سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در خوارى دنیا نزد خدا بس که جز در دنیا نافرمانى او نکنند و جز با وانهادن دنیا به پاداشى که نزد خداست نرسند . [نهج البلاغه]
انصار حزب الله گیلان

کامبیز بابایی رئیس مجمع خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا:جنگ نرم و هوشمندانه دشمن وظیفه خبرنگاران را در آگاهی بخشی به جامعه مضاعف کرده است.

 

 

درد نیوز dardnews.ir:کامبیز بابایی رئیس مجمع خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا امروز ظهر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر به مناسبت 17 مرداد “روز خبرنگار” با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) و تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب اندیشه و قلم و خبرنگاران گفت:در سال 77 شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به دست گروه تروریستی طالبان به مقام شهادت رسید که به همین دلیل این روز به نام “روز خبرنگار” نامگذاری شده است.

رئیس مجمع خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا با اظهار اینکه خبر باید دارای جذابیت لازم برای بینندگان و خوانندگان باشد افزود:خبر باید درست،فراگیر و جامع باشد.

بابایی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید افرادی آگاه به زمان و مکان باشند گفت:داشتن ذوق و استعداد ،امانت داری،صداقت  و راستگویی،پرهیز از سیاست زدگی و حقیقت جویی از ویژگی های یک خبرنگار حرفه ای و خوب است.

رئیس مجمع خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا انتقال مشکلات مردم به مسئولان و انتقاد سازنده از مدیران نهادها را از برنامه های یک خبرنگار در طول حیات خبری خود عنوان کرد.

بابایی واژه شناسی،دقت و سرعت بالا در انتقال خبر را جزئی از خبرنگاری برشمرد و افزود:عدم سرعت در خبر سبب مرگ رسانه می گردد البته نباید دقت فدای سرعت شود.

رئیس مجمع خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا شایعه سازی را از آفات خبرنگاری ذکر کرد و ادامه داد:راستگویی بخشی از اصول مسلم یک خبرنگار حرفه ای است.

نماینده رسمی صدا و سیمای مرکز گیلان در شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران از میان انبوه گلوله ها وقایع را پوشش خبری دادند اضافه نمود:آنان جهادگونه حقایق دوران جنگ را که زورگویی مستکبران علیه ملت مسلمان ایران بود به تصویر کشیده و با قلم شیوا بیان و به جهانیان اعلام کردند.

نماینده شبکه بین الملی سحر  خاطر نشان کرد:نام 244 شهید،50 جانباز و 12 آزاده خبرنگار در کنار شهدای انقلاب اسلامی در کشور به ثبت رسیده است.

بابایی با بیان اینکه شیوه دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم و هوشمندانه تغییر کرده است تصریح کرد:این مسئله وظیفه خبرنگاران را دو چندان کرده است.

رئیس مجمع خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا یکی از مسائل تاسف آور امروز را سانسور شدید تهاجم و جنایات زورگویان جهان در رابطه با جنگ غزه بیان کرد و بیان نمود:اتحاد و همبستگی مسلمانان دنیا به عمر رژیم جعلی اسرائیل خاتمه خواهد داد.

 رئیس مجمع خبرنگاران شهرستان مرزی آستارا: از امام جمعه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که این وقت را برای مجمع خبرنگاران استارا دادند تقدیر و تشکر نمود

بابایی عنوان کرد:در شهرستان آستارا پنج خبرگزاری ایرنا، فارس ، تسنیم ، ایسنا، شبستان و شش نشریه به طور مستمر فعایت خبری دارند و سه پایگاه خبری از جمله آستارا خبر ،پایگاه خبری و تحلیلی  استارا نیوز ، روز نامه الکترونیکی دردنیوز فعالیت مستمر دارنند

به گزارش درد نیوز : امام جمعه استارا نیز این روز را تبریک گفت و خبرنگاران نشریات مکتوب و مجازی در این مراسم در صف اول حضور داشتند

---------------

نشست مشترک فرماندار آستارا با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار شد

تاریخ:جمعه 17 مرداد 1393-10:28 ب.ظ

 

نشست مشترک فرماندار آستارا با تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حامیان مالی طرح های سرمایه گذاری آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

در این نشست مشترک دهها مجری طرح های صنعتی ، تولیدی و گردشگری شهرستان آستارا با سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد مذاکره شدند تا راهکارهای همکاری سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی را بررسی کنند.

فرماندار شهرستان آستارا عصر چهارشنبه در این نشست با اشاره به اعلام آمادگی یک گروه سرمایه گذاری برای حمایت مالی از طرح های تولیدی ، صنعتی و گردشگری شهرستان آستارا گفت: این گروه سرمایه گذاری آماده است تا طرح هایی با حجم سرمایه گذاری دو تا 50 میلیون یورو را از طریق تامین مالی و بر اساس قرارداد دو طرفه مجری و سرمایه گذار حمایت و تامین مالی کند.

وی حمایت از سرمایه گذاران و مجریان طرحهای اقتصادی و اشتغالزا را سیاست راهبردی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: سعی ما استفاده از تمام ظرفیت ها برای اجرای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی است.

وی با تقدیر از حضور این گروه سرمایه گذار با توان مالی مناسب بیان کرد: شهرستان آستارا در زمینه طرح های گردشگری ، صنعتی و تولیدی با هدف صادرات مزیت های مناسبی دارد.

وی با اشاره به حضور دو گروه سرمایه گذاری از کشورهای ترکیه و عراق در شهرستان آستارا برای بررسی امکان سرمایه گذاری در این شهرستان اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی در جاهایی سرمایه گذاری می کنند که مزیت های صادراتی را نیز داشته باشد و خوشبختانه آستارا این شرایط را دارد.

وی حوزه های تفریحی ، اقامتی ، رفاهی ، آبرسانی ، فاضلاب ، بازیافت زباله و احداث اسکه را از جمله طرح های قابل سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در شهرستان آستارا ذکر کرد.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا به علت واقع شدن در مسیر ترانزیتی شرق اروپا ، منطقه قفقاز و سواحل خزر همواره محلی مناسب برای سرمایه گذاران محسوب می شود و هدف ما این است که سرمایه گذاران و مجریان طرح های تولیدی ، تجاری و گردشگری را به این شهرستان دعوت کرده و از ظرفیت های آنها در جهت توسعه منطقه استفاده کنیم

 

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: نقد منصفانه و غیرمغرضانه خبرنگاران عین خیرخواهی برای جامعه است.

 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز چهارشنبه در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان آستارا افزود: اکثر خبرنگاران ما متدین، متعهد و پایبند به نظام و انقلاب هستند و در همه حال در نوشتار خود مصلحت نظام و مردم را در نظر می گیرند.

وی نخستین وظیفه هر خبرنگار را پاسداری از نظام اسلامی دانست و بیان کرد: قلم و حرف ما نباید در راستای تضعیف نظام و انقلاب باشد ولی این امر به معنای تعطیل کردن نقد و نقادی نیست.

وی اظهار کرد: خبرنگاران نباید از توطئه های دشمنان غافل باشند چرا که مشاهده شده برخی از اصحاب رسانه دانسته و یا از روی غفلت در دام دشمنان افتاده اند.

وی اضافه کرد: باید دقت شود مطالب نقادانه در راستای مصالح نظام و کشور باشد و بهانه ای به دست دشمنان ندهد.

وی خواستار رعایت انصاف در نوشتار و قلم خبرنگاران و نقد منصفانه توسط خبرنگاران شد و گفت: قلم ارزش والایی دارد و باید حرمت آن در همه حال حفظ شود و به اغراض شخصی و گروهی آلوده نشود.

حجت الاسلام حافظ نیا افزود: خبرنگاران باید از شهدای اهل قلم به خصوص از شهید صارمی که روز خبرنگار به نام او مزین شده ، الگو بگیرند و در همه حال قدمی در راستای منافع کشور و نظام بردارند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار افزود: تاکنون آن چنانکه که بایسته است ، حق خبرنگاران و اصحاب رسانه ادا نشده و لازم است به این قشر توجه بیشتری شود تا با خیال آسوده قلم بزنند.

وی حل مشکلات معیشتی ، حرفه ای و رفع موانع کاری خبرنگاران را ضروری دانست و خطاب به خبرنگاران آستارا بیان کرد: خبرنگاران شهرستان آستارا جزو خبرنگاران فعال کشور هستند و با حساسیت ، دقت و سرعت لازم اخبار این منطقه را منعکس می کنند.

وی با تحسین روابط دوستانه حاکم بین خبرنگاران با وجود اختلاف سلیقه سیاسی و کاری بین آنها اضافه کرد: این امر نشان می دهد همه خبرنگاران شهرستان آستارا هدف واحد اعتلای جامعه اسلامی و نظام را دارند.

وی خطاب به خبرنگاران شهرستان آستارا گفت: خبرنگاران اگر این گونه متحد باشند ، هم دشمنان و هم خاطیان از قلم شما خواهند ترسید و هم این که قلم شما تاثیر اجتماعی مفیدی خواهد داشت.

نماینده خبرنگاران شهرستان آستارا نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از فعالیت رسانه های گروهی و خبرنگاران در این شهرستان گفت: خبرنگاران افسران جنگ نرم محسوب می شوند.

کامبیز بابایی با تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: ما در دنیایی به سر می بریم که جنگ نرم سرنوشت ملت ها و کشورها را تعیین می کند و لازم است که ما نیز خود را در این عرصه مجهز کرده و مسوولانه کار کنیم.

وی افزود: خبرنگاران زحمت مضاعفی را در جامعه متحمل می شوند و کار آنها سهل و ممتنع است چرا که وقتی کار دیگران تمام می شود تازه کار خبرنگاران آغاز می شود.

وی حساسیت در انتخاب یک تصویر ، کلمه ، جمله و عبارتی را جزو دغدغه های همیشگی خبرنگاران ذکر کرد و اظهار داشت: همه خبرنگاران آستارا مسوولانه در این عرصه فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران انتظار دارند مسوولان و خادمان ملت در برابر خبرنگاران پاسخگو باشند و همکاری بیشتری برای پاسخگویی به سوالات داشته باشند.

 در این جلسه هر کدام از خبرنگاران حاضر به ارایه گزارشی از فعالیت خود پرداختند.

در این جلسه مقرر شد کامبیز بابایی خبرنگار صدای و سیمای جمهوری اسلامی در آستارا به نمایندگی از خبرنگاران در خصوص روز خبرنگار به عنوان سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه ، فراز و نشیب های این حرفه را برای مردم و نمازگزاران تشریح کند.

----------------

 

فرماندار آستارا خبر داد
برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال آستارا

فرماندار آستارا از برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال این شهرستان در روز خبرنگار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی پیش از ظهر امروز در نشست فرمانداری این شهرستان با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: اصحاب قلم و رسانه امید آفرین جامعه هستند.

وی رسانه‌ها را یکی از ارکان مهم و اساسی جامعه مدرن امروزی دانست و تصریح کرد: رسانه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

فرماندار آستارا ادامه داد: 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده و هر سال این روز در کشور گرامی نگه داشته می‌شود.

شفقی با بیان اینکه مجموعه دولت در آستارا جایگاه ویژه‌ای برای رسانه‌ها و خبرنگاران قایل است، خاطرنشان کرد: در روز خبرنگار از خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آستارا تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید نسبت به توطئه‌های دشمنان انقلاب آگاه باشند و با اطلاع‌رسانی به مردم مانع از رسیدن آنها به اهداف شومشان شوند.

فرماندار آستارا گروه مطلوب عصر ارتباطات امروز را شامل روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های تحلیل‌گر خواند و متذکر شد: این نوع رسانه‌ها و روابط عمومی‌های پویا فراتر از فعالیت‌های روزمره و با نگاه تیزبین در اندیشه تحول و جهت‌دهی واقعی مردم و جامعه هستند.

شهردار آستارا خبر داد
افتتاح 39 میلیارد ریال پروژه شهرداری آستارا در هفته دولت

شهردار آستارا از افتتاح 39 میلیارد ریال پروژه این نهاد در هفته دولت امسال خبر داد.

اروجعلی کوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: مراسم تجلیل از خبرنگاران آستارایی مانند سنوات گذشته در ساختمان شورا برگزار می‌شود.تعامل خوب و سازنده‌ای بین خبرنگاران آستارا با شهرداری این شهر وجود دارد.

شهردار آستارا در ادامه به پروژه‌های هفته دولت این نهاد اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال بالغ بر 39 میلیارد ریال پروژه عمرانی شهرداری افتتاح می‌شود.

وی تسریع در روند توسعه و آبادانی شهرستان و افزایش رفاه و آسایش عمومی را از اهداف پروژه‌های شهرداری عنوان کرد.

کوهی زیرسازی و اجرای کانال خیابان اسکله با اعتبار 15 میلیارد ریال و افتتاح ضلع غربی اداره بندر در هفته دولت را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد.

وی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهرک عباس‌آباد، احداث دیواره حفاظتی رودخانه مرداب، افتتاح پل عابر پیاده خیابان کشاورز، آسفالت خیابان‌های مقابل مسکن مهر و ... را از دیگر پروژه‌های شهرداری در هفته دولت برشمرد.

شهردار آستارا احداث کانال هدایت آب‌های سطحی در معابر سطح شهر در انتهای شالیزار، خیابان یاس، بلوار خرمشهر و خیابان کشاورز را از خواسته‌های مردم عنوان کرد.این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم مرداد 1393ساعت 22:26  توسط خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی  |  نظر بدهید
امام جمعه آستارا:
مقصران آتش‌سوزی جنگل‌های آستارا مجازات شوند

امام جمعه آستارا خواستار مجازات مقصران آتش‌سوزی‌های مکرر جنگل‌های این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر از حوداث اخیر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع آستارا انتقاد کرد و از مسئولان خواست تا مقصران آتش‌سوزی‌های اخیر را مجازات کنند.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید ویژگی خاصی داشته باشند.

خطیب جمعه آستارا داشتن تعهد و تدین، بصیرت، بیان حقیقت، نشان دادن چهره استکبار جهانی، امانت داری و ... را از ویژگی‌های خبرنگار عنوان کرد.

وی 21 مرداد ماه را روز بزرگداشت دریای خزر عنوان کرد و افزود: در آستارا برنامه‌های خوبی برای بزرگداشت این روز ملی انجام می‌شود.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه نابودی رژیم اشغالگر فلسطین نزدیک است، گفت: مردم بی‌دفاع، مظلومان غزه هستند که در بمباران‌ها کشته شدند.

وی از سکوت کشورهای عربی  و حمایت کشورهای غربی از رژیم متجاوز انتقاد کرد و گفت: جای حیرت است که کشورهای مدعی حقوق بشر از متجاوز حمایت می‌کنند و از حماس که مدافع مردم غزه است می‌خواهند خلع‌سلاح شود.

به گزارش فارس، تظاهرات ضدصهیونیستی به منظور اعلام همبستگی و حمایت از مقاومت اسلامی غزه و فریاد علیه صهیونیست‌ها پس از اقامه نماز جمعه آستارا با حضور مردم نمازگزار برگزار شد.

مردم مرزنشین آستارا ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و بی‌پناه غزه مقاوم و محکومیت نسل‌کشی و قتل عام عمومی غیر نظامیان بی‌گناه غزه به دست اشغالگران و علیه کشتار بی‌رحمانه رژیم اشغالگر قدس خشم و نفرت و انزجار خود را از جنایات این رژیم جعلی فریاد زدند.

به گزارش فارس، در یک هفته اخیر حدود چهار فقره آتش‌سوزی وسیع در جنگل و مراتع دهستان ویرمونی آستارا رخ داد که آخرین آتش‌سوزی چهارشنبه‌شب گذشته بود و چهار هکتار از جنگل‌های منابع طبیعی سوخت.

به دلیل وسعت آتش‌سوزی گردان‌های بیت‌المقدس سپاه آستارا با کمک آتش‌نشان و منابع طبیعی این شهرستان آتش را مهار کردند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط دکتر محمد علیی اسلامی 93/5/17:: 10:43 عصر     |     () نظر