یک پیرزن 57 ساله در یکی از رو.ستاهیا آستارا که تیرماه بی خانمان می شود کسانی که قادر به کمک بلاعوض برای پول پیش خانه یا امکان امکان دارنند یک اتاق کوچ در اختیار این پیرزن بدهند   و کسانی که می خواهند از نظر تغذیه و پوشاک به این پیرزن کمک کنن با من تماس بگیرند

درد نیوز /آستارا نیوز dardnews.ir/astaranews.com

توضیح : افرادی دیگر هم اگر تمایل داشتند به افراد مستحقق در آستارا و روستاها کمک کنند با من تماس تا آدرس و شماره تلفن مستحقق ها را در اختیار ایشان قرار دهم ..


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/2/28:: 5:38 عصر     |     () نظر